Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Solvalla (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/26177-v75-solvalla/)

Executive 2016-04-01 12:00

Stefan Melander i expressen idag om Panoramic:

Kommentar: Är jättebra i ordning, dessvärre är det tufft emot. Men vi har åtminstone platsförhoppningar.
Utrustning: Troligen med skor (brukar vara bäst så, men k-a-n få gå utan), huvudlaget för Örjan bestämma om han ska ha skygglappar (brukar sällan ha).

Lutar idag åt att chansa med ett tvåhästars lås, 2-6 till fina 12% respektive 9%. Tror mycket på Goop i första och OTP så nu jobbar vi bort Berghs stora favorit i sista!

ricBLo636 2016-04-01 14:53

Är sugen på att singla Alfas da Vinci. Jocke sa nu i liven att bakskon på kommer att göra så den kan accelerera fortare och även ge den stöd för att trava snabbare.
Det låter som väldigt Tror piraten kan få svårt att hänga med dem där framme som kommer att dra i ett jämt hårt tempo skulle jag gissa på.

olle 2016-04-01 16:21

Citat:

Ursprungligen postat av Executive (Inlägg 484191)
Stefan Melander i expressen idag om Panoramic:

Kommentar: Är jättebra i ordning, dessvärre är det tufft emot. Men vi har åtminstone platsförhoppningar.
Utrustning: Troligen med skor (brukar vara bäst så, men k-a-n få gå utan), huvudlaget för Örjan bestämma om han ska ha skygglappar (brukar sällan ha).

Lutar idag åt att chansa med ett tvåhästars lås, 2-6 till fina 12% respektive 9%. Tror mycket på Goop i första och OTP så nu jobbar vi bort Berghs stora favorit i sista!

Tror det är hämtat från hans onsdagskrönika i expressen och sedan inlagt i tränarintervjuerna.

I dagens travronden säger Stefan Melander så här

- genomkörare för detta lopp senast (den anmäldes barfota runt om på Romme i söndags men det ändrade dom sen till skor, kan inte heller minnas att dom satte på skygglappar)

- "Det kan bli lite ändringar här, eventuellt barfota och Örjan får bestämma om det även blir skygglappar"

Har man under mer än 10 år följt Stefan Melander och intervjuer med honom inför lopp så ringer i alla fall varningsklockorna för mig om att det kan vara radikala utrustningsändringar på gång och då precis sådana ändringar som varje år innebär totalförvandling prestationsmässigt på hans hästar. Som spelare hade jag försökt få senaste infon i morgon om detta innan jag lämnat in min V75a för Panoramic är ju en rejäl rensare i kuponghögarna om den skulle vinna.

Tyvärr är det avdelning 7 och normalt är det inte en chans att få någon vettig info från Melanderstallet innan V75 spelstoppet då men spelarna kanske kan hoppas att han för ovanlighetens skull lämnar informationen om det i morgon innan 16.20.

Manprinsen 2016-04-01 18:54

Hur ska Donna Di Quattro torska detta?

Shooter 2016-04-01 18:57

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 484243)
Hur ska Donna Di Quattro torska detta?

Jag lutar åt spik på Windy Ways, så det ska nog ordna sig. ;)

spalato 2016-04-01 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 484181)
Synd att Lindegren väljer att harva på själv i spåren nu när man ska maxa Ochongo i sista starten innan tränarbytet. Hade nog varit värt nån krona att sätta upp ett proffs. Från spår 8 lär han behöva fru fortuna och fickorna fulla med fyrklöver.

Spelvärdet är högt på.Lindegren nu......i striden

Manprinsen 2016-04-01 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 484246)
Jag lutar åt spik på Windy Ways, så det ska nog ordna sig. ;)

Tror den är helt chanslös eftersom jag har svårt att se vem som ska sätta upp tempot?

Kusken1 2016-04-01 19:07

Fantastiskt kul att se hur verkligen alla skall fälla Piraten denna vecka. Och inte mig emot, spelvärldet ökar hela tiden. Jos Verbeeck sa efter vinsten i Tyskland för 5 år sedan att Piraten precis som sin far kommer att vara som bäst när han är 8 år och det går ju inte att säga emot så som Piraten ser ut nu! Sveriges sulkyelegant i sulkyn löser denna uppgift, Peter "släpper spets" Untersteiner lär inte svara om Johnny kommer farande och jag kan inte få in att en elvaårig Springerom på allvar skall rankas som en sannolik motståndare till Piraten. Skit i alla "experters" tips och spara strecken i detta lopp. Piraten vinner antingen från spets eller via en sjuhelsikes avslutning.

spalato 2016-04-01 19:14

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 484248)
Tror den är helt chanslös eftersom jag har svårt att se vem som ska sätta upp tempot?

Windy Ways utan skor nu är tillräckligt bra för att utmana oavsett tempo i loppet !!! Tål göra grovjobb, speedig !

Manprinsen 2016-04-01 19:15

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 484256)
Windy Ways utan skor nu är tillräckligt bra för att utmana oavsett tempo i loppet !!! Tål göra grovjobb, speedig !

Jo men den plockar aldrig ner en så bra häst som Donna om inte nån annan gjort lite grovjobb i dödens.

shjuve9le 2016-04-01 19:18

Windy är bra, men hårdheten från frankrike verkar ha härdat donnan

Kusken1 2016-04-01 19:25

Citat:

Ursprungligen postat av shjuve9le (Inlägg 484258)
Windy är bra, men hårdheten från frankrike verkar ha härdat donnan

Och när Adielsson är helt iskall för dagen och i princip har tillägg på en häst som nyss slog Världsmästaren så är det inte prisvärt att gardera. Tycker också att procenten blivit alldeles för hög på Windy.

spalato 2016-04-01 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 484257)
Jo men den plockar aldrig ner en så bra häst som Donna om inte nån annan gjort lite grovjobb i dödens.

Vi får se

spalato 2016-04-01 19:28

Citat:

Ursprungligen postat av Kusken1 (Inlägg 484262)
Och när Adielsson är helt iskall för dagen och i princip har tillägg på en häst som nyss slog Världsmästaren så är det inte prisvärt att gardera. Tycker också att procenten blivit alldeles för hög på Windy.

Vad är (bort) förklaringen om Windy skulle råka vinna då ??

Helge 2016-04-01 19:42

Bara kuriosa, sällan Daniel lämnar klart som med Windy Ways.
Senast med Traveling Man. Som vann till 10 % på V86, ökade kraftigt från rejäl skräll
efter han uttalat sig.

http://piclair.com/data/ngu07.jpg

Manprinsen 2016-04-01 19:45

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 484266)
Bara kuriosa, sällan Daniel lämnar klart som med Windy Ways.
Senast med Traveling Man. Som vann till 10 % på V86, ökade kraftigt från rejäl skräll
efter han uttalat sig.

http://piclair.com/data/ngu07.jpg

Kan mycket väl vinna men från det läget är den beroende av löpningsscenariot oavsett. Inte många finaler på 1640m som vinns från spår 11.

Kusken1 2016-04-01 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 484264)
Vad är (bort) förklaringen om Windy skulle råka vinna då ??

Bortförklarar aldrig. Erik i dålig kuskform mot Goop i fin form. Erik med skitläge mot Goop med toppläge. Titta sedan vilka Windy Ways torskat emot på slutet och vilka Donna SLAGIT på slutet. Finns andra lopp att gardera.

Helge 2016-04-01 19:51

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 484267)
Kan mycket väl vinna men från det läget är den beroende av löpningsscenariot oavsett. Inte många finaler på 1640m som vinns från spår 11.

Absolut inte lätt, ska inte gå! Men Delicious "två" kan göra det omöjliga ;)
Rycker skorna nu, hoppat många gånger, men om allt klaffar så.

Manprinsen 2016-04-01 19:53

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 484272)
Absolut inte lätt, ska inte gå! Men Delicious "två" kan göra det omöjliga ;)
Rycker skorna nu, hoppat många gånger, men om allt klaffar så.

Ser du nån som kan sätta tempo på det hela då? Blended?

Speedyearl 2016-04-01 20:14

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 484273)
Ser du nån som kan sätta tempo på det hela då? Blended?

Unter ska väl ladda men han nöjer sig nog med ryggen ganska snabbt.

Att Windy skulle slå Donna med spetsgaranti, Windy från spår 11 kan bara den mest fanatiska Redèn älskaren tro.

Äckliga procent på Donna och jag fäller den mer än gärna!

Men tills någon presenterar ett trovärdigt scenario om hur det skall gå till så får Donna vara själv på lappen!:cheers:

Manprinsen 2016-04-01 20:22

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 484280)

Att Windy skulle slå Donna med spetsgaranti, Windy från spår 11 kan bara den mest fanatiska Redèn älskaren tro.

Men tills någon presenterar ett trovärdigt scenario om hur det skall gå till så får Donna vara själv på lappen!:cheers:

Då är vi helt eniga i resonemangen. Klart det är lockade att gardera stora favoriter men det är ju totalt bortkastat om dom inte torskar. Chrille Eriksson som jag brukar hylla rätt ofta torskade ganska många miljoner förra helgen på att han vägrade spika On Track Piraten trots att den var stenklar. :cheers:

AndyMart 2016-04-01 20:32

V75 Solvalla

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 484282)
Då är vi helt eniga i resonemangen. Klart det är lockade att gardera stora favoriter men det är ju totalt bortkastat om dom inte torskar. Chrille Eriksson som jag brukar hylla rätt ofta torskade ganska många miljoner förra helgen på att han vägrade spika On Track Piraten trots att den var stenklar. :cheers:

Alla vinnare är stenklara efter loppen.

Shooter 2016-04-01 20:32

Finaler på Solvalla kan bli allt från rejäl utdelning till favoritparad. Jag är inne på det första. Det blir säkert lite körning i loppen och Windy barfota runt om är klart intressant.

Helge 2016-04-01 20:36

Ja lyssna inte på mig. Jag älskar Redén hästar.

Han skulle kunna fylla ett försök till Elitloppet i år ♥

Spiken64 2016-04-01 20:36

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 484187)
15 ggr hos B365. Du får ju spela hos alla nätbookies trots alla vinster genom åren.

15 ggr känns kanske spelbart. Dock ska man tänka på att det är en helt annan sak med V75 final på Solvalla än V75 loppet på Bergsåker och framförallt motståndet i Boden senast. Blue Star Champion som den torskade mot näst senast ska dessutom gå med mycket lättare balans nu som jag skrev igår.

Utan skryt nu så var jag väl nästan ensam om att se vad Örjan gjorde 838meter från mål näst senast och det kostade dom segern. Sen kom man ut i Boden och det loppet var bara en lätt genomkörare för den här finalen. Vi kan ju hoppas att Örjan får tag i vänstertömmen så kan vi mycket väl få en Boden seger i morgon.

Shooter 2016-04-01 20:37

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 484287)
Utan skryt nu så var jag väl nästan ensam om att se vad Örjan gjorde 838meter från mål näst senast och det kostade dom segern. Sen kom man ut i Boden och det loppet var bara en lätt genomkörare för den här finalen. Vi kan ju hoppas att Örjan får tag i vänstertömmen så kan vi mycket väl få en Boden seger i morgon.

Öppet lopp med många rensare som har gjort fina prestationer.

chompipe 2016-04-01 20:38

martha chip bästa spiken fel fri;)

Manprinsen 2016-04-01 20:39

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 484284)
Alla vinnare är stenklara efter loppen.

Han var stenklar redan innan loppet i söndags. Fanns inte på kartan att han skulle torska. Däremot är han mer sårbar i morgon från det läget, även om jag tror Johnny löser det.

Kusken1 2016-04-01 20:39

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 484280)

Det är precis det jag menar. Varenda lopp letar man motbud till en favorit och speciellt en som Donna, veckans största. Och jag vill egentligen plita dit ett streck för Windy och se henne blåsa till allt men i det långa loppet är det inte vinstgivande när fakta talar för att det inte går. Som att betta hela vägen ut med hålstege och hoppas på träff.

Björnland 2016-04-01 20:51

Windy Ways är ju lika bra som Delicious sa dom ju för några starter sen då borde hon vara stenklar, tror i.o.f.s inte på det där snacket förren jag sett det.

AndyMart 2016-04-01 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 484286)

Haha jo tjena. Propulsion och Delicious duger, ingen annan.

Helge 2016-04-01 21:14

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 484294)
Haha jo tjena. Propulsion och Delicious duger, ingen annan.

Du kommer bli varse.

robfri 2016-04-01 21:15

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 484295)
Du kommer bli varse.

väntar med spänning, parodi

Spiken64 2016-04-01 21:51

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 484288)
Öppet lopp med många rensare som har gjort fina prestationer.

Det håller jag med om Shooter.

Kusken1 2016-04-01 21:52

Hur bra är Marta? Klarar troligen spåret och hur stor är sannolikheten för att hon spetsar? Ingves är kall men med bästa hästen(?) vinner han ändå? Jag tror det och min bryderier på spelet ligger i om Veijo vinner andra eller inte=mångkupong eller inte?

tvablaa 2016-04-01 22:14

Lurig omgång som det ofta är när det är finaler. Svårt sortera mellan känslor och analys och det är många man vill ha med. Lite tankar:
1: Lutar åt spik på Donna helt enkelt för att "allt" talar för. Två skäl att fälla. Redén lovar vinst med Windy och Chrille verkade bombis på att Fleetfoot tar spets. Heltäckt på tre tror jag.
2: Rätt favorit, ruggigt startsnabb och bästa spåret. Men tveksam till spik med snabba hästar invändigt, 2 och 4. Och kanske laddas 7 efter senast? Känns lite upplagt för 11 då om den inte brände för mkt krut senast. 6 är tokskrällen när den nu äntligen har vettigt spår och är nedstruken.
3: Svårt bena ut men mkt inne på att OTP bränner. Kanske t.o.m chansar bort den till nuvarande procent. 3 är mitt förstastreck på spetschans och frågan är hur man resonerar med 6 som väl tar spets initialt? Värd ett streck på tokform. Och plötsligt blev 7 lite bortglömd, är väl den enda som kan mäta sig i kapacitet med favoriten? 4 tror jag får svårt den här gången. Örjan sitter bakom tokskrällen.
4: Svårt om inte Lovely Sky bara är bäst. Finns inte att spika favoriten från det spåret mot bättre hästar. 2 och 6 skriks det en del om och ngn av dem tar väl spets. 3 var fin senast men tar väl inte spets nu. Jag vill också ha med 13 utan ngt annat skäl än att jag fått en uppenbarelse. Senast jag fick en sådan var det Rayon Lascaux (eller om det var Tia Maria Lascaux) som vann till 40 ggr. Men den hade jag inte med.
5: Var tidigt inne på att spik 2 på att den helt enkelt kan vara bäst. Trots kusken. Men nu är 10 förstahäst på bfro och Örjan. Tyvärr lär den sluta över 10 % som alla skriker ut den. Men detta känns som ett Örjan-lopp.
6: 3 och 9 är mina förstastreck. 1 är nog bäst men tror inte den håller spets och Jorma är iskall. 5 är bra och 7 var grym senast men tveksamt om den vinner en final. 12 känns överstreckad från det läget och att den strular ofta.
7: Ruggigt lopp. Tycker på ngt sätt att några hästar är lite bättre: 2,6,8,9 känns huvudet högre. Möjligen även 3 från möjlig spets och rätt utrustning. Svårt se ngn annan vinna. Möjligen 4 då som storskräll - läs Sjödén kring varför.

Inte lätt det här..

spalato 2016-04-01 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av Kusken1 (Inlägg 484269)
Bortförklarar aldrig. Erik i dålig kuskform mot Goop i fin form. Erik med skitläge mot Goop med toppläge. Titta sedan vilka Windy Ways torskat emot på slutet och vilka Donna SLAGIT på slutet. Finns andra lopp att gardera.

Donna fick gå på rulle senast. Helt annat när man nu får dra i ledningen. Kubbning vänstas oxå från sexan. Vi tackar alla favoritspelare som spikar den. Dom flesta gör så. Då brukar dt gå illa.Tror benhårt på Erik !!!

Om_sommaren 2016-04-01 22:26

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 484307)
Donna fick gå på rulle senast. Helt annat när man nu får dra i ledningen. Kubbning vänstas oxå från sexan. Vi tackar alla favoritspelare som spikar den. Dom flesta gör så. Då brukar dt gå illa.Tror benhårt på Erik !!!

Du behöver inte betvivla att Donnan klarar o rusa 1,10 fån spets. Det klarar alla bra hästar på en bra bana nu för tiden:) Donnan har höjt sig ett snäpp sen Paris.

spalato 2016-04-01 22:30

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 484311)
Du behöver inte betvivla att Donnan klarar o rusa 1,10 fån spets. Det klarar alla bra hästar på en bra bana nu för tiden:) Donnan har höjt sig ett snäpp sen Paris.

Behåll det tänket. Det gillar "vi" som går emot !

spalato 2016-04-01 22:31

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 484286)

Helge du är bäst. Synd om dom som spikar Donna !!