Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Kalmar (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/26001-v75-kalmar/)

Spiken64 2016-03-11 21:15

Citat:

Ursprungligen postat av Björnland (Inlägg 481400)
Jag rets aldrig utan säger bara vad jag ser, dock inte alltid jag ser rätt, gå in & kolla i arkivet & bedöm själva, ser ju att en av de största betaltjänsterna tippar honom etta så då borde jag ha fel. :sad44:

Tyvärr har många snurrat in sig på Veijos och Adrians häst i loppet medan det finns en som är totalt bortglömd som kommer få loppet om Veijo är elak med tempot utan på Adrians häst.

rrylander 2016-03-11 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 481403)
Tyvärr har många snurrat in sig på Veijos och Adrians häst i loppet medan det finns en som är totalt bortglömd som kommer få loppet om Veijo är elak med tempot utan på Adrians häst.

Preben som flyger lågt? 0.2% på den är VÄLDIGT lågt iallafall.

Spiken64 2016-03-11 21:53

Citat:

Ursprungligen postat av rrylander (Inlägg 481407)
Preben som flyger lågt? 0.2% på den är VÄLDIGT lågt iallafall.

Jag tänkte mer på 9.Radysin America luckan kommer.

hanscrispi 2016-03-11 22:17

Måste ta upp en detalj jag lagt märke till.
4 Welcome är rankad 1:a hos SS. 4% på streckspelet.
Vad vet SS som inte kollektivet vet?

Manprinsen 2016-03-11 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av hanscrispi (Inlägg 481412)

Det undrar jag också?

4 Welcome (Peter Ingves) hoppas jag ska vara med där framme. Lite platschans om det löser sig någorlunda hoppas jag på. Ett bra läge i alla fall, säger Mats Rånlund.

Groknak 2016-03-11 22:22

Citat:

Olika loppanalyser? Tycker detta loppet är svårt att bena ut, kan vara spets & slut på Alleyeson, kan vara Kim Eriksson eller Takter (eller båda?) som blir panikslagna i dödens och trycker på?

Johans häst är väl bäst om den funkar (och inte blir fast invändigt)

Welcome ska också EVENTUELLT köras barfota runt om, vilket blir fösta gången (endast barfota fram tidigare)

Manprinsen 2016-03-11 22:26

Är det nån som kommer ta emot Tack Wee eller blir Johnny släppt till ledningen? Känns ganska avgörande om man ska spika den eller Mind your face.

hanscrispi 2016-03-11 22:30

Vi har en till i 4:e loppet som SS rankar 1:a.
4 Swing Kronos som på strecken bara har 6%.
Är det samma där som i sista?

korpo 2016-03-11 22:31

Citat:

Läs Jens S statistikblogg:)

mackpeter 2016-03-11 23:21

Citat:

"Liten outsiderchans", sa Ingves idag em i atg.se. Om Welcome.

Den 3 % aren betalar inte jag för.

Emeffeff 2016-03-11 23:22

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 481414)
Det undrar jag också?

4 Welcome (Peter Ingves) hoppas jag ska vara med där framme. Lite platschans om det löser sig någorlunda hoppas jag på. Ett bra läge i alla fall, säger Mats Rånlund.

Har väl aldrig hänt i världshistorien att Mats Rånlund trott på bra segerchans? Ingves trodde väl på skrällchans om jag inte minns fel, om nu kuskens/tränarens vinstbedömning skulle ha nån relevans. Har sett riktigt fin ut på slutet vid segern senast och faststängd näst senast så kan förstå varför man tror på den, även om jag själv inte tycker den känns jättehet i detta gänget.

sirlarsson 2016-03-11 23:22

Om någon tycker att 15 var lågt på Mr Chicago så är det bara dma mig och erbjuda samma, jag spelar direkt. Kalasodds är det och det vet hela marknaden om, går att köpa till 7 gånger nu vilket känns tråkigt.

hugotheboss 2016-03-11 23:46

Har också jäkligt svårt att tro på 4 Welcome,V75:7, men Ingves är välkommen att bevisa motsatsen. Det har ju inte gått så lysande de två ggr han kört hästen hittills. SS rankade väl 4,11 i det loppet, en kusk som inte fått mer än ägg med hästen och en kuse som har 11 starter från bakspår (11 Montana Crown) och kommit på plats 2 ggr som bäst. Sedan finns ju alltid chansen att de kan få rätt. Personligen tror jag både 5,7 och 8 är roligare skrällbud, men vad vet jag...

Menvafan 2016-03-12 00:13

Men vem ska man tro på i sjunde Welcome har säkert mer än 4 % chans den enda jag kan se som har klart mer chans än procenten är tian därmed inte sagt att han vinner men mer än 8% måste han ha

tvablaa 2016-03-12 00:39

Ruskigt lurig omgång det här och jag kommer att chansa en del. Tankar så här långt:
1: Bravo förstahäst för mig och lutar åt spik eller ensam A. Garderar i första hand med 8 som kan få loppet och 1 som blir svår nå om den får spets.
2: Hopplöst svårt och helgardering kan vara klokt. Men chansar nog på 5 och 7 som A eller lås. 11 måste väl med men lär stiga under lördagen. 8 känns spelvärd trots kusken, gjort många bra lopp och intressanta ändringar. Se tänker jag inte spricka på Play it Diablo, den är skyldig mig en slant. Vågar nog inte ta bort favoriten heller med så många plus.
3: Inne på att chansspika Attack Diablo. Tror favoriten hamnar för långt bak och hoppas Nahar fortsätter vara slut.
4: Troligen chansspik på Swing Kronos med förhoppning om SoS. 11 tidig bakom men luktar väl dödens. Gillar Mind Your Face men den borde vara rostig. Hoppas favoriten har en av sina många dåliga dagar.
5: Tror klart mest på Orakel Face och SoS. 2 andrarank på läge och form. Har ingen känsla för 5 som sto och när den står tufft inne. Men läget och Veijo gör att den nog ändå åker med. Tveksam till 3 men hemmabana och kanonform gör det svårt att ta bort den. Känns som de bästa hästarna fått bästa lägena men finns såklart en del spännande bakom vid större gardering, t.ex. 4,9,10 och tokstrecket 8 på hemmabana. Lill-Zacke har skrällt innan men borde inte gå härifrån.
6: En normal Buzz vinner självklart normalt, särskilt om det blir barfota. Men rensar bra bakom och vill absolut ha med 3, kan vara hur bra som helst. Utesluter heller inte streck för 5,9,11.
7: Tycker det luktar skräll här. 10 är tveklöst mitt förstastreck då jag tror det är bästa hästen. Vill dock komplettera med en A till och väljer då mellan 4 och 5. Har också svårt ta bort 11 med sådan kuskförstärkning. Just nu finns även 3 och 9 med.

Var inne på att lämna in redan nu men vill invänta barfotainfo, i synnerhet på Buzz Mearas.

Major 2016-03-12 06:44

Ny dag nya utmaningar, stort lycka till idag samtliga v75 spelare på sharpa

tvablaa 2016-03-12 09:26

Kul att TT snott nästan alla mina tankar..:)

Kusken1 2016-03-12 09:41

Begriper inte hur Mosaique Face lillebror Oki Doki Face kan vara så bortglömd i första. Toppchans och klarar spåret och är en bättre häst än skriket Bravo Navaronne. Sen räcker det att kolla på Condor Motions senaste lopp för att begripa vilken man skall spika i det loppet. Lägg till detta Lövgrens i Guld där de får heta Nahar och kommunskriket Attack Diablo eller vad som helst. Detta är vår nya stjärna jämte Piraten och han pissvinner detta.

Spiken64 2016-03-12 09:43

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 481432)
Ruskigt lurig omgång det här och jag kommer att chansa en del. Tankar så här långt:
1: Bravo förstahäst för mig och lutar åt spik eller ensam A. Garderar i första hand med 8 som kan få loppet och 1 som blir svår nå om den får spets.
2: Hopplöst svårt och helgardering kan vara klokt. Men chansar nog på 5 och 7 som A eller lås. 11 måste väl med men lär stiga under lördagen. 8 känns spelvärd trots kusken, gjort många bra lopp och intressanta ändringar. Se tänker jag inte spricka på Play it Diablo, den är skyldig mig en slant. Vågar nog inte ta bort favoriten heller med så många plus.
3: Inne på att chansspika Attack Diablo. Tror favoriten hamnar för långt bak och hoppas Nahar fortsätter vara slut.
4: Troligen chansspik på Swing Kronos med förhoppning om SoS. 11 tidig bakom men luktar väl dödens. Gillar Mind Your Face men den borde vara rostig. Hoppas favoriten har en av sina många dåliga dagar.
5: Tror klart mest på Orakel Face och SoS. 2 andrarank på läge och form. Har ingen känsla för 5 som sto och när den står tufft inne. Men läget och Veijo gör att den nog ändå åker med. Tveksam till 3 men hemmabana och kanonform gör det svårt att ta bort den. Känns som de bästa hästarna fått bästa lägena men finns såklart en del spännande bakom vid större gardering, t.ex. 4,9,10 och tokstrecket 8 på hemmabana. Lill-Zacke har skrällt innan men borde inte gå härifrån.
6: En normal Buzz vinner självklart normalt, särskilt om det blir barfota. Men rensar bra bakom och vill absolut ha med 3, kan vara hur bra som helst. Utesluter heller inte streck för 5,9,11.
7: Tycker det luktar skräll här. 10 är tveklöst mitt förstastreck då jag tror det är bästa hästen. Vill dock komplettera med en A till och väljer då mellan 4 och 5. Har också svårt ta bort 11 med sådan kuskförstärkning. Just nu finns även 3 och 9 med.

Var inne på att lämna in redan nu men vill invänta barfotainfo, i synnerhet på Buzz Mearas.

Skulle Ludde ljuga i tv så är det en skandal sa väl barfota runt om idag.

robfri 2016-03-12 09:47

Citat:

Ursprungligen postat av Kusken1 (Inlägg 481443)
Begriper inte hur Mosaique Face lillebror Oki Doki Face kan vara så bortglömd i första. Toppchans och klarar spåret och är en bättre häst än skriket Bravo Navaronne. Sen räcker det att kolla på Condor Motions senaste lopp för att begripa vilken man skall spika i det loppet. Lägg till detta Lövgrens i Guld där de får heta Nahar och kommunskriket Attack Diablo eller vad som helst. Detta är vår nya stjärna jämte Piraten och han pissvinner detta.

Sitter du med ngn info som vi andra inte har får du gärna dela med dej.

Tänkte mest på att hästen har 100 % galopp i voltstart & du skriver att den klarar spåret (dessutom sämsta spåret i voltstart).

Manprinsen 2016-03-12 09:50

Jag tycker Lövgren är sårbar hur jävla bra hästen än må vara. Risken för tempotorsk är överhängande. Hästen är mer stark än snabb, och det är svårt att mala ner motståndet på styrka över 2140.

tvablaa 2016-03-12 09:53

Citat:

Ursprungligen postat av Kusken1 (Inlägg 481443)

Bra att du har klart för dig... Antar att du sätter sjuan varje vecka?

Nedomansky 2016-03-12 09:58

Tror som många att man ska inleda med att spika nr 12. Låter bra på den och nu Erik upp! Lycka till!

hammmmmar 2016-03-12 10:04

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 481446)
Jag tycker Lövgren är sårbar hur jävla bra hästen än må vara. Risken för tempotorsk är överhängande. Hästen är mer stark än snabb, och det är svårt att mala ner motståndet på styrka över 2140.

Är rätt övertygad om att Lövgrens gör ett heroiskt lopp! Räcker dock inte när spring erom lurar i vassen, det långa upploppet avgör 👍

sejoh 2016-03-12 10:41

Cash lane blir min spik i omgången !

Kusken1 2016-03-12 10:45

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 481445)

Tänkte mest på att hästen har 100 % galopp i voltstart & du skriver att den klarar spåret (dessutom sämsta spåret i voltstart).

Kalmar har en av Sveriges bredaste banor vilket gör att snäva spår inte spelar ngn roll. Dessutom har Ingves sagt att hästen mognat sedan förra året så jag tror inte på ngn större galopprisk för honom än för ngn annan i loppet.

Kusken1 2016-03-12 10:49

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 481447)
Bra att du har klart för dig... Antar att du sätter sjuan varje vecka?

Nej, Men man måste ha egna idéer och inte lägga energi på att läsa tips utan istället lita på sina egna intryck och lopparkivet. Hade ett jäkla oflyt förra helgen när jag hade 4/5 rätt efter 5 avdelningar och heltäckt i de två sista avdelningarna. Så tänkte ta degen idag istället.

micho 2016-03-12 10:52

Alla verkar glömma farbror Bergh , barfota o 5-6 ggr pengarna brukar ju han gilla... Fint hos bookiesarna

Emeffeff 2016-03-12 10:54

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 481445)

Lite konstigt att prata i termer av hundra procent när det rör sig om två starter. Den ena gången kom galoppen dessutom flera hundra meter efter start när hästen forcerades av utvändig spetskörning så du har inte rätt i ditt påstående heller. Den andra gången får man inte se hela voltmomentet från början till slut i arkivet men hästen var rejält bråkig under voltningen redan innan Ingves vänder upp. Kan vara ett dåligt tecken för voltstartssäkerheten men kan också vara så att hästen var uppstressad och irriterad den dagen.

Säger inte att hästen går felfritt, men kan vara värt att betänka ovanstående och som Kusken1 redan sagt att banbredden på Kalmar är 26 meter på 1640/2640 jämfört med genomsnittliga 22 meter.

Kusken1 2016-03-12 11:06

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 481458)
Lite konstigt att prata i termer av hundra procent när det rör sig om två starter. Den ena gången kom galoppen dessutom flera hundra meter efter start när hästen forcerades av utvändig spetskörning så du har inte rätt i ditt påstående heller. Den andra gången får man inte se hela voltmomentet från början till slut i arkivet men hästen var rejält bråkig under voltningen redan innan Ingves vänder upp. Kan vara ett dåligt tecken för voltstartssäkerheten men kan också vara så att hästen var uppstressad och irriterad den dagen.

Säger inte att hästen går felfritt, men kan vara värt att betänka ovanstående och som Kusken1 redan sagt att banbredden på Kalmar är 26 meter på 1640/2640 jämfört med genomsnittliga 22 meter.

Det är så klart en chansning, kan ju gå åt skogen också. Men jag har lärt mig genom åren att det är kostsamt att RÄKNA med galopp för bra hästar. Och Oki Doki Face har absolut högsta vinstprocenten i loppet. En viktig faktor och dessutom toppstammad. Till 14% chansar i alla fall jag i ett lopp som kräver en del streck annars. Gillar även att den vann så lätt på en tung bana senast. Just att komma från lopp på tung bana kan lyfta hästarna fint till nästa start. En ide jag har utan större belägg för den.

robfri 2016-03-12 11:14

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 481458)

I den skola jag gick räknar man 100 % om som i detta fall en häst startat i 2 st voltstartslopp & galopperat i båda. Likväl som den hade startat i 78 st voltstartslopp & galopperat i alla, då är det oxå 100 %.

Men det är klart, ni kanske räknar annorlunda i "danmark" :claps:

mackpeter 2016-03-12 11:23

Jag vägrar att spika Luddes galopphästar - men de är så bra i ordning att de ändå måste streckas. Kan inte hitta någon riktig spik - vilket straffar sig med få streck. I synnerhet är jag illa ute i andra avdelningen. Tror att Veijo får en framgångsrik dag.
Så här blev bolagssystemet.

1) 1,2,4,6,12 r11-2 (1 är Untersteiners bästa chans. 2 vinner ofta. 4 gedigen stam, bra form men uselt spår. 6 leder länge - kanske ända in i mål. 12 bf bak dagens skrik)
2) 11,14 r9-7 (tur om jag överlever detta)
3) 3,6,7 r11-9 (3 tar ledningen. 6 och 7 får kämpa i spåren. 11 får bra ryggar)
4) 1,4,11,13 r12-7 (fick tyvärr inte råd att strecka 12)
5) 1,3,5 r2-7 (1 startsnabb bf bak. 3 sprinter. 5 lysande senast mot h/v)
6) 1,3 r9-6 (1 extremt startsnabb bfro. Heja Veijo med 3 bfro)
7) 1,3,6,10 r9-8 (supersvårt där 1 blir över från start. 3 värd en vinst. 10 min vinnare)

Kostar 1440:-. Lycka till!

AndyMart 2016-03-12 11:25

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 481461)
I den skola jag gick räknar man 100 % om som i detta fall en häst startat i 2 st voltstartslopp & galopperat i båda. Likväl som den hade startat i 78 st voltstartslopp & galopperat i alla, då är det oxå 100 %.

Visst är det 100 %, men slutsatser är svårare att dra på 2/2 än 78/78. Kan vara rena tillfälligheter att den galopperat.

robfri 2016-03-12 11:27

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 481464)
Visst är det 100 %, men slutsatser är svårare att dra på 2/2 än 78/78. Kan vara rena tillfälligheter att den galopperat.

Där har du helt rätt, jag angav endast fakta i rätt procentsats.

Staketkusken 2016-03-12 11:32

Borgås i högform hos Jesper. Berättade om dagens fantastiska tävlingar och sedan klev han raskt in i köket :claps http://imgur.com/cqRfdNk

Emeffeff 2016-03-12 11:34

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 481465)
Där har du helt rätt, jag angav endast fakta i rätt procentsats.

Haha, det var väl ändå startmomentet som diskuterades? Förmodade det då ni snackade om hur den klarar spåret. Hade ju varit viss skillnad i relevansen också om procentsatsen varit baserad på 78 starter istället för 2... ;)

Manprinsen 2016-03-12 11:35

Kan man utesluta att dom kör Nothing but class i ledningen? Man skulle känna sig rätt rövknullad om Johan släpper till Jepson.

robfri 2016-03-12 11:44

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 481467)
Haha, det var väl ändå startmomentet som diskuterades? Förmodade det då ni snackade om hur den klarar spåret. Hade ju varit viss skillnad i relevansen också om procentsatsen varit baserad på 78 starter istället för 2... ;)

Jag diskuterade inte alls. Jag ställde en fråga om TS satt med ngn viktig info då hen indirekt klargjorde att det inte fanns ngn galopprisk.

För mej ringer ju varningalampan när jag ser att en häst har HUNDRA % galopp med som i detta fall voltstart. Sen behöver det ju innebära att det sker direkt i voltning/start, en allmännt osäker häst stressar ju lätt upp sej mer i volt än med bil & galoppen kan ju då lika gärna ske efter några hundra meter. Spår 4 är knappast ngn fördel, därav att jag tyckte frågan var befogad till TS.

Jajjan 2016-03-12 12:22

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 481461)

Har man ena foten fastfrusen i ett
isblock och den andra i en balja
med kokande vatten, har man det
statistiskt sett ganska bra.

Det krävs ett större underlag av
rådata, för att man med någorlunda
säkerhet skall kunna dra några
slutsatser.

Själv tror jag att sannolikheten
för galopp är hög och väljer
bort djuret från systemet.

Tror att risken för att 2 och 4
drar varandra i galopp.

Går inte båda felfritt, går ingen
felfri i volten.

Det är vad jag TROR och det är
skälet till pass på båda.

Tror loppet är heltäckt på 1,6,12.

Jajjan

Drphilsner 2016-03-12 12:31

Avd3: Attack diablo till spets, nahar får överta efter första kurvan?