![]() |
Stefan Melander i expressen idag om Panoramic:
Kommentar: Är jättebra i ordning, dessvärre är det tufft emot. Men vi har åtminstone platsförhoppningar. Utrustning: Troligen med skor (brukar vara bäst så, men k-a-n få gå utan), huvudlaget för Örjan bestämma om han ska ha skygglappar (brukar sällan ha). Lutar idag åt att chansa med ett tvåhästars lås, 2-6 till fina 12% respektive 9%. Tror mycket på Goop i första och OTP så nu jobbar vi bort Berghs stora favorit i sista! |
Är sugen på att singla Alfas da Vinci. Jocke sa nu i liven att bakskon på kommer att göra så den kan accelerera fortare och även ge den stöd för att trava snabbare.
Det låter som väldigt Tror piraten kan få svårt att hänga med dem där framme som kommer att dra i ett jämt hårt tempo skulle jag gissa på. |
Citat:
I dagens travronden säger Stefan Melander så här - genomkörare för detta lopp senast (den anmäldes barfota runt om på Romme i söndags men det ändrade dom sen till skor, kan inte heller minnas att dom satte på skygglappar) - "Det kan bli lite ändringar här, eventuellt barfota och Örjan får bestämma om det även blir skygglappar" Har man under mer än 10 år följt Stefan Melander och intervjuer med honom inför lopp så ringer i alla fall varningsklockorna för mig om att det kan vara radikala utrustningsändringar på gång och då precis sådana ändringar som varje år innebär totalförvandling prestationsmässigt på hans hästar. Som spelare hade jag försökt få senaste infon i morgon om detta innan jag lämnat in min V75a för Panoramic är ju en rejäl rensare i kuponghögarna om den skulle vinna. Tyvärr är det avdelning 7 och normalt är det inte en chans att få någon vettig info från Melanderstallet innan V75 spelstoppet då men spelarna kanske kan hoppas att han för ovanlighetens skull lämnar informationen om det i morgon innan 16.20. |
Hur ska Donna Di Quattro torska detta?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Fantastiskt kul att se hur verkligen alla skall fälla Piraten denna vecka. Och inte mig emot, spelvärldet ökar hela tiden. Jos Verbeeck sa efter vinsten i Tyskland för 5 år sedan att Piraten precis som sin far kommer att vara som bäst när han är 8 år och det går ju inte att säga emot så som Piraten ser ut nu! Sveriges sulkyelegant i sulkyn löser denna uppgift, Peter "släpper spets" Untersteiner lär inte svara om Johnny kommer farande och jag kan inte få in att en elvaårig Springerom på allvar skall rankas som en sannolik motståndare till Piraten. Skit i alla "experters" tips och spara strecken i detta lopp. Piraten vinner antingen från spets eller via en sjuhelsikes avslutning.
|
Citat:
|
Citat:
|
Windy är bra, men hårdheten från frankrike verkar ha härdat donnan
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Bara kuriosa, sällan Daniel lämnar klart som med Windy Ways.
Senast med Traveling Man. Som vann till 10 % på V86, ökade kraftigt från rejäl skräll efter han uttalat sig. http://piclair.com/data/ngu07.jpg |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Rycker skorna nu, hoppat många gånger, men om allt klaffar så. |
Citat:
|
Citat:
Att Windy skulle slå Donna med spetsgaranti, Windy från spår 11 kan bara den mest fanatiska Redèn älskaren tro. Äckliga procent på Donna och jag fäller den mer än gärna! Men tills någon presenterar ett trovärdigt scenario om hur det skall gå till så får Donna vara själv på lappen!:cheers: |
Citat:
|
V75 Solvalla
Citat:
Alla vinnare är stenklara efter loppen. |
Finaler på Solvalla kan bli allt från rejäl utdelning till favoritparad. Jag är inne på det första. Det blir säkert lite körning i loppen och Windy barfota runt om är klart intressant.
|
Ja lyssna inte på mig. Jag älskar Redén hästar.
Han skulle kunna fylla ett försök till Elitloppet i år ♥ |
Citat:
|
Citat:
|
martha chip bästa spiken fel fri;)
|
Citat:
|
Citat:
|
Windy Ways är ju lika bra som Delicious sa dom ju för några starter sen då borde hon vara stenklar, tror i.o.f.s inte på det där snacket förren jag sett det.
|
Citat:
Haha jo tjena. Propulsion och Delicious duger, ingen annan. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Hur bra är Marta? Klarar troligen spåret och hur stor är sannolikheten för att hon spetsar? Ingves är kall men med bästa hästen(?) vinner han ändå? Jag tror det och min bryderier på spelet ligger i om Veijo vinner andra eller inte=mångkupong eller inte?
|
Lurig omgång som det ofta är när det är finaler. Svårt sortera mellan känslor och analys och det är många man vill ha med. Lite tankar:
1: Lutar åt spik på Donna helt enkelt för att "allt" talar för. Två skäl att fälla. Redén lovar vinst med Windy och Chrille verkade bombis på att Fleetfoot tar spets. Heltäckt på tre tror jag. 2: Rätt favorit, ruggigt startsnabb och bästa spåret. Men tveksam till spik med snabba hästar invändigt, 2 och 4. Och kanske laddas 7 efter senast? Känns lite upplagt för 11 då om den inte brände för mkt krut senast. 6 är tokskrällen när den nu äntligen har vettigt spår och är nedstruken. 3: Svårt bena ut men mkt inne på att OTP bränner. Kanske t.o.m chansar bort den till nuvarande procent. 3 är mitt förstastreck på spetschans och frågan är hur man resonerar med 6 som väl tar spets initialt? Värd ett streck på tokform. Och plötsligt blev 7 lite bortglömd, är väl den enda som kan mäta sig i kapacitet med favoriten? 4 tror jag får svårt den här gången. Örjan sitter bakom tokskrällen. 4: Svårt om inte Lovely Sky bara är bäst. Finns inte att spika favoriten från det spåret mot bättre hästar. 2 och 6 skriks det en del om och ngn av dem tar väl spets. 3 var fin senast men tar väl inte spets nu. Jag vill också ha med 13 utan ngt annat skäl än att jag fått en uppenbarelse. Senast jag fick en sådan var det Rayon Lascaux (eller om det var Tia Maria Lascaux) som vann till 40 ggr. Men den hade jag inte med. 5: Var tidigt inne på att spik 2 på att den helt enkelt kan vara bäst. Trots kusken. Men nu är 10 förstahäst på bfro och Örjan. Tyvärr lär den sluta över 10 % som alla skriker ut den. Men detta känns som ett Örjan-lopp. 6: 3 och 9 är mina förstastreck. 1 är nog bäst men tror inte den håller spets och Jorma är iskall. 5 är bra och 7 var grym senast men tveksamt om den vinner en final. 12 känns överstreckad från det läget och att den strular ofta. 7: Ruggigt lopp. Tycker på ngt sätt att några hästar är lite bättre: 2,6,8,9 känns huvudet högre. Möjligen även 3 från möjlig spets och rätt utrustning. Svårt se ngn annan vinna. Möjligen 4 då som storskräll - läs Sjödén kring varför. Inte lätt det här.. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|