Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Kalmar (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/26001-v75-kalmar/)

Manprinsen 2016-03-12 16:52

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 481574)
Hon körde bästa loppet helt enkelt. De där bakom kom aldrig in i det och de där framme körde för hårt.

Ja men jag tror knappast hästens balans var nån större faktor denna gång. Hon hade nog vunnit detta ändå.

tvablaa 2016-03-12 16:54

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 481432)
Ruskigt lurig omgång det här och jag kommer att chansa en del. Tankar så här långt:
1: Bravo förstahäst för mig och lutar åt spik eller ensam A. Garderar i första hand med 8 som kan få loppet och 1 som blir svår nå om den får spets.
2: Hopplöst svårt och helgardering kan vara klokt. Men chansar nog på 5 och 7 som A eller lås. 11 måste väl med men lär stiga under lördagen. 8 känns spelvärd trots kusken, gjort många bra lopp och intressanta ändringar. Se tänker jag inte spricka på Play it Diablo, den är skyldig mig en slant. Vågar nog inte ta bort favoriten heller med så många plus.
3: Inne på att chansspika Attack Diablo. Tror favoriten hamnar för långt bak och hoppas Nahar fortsätter vara slut.
4: Troligen chansspik på Swing Kronos med förhoppning om SoS. 11 tidig bakom men luktar väl dödens. Gillar Mind Your Face men den borde vara rostig. Hoppas favoriten har en av sina många dåliga dagar.
5: Tror klart mest på Orakel Face och SoS. 2 andrarank på läge och form. Har ingen känsla för 5 som sto och när den står tufft inne. Men läget och Veijo gör att den nog ändå åker med. Tveksam till 3 men hemmabana och kanonform gör det svårt att ta bort den. Känns som de bästa hästarna fått bästa lägena men finns såklart en del spännande bakom vid större gardering, t.ex. 4,9,10 och tokstrecket 8 på hemmabana. Lill-Zacke har skrällt innan men borde inte gå härifrån.
6: En normal Buzz vinner självklart normalt, särskilt om det blir barfota. Men rensar bra bakom och vill absolut ha med 3, kan vara hur bra som helst. Utesluter heller inte streck för 5,9,11.
7: Tycker det luktar skräll här. 10 är tveklöst mitt förstastreck då jag tror det är bästa hästen. Vill dock komplettera med en A till och väljer då mellan 4 och 5. Har också svårt ta bort 11 med sådan kuskförstärkning. Just nu finns även 3 och 9 med.

Var inne på att lämna in redan nu men vill invänta barfotainfo, i synnerhet på Buzz Mearas.

Tänk om man kunde få fortsätta vara rätt på det nu..

Shooter 2016-03-12 16:54

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 481575)
Ja men jag tror knappast hästens balans var nån större faktor denna gång. Hon hade nog vunnit detta ändå.

Det var ungefär det jag skrev; att löpningsförloppet var det avgörande och hon gav sin häst bästa loppet. :cheers:

olle 2016-03-12 16:55

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 481571)
Har du sett hästens resultatrad med barfotabalans tidigare? Lite magstarkt att kalla det för en "barfotaskräll".

Någon betaltjänst skrev väldigt positivt om den på barfota runt om. Minns inte vilken det var. Men som jag skrev tidigare avstod jag V75 just för att jag misstänkte att det skulle vara väldigt svårt att räkna på vilken/vilka av alla minst 50 barfotahästar idag som kommer leverera bäst. Gick helt enkelt inte att få till ett vettigt system med de ekonomiska resurser jag har för det.

Manprinsen 2016-03-12 16:55

Jag undrar om Anders verkligen är Åkes biologiska son? Efter att ha sett det där kan man ju undra...

Manprinsen 2016-03-12 17:00

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 481578)
Någon betaltjänst skrev väldigt positivt om den på barfota runt om. Minns inte vilken det var. Men som jag skrev tidigare avstod jag V75 just för att jag misstänkte att det skulle vara väldigt svårt att räkna på vilken/vilka av alla minst 50 barfotahästar idag som kommer leverera bäst. Gick helt enkelt inte att få till ett vettigt system med de ekonomiska resurser jag har för det.

Då undrar jag vad dom har sett för positiva effekter tidigare? 0-0-0-3-4-4-5-6-6-6 resultatraden utan skor. Tyckte också den var intressant när det lyste dubbelrött men efter att ha kollat resultaten tidigare kändes den inte så het längre.

Helge 2016-03-12 17:02

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 481582)
Då undrar jag vad dom har sett för positiva effekter tidigare? 0-0-0-3-4-4-5-6-6-6 resultatraden utan skor. Tyckte också den var intressant när det lyste dubbelrött men efter att ha kollat resultaten tidigare kändes den inte så het längre.

Var snack om jänkarvagn ffg, tänkte inte på om den var på.

fusbar 2016-03-12 17:06

Är det bara hos mig ATG buffrar? Både på mobil och datorn.

Manprinsen 2016-03-12 17:08

Haha, Admir Zukanovic.... Jag ska inte säga vad jag tänker för det skulle klassas som hets mot folkgrupp.

zabatsu 2016-03-12 17:08

Så gick det med kommunaren 9 :p

tvablaa 2016-03-12 17:08

Fy fan vad trött jag blir...

Shooter 2016-03-12 17:09

Det blev ett märkligt lopp. Nahar grejade inte starten. Rejäl körning och Alfa vinner med lucka invändigt. :lol:

Speedyearl 2016-03-12 17:09

Satan vad NBC har höjt sig sista tiden!

Ruggigt bra och håller i fantastiskt bra jämfört med tidigare...:clap:

Manprinsen 2016-03-12 17:09

Attack Diablo var grym men det går inte att överleva ett sånt överfall.

1William 2016-03-12 17:10

Ojojoj, årets styrning, snyggt lövgren

shjuve9le 2016-03-12 17:10

Admir livssopan zukanovic. Träna armarna så du kan ta upp din häst

djrill3 2016-03-12 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 481586)
Haha, Admir Zukanovic.... Jag ska inte säga vad jag tänker för det skulle klassas som hets mot folkgrupp.

Han sabbar precis hela loppet för en annan iaf, satt med med spik på diablo för 3 av 3 och så vinner favoriten i slutändan. Så värdelöst....

olle 2016-03-12 17:10

Äntligen kul att titta på trav igen . Nu börjar dom tävla efter alla sömnpiller och dåliga lopp i vinter.

kasse 2016-03-12 17:11

Crebas eller takter i nästa !!:)

Stankarn 2016-03-12 17:12

helvete....men det är bara att konstatera, i en urkass Gulddivision så räcker det med ha bästa hästen även om han är helkass i sulkyn....

tvablaa 2016-03-12 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av djrill3 (Inlägg 481594)
Han sabbar precis hela loppet för en annan iaf, satt med med spik på diablo för 3 av 3 och så vinner favoriten i slutändan. Så värdelöst....

Då är vi två.. Känns rätt bittert så här långt.

Manprinsen 2016-03-12 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av djrill3 (Inlägg 481594)

Hade varit SOS utan en lallare på utsidan som inte har pli på sin häst. Beundransvärt att den ändå höll så pass bra som den gjorde.

AndyMart 2016-03-12 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 481597)
helvete....men det är bara att konstatera, i en urkass Gulddivision så räcker det med ha bästa hästen även om han är helkass i sulkyn....

Du tyckte styrningen var dålig alltså?

Knutman 2016-03-12 17:14

Johan U som vanligt körde med " insidan"-bedrövlig kusk!
Dessutom oerhört överskattad!

tvablaa 2016-03-12 17:15

Varför släpper inte Johan ner honom??

drakdead 2016-03-12 17:16

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 481570)
Det var sannerligen ett sevärt lopp avd 2 och en barfotaskräll vann. I avd 3 ska det bli spännande att se hur viktigt lopp detta är för Alfas da Vinci. Det ryktas om att detta bara handlar om att få ett lopp till i kroppen inför kommande olympiatravskval och om det stämmer kanske det inte blir alltför offensivt.

Spikade 9:an men hade inte haft vinnaren ändå

Helge 2016-03-12 17:17

http://piclair.com/data/nl1qm.jpg

Manprinsen 2016-03-12 17:19

Kan dom inte intervjua tattaren om hans styrning?

shjuve9le 2016-03-12 17:20

Precis minna

Fidus 2016-03-12 17:24

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 481597)

En urkass gulddivision? Var har du varit senaste månaderna?

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 481598)
Då är vi två.. Känns rätt bittert så här långt.

Bittert var det när hästen inte hann dit senast. Det är att vara nära det.

Attacken hade en kusk som borde släppt ganska snart. En stekhet häst känner han väl igen efter några tusen körda lopp? Det går att släppa till en chanslös häst.

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 481600)
Du tyckte styrningen var dålig alltså?

Du tog omtag och spikade Frankie Brodde idag?
(Din spikidé här på forumet senaste gången ut på V7.)

Erik körde 5-stjärnigt i guldloppet. Det räckte nästan.

tvablaa 2016-03-12 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av Fidus (Inlägg 481607)

Attacken hade en kusk som borde släppt ganska snart. En stekhet häst känner han väl igen efter några tusen körda lopp? Det går att släppa till en chanslös häst.

Du tog omtag och spikade Frankie Brodde idag?
(Din spikidé här på forumet senaste gången ut på V7.)

Erik körde 5-stjärnigt i guldloppet. Det räckte nästan.

Helt enig med dig men sist hade jag inte spikat den på V75..

Manprinsen 2016-03-12 17:26

Citat:

Ursprungligen postat av Fidus (Inlägg 481607)

Eller så låter man hästen skena fritt eftersom man har en annan häst från bakspår?

Manprinsen 2016-03-12 17:33

Kung Johnny!

Shooter 2016-03-12 17:35

Jag fattar inte varför han kör så hårt med Denier Viking efter 20 m gunga. Tack Wee var bara bäst idag.

Helge 2016-03-12 17:39

Dernier är verkligen ingen trevlig syn att se, fungerar varken med eller utan skor.

SO 2016-03-12 17:39

Precis som en skribent skrev här på sidan. Det räcker inte med barfota for Vikingen, det är mycket annat som ska stämma också. Helt riktigt!

olle 2016-03-12 17:40

Luktar jackpot nu och att pengar flyttas till Norge nästa helg. Hoppas för de svenska spelarnas skull att det inte blir så.

Manprinsen 2016-03-12 17:41

Så jävla underbart att Zukanovic inte får med sig en krona.

Fidus 2016-03-12 17:42

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 481609)
Eller så låter man hästen skena fritt eftersom man har en annan häst från bakspår?

Skena fritt?!
Jag håller inte med. Varvade de på 13 första tusen i guld? Jag tyckte de angav den tidsnoteringen i lopparkivet när jag kollade reprisen.

Jag ser misstänkta stallkörningar ifrån huvudstadsbanan av helt annan dignitet emellanåt. Det här kan ju inte ens ses som en antydan i jämförelse.
Jag har hört att allt i sulkyn är en lek, hur som helst.:lol:

Det kommer nya race även för Attacken. De får väl prova ryggresa nästa gång?
Då ska jag ta betalt!

:)

mackpeter 2016-03-12 17:46

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 481612)
Dernier är verkligen ingen trevlig syn att se, fungerar varken med eller utan skor.

Dernier, Elles W Phedo och andra gamla miljonärskor är värda att betäckas med någon bra hingst. Ett oskick av ägarna att plåga dessa stjärnston för att tjäna några kronor.