Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-06-06, 13:52   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57054
Standard

V75 Östersund 11 juni


Kvälls V75a på lördag, så gott om tid att analysera loppen.
Som väntat när V75 cirkusen flyttar till Jämtland ingen vidare sportslig klass. Inte så konstigt när det väl knappt finns en enda hemmahäst av V75 klass. Man får i alla fall hoppas dom har bättre tur med vädret än de två senaste åren då regnet förstört denna stora dag för jämtlandstravet helt.

Klass 2

Ett rätt dåligt klass 2 försök. Vad jag kan se inga norrlandshästar i detta lopp som håller V75 klass., så tippar att antingen Robert Berghs Åbyhäst eller Svante Båths/Nurmos solvallahästar vinner.

Klass 1

Blev i alla fall bättre än klass 2 försöket. Nu borde väl Scarlets Mirakel vinna. Dels är det mest norrlandshästar emot och dels har PG N satt upp Erik A som förstaval och Björn G som andraval när det gäller kusk. Får den bra spår kan det vara en bra spik.

Brons

Blev inte alls lika svårt att komma med i bronsdivisionen som det brukar, men det ser ut som ett rätt spelvänligt lopp som inte håller samma höga sportsliga klass som bronsdivisionen brukar göra vid den här tiden. Tippar Nakoda Goj om barfota igen. Var ute mot mycket bättre hästar sist på Solvalla och innan dess imponerade den i Köpenhamn. Nu möter den inte alls sådana hästar uppe i Norrland.

Silver

En silverdivision som inte ens blev full. Dessutom några skräphästar för klassen så det är inte så många kvar som kan vinna. Global Patriot, Next To None Sib och Sir Ratzeputz borde det väl i första hand stå mellan.

Guld

För att vara ett av årets riktigt stora lopp med 700 tkr i förstapris kan man väl inte säga direkt att det blev ett topplopp av Jämtlands stora pris i år. Två hästar tränade av Bergh, varav en startade i bygdetrav i helgen. Tre från Redénstallet. Tippar El Mago Pellini som matchats för denna norrlandsturné. Den blev ju väldigt lyckad förra året.

Lördagsloppet

Lärlingsloppet blev för dåligt så dom la in lördagsloppet denna vecka på V75. Det är som alltid för hästar som tjänat lite pengar och över flera volter. Kan därför inte bjuda på någon vinnare utan att kolla lite mer.

Kallblodsloppet

Håller väl lunchklass eller i bästa fall V64 klass. Knappt 200 startpoäng räckte för att komma med. Svårt att utse någon vinnare här med spontant, men Tjomsland har med hela tre hästar och han skördar stora framgångar där uppe med sina kallblod.

Sammantaget närmast en skräpomgång rent sportsligt om man ska jämföra med de lopp Bjerke erbjuder på söndag. Det ser väl heller inte ut som lopp som kommer ge miljoner på V75. Hoppas verkligen att Boden lyckas bättre med att få till bra lopp lördagen efter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+3), Dodo (+5), Carlssonae (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-06, 14:25   #2
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Är det rätt i EM-Fotbollen så lär ju travet gå ner sig några veckor framöver.Bet bolagen är ju grymma på att ge bonusar varför kontrar inte atg med något?
__________________
Som ofta bäst när det gäller.

Senast redigerad av Spiken64 den 2016-06-06 klockan 15:01.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-06, 14:32   #3
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3627
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Är det rätt i EM-Fotbollen så lär ju travet gå net sig några veckor framöver.Bet bolagen är ju grymma på att ge bonusar varför kontrar inte atg med något?
ATG är ju ett monopolbolag och det finns säkert något "finstilt" i deras speltillstånd ifrån regeringen om att INTE erbjuda bonusar till kunderna...med tanke på ev. spelmissbrukare mm...
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-06, 15:05   #4
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2398
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
ATG är ju ett monopolbolag och det finns säkert något "finstilt" i deras speltillstånd ifrån regeringen om att INTE erbjuda bonusar till kunderna...med tanke på ev. spelmissbrukare mm...
Inte till befintliga kunder iaf.

Däremot verkar det vara fritt fram med mini-bonusar för att värva nya "medlemmar" ( fast det står kund i avtalet! ).
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-06, 15:22   #5
 
Robbans avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Sthlm
Inlägg: 269
Sharp$: 355
Standard

Vart hitta ni startlistan?
Robban är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-06, 15:29   #6
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 111
Sharp$: 3898
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Robban Visa inlägg
Vart hitta ni startlistan?
För att se startlistan får vi vänta till 7-8-taget ikväll men vilka som är anmälda finn på svensktravsport.se.
https://www.travsport.se/tavlingskal...ceDayId=552528
Bonbon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-06, 15:31   #7
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2398
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Robban Visa inlägg
Vart hitta ni startlistan?
Inte klar ännu. Bara anmälningslistan ( kanske heter kompletteringslistan numera? ).

https://www.travsport.se/tavlingskal...ceDayId=552528

Hästarna är klara. Men inte spår och kusk.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-06, 18:50   #8
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 301
Sharp$: 405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Robban Visa inlägg
Vart hitta ni startlistan?

Bara gå in på Google och skriv svensk travsport så är du där
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-06, 20:43   #9
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
ATG är ju ett monopolbolag och det finns säkert något "finstilt" i deras speltillstånd ifrån regeringen om att INTE erbjuda bonusar till kunderna...med tanke på ev. spelmissbrukare mm...
Ja men de har lite möjligheter, till exempel att sänka spelavdraget och locka med "vinnarodds på EM-steroider" om de vill. Sånt gör de emellanåt. Men jämfört med bookies har de ju rätt strikta ramar att verka inom tyvärr.

Travet får nog stå tillbaka för EM för min del med, total fotbollsnörd några veckor vartannat år som man är.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-06, 21:13   #10
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Tog en snabbtitt inför helgen. Ser ut att kunna bli rätt stora pengar, inte den vanliga klasskillnaden man ser där uppe tycker jag.

East Herkules tror jag blir svårfångad i spets. Mötte en som var riktigt bra för dagen senast och det såg väl inget vidare ut att han fick stryk där spontant, men de gick ifrån packet och det var nog helt enkelt så att han kört för sakta. Bättre disposition på loppet nu och det blir svårt att rå på honom. Långresa dock ett frågetecken. Det blir ingen stjärna men det grämer mig fortfarande att jag tackade nej till att köpa in mig på den när jag fick erbjudande inför karriärens andra start tror jag det var. Kul att ha en sån nyttig och säker häst. Malkin sticker väl ut annars och kanske Viola som väl ändå har viss klass.

Jag undrar om inte Moeses blir svårtuggad från spets. Verkligen ingen kallblodsexpert men kuskplus och det står spets i programmet som jag ser det. Han brukar vara duktig på att elda på i väl valt tempo, återstår bara att se om hästen klarar det.

Står spets på Nexttonone Sib men det känns inte som något plus med Jansson där. Kan fega ur och släppa till Jorma. Jag tror det är vettigt att gå på spårvinnarna 4,5 för det är riktigt bra kusar och även om jag inte tror det blir spets på någon av dem borde de hamna bra på det och spurta förbi.

Ingen aning i fjärde, dåligt påläst på kusarna. Men propositionen talar mycket för starthästarna skulle jag spontant säga.

Den av Stelina och Ajlexes Kubano som tar sig till spets vinner spår jag.

Finfint snabblopp! Och nära nog omöjligt att hitta vinnaren på rak arm!

Kuskförstärkt Scarlets Mirakel är mitt bud i ett annars rätt öppet lopp. Spets och slut!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10), Torstens (+2)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-08, 22:28   #11
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 262
Sharp$: 921
Standard

Dåligt påläst men funderar så här innan barfota-info och annan utrustningsändring kommit in.

1. 5,6,11
2. 10
3. 6
4. 9,14
5. 1,2,3,5,6,7,8,9,10
6. 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
7. 1,3,5

1620/810
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-09, 00:25   #12
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Jag tror inte East Herkules kan ta spets, men kanske släpps han dit.
Som favorit känns han trist, kan bli dödens.
Corroded tycker jag är intressant, bra form, bra läge och Örjan upp.

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Tog en snabbtitt inför helgen. Ser ut att kunna bli rätt stora pengar, inte den vanliga klasskillnaden man ser där uppe tycker jag.

East Herkules tror jag blir svårfångad i spets. Mötte en som var riktigt bra för dagen senast och det såg väl inget vidare ut att han fick stryk där spontant, men de gick ifrån packet och det var nog helt enkelt så att han kört för sakta. Bättre disposition på loppet nu och det blir svårt att rå på honom. Långresa dock ett frågetecken. Det blir ingen stjärna men det grämer mig fortfarande att jag tackade nej till att köpa in mig på den när jag fick erbjudande inför karriärens andra start tror jag det var. Kul att ha en sån nyttig och säker häst. Malkin sticker väl ut annars och kanske Viola som väl ändå har viss klass.

Jag undrar om inte Moeses blir svårtuggad från spets. Verkligen ingen kallblodsexpert men kuskplus och det står spets i programmet som jag ser det. Han brukar vara duktig på att elda på i väl valt tempo, återstår bara att se om hästen klarar det.

Står spets på Nexttonone Sib men det känns inte som något plus med Jansson där. Kan fega ur och släppa till Jorma. Jag tror det är vettigt att gå på spårvinnarna 4,5 för det är riktigt bra kusar och även om jag inte tror det blir spets på någon av dem borde de hamna bra på det och spurta förbi.

Ingen aning i fjärde, dåligt påläst på kusarna. Men propositionen talar mycket för starthästarna skulle jag spontant säga.

Den av Stelina och Ajlexes Kubano som tar sig till spets vinner spår jag.

Finfint snabblopp! Och nära nog omöjligt att hitta vinnaren på rak arm!

Kuskförstärkt Scarlets Mirakel är mitt bud i ett annars rätt öppet lopp. Spets och slut!
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-09, 07:49   #13
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57054
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Jag tror inte East Herkules kan ta spets, men kanske släpps han dit.
Som favorit känns han trist, kan bli dödens.
Corroded tycker jag är intressant, bra form, bra läge och Örjan upp.
Viola barfota runt om för första gången enligt intervjun med Båth i vi tippa. Travronden intervjuar stallpersonal som inte hade den infon då.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-09, 08:40   #14
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Det är bra info.
Nu är spåret svårt, men Erik är säker och hon kan öppna.

Samtidigt kan både Kristine och Lindeberg också öppna, men dessa kuskar kanske viker ner sig.

Hursomhelst kan jag inte se hur East Herkules kan ta spets av egen kraft.

EDIT: Corroded kan också öppna bra.

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Viola barfota runt om för första gången enligt intervjun med Båth i vi tippa. Travronden intervjuar stallpersonal som inte hade den infon då.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!

Senast redigerad av putte64 den 2016-06-09 klockan 10:02.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-09, 10:45   #15
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 287
Sharp$: 1604
Standard

kolla scarlet ribb sist, nu rygg på startsnabb häst. Bike och långt upplopp. Flyger lågt tillslut
Liljendahl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td