![]() |
Oddssättare - Svenskt Trav (Malta)
https://www.bettingjobs.com/jobs/475...ing-trader.asp
Vet dock inte vilket bolag det är men gissar att det är inom Betsson-gänget! |
Citat:
|
Klen lön, absolut! Men så ser det ut numera, bonusdelen kan säkert vara 50% av totallönen beroende på resultat.
|
OK, som att sitta i kassan på Konsum då, om man snikjobbar storhelger och jagar OB. Känns väl inte som de kommer hitta de mest vassa då...
|
Citat:
Passar säkert vissa personligheter... |
Citat:
Sen finns det ytterligare ett scenario där man om man är snabb kan få ett odds som vida överstiger det som atg kommer betala. Om det sent kommer något superhett infomässigt. T ex att Tarzan två timmar innan ett lopp meddelar att en häst ska gå barfota runt om ffg, med jänkarvagn ffg och med skygglappar ffg. Då blir inte oddset på den hästen högt även om den bara är 5e handare på streckspelet. Det dröjer heller inte många sekunder innan det fasta oddset också rasar efter sådan info. Ju sämre och ju mer dåligt pålästa bookmakers, desto större kan de tidiga fynden bli. |
Citat:
att spela på. 5 x 1000:- är mer än 30 x 10:- Sen går det inte att spela tidigt då trav går ut på att spela väldigt sent. Mvh Uffe |
Citat:
|
Citat:
Dom som förlorar pengar erbjuds kraftiga bonusar för att spela bort ännu mer. |
Citat:
heller, bluffbolagen (samtliga) på nätet har nog mer respekt för den som gör nettovinster. Mvh Uffe |
Måste fråga CC om en sak. Har bolagen kännedom om varandras travodds innan de kommer ut? Eller läcker de ut på något annat sätt.
|
Det är uruselt betalt som oddssättare på Malta, hur kan det vara en nyhet för folk? Du ska vara glad om du går runt.
|
Har vunnit mycket på Finland i hockey VM så oddsättarna bör bytas ut.
|
Citat:
|
Citat:
Grattis!!! :cheers: Heja Finland! |
Citat:
|
Hur många kan tänkas ha kunskapen för detta jobb?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Det är en lite märklig utveckling det där med lönerna, men när traditionella bookmakers ersätts av nyutexaminerade marknadsnissar i ledningen så blir det så uppenbarligen. Minimering av risk isf maximering av vinst.
Just travet har väldigt stor potential, det skulle kunna införas många nya spelformer om bara kreativiteten och kunnandet skulle få råda. Många bolag är livrädda för H2H pga fixningsrisken. Men man kan sprida risken genom att ha 3,4 eller 5 hästar i mixen istället, man kan införa långtidsspel typ "Flest segrar", "Vinstrikaste häst" osv. |
Citat:
Jag tror rent av att det finns utrymme för en del totalisatorspel och poolspel med rörliga odds/utdelningar. |
Citat:
Nyckeln till att lyckas med totalisatorspel och poolspel är att det måste bli mer än 1000 kr i omsättning som inte var ovanligt när Unibets travnet live racing var igång för att det ska fungera. Breddtravet hos atg är väl ett exempel på att poolerna även hos atg kan vara för små. Haft det på någon förmiddag. Det räcker ju i princip att experten i atg live säger att "15 ggr på nr 7 känns spelvärt" 2 min innan start för att oddset ska sjunka till 3-4 ggr. |
Citat:
Enloppsspelen lider redan idag av utspädning. Eller ska man kanske kalla det kannibalisering? Om det ska tillkomma fler "enkla spelformer" så bör de inte vara poolspel. Antingen fasta odds med ATG som bookmaker eller varför inte en ATG-administrerad spelbörs för 2- eller 3-vägsspel ( h2h eller h3h ). Men ännu fler poolspel med förmodat låg omsättning per spel är inget jag vill se. Högvinstspel som "snövit" är en helt annan 5a ( eller 7a!? :) ). Men då handlar det såklart om ett enda utvalt lopp. |
Citat:
|
Vad jag förstått från mina pratstunder med ATG representanter så kommer ATG ej anordna h2h pga hästskydd och att risken för uppgjorda spel är för stor.
|
Citat:
|
Citat:
Streckspel med helt andra lopp än ATG, mer kuriösa spel som vem som kör/tränar in mest pengar under en tävlingsdag eller vilket lopp som har den största segermarginalen. Raketodds med väldigt lågt spelavdrag är något annat de borde fundera över för att konkurrera med ATG:s streckspel. Kika på hur det ser ut under en fotbollsmatch, folk VILL spela på allt som rör sig, och då kan vi väl ordna det? |
Citat:
ATG som bookmaker är precis som du säger något helt annat och mycket längre bort. |
Parbet försökte på allvar få igång en marknad för trav på sin spelbörs men det fanns för få som var villiga att köra market-making på annat än enskilda, överspelade hästar. Som spelare kan man ju välja de spelobjekt man vill. Som bookie eller marketmaker skall du tillhandahålla en jäkla massa spel och spelformer.
|
Citat:
En ganska stor skillnad mellan Parbet/Betfair och ATG är ju antalet vanliga "enbart travspelande" kunder. Sedan skiljer det nog en del mellan tilliten företagen emellan också. Jag tror att ATG själva skulle kunna ro det i hamn bortsett från att det verkar strida mot någon av deras policys. |
Har något bolag någonsin provat med fasta tvillingodds?
|
Citat:
Tyvärr är ju ATG att jämställa med Bingolotto vad gäller kompetens inom spelteori och risk/bokhantering även om de har en del duktiga anställda i organisationen. De har ju aldrig varit uppbyggda på det sättet och jag tror heller inte ambitionen finns att börja erbjuda fasta odds. Om de mot förmodan skulle yppa såna planer skulle jag stå i porten med CV:t i handen direkt! Det vore verkligen ett drömjobb för min del... |
Citat:
Sedan när handlar drift av spelbörs om risk/bokhantering? Fasta odds på spelbörs och från bookmaker är långt ifrån samma sak. Du har förmodligen 100% rätt i att de aldrig kommer att agera bookmaker. |
Citat:
|
Som en polare sade till mig, jag vet exakt när jag får spel och inte.
Mitt jobb är att se till att jag får dem, och att se till att jag får dem där jag vill ha dem, hela tiden. |
Citat:
Men jag tror inte att det nödvändigtvis måste vara så. Om man jämför Parbets eller Betfair andel travspelsintresserade kunder med ATGs så kommer saken i en helt annan dager. Tyvärr lär vi aldrig få veta ändå eftersom ATG tydligen har policys som sätter stopp för de lämpligaste spelformerna ( h2h,h3h ). Börsbaserade vinnarspelsmarknader tror jag inte så mycket på. |
Citat:
|
Citat:
|
Tyvärr vet man inte vilket bolag det är.
Stor kundstock, stora volymer, eller fjantbolag. Betyder allt för mig. Hade de dubblat lönen och visat fin omsättning hade jag sökt. Rätt bolag ovanpå det har jag alla referenser. Vem tar hela marknadsansvaret till det priset ? |