Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Östersund 11 juni (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/26685-v75-ostersund-11-juni/)

Trinity 2016-06-11 00:44

Ni kan säga vad ni vill om mitt tips, Spikar Solör Stegg i avdelning två..
För att sedan säga att Sir Ratzeputz bara vinner från ledningen..
Chansspikar sedan El Mago Pellini..

chompipe 2016-06-11 06:27

scarlets är klart utan gallop:clap:

Speedyearl 2016-06-11 07:15

Citat:

Ursprungligen postat av Bonbon (Inlägg 494092)
När jag läser ditt inlägg får jag intrycket av att det är okey att tycka vad man vill men inte att skriva om vad man tycker?
Det finns många läsvärda och informativa inlägg om sport och spel här på Sharps men ska man vara krass är väl majoriteten nonsensilägg och gnäll på kuskinsatser, domarinsatser osv. Det gäller alla forum, inte bara här.

Själv bläddrar jag förbi de inlägg jag inte tycker är läsvärda (det ska visst tom finnas en funktion på denna sida att blockera skribenter man inte gillar…)
I min värld gillar man läget och läser det man vill läsa. Blockerar de man inte vill läsa eller ger fan i att läsa överhuvudtaget. Att lägga enrgi på sånt man inte gillar ger ju ingenting mer än att man tappar fokus på det som är viktigt….. Men det är jag det, du får ju givetvis tycka som du vill OCH tom skriva om det även framledes ;)

Varför ska man upprepa samma jävla mantra i varje inlägg?

Det blir knappast så många nya användare varje dag att det behövs. Alla här vet att Grant måste få se bongen innan spelstopp annars får han ångest och alla vet att Olle tycker travet skall läggas ner ovan Åby eftersom det bara kostar pengar och är skit.

Gällande kvällens omgång så lutar det åt spik på Melvin Palema just nu iaf. Som han såg ut sist har jag svårt att se han lägga detta.

Johann87p 2016-06-11 08:01

---
nytt försök

bästa spelvärda idag

mino & jeppas olivia

Migge 2016-06-11 08:24

Spoiler:
Citat:

Ursprungligen postat av Johann87p (Inlägg 494107)
Outsiders:

V75-1: 3 Corroded är bra när han är fräsch, vilket
han ser ut att vara nu. Läget är perfekt.
Han ska kunna hamna bra till utan att det
kostar något. Kihlström upp för första
gången är ett stort plus

V75-2 11 Mino är en vinnartyp som alltid går bra
för Magnus Jakobsson. Från springspår
måste chansen vara fin att han är snabbast
iväg av tilläggshästarna och vi blir förvå-
nade om någon av starthästarna vill ta
emot honom. Från ledningen har han inte
förlorat. Normalt får han svårt mot favoriten
som är urstark, men är denne sämre eller
gör bort sig så kan Mino mycket väl hålla
hela vägen.

V75-3 6 Next to None Sib frontade och släppte till
Sir Ratzeputz i Silverfinalen på Solvalla. Då
handlade det om 2140, nu är det kort distans,
vilket Next to None Sib är kraftigt
gynnad av. På Axevalla, med Sveriges
längsta upplopp, frontade han och bara
bombade undan för tre starter sedan. Att
han var sämre senast kan ha berott på
distansen och att det är en temperamentsfull
typ. Är han som på Axevalla eller näst
senast är det toppchans att han leder runt
om. Borde vara favorit!

V75-4 1 Survival Kit är orutinerad, Han höll bra
efter grovjobb senast, låt vara i ett enklare
sällskap. Han har genomgående fin statistik,
men kanske är lite för ”grön” för att
matcha favoritduon som känns stark.

V75-5 6 Ajlexis Cubano har bara haft skräplägen
på sistone, men har nu läge för att nå
ledningen, därifrån vann han V75 på Bollnäs
ifjol.

V75-6 1 Västerbo Highflyer är inte fältets bästa
häst, men han har spetsläge och fler upplagor
av Jämtlands Stora Pris har vunnits
från spår 1 än något annat läge. Kul på
4%.

V75-7 6 Källna Orlando spetsvann V75 över
aktuell distans i höstas. Nu maxar tränar
honom utrustningsmässigt och Magnus ska
sända det som går. Han är snabbast bland
flera riktigt kvicka. Vi tror att han trycker sig
till spets och kostar inte inledningen för
mycket så kan han leda runt om. 3% är ett
fynd.

Dubbel-fail!

Dels så ligger ovanstående inlägg i fel tråd, ska ligga i Service Plays OM det vore tillåtet!

Tyvärr så är motiveringar ifrån betaltjänster ej tillåtna = Inga motiveringar är tillåtna i forumet såvida ni inte har skriftligt medgivande för detta från upphovsmakaren då motiveringar täcks utav upphovsrättslagen.

Källa: https://www.sharps.se/forums/service-...service-plays/

Dyngjohan 2016-06-11 08:28

Så här blev det:

V75
Inlämnat: 2016-06-11, 08:26
Östersund
Lördag 2016-06-11
Start: 20:30
Kostnad: 54,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 6
2: 11 Mino
3: 2, 4, 6
4: 3, 9, 14
5: 3 Valentino Strix
6: 9 Nahar
7: 1, 2, 3, 5

3x1x3x3x1x1x4 = 108 rader.

Grant 2016-06-11 10:59

Tankevurpan

http://https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23416-systemkuponger-foer-v75-omgangar-utan-krav-pa-motivering-samlingstrad/

"Här postar vi våra system för V75 omgångar. Detta är en samlingstråd så alla
löpande V75 omgångar postas här. För DD, Trio, Vinnare etc i respektive omgångar
så använder ni den andra klistrade tråden.
Använd denna tråd för att visa era system om ni inte har tid/ork/lust att motivera
era spel. Motiverar ni era förslag så använd den aktuella diskussionstråden istället.
Även gratulationer etc är tillåtet att posta här."

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 494106)
Varför ska man upprepa samma jävla mantra i varje inlägg?

OK, jag ska sluta att tjata. Ni vet min åsikt, sluta "betaltjänsta" och lämna
in och redovisa bongar. Jag tycker att sandlåda kan stå för betaltjänsterna
och övrig travmedia.

Mvh Uffe

mackpeter 2016-06-11 11:02

Inte mycket till travliv härinne. Här är mitt bolagssystem.

1) 3,4,5,6,9 r2-11 (6 bra favorit med dåligt spår. Påställt med 5 bfro tror Berghstallet på. Här garderar vi. Dags för 9.)
2) 10 r14-9 (Torbjörn kuskförstärkning på 10, som kan 22)
3) 2,4,6,10,11 r5-8 (6 körs till ledningen - gynnas av sprint - och får bästa hästen 4 över sig. Läge för någon smygkörd.)
4) 1,9,14 r3-10 (14 bästa hästen. 1 kan rinna undan där framme. 9 tror stallet på.)
5) 3 r6-12 (3 välstammad favorit med bra spår vinner. 6 leder länge.)
6) alla r10-9 (jag kan argumentera för alla som vinnare - hoppas på skräll)
7) 2,5,6,10 r3-9 (Erik vinner "alltid" sista V75. 6 med proffskusk skall ha ledningen och vinner ofta därifrån. 10 har sett riktigt bra ut - men bakspår på sprint?)

Kostar 1500:-. Lycka till!

putte64 2016-06-11 11:10

Jag tror inte Steggen kan 22.
Han kan 23.5, tror jag.
Stark, varit 2a från dödens på V7.
Missgynnad av distansen, ju längre desto bättre.
Entaktad, någon kanske kan knata förbi ???
Smedsbo och Kringlan är lika bra...

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 494117)

1) 3,4,5,6,9 r2-11 (6 bra favorit med dåligt spår. Påställt med 5 bfro tror Berghstallet på. Här garderar vi. Dags för 9.)
3) 2,4,6,10,11 r5-8 (6 körs till ledningen - gynnas av sprint - och får bästa hästen 4 över sig. Läge för någon smygkörd.)
4) 1,9,14 r3-10 (14 bästa hästen. 1 kan rinna undan där framme. 9 tror stallet på.)
7) 2,5,6,10 r3-9 (Erik vinner "alltid" sista V75. 6 med proffskusk skall ha ledningen och vinner ofta därifrån. 10 har sett riktigt bra ut - men bakspår på sprint?)

lokatten 2016-06-11 11:12

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 494116)
http://https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23416-systemkuponger-foer-v75-omgangar-utan-krav-pa-motivering-samlingstrad/

"Här postar vi våra system för V75 omgångar. Detta är en samlingstråd så alla
löpande V75 omgångar postas här. För DD, Trio, Vinnare etc i respektive omgångar
så använder ni den andra klistrade tråden.
Använd denna tråd för att visa era system om ni inte har tid/ork/lust att motivera
era spel. Motiverar ni era förslag så använd den aktuella diskussionstråden istället.
Även gratulationer etc är tillåtet att posta här."

OK, jag ska sluta att tjata. Ni vet min åsikt, sluta "betaltjänsta" och lämna
in och redovisa bongar. Jag tycker att sandlåda kan stå för betaltjänsterna
och övrig travmedia.

Mvh Uffe

Tyvärr begriper jag inte sista stycket. Att man ska sluta betaltjänsta och lämna in och redovisa bongar? Ska man sluta lämna in och redovisa? Och vad menas med betaltjänst? Hur? Vad?

Manprinsen 2016-06-11 11:23

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 494119)
Jag tror inte Steggen kan 22.
Han kan 23.5, tror jag.
Stark, varit 2a från dödens på V7.
Missgynnad av distansen, ju längre desto bättre.
Entaktad, någon kanske kan knata förbi ???
Smedsbo och Kringlan är lika bra...

Storm Odd gick 21,8 i näst senaste starten med Garberg i jollen, det är rätt starka papper i det här gänget. Örjan upp nu....

putte64 2016-06-11 11:25

Grant äter antagligen psykedeliska svampar.
Betaltjänst brukar betyda köpta tips.

putte64 2016-06-11 11:28

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 494122)
Storm Odd gick 21,8 i näst senaste starten med Garberg i jollen, det är rätt starka papper i det här gänget. Örjan upp nu....

Vi se i Boden nästa helg, kanske ...
Jag är i alla fall där.

Grant 2016-06-11 11:31

Citat:

Ursprungligen postat av lokatten (Inlägg 494120)
Tyvärr begriper jag inte sista stycket. Att man ska sluta betaltjänsta och lämna
in och redovisa bongar? Ska man sluta lämna in och redovisa? Och vad menas med
betaltjänst? Hur? Vad?

Betaltjänsterna och media lämnar inte in sina spel.

Det tycker jag att man ska göra på ett travforum. Vill man så kan
man även klistra in bongarna innan start.

Mvh Uffe

Klanke 2016-06-11 11:35

avd1.
Öppen V75-inledning men tipset till 5 Malkin som varit fin i två segrar innan han senast inte räckte till mot stentufft V75-motstånd där Copimade segrade. Avigt spår men bra chans felri.

6 East Herkules snabbstartade till ledningen senast men fick ge sig på upploppet som stor favorit. Provar att leda runt om denna gång i stället.

11 Albäck Amy var tuff vid seger efter tidig attack till utvändigt ledaren senast. 9 Axel Wadd har visat toppar som duger väldigt bra i sammanhanget.

4 Viola har stått illa till i sina V75-försök men kan nu direkt vara med där framme. Fortsatt form och skall tas med respekt. 3 Corroded var positiv senast bakom en bra vinnarhäst.

avd2.

10 Solör Stegg är en häst som visar väldigt höga toppar och senast slog han till med imponerande vinst och slog även Svenskt rekord på distansen. Torbjörn Jansson förstärker och det är likvärdigt motstånd som senast. Svårstoppad.

9 Smedsbo Faksen provade mot femårstoppar senast och slog nytt rekord i voltstart. Nu med tätare mellan loppen.

14 Kringelandtellus var tvåa bakom favoriten senast. Han har visat knallform på slutet och är en utmanare igen.

8 Sjö Odin har V75-seger från i våras och är nu härdad mot elithästarna.

avd3.
4 Sir Ratzeputz kommer från två väldigt bra lopp i Silverdivisionen och båda gångerna har han körts offensivt mot ledningen. Annan distans nu men offensivt upplägg att vänta igen och vår vinnare.

6 Next To None Sib är effektiv på den korta distansen och håller han formen från segerloppen kan det räcka hela vägen. Ny kusk i Torbjörn Jansson.

11 Global Patriot har en härlig segerprocent men han brukar vara effektivast från ledningen. Gjorde ett slutvarv det slog gnistor om senast och givet streck trots läget.

10 Ask for You galopperade i årsdebuten men imponerade vid vinst på topptid senast efter full fart loppet igenom. Skall tas med respekt.

avd4.
9 Melvin Palema visade form redan som tvåa efter ett tufft lopp näst senast men debuten för Robert Bergh i senaste starten var ändå anmärkningsvärd. Tuff körning utvändigt ledaren men stegade ändå bara undan till vinst på topptid. Den här hästen är alldeles för bra för sin låga prissumma.

14 Cash a Cheque Em har också inlett på bästa sätt i nya regin och två raka lovar gott inför framtiden. Vann opressad senast i V75.

1 Survival Kit ser ut som en häst som kommer att klättra i klasserna. Har hittills tävlat bäst i spets.

10 Tjacko Zaz är stark och gillar distansen.

3 Melby Chamören Stark sort som passar på distansen. Halt efter senast.

8 Alvena Valva Har inte fått utdelning på sitt kunnande på slutet.

11 Tempura Stark och rejäl och passar på långa lopp. Tuffare nu.

avd5.3 Valentino Strix spurtade ettrigt i årsdebuten som knappt slagen och följde upp med en mycket fin seger senast på Solvalla. Det är en häst för större uppgifter om han får tävla på kontinuerligt och fina förutsättningar för ny vinst.

5 Serious Try gjorde ett topplopp utvändigt ledaren på nytt rekord senast. Fjolårets derbyhäst är tillbaka i form igen.

12 Victor A.U. drog upp spurten senast och var finfin vid lätt vinst. Han har sett fin ut länge men utgångsläget ett stort handicap.

10 Digital Control vann från ledningen senast. Fin form men värre läge här.

7 Above All Ås har haft problem efter senast och det finns frågetecken för formen. Spännande med Adielsson nu.

avd6.
Årets upplaga av Jämtlands Stora Pris håller toppklass igen och det finns egentligen ingen som inte har segerchans.

6 Royal Fighter får vårt tips och lyckas Jennifer Tillman forcera mot ledningen så stiger chansen avsevärt.

9 Nahar gick starkt bakom On Track Piraten senast och har fortsatt sett fin ut vid seger i Bygdetrav inför detta.

10 Call Me Keeper har radat segrar på imponerande sätt i Frankrike. Ovan distans senast i Elitloppet men kommer bättre till sin rätt nu.

8 Solvato har skyhöga toppar att falla tillbaka på och segern i Kalmar skvallrar om att han är på gång igen.

1 Västerbo HighFlyer kan få loppet på innerspår vilket är viktigt i dessa sammanhang.

avd7.
2 Scarlets Mirakel öppnade 07,6/500 m för att komma till ledningen senast och han ledde fortfarande in på upploppet när mjölksyran kom. Kort distans nu och Erik Adielsson upp i vagnen samt ett perfekt läge talar för snabb revansch.

5 Reorder gör starka lopp varje gång och spurten senast var fortsatt mycket fin som trea. Oprövad på distansen men räds inte grovjobbet.

3 Dragon Powerfly har visat härliga toppar när han kunnat tävla barfota.

9 Scarlet Ribb sköt till vasst efter invändigt smyglopp senast. Kan få loppet i rygg på startsnabb favorit.

1 Oki Doki Face har vunnit i hälften av sina fjorton starter. Skall inte nonchaleras.

putte64 2016-06-11 11:43

Jag har sagt det 100 gånger, överallt.
EH är inte startsnabb !!!

Citat:

Ursprungligen postat av Klanke (Inlägg 494127)
avd1.
Öppen V75-inledning men tipset till 5 Malkin som varit fin i två segrar innan han senast inte räckte till mot stentufft V75-motstånd där Copimade segrade. Avigt spår men bra chans felri.

6 East Herkules snabbstartade till ledningen senast men fick ge sig på upploppet som stor favorit. Provar att leda runt om denna gång i stället.

11 Albäck Amy var tuff vid seger efter tidig attack till utvändigt ledaren senast. 9 Axel Wadd har visat toppar som duger väldigt bra i sammanhanget.

4 Viola har stått illa till i sina V75-försök men kan nu direkt vara med där framme. Fortsatt form och skall tas med respekt. 3 Corroded var positiv senast bakom en bra vinnarhäst.

avd2.

10 Solör Stegg är en häst som visar väldigt höga toppar och senast slog han till med imponerande vinst och slog även Svenskt rekord på distansen. Torbjörn Jansson förstärker och det är likvärdigt motstånd som senast. Svårstoppad.

9 Smedsbo Faksen provade mot femårstoppar senast och slog nytt rekord i voltstart. Nu med tätare mellan loppen.

14 Kringelandtellus var tvåa bakom favoriten senast. Han har visat knallform på slutet och är en utmanare igen.

8 Sjö Odin har V75-seger från i våras och är nu härdad mot elithästarna.

avd3.
4 Sir Ratzeputz kommer från två väldigt bra lopp i Silverdivisionen och båda gångerna har han körts offensivt mot ledningen. Annan distans nu men offensivt upplägg att vänta igen och vår vinnare.

6 Next To None Sib är effektiv på den korta distansen och håller han formen från segerloppen kan det räcka hela vägen. Ny kusk i Torbjörn Jansson.

11 Global Patriot har en härlig segerprocent men han brukar vara effektivast från ledningen. Gjorde ett slutvarv det slog gnistor om senast och givet streck trots läget.

10 Ask for You galopperade i årsdebuten men imponerade vid vinst på topptid senast efter full fart loppet igenom. Skall tas med respekt.

avd4.
9 Melvin Palema visade form redan som tvåa efter ett tufft lopp näst senast men debuten för Robert Bergh i senaste starten var ändå anmärkningsvärd. Tuff körning utvändigt ledaren men stegade ändå bara undan till vinst på topptid. Den här hästen är alldeles för bra för sin låga prissumma.

14 Cash a Cheque Em har också inlett på bästa sätt i nya regin och två raka lovar gott inför framtiden. Vann opressad senast i V75.

1 Survival Kit ser ut som en häst som kommer att klättra i klasserna. Har hittills tävlat bäst i spets.

10 Tjacko Zaz är stark och gillar distansen.

3 Melby Chamören Stark sort som passar på distansen. Halt efter senast.

8 Alvena Valva Har inte fått utdelning på sitt kunnande på slutet.

11 Tempura Stark och rejäl och passar på långa lopp. Tuffare nu.

avd5.3 Valentino Strix spurtade ettrigt i årsdebuten som knappt slagen och följde upp med en mycket fin seger senast på Solvalla. Det är en häst för större uppgifter om han får tävla på kontinuerligt och fina förutsättningar för ny vinst.

5 Serious Try gjorde ett topplopp utvändigt ledaren på nytt rekord senast. Fjolårets derbyhäst är tillbaka i form igen.

12 Victor A.U. drog upp spurten senast och var finfin vid lätt vinst. Han har sett fin ut länge men utgångsläget ett stort handicap.

10 Digital Control vann från ledningen senast. Fin form men värre läge här.

7 Above All Ås har haft problem efter senast och det finns frågetecken för formen. Spännande med Adielsson nu.

avd6.
Årets upplaga av Jämtlands Stora Pris håller toppklass igen och det finns egentligen ingen som inte har segerchans.

6 Royal Fighter får vårt tips och lyckas Jennifer Tillman forcera mot ledningen så stiger chansen avsevärt.

9 Nahar gick starkt bakom On Track Piraten senast och har fortsatt sett fin ut vid seger i Bygdetrav inför detta.

10 Call Me Keeper har radat segrar på imponerande sätt i Frankrike. Ovan distans senast i Elitloppet men kommer bättre till sin rätt nu.

8 Solvato har skyhöga toppar att falla tillbaka på och segern i Kalmar skvallrar om att han är på gång igen.

1 Västerbo HighFlyer kan få loppet på innerspår vilket är viktigt i dessa sammanhang.

avd7.
2 Scarlets Mirakel öppnade 07,6/500 m för att komma till ledningen senast och han ledde fortfarande in på upploppet när mjölksyran kom. Kort distans nu och Erik Adielsson upp i vagnen samt ett perfekt läge talar för snabb revansch.

5 Reorder gör starka lopp varje gång och spurten senast var fortsatt mycket fin som trea. Oprövad på distansen men räds inte grovjobbet.

3 Dragon Powerfly har visat härliga toppar när han kunnat tävla barfota.

9 Scarlet Ribb sköt till vasst efter invändigt smyglopp senast. Kan få loppet i rygg på startsnabb favorit.

1 Oki Doki Face har vunnit i hälften av sina fjorton starter. Skall inte nonchaleras.

lokatten 2016-06-11 11:44

Tycker Östersundomgången är fasansfullt tråkig. Blir nog inget spel där. Däremot är Bjerke himmelskt intressant. Där har jag gjort ett system för 36 kronor som ser ut så här:

Avd 1: 1 Paleo Pride med Jonas Moberg. Men funderar på att avstå den för tror inte på Jonas. Men behåller 8 Mellby Club med Kontio och 14 Reckless/Goop.

Avd 2: Spik på 6 King City/Örjan.

Och avd 3, spik på 5 Månprinsen. (Jag låtsas inte om att Tekno Odin finns med:) )

Avd 4: Nu tog jag bort 11 Playing Tua. Tror nämligen inte att Thomas Uhrberg klarar att vinna på Bjerke från spår 11, även om Tua är hjärtslitande duktig och tapper. I stället tar jag 5 Blue Martini Ås med Örjan. Så det blir
3 Soho/Jorma,
5 Blue Martini Ås
8 Heaven's Door/Uffe O

Avd 5:
2 Timone Ek/Goop
4 D.D.'s Hitman/Peter Ingves. Har för mig att Ingves brukar ha lyckan med sig i Norge?

Avd 6:
1 Cruzado Dela Noche/Goop
6 French Laundry/Örjan

Avd 7: Ska absolut ha med
3 Un Mec d'Heripre/Franck Nivard
samt självskriven
9 Nuncio/Örjan. Egentligen är det nog slöseri med garderingen men jag gillar elitloppstrean.

Om jag inte tar med Paleo Pride kostar detta system bara 24 kr!

SO 2016-06-11 12:26

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 494117)

haha, du är rolig du. "Som vanligt" skiljer det inte mycket mellan våra bolagssystem. Du har alla x 4 på slutet, jag har 8 x8, marginellt alltså
Jag inbillar mig att vi båda hamnar i nån sorts fälla. Varför inga avikelser?

SO 2016-06-11 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 494122)

Men det var 1660 och han blev bara trea. chanslös mot Fjord Jerven då

Manprinsen 2016-06-11 13:02

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 494124)
Vi se i Boden nästa helg, kanske ...
Jag är i alla fall där.

Härligt, ta med dig v86 vädret vi hade för ett par veckor sedan. :cheers:

Helge 2016-06-11 13:23

Klanke!

Lite kuriosa om Solör Stegg, han slog sitt egna svenska rekord senast på långt, inte illa ;)

Tränaren säger han kan 1.21.5 idag och har funnit felet som stört tidigare, så nu behandlas han inför varje start. Han tror inte heller femte spåret är någon fara, nu när han inte har ont och slipper stressa upp sig.

Jarmop 2016-06-11 14:15

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 494160)
Klanke!

Lite kuriosa om Solör Stegg, han slog sitt egna svenska rekord senast på långt, inte illa ;)

Tränaren säger han kan 1.21.5 idag och har funnit felet som stört tidigare, så nu behandlas han inför varje start. Han tror inte heller femte spåret är någon fara, nu när han inte har ont och slipper stressa upp sig.

Med andra ord får vi en 100m lång gunga direkt på "Kör" ?

För övrigt ser omgången intressant ut, svårt att hitta spikar men jag chansar och spikar Reorder som ser ut som en klasshäst jämfört med dom övriga lunchhästarna som startar här, löpningsförloppet talar också för eftersom 1,2,4,6 ska alla laddas ifrån start...

Chiron 2016-06-11 14:17

Ska inte lira idag. Nu när EM har börjat så blir det mycket fotboll och mindre tid för trav. :)

Men jag har hittat några intressanta skrällar trots att jag inte har gått igenom loppen lika noggrant som vanligt. Märk väl att det är skrällar. Det är något jag ofta "tipsar" om - favoriter kan alla hitta... ;)

Avd 1: 2 Lindeberg - gått tuffa lopp på slutet, kanske inte lika tufft nu. Häst som är bra i volt, ser ut att kunna få ett smyglopp.
Avd 5: 7 Above All Ås - toppform, kuskplus med en duktig kusk i volt (lär nog sända fram när den är snabb i volt).
Avd 7: 6 Källna Orlando - blir kuskplus även på denna häst. Startsnabb och går förmodligen barfota runt om nu när det är en proffskusk som kör. Den är dessutom obesegrad i ledningen om jag inte är helt ute och cyklar.

Så en treprocentare och två fyraprocentare! Lycka till med spelen och hoppas att jag kan bidra med något till Er vinst. :cheers:

Helge 2016-06-11 14:29

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 494166)
Med andra ord får vi en 100m lång gunga direkt på "Kör" ?

För övrigt ser omgången intressant ut, svårt att hitta spikar men jag chansar och spikar Reorder som ser ut som en klasshäst jämfört med dom övriga lunchhästarna som startar här, löpningsförloppet talar också för eftersom 1,2,4,6 ska alla laddas ifrån start...

Allt kan hända men jag tycker Torbjörn är kanon på kallblod och han har kört denna felfritt varje gång. Tycker det är en rejäl kuskförstärkning.

Lycka till.

:cheers:

Helge 2016-06-11 14:59

Källna Orlando har på några timmar på Bettan rasat från 15 ggr till 8ggr.
Tränaren där lovar 1.11 tid och så gott som vinst, påverkar säkert.

ricBLo636 2016-06-11 15:01

Reorder kommer att bli min spik denna lördag.
Fastnade för hästen när jag såg han tävla på valla den 4-2.
Satt klistrad i rygg på ledaren då.
Mot detta motstånd så tror jag bara att han vinner.
Andra ytter så plockar han ner dem på speed. Men det får inte bli dödens bara.

Helge 2016-06-11 15:19

Där lassa någon rejält vinnarspel på Valentino Strix. 1.00 och 153 K omsatt.

Major 2016-06-11 15:26

Finns det något mer trevligt än att plugga trav, ta en kall klass III och vara inloggad på Sharps en lördag em ?

hanscrispi 2016-06-11 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av Major (Inlägg 494180)
Finns det något mer trevligt än att plugga trav, ta en kall klass III och vara inloggad på Sharps en lördag em ?

JA. När man har fått in sjuan. Och korkar upp skumpan.:whistling:

Helge 2016-06-11 15:37

Så ni inte missar!

Bold Eagle nu kl: 15:45. Efter det Calvin Borel :)

:cheers:

Nedomansky 2016-06-11 16:40

Kanske 8 Solvato kan vara lösningen i DD 1...?!

Kyodai 2016-06-11 16:46

isch både sommar, gött väder, fotbolls-EM och så sentrav........

Nja - avverkar travspelet nu snabbt och lätt så har man godis att kolla på..

Grant 2016-06-11 16:51

Citat:

Ursprungligen postat av Major (Inlägg 494180)
Finns det något mer trevligt än att plugga trav, ta en kall klass III

Tanten är omutlig idag, jag sa några klass I i eftermiddag pga sent trav men
nej - "du väntar med klass I till ikväll, klass III duger gott mitt på dagen".

Så det är bara att vika ner sig och släppa henne till spets, som vanligt.

Mvh Uffe

oggeb 2016-06-11 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av Nedomansky (Inlägg 494186)
Kanske 8 Solvato kan vara lösningen i DD 1...?!

Av vilken anledning? Så där kan man skriva innan start om alla hästar i alla lopp som någonsin sprungits.

Wolfman 2016-06-11 17:21

Jag har ett problem med Lex Grant, eftersom jag lämnar in mina handskrivna, reducerade kuponger, med hjälp av Copéma, på spelbutiken, c:a fem minuter före start. Det finns inte tid att fotografera bongarna och sända till korrekt forum på Sharps.

Annars är ju de flesta travforum, inklusive betaltjänster, sprängfyllda med motiveringar för vad man skall spela på, vad som är spelvärt med tanke på procent osv. Ett förslag till Sharps är att öppna specifika gnällforum för likasinnade.

För övrigt anser jag att Jägersro och Malmö bör förstöras.

Kyodai 2016-06-11 17:30

Citat:

Ursprungligen postat av Wolfman (Inlägg 494192)
Jag har ett problem med Lex Grant, eftersom jag lämnar in mina handskrivna, reducerade kuponger, med hjälp av Copéma, på spelbutiken, c:a fem minuter före start. Det finns inte tid att fotografera bongarna och sända till korrekt forum på Sharps.

Annars är ju de flesta travforum, inklusive betaltjänster, sprängfyllda med motiveringar för vad man skall spela på, vad som är spelvärt med tanke på procent osv. Ett förslag till Sharps är att öppna specifika gnällforum för likasinnade.

För övrigt anser jag att Jägersro och Malmö bör förstöras.

Räcker med Malmö... :innocent:

Kyodai 2016-06-11 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 494188)
Tanten är omutlig idag, jag sa några klass I i eftermiddag pga sent trav men
nej - "du väntar med klass I till ikväll, klass III duger gott mitt på dagen".

Så det är bara att vika ner sig och släppa henne till spets, som vanligt.

Mvh Uffe

hehe - finns ju de fine arboga 10.2 - god smak dessutom

för vekare personer nu framtagen en blekare 7.3...

Grant 2016-06-11 17:37

Citat:

Ursprungligen postat av Wolfman (Inlägg 494192)

Det är därför betaltjänsterna inte spelar sina egna förslag.

Ett förslag till Sharps är att öppna ett speciellt efterhandareforum.

Mvh Uffe

robfri 2016-06-11 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 494195)

Mvh Uffe

Underlag för det önskas, gärna postat i denna tråd.

Mvh Robert

Speedyearl 2016-06-11 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 494195)

Mvh Uffe

Raden blir naturligtvis inte sämre bara för att man inte visar den förrän i efterhand. Sen är det upp till var och en om man visar uppskattning och säger grattis eller ger fan i det.

Personligen har jag noll problem med att folk lägger ut efteråt. Jag brukar själv lägga ut ifall jag gjort ett matematiskt medans jag skiter i att göra det när det är ett jokersystem.

Visst måste det väl bli omstart i lopp 1 minst en gång iaf?

Med tanke på det känns favoriten väldigt överspelad och jag köper inte den till dryga 40% iaf.

Viola känds tidig och även Corroded. Malkin felfri lär oxå bli att räkna med.