Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Romme påskdagen (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/26113-v75-romme-paskdagen/)

Manprinsen 2016-03-27 18:53

Tror ni nån hade överlevt Scampi?

Fidus 2016-03-27 18:55

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 483663)
Tror ni nån hade överlevt Scampi?

Eventuell utdelning inför sista avdelningen
1 Make it Quick 19 695 363 kr
2 Beppe Am 19 695 363 kr
3 Valeur 19 695 363 kr
4 Hero Sjöhammar 19 695 363 kr
5 Picasso Sama 19 695 363 kr
6 Withma jackpot
7 Nose Gear 19 695 363 kr
8 Above All Ås jackpot
9 Top of the World jackpot
10 Scampi jackpot
11 Ski to the Max jackpot
12 Stirling Cheer jackpot

shjuve9le 2016-03-27 18:55

Nej

denfete 2016-03-27 18:56

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 483661)
Chrille Eriksson dömde ut honom på förhand i sitt v75 snack trots att dom är polare.

Kan inte vara han som satt den idag då? Bästa spiken på 5an i sista. Örjans skräll i första hade han som andrarankad. Örjan i sjätte hade han som förstarankad och varnade för som bortglömd osv.
Med rätt reducering, kan det nog vara han som lyckades idag.

Bluesmith66 2016-03-27 18:56

Citat:

Ursprungligen postat av Staketkusken (Inlägg 483657)
Samtidigt det här tugget om att man skulle spelat på kuskar. Det håller inte eftersom det inte funnits många namn att "välja bort" :)

Funkar väldigt bra om man kör Jokersystemet. Du väljer inte bort några namn, du väljer ju en eller ett par kuskar och sätter ett krav för hur många lopp varje kusk ska vinna i omgången.

Manprinsen 2016-03-27 18:56

Nån som blev ensam och slipper gå till jobbet på tisdag.:claps:

Staketkusken 2016-03-27 18:56

Apropå betaltjänster, skulle vara intressant att veta vilka som har bäst ROI. Känns väldigt luddigt med samma folk i olika tjänster.

Speedyearl 2016-03-27 18:57

Nån tok som inte "kan" trav som gjort en tokrad som slår in...sjuuuuuukt!

Bluesmith66 2016-03-27 18:58

Idag hade man ju varit nöjd med ett par femmor...om man hade haft boost oxå, vill säga...haha. :-)

Manprinsen 2016-03-27 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av denfete (Inlägg 483666)
Kan inte vara han som satt den idag då? Bästa spiken på 5an i sista. Örjans skräll i första hade han som andrarankad. Örjan i sjätte hade han som förstarankad och varnade för som bortglömd osv.
Med rätt reducering, kan det nog vara han som lyckades idag.

Han hade dessutom Bergh som omgångens bästa spik i sista om jag minns rätt? Luktar Chrille om det här...

Staketkusken 2016-03-27 18:58

Vem är Chrille Eriksson? Är det han mörkhåriga spellevinkeln som var med i Vass eller kass?

Speedyearl 2016-03-27 18:59

Inte Chrille då vinnaren lämnat in raden i Sundsvall till en kostnad av ca 290:- riksdaler!

Manprinsen 2016-03-27 19:00

Citat:

Ursprungligen postat av Staketkusken (Inlägg 483673)
Vem är Chrille Eriksson? Är det han mörkhåriga spellevinkeln som var med i Vass eller kass?

Det här är Chrille

http://www.pokermagazine.se/v75-snac...r-dagens-spik/

denfete 2016-03-27 19:00

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 483672)
Han hade dessutom Bergh som omgångens bästa spik i sista om jag minns rätt? Luktar Chrille om det här...

Jo, det skrev jag ju. Men hörde nu att systemet tydligen skulle ha varit inlämnat hos ombud i Sundsvall och då är det nog inte chrille ändå.

Major 2016-03-27 19:01

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 483674)
Inte Chrille då vinnaren lämnat in raden i Sundsvall till en kostnad av ca 290:- riksdaler!

Robert Berghs kusin ;)

NicklasJ 2016-03-27 19:02

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 483636)
Ja det var inget som mörkades.Skrev om det i torsdags och idag fanns ju info om det. Då är det inga problem men det har varit lite för många första jänkarvagn vinnare nu för att det ska kännas bra att det inte finns obligatorisk rapportering om det till spelarna. Tyvärr är det få som höjt rösten om det. Var ju en enorm press på Stc innan barfotainfon infördes en gång i tiden.

Är ibland rätt svårt att få reda på vagninfo från Nurmos stall tyvärr men i det här fallet läste jag redan igår att det skulle bli jänkarvagn på Finish Future. Dock är det som sagt inget nytt för hästen. Har exempelvis gått i bike i tre av de sex senaste loppen.

Manprinsen 2016-03-27 19:04

Citat:

Ursprungligen postat av denfete (Inlägg 483676)
Jo, det skrev jag ju. Men hörde nu att systemet tydligen skulle ha varit inlämnat hos ombud i Sundsvall och då är det nog inte chrille ändå.

Han var ruggigt nära i alla fall. Tror han gjorde bort sig med att han spikade Jorma i andra eftersom han var inne på det i snacket. Däremot hade han Super Photo Bood som förstarankad.

affe56 2016-03-27 19:05

Med liten insats (budgeten sprucken på dåligt/oturs spel)

http://piclair.com/85itt

System: V75 - 2016.03.27 - Romme

Vinnare efter 7 lopp: 2 - 5 - 1 - 15 - 9 - 3 - 5

0 rader med 7 rätt à kr.* 19 695 363,00 summa kr.* 0,00
0 rader med 6 rätt à kr.* 41 131,00 summa kr.* 0,00
1 rader med 5 rätt à kr.* 1 504,00 summa kr.* 1 504,00
14 rader med 4 rätt à kr.* 0,00 summa kr.* 0,00
33 rader med 3 rätt à kr.* 0,00 summa kr.* 0,00
44 rader med 2 rätt à kr.* 0,00 summa kr.* 0,00
6 rader med 1 rätt à kr.* 0,00 summa kr.* 0,00
Totalt kr.* 1 504,00

Inlämningspris kr. 49,00
Nettoresultat kr. 1 455,00

* Med förbehåll om ändringar.

www.jokersystemet.se

olle 2016-03-27 19:09

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 483678)
Är ibland rätt svårt att få reda på vagninfo från Nurmos stall tyvärr men i det här fallet läste jag redan igår att det skulle bli jänkarvagn på Finish Future. Dock är det som sagt inget nytt för hästen. Har exempelvis gått i bike i tre av de sex senaste loppen.

Ok. Då hade jag fel info om det. Men vidhåller att spelarna borde höja rösten rejält nu för att ändringar av vagnar och huvudlag ska rapporteras och delges spelarna på samma sätt som barfotainfon. När det är V75 går det att läsa sig till det mesta tack vare all info, men under vardagstravet är det massor av hästar med nya vagnar och huvudlag som presterar väsentligt annorlunda tack vare det men som vanlig spelare är det i stort sett omöjligt att få den informationen. Jänkarvagn ffg t ex ska inte bara nå ut till tränarnas kompisar.

hanscrispi 2016-03-27 19:09

Tipsbolaget jag är med i fick 6 rätt. Sprack i första, hade 1st A-häst och 2st D-hästar.
Resultatet ca 100tkr?
:yes:

affe56 2016-03-27 19:12

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 483675)

Bästa travspelsriskanalytiker som finns att få online ...

NicklasJ 2016-03-27 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 483681)
Ok. Då hade jag fel info om det. Men vidhåller att spelarna borde höja rösten rejält nu för att ändringar av vagnar och huvudlag ska rapporteras och delges spelarna på samma sätt som barfotainfon. När det är V75 går det att läsa sig till det mesta tack vare all info, men under vardagstravet är det massor av hästar med nya vagnar och huvudlag som presterar väsentligt annorlunda tack vare det men som vanlig spelare är det i stort sett omöjligt att få den informationen. Jänkarvagn ffg t ex ska inte bara nå ut till tränarnas kompisar.

Ja, för travet vore det önskvärt med större transparens om utrustning. Tyvärr tror jag det skulle bli rätt rörigt och i många fall felaktigt då många ändrar vagn och utrustning efter hur det känns under dagen. Är med jämna mellanrum fel i barfotainformationen trots att det borde vara en rätt enkel prosedur. Samtidigt går det ju faktiskt att fiska upp många ändringar om man är seriös i sitt spelande och kikar på värmning/defilering.

Melander 2016-03-27 19:26

Flytet håller i sig(har ett till) orkar inte hämta det3457891011
VINSTBERÄKNING
RÄTT KOMBINATION ODDS
5-7 701,85
Utbetalt: 3 509,00 kr
VISA KVITTODETALJER
SKRIV UTVERKTYGDELA

Manprinsen 2016-03-27 19:28

Citat:

Ursprungligen postat av affe56 (Inlägg 483683)
Bästa travspelsriskanalytiker som finns att få online ...

Ja med tanke på att hans tips är helt gratis och inte framkrystade av en hel stabsarmé som debiterar ett par hundra spänn för nöjet! Tror det kostar 15-20 spänn att ringa in till betalnumret om man vill ha hans slutgiltiga system, men oftast kommer man långt på förhandssnacket.

Dessutom är han underbar att lyssna på oavsett om han snackar trav, fotboll eller politik. Färgstark personlighet i ett samhälle som numera är äckligt slätstruket.

olle 2016-03-27 19:50

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 483684)
Ja, för travet vore det önskvärt med större transparens om utrustning. Tyvärr tror jag det skulle bli rätt rörigt och i många fall felaktigt då många ändrar vagn och utrustning efter hur det känns under dagen. Är med jämna mellanrum fel i barfotainformationen trots att det borde vara en rätt enkel prosedur. Samtidigt går det ju faktiskt att fiska upp många ändringar om man är seriös i sitt spelande och kikar på värmning/defilering.

Det hade kunnat bli tvärtom. Hade tränarna varit tvungna att rapportera allt och att det sen varit förbjudet att ändra sent så hade inte alls så mycket fokus behövt läggas på utrustningsdetaljer timmarna innan loppen.

Att ha koll på sådana detaljer själv till vardagstravet kräver att man är yrkesspelare. Det kräver enorma tidsinsatser som väldigt få har. Tror även dessa yrkesspelare ändå missar en hel del vad gäller nya huvudlag och vagnar. Åtminstone om dom följer travet i hela landet.

draken 2016-03-27 20:10

Vet inte hur man ska sammanfatta den här dagen. Garderade hårt i 3 lopp och fick in en 2%are en 7%are och en 3%are. Ganska bra så långt. Om man ser till resten av systemet med 4 bommade spikar är det inte lika kul men lite stundande vårform kanske att man iaf garderade skapligt rätt lopp

Emeffeff 2016-03-27 20:14

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 483687)
Det hade kunnat bli tvärtom. Hade tränarna varit tvungna att rapportera allt och att det sen varit förbjudet att ändra sent så hade inte alls så mycket fokus behövt läggas på utrustningsdetaljer timmarna innan loppen.

Att ha koll på sådana detaljer själv till vardagstravet kräver att man är yrkesspelare. Det kräver enorma tidsinsatser som väldigt få har. Tror även dessa yrkesspelare ändå missar en hel del vad gäller nya huvudlag och vagnar. Åtminstone om dom följer travet i hela landet.

Jag gillar att det finns utrustningsdetaljer som fortfarande inte går att hitta i programmet. Just V75-spelarna har oftast stenkoll på nya ändringar, men det går fortfarande att hitta intressanta ändringar som flugit under spelarnas radar (särskilt på andra streckspel). Det man inte säga om balansändringar direkt. Cigor Coyote rankades upp på V5-spelet idag på vagnändringen för min del, även om det inte gjorde någon större skillnad för slutresultatet.

olle 2016-03-27 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 483690)
Jag gillar att det finns utrustningsdetaljer som fortfarande inte går att hitta i programmet. Just V75-spelarna har oftast stenkoll på nya ändringar, men det går fortfarande att hitta intressanta ändringar som flugit under spelarnas radar (särskilt på andra streckspel). Det man inte säga om balansändringar direkt. Cigor Coyote rankades upp på V5-spelet idag på vagnändringen för min del, även om det inte gjorde någon större skillnad för slutresultatet.

Jag fick med 6 av 7 vinnare när jag vid lunchtid idag tog med alla tänkbara på första ramen i jokersystemet. Missade bara vinnaren i kallblodsloppet. Hade jag lämnat in det matematiskt för ca 50000 kr hade det blivit 5 sexor och massor av femmor . Det har man ju inte möjlighet att göra utan enorm spelkassa. När sen hästar måste bort och det ska reduceras är man ändå totalt chanslös en sådan här omgång för Max 500 kr i insats. Blev tillslut 5 rätt på ramen men en c häst för mycket och totalt 4 rätt och 0 kr tllbaka. Det är väldigt mycket lättare att satsa på lättare spelformer om man vill öka chansen att gå plus med begränsad spelkassa.

olle 2016-03-27 20:50

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 483692)
Jag fick med 6 av 7 vinnare när jag vid lunchtid idag tog med alla tänkbara på första ramen i jokersystemet. Missade bara vinnaren i kallblodsloppet. Hade jag lämnat in det matematiskt för ca 50000 kr hade det blivit 5 sexor och massor av femmor . Det har man ju inte möjlighet att göra utan enorm spelkassa. När sen hästar måste bort och det ska reduceras är man ändå totalt chanslös en sådan här omgång för Max 500 kr i insats. Blev tillslut 5 rätt på ramen men en c häst för mycket och totalt 4 rätt och 0 kr tllbaka. Det är väldigt mycket lättare att satsa på lättare spelformer om man vill öka chansen att gå plus med begränsad spelkassa.

Jag har begränsad tid för travet pga att jag jobbar heltid. Om jag tycker en kvällsomgång på vardagarna är intressant läser jag oftast på några timmar kvällen innan. Sen är jag hemma vid 18 tiden. Då hade det varit en enorm fördel om det funnits information om förändringar i huvudlag och vagnar på kvällens hästar att gå igenom. Nu finns det inte och därmed är det omöjligt att få en helhetsbild av det. Man kan få en del via kvällens ATG live och intervjuer men långt ifrån en komplett bild. Det värsta som då finns är när någon häst skrällvinner med bike ffg utan att man haft rimlig möjlighet att få reda på den ändringen innan loppet.

bjarnea 2016-03-27 20:51

Bra läge idag att sätta bosten

Wolfman 2016-03-27 20:53

Utrustningsändringar har blivit en fetish. Idag såg vi hur många vänsterhandsanvändare fick blå ballar, och till och med i efterhand försökte bortförklara uteblivna orgiastiska vinster med att även på förhand anmälda jänkarvagnar var inblandade i det hela. Travtränare, kuskar och stallmänniskor är som kvinnor som är som kopieringsmaskiner -- hur man än trycker och har sig vet man aldrig hur utskriften blir om det ens blir någon. Och att man som travspelande man betalar för detta, kväll efter kväll, lördag efter lördag och för det mesta 'står' där med blå bollar. Allt detta gnäll man läser före, under och efter travloppen pekar på felval av fetish, välj något enklare som läder, kukring eller en fransk film. Om man väljer trav som fetish och tror att man kan revisoriskt bokföra sig fram till falliska framgångar bör man nog tänka om. Men snart kanske det kommer storbystade spanska lädervagnar, barfotadansande kubanska huvudlag och syndigt svenska åtsmitande svansutputningar. Och tänk om inte alla dessa utrustningsförändringar i god tid meddelas för spelsexköparen, fetisher som är anmälda i god tid men kanske ändras i själva det avgörande (intima) mötet?

olle 2016-03-27 21:04

Citat:

Ursprungligen postat av Wolfman (Inlägg 483696)
Utrustningsändringar har blivit en fetish. Idag såg vi hur många vänsterhandsanvändare fick blå ballar, och till och med i efterhand försökte bortförklara uteblivna orgiastiska vinster med att även på förhand anmälda jänkarvagnar var inblandade i det hela. Travtränare, kuskar och stallmänniskor är som kvinnor som är som kopieringsmaskiner -- hur man än trycker och har sig vet man aldrig hur utskriften blir om det ens blir någon. Och att man som travspelande man betalar för detta, kväll efter kväll, lördag efter lördag och för det mesta 'står' där med blå bollar. Allt detta gnäll man läser före, under och efter travloppen pekar på felval av fetish, välj något enklare som läder, kukring eller en fransk film. Om man väljer trav som fetish och tror att man kan revisoriskt bokföra sig fram till falliska framgångar bör man nog tänka om. Men snart kanske det kommer storbystade spanska lädervagnar, barfotadansande kubanska huvudlag och syndigt svenska åtsmitande svansutputningar. Och tänk om inte alla dessa utrustningsförändringar i god tid meddelas för spelsexköparen, fetisher som är anmälda i god tid men kanske ändras i själva det avgörande (intima) mötet?

3 700 miljoner kronor förlorar spelarna varje år hos ATG. Drygt 10 miljoner varje dag går spelarna back.

Det är således inte alla som vinner utan tvärtom nästan alla går back. Man kan dock tycka att spelarna åtminstone borde kunna kräva tillförlitlig utrustningsinfo på sina spelobjekt för drygt 10 miljoner i kostnad per dag året runt.

Altoc 2016-03-27 21:10

Citat:

Ursprungligen postat av Wolfman (Inlägg 483696)

Spot on! :clap:
Rakt i skrevet på självutnämnda "kunskapsspelare" :claps:

Wolfman 2016-03-27 21:19

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 483698)
3 700 miljoner kronor förlorar spelarna varje år hos ATG. Drygt 10 miljoner varje dag går spelarna back.

Det är således inte alla som vinner utan tvärtom nästan alla går back. Man kan dock tycka att spelarna åtminstone borde kunna kräva tillförlitlig utrustningsinfo på sina spelobjekt för drygt 10 miljoner i kostnad per dag året runt.

I den rådande västerländska liberalistekonomin går de flesta människor back mycket mer än så varje dag på grund av människor som jobbar med pengar och ger felaktiga råd.

Det fetade i ditt inlägg understryker din fetish med kopplingen pengar och makten tillbaka till den blåbollade.

tvablaa 2016-03-27 21:21

Fan vad jag avskyr det här spelet samtidigt som jag älskar det. Känner mig som en ständig nästagångare.
Sjö Odin fanns med på ursprungligt system Och Finish Future vet jag inte hur många gånger jag har lirat. Melker var tredjerankad men flyttades till B-rank av kostnadsskäl. West Coast förlorar med huvud. Picasso Sama var en tidig spik. Men sen tog jag med alla...
Å andra sidan. Var länge helt inne på att spika Björn i sjätte men valde West Coast vilket gjorde att Super Photo Bood kom med. Och Bar Plombier var på alla sätt en värdelös spik.
Och Cigor Coyote var jag aldrig i närheten av, hela tiden känt att tre streck skulle vara helgarderat.

Med alla analyser man gör så blir det till slut som Lotto...

tvablaa 2016-03-27 21:26

Ngn la ut länk till Chrilles surr. Men publicerades 1630? Kan man se detta innan spelstopp?

Manprinsen 2016-03-27 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 483702)
Ngn la ut länk till Chrilles surr. Men publicerades 1630? Kan man se detta innan spelstopp?

Ja, Rickard och Chrille har alltid sitt travsnack på torsdagkvällar i regel (ibland fredagar). Läggs ut gratis på www.pokermagazine.se

olle 2016-03-27 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av Wolfman (Inlägg 483700)
I den rådande västerländska liberalistekonomin går de flesta människor back mycket mer än så varje dag på grund av människor som jobbar med pengar och ger felaktiga råd.

Det fetade i ditt inlägg understryker din fetish med kopplingen pengar och makten tillbaka till den blåbollade.

Ha ha. Jag är inte dummare än att jag inser att jag aldrig kommer bli rik på spel. Det roliga just med spel på hästar är för mig att man åtminstone kan läsa på och analysera innan man spelar bort pengarna. Annars kunde man ju valt låtsashästarna eller något nätcasino om det bara var spelet i sig som var spännande. Även om man inte vinner något på V75 så är det oerhört spännande att försöka analysera fram 7 rätt genom all information som finns.

Det viktiga är att inte spela för mer än man har råd att förlora och se alla vinster som en bonus. Då är travet en väldigt rolig hobby och drömmen om att vinna mycket pengar finns ju hos alla dom som vecka efter vecka spelar V75 trots att nästan alla torskar pengar på det men där det idag var ett av de 1,1 miljoner inlämnade systemen som lyckades. Boost där drömmen om att bli ännu rikare finns verkar också ha blivit väldigt populärt . Det visar att det räcker med att det finns en teoretisk chans att vinna 100 mkr för att locka tiotusentals spelare att köpa ett boostnummer. Chansen till 7 rätt och rätt boostnummer är så obefintlig att den bara finns i teorin men det räcker för många.

Livet vore tråkigare utan travet........

Wolfman 2016-03-27 22:00

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 483704)
Ha ha. Jag är inte dummare än att jag inser att jag aldrig kommer bli rik på spel. Det roliga just med spel på hästar är för mig att man åtminstone kan läsa på och analysera innan man spelar bort pengarna. Annars kunde man ju valt låtsashästarna eller något nätcasino om det bara var spelet i sig som var spännande. Även om man inte vinner något på V75 så är det oerhört spännande att försöka analysera fram 7 rätt genom all information som finns.

Det viktiga är att inte spela för mer än man har råd att förlora och se alla vinster som en bonus. Då är travet en väldigt rolig hobby och drömmen om att vinna mycket pengar finns ju hos alla dom som vecka efter vecka spelar V75 trots att nästan alla torskar pengar på det men där det idag var ett av de 1,1 miljoner inlämnade systemen som lyckades. Boost där drömmen om att bli ännu rikare finns verkar också ha blivit väldigt populärt . Det visar att det räcker med att det finns en teoretisk chans att vinna 100 mkr för att locka tiotusentals spelare att köpa ett boostnummer. Chansen till 7 rätt och rätt boostnummer är så obefintlig att den bara finns i teorin men det räcker för många.

Livet vore tråkigare utan travet........

Fetishen kvarstår tydligt även om du skrattar och inte är dum, att läsa på 20 timmar inför V75 för att sedan inte spela. Och att aldrig besöka en travbana. Symboliken är tydlig.

Att sedan gång på gång torskförklara alla icke pålästa travspelare är en annan sorts, men liknande, fetish. Av typen: de har bara lottotur när de får upp den, men när jag själv vinner har jag jobbat på det.

SO 2016-03-27 22:05

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 483585)
Nu kommer mitt veckodunk - Catch The Cash - 1500 Nok... Vinnare!

Brukar tappa formen på våren läste jag nånstans