![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Tack Oskar Svanberg för att du tar dig tid att skriva samt svara på allt möjligt här på Sharps. Vet att du gjort det tidigare men att du fortsätter att svara är imponerande. Hoppas att du vinner i morgon. Verkligen något många önskar på detta forum. Lycka till.
|
Citat:
6%!!!? :innocent: |
Silver. Verkar som att loppet är vikt åt Goop och 6 Next to None Sib. Troligen vinner han också. Men jag har en skrällidé. Ska i alla fall kanske spela plats på den.
Det handlar om 9 Punk. Var enormt bra förra året efter att ha bytt tränare från Lutfi till Bo Westergård. Han var bra som treåring hos Ludde men urkass både som fyra- och femåring och sprang in kanske 80- 90 000 sammanlagt dessa två säsonger. Massa galopper bl a. Och halsproblem. År -15, alltså förra året, flytt till BW. Resultat: 10 lopp, 7 vinster, 2 andraplatser och en tredje! Sprang in 718 000! 6 starter över kort distans då, 5 vinster på den distansen. I år två starter båda auto kort. Vann 2/3 men senast, 19 mars, blev han fyra. Björn Goop var i vägen - förstås -;) Med Donna di Quattro. Ett storlopp med ungefär kvarts miljon i förstapris. |
Citat:
I V75-2 är ju både 9 och 10 klart understreckade. Och I V75-5 finns det ju många bortglömda att pröjsa för om man vill vinna en hygglig slant på V75. |
Citat:
Är imponerad av den tid du lägger på detta forum Oskar för att lära folk bakom kulliserna om travsport. Många tror dom kan allt och har rätt och ställa krav osv. Inte ofta jag blir imponerad av människor men du har lyckats imponera på mig. För mig som person ska jag ha en häst i träning hos ngn kusk så måste det vara en engagerad person. Just detta är DU!!!! Så har du ngn höst till salu nu eller är du intresserad att köpa in 2-3 åt mig på auktion? Kan tänka mig 2-3 1åringar samt en bra och då menar jag riktigt bra starthäst/ Ekonomiska är ej avgörande utan försöker köpa dom bästa vad det än kostar. Är trött på direkt reklam mm som ägare.. Till starthäst vill jag vi köper en bra eller rättare sagt topp gulddiviisionare. Du kan kontakta mg här på sharps alt på 0724-243535 Mvh Frasse77 |
Citat:
Varför? För att klappträt Persson tror han sitter bakom vinnaren (KRAFTIGT uppskruten av alla betaltjänster) och ser till att Goop får svettig väg fram... Vem gottar sig i kön när dom spränger ljudvallen? Vem svepte packet i Norge trots SUPERKNACKIGT trav och en slutstöt som sattes in ungefär när oskulden borde ha dragit ut? Heiskanen i sista är KLAR förstahäst! Det är min "Saida-variant".... Tar med både 4 och 6 utifall att Persson släpper till Goop för då blir alla tre aktuella... Heiskanen solklar DD och V5-spik dock... Min raka DD blir TUNG på 2-10... Att tro på att O.T.P ska kunna svara ut Sugarlight är som att tro på tomten... Veckans andra stora "hittepå".... GLÖM! O.T.P´s "magiska 11-jobb" må vara "Världsklass" i Dalarna men det runkar Sugarlight runt i sömnen... Folk är fulla... DET ÄR KLASSKILLNAD!!! PUNKT!! |
Citat:
|
Citat:
Han är fan i mig skickligare än självaste Colgate och det säger en hel del. Persson kan ju svara och dö men fattar ju att open stretch är rätt så schysst. Fridericus är en minst lika bra häst som Goops men Heiskanen från bakspår luktar alltid skunk. Han vet inte när han ska gå och det blir ofta fel för Veijo. Next är en grym löphäst som alltid gör sitt och som har en ruggig skalle. Går det att köra barfota runt om så är han stenklar. |
Citat:
|
Citat:
Vad är det förresten du vill att vi ska kunna? Rörelsemönstret hos hästarna? Hur de tränat i veckan? Varför de inte ville ta sig förbi senast? Ta mig i röven, tiden behöver disponeras väl så det enda vettiga är lopparkivstittande och FRAMFÖR ALLT sökande efter UTRUSTNINGSINFORMATION för oss spelare. Man måste prioritera det viktigaste och det är inte hästkunskap. För er tränare är det kanske det, men icke för oss spelare. Det här med att ni utrustar optimalt och att ni därför ska få ändra hit och dit köper jag inte ett dugg. Vill ni ha spel på era hästar får ni helt enkelt acceptera att fullständig information ska vara spelarna tillhanda senast en timme innan första start på streckspelet, och att preliminär information ska anmälas vid startanmälan. SÅ lyfter man spelet. SÅ skapar man en seriös sport. Vi spelare bara skrattar när ni kritiserar vårt "barfotabikejänkarvagnnorskthelstängt"-snack, för vi vet att det är det som otroligt ofta avgör travloppen. Och kom igen, varför slänger alla tränare på en jänkarvagn och drar skorna när det börjar bli lite mer pengar att köra om? Klart det gör ruskigt mycket. Vad du än tror och tycker så kommer jag till exempel vikta mer insatser på Usain Henna imorgon om han går barfota runt om än om han går mer skor. För han är mycket bättre barfota. "Formen" har varit diffus förr, tills han blivit av med skorna. Då är "formen" helt plötsligt bra igen. EDIT: Denna paragraf kan uppfattas fel av dig. Du är ruskigt duktig på att ställa hästarna i ordning, bland de värsta i Sverige, så lite felformulerat kanske att förminska form såpass mycket som jag gjorde. Menar dock på att tränare rent generellt börjar tjafsa om att formen är på topp efter att de slängt på bike och vunnit med halva upploppet. Vill du ha mer fokus på hästen? - Se till att du och dina kollegor är noggranna med skoinfo och vagninfo, och ändra ytterst sällan. På så sätt slipper man detta enligt er onödiga extrasnack, enligt mig NÖDVÄNDIGA. Spelarna kan inte ständigt nonchaleras genom felaktig information eller ibland även utebliven information. - Alternativet är, som Bergh säger, att förbjuda jänkarvagnar och på så sätt undvika hypen. Jag ser verkligen inget problem i detta, dessutom vore det rättvist för en hel del amatörer vilka inte har råd med jänkarvagnarna. Finns väl ingen häst som inte kan gå i vanlig vagn? |
Citat:
|
Citat:
|
Spartan Kronos spetsar i Olympiatravet pojkar, och släpper till BBS Sugarlight.
|
Vad svårt det verkar vara att vara nyanserad. Hur jag än läser Oskars inlägg så kan jag inte se att han skriver ngt om att sluta uppmärksamma jänkarvagn. Dätemot vill han se mer fokus på hästen. Vilket känns rimligt. På samma sätt känns det rimligt att kuskar och tränare borde bli mer professionella totalt sett. Främst handlar det om vilken info som lämnas på förhand och att denna kan variera. Det gör att det handlar mer om att ha mest och bäst info än om att analysera lopp. Men i gengäld är det väl så på t.ex. börsen också.
|
Citat:
|
Oscar Svanberg;
Tyvärr har det här med utrustning tagit över helt. Vilket är väldigt tråkigt. Det beror på att de som får/tar betalt för att promota spel i regel inte kan nåt alls egentligen. Men att skrika jänkarvagn och barfota är saker man kan ta på. Jag skulle önska att mer fokus lades på hästen. Visste ni att det fanns jänkarvagn som gjorde lika stor skillnad långt innan den här varianten kom? Bara ingen som pratade om den då... .................................................. .................................................. ..........................Det här är bland de bästa jag läst någonsin på sajten. " Ta betalt för info " är en guldgruva för betaltjänsterna. Frågan är hur ofta stämmer det? jag har sagt det tidigare. Läs all info igen EFTER tävlingarna och ni ser att det inte är mycket som stämmer. Och det viktigaste: Tränare och kuskar säger sällan det som skrivs i tipsen. Det är modifierat av skribenten för att han VILL att du ska uttryckas på ett speciellt sätt som passar hans tänkande och ideér. Tips är business. Använd egna ögon, det kommer man långt med. |
Citat:
|
Undra om inte Ludde tar dödens efter ett tag med Mosaique Face lär ju inte vila på hanen om man känner den mannen rätt.
Dom som gynnas i sådant här lopp är dom som kan speeda rejält 300 meter från mål och det är Sauveur och Your Highness. Vem sitter i rygg på ledaren? |
Citat:
Det blir ett snällt upplägg, Ingen dödens eller så. |
Undrar vem som är FULL, Håkan K Persson vinner inte v75 på beställning, men ett tips ska du få BET 365 har trippel heads, där får du 7ggr på din pålle.
Men jag är helt säker på att både Le Miracle och Hawk Cliff är för nr 7 in i första sväng, tror inte JORMA vilar på hannen, utan sänder direkt, BÄSTA HÄSTEN I loppet. Lycka till Rolig skräll nr 3 P.s SPIK NYKTER. D.s |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Stallkörning samt kuskar som väljer att inte köra för vinst. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Mitt bolagssystem blev ett äkta TV-system. Det var inte min avsikt. Men i sista kör Björn till ledningen med 6 och Veijo får harva i spåren med 10 och jaga förgäves. I Olympiatravets tvåhästarslag håller Johnny ledningen i första kurvan med 1 OTP. SoS.
1) 1,2,3,4,5,7 r12-6 (storfavoriten 2 var enormt tapper i dödens senast utanför Scellino. Jag tror inte han når ledningen idag och får dödens igen. Björn säger, att 4 är hans bästa chans. 5 satt fast på innern senast med "allt kvar". Här skräller det) 2) 2,3,4,7,9,10 r12-5 (sölig bana, sprint, hästar från när och fjärran är upplagt för skräll. Endast 10 Hope Bo har hemmabana. Kom i träning till Veijo för två månader sedan och har vunnit i sina två starter. Bortglömd till 7 streckprocent) 3) 1,5,9,11,13,14,15 r2-7 (strecka så mycket man har råd) 4) 7,9,10 r8-4 (oerfarna hästar där 10 har bäst kapacitet. Hoppas på skriket 7 Tadpole) 5) 2,4,5,8 r3-10 (Veijos bästa chans är 4 bfro. 5 tar ledningen och skall slås därifrån. 8 fick dåligt spår men har fältets bästa kapacitet. Luringen kommer från Tarzans stall - 2 Coco de Vie) 6) 1 r2-6 (tvåsiffrige miljonären 1 OTP är i sitt livs form. Johnny håller ledningen vad än doob mfl säger. SoS) 7) 6 r2-4 (se motivering ovan) Kostar 1512:-. Lycka till att ta jackpottmiljonerna! |
Citat:
Strecka vinnaren istället för den som borde vunnit. Mvh Uffe |
Ett roligt kallblodsfynd på v4an från springen 12.Smedheim Solan för mig är den lite bortglömd här idag.Har ju varit med tidigare kört om fina pengar i årgångsloppen.
Ja det är den hästen som man sålde utan ägarens tillåtelse. |
Citat:
när fick en av dina hästar ett snällt upplägg i en final som Olympiatravet? Är övertygad om att när starten gått kör du som vanligt, dvs full patte i tredje, fram till dödens och sen ställer en fråga om spets, ingen kommer att få fuska bort en mm av denna final. För det tar jag för givet, när Lutfi Kolgjini (3:e gången i mitt liv jag lyckats stava efternamnet rätt). Mosaique Face är väl en av få hästar som klarar ett dyl upplägg och kan vara först över linjen. Själv streckar jag alla utom Gigant Slugger som jagar en matlapp, med hopp om att några galopperar. Således 8 hästar inalles. Jajjan |
Citat:
Dvs fullt ös medvetslös sålänge inte hästen är sjuk |
Citat:
Goop i spets verkar vara svårslaget. :) |
Jens Sjödén säger följande.
"2 BBS Sugarlight har bara vunnit tre av 16 starter 2015-16. Det beror på att hästen inte är särskilt startsnabb." Då borde väl OTP sitta i spets? Har björn någon chans med Your Highness? |
Citat:
|
Citat:
Sparat hocarna till denna start, jänkarbike på och bfrom. Även om det blir lugnare upplägg så kommer han nog ändå försöka vinna |
Citat:
Idag kör jag dd-tips helt och hållet med hjärtat. DD: 5-4 Vem vill inte se 5 Your Highness duga även mot eliten på hemmaplan? Går väl upp flera klasser idag? 4 Kemas Magic är en klassig sort. Tillhör väl de bättre här? Motdrag? :) |
Citat:
|