![]() |
6 8 9 12
5 6 10 11 15 1 3 6 7 14 4 11 10 6 8 |
Jag ska slänga in en V5:a idag och spikarna har varit klara hela veckan: Steinfaks, som tyvärr börjar bli lite väl mycket streckad nu, och Nuncio - självklart! Sedan får jag se om det blir en flerbong eller bara ett litet system.
|
Några noteringar som inte kom med i mitt torsdagsinlägg.
- Juvena i kallblodsloppet har två raka vinster. En viktig anledning att den då gått rejält lättad i balansen . Man testade näst senast lätta aluminiumskor istället för tunga järnskor med bra effekt och ska bli samma idag. Tycker man att spelvärdet på Steinfaks är borta nu när den har hälften av insatserna i loppet känns den given som spetsfavorit och risk för trafikproblem för megafavoriten. - Veijo säger att Unimede i avd 4 ska tävla med jänkarvagn. Kollar man travfakta har den tidigare gått med vanlig vagn så även här en radikal utrustningsändring som inte syns i några listor. - jänkarvagn för första gången på Mellby Club i avd 6. Brukar ge ruggig effekt första gången på Nurmos hästar. Och Erik kan det där med att köra i biken. - Jänkarvagn nu på Chealsea Boko i avd 7. Kan vara första gången där med och kan även då och med Erik nu ge ruggig effekt. Inte kollat starter långt tillbaka i tiden. |
On track Piraten blir inte lätt att slå i ledningen idag får Harry vika ner sig första 500.
|
Citat:
|
Citat:
Oavsett vilket så kommer "folkhästen", mest uppsnackade och övervärderade OTP inte vinna... |
Citat:
|
Ta med alla Nurmos och Heiskanen tränade idag så kommer ni långt på vägen till sju rätt.
:cheers: |
Citat:
|
Som vanligt är nyckeln till framgång att välja rätt spikar. 6 Takethem, 3 Smokey Herman, 15 Steinfaks, i fjärde finns ingen vettig spik, 2 Othello Face, i sjätte svårt och 8 Nuncio. Den senare är en världsstjärna, som matchas mot Pd'A. Han fick dock regelrätt stryk på Bjerke senast.
1) 2,6,9,12 r8-5 (Snabbstartande Uhrberg kör till ledningen från springspår med 6. 2 nu med Takter är långt bättre än raden. 9 tränar bra och kan få loppet. 12 är urstark och har sett ut som en demon på sistone) 2) 3 r10-9 (3 övertar ledningen från snabbstartande 2. Ledningen är värd mycket på sprint. Skrik på 10, som körs bfro.) 3) 15 r3-14 (15 bra norsk hingst, som blir miljonär efter detta lopp.) 4) 3,6,7,8,9,10,11,12,14 r4-2 (Favoriten 14 har springspår på tillägg men måste visa form först. 12 bäst kapacitet - nu med Takter. 8 satt fast senast. I detta stolopp skräller det. Norskan 10 är ostreckad - min vinnare.) 5) 2,3 r6-5 (Om 2 körs till ledningen bilr han svår att slå. 3 ser allt bättre ut och blir mitt garderingsbud. Om man vill strecka fler är det 5 och 6) 6) 1,2,3,5,6,7,9,10 r8-4 (Svårt lopp. 1 rätt trög ut och kan bli fast. 5 var sjuk senast i Oslo. 6 min vinnare) 7) 1,3,5,8,10 r4-7 (Världsstjärnan 8 Nuncio skall vinna detta lopp från alla positioner. Men jag hoppas, att han får problem från det usla spåret. Racerstartaren Uhrberg kör till allas - utom min - förvåning till spets med 5. 1 vill ha rygg. P Untersteiner trodde på 1 i Kalmar, men han fick tryck i omgångar och orkade inte sista 50 m. Senast i Halmstad fick han vinnarhålet och vann. 3 körs med skor bak men har ändå chans på sin grundkapacitet. 10 kan få loppet med startrygg på 3) Kostar 1440:-. Lycka till!!!! |
Ägnat ca sex timmar åt att bena ur dubbeln och komma fram till klarhet
Det gick ju väldigt rätt igår med 1-12 och kalas Idag - efter vedermöda - grävt fram rak DD 5-8 Avstår som oftast streckspelen |
V75 Tillsammans strular idag, är grymt långsam och/eller svarar inte :sweatdrop:
Supporten jobbar på problemet. |
11 struken i första ger bättre spår åt Flemmings 12 Rapide du Pommeau.
|
Citat:
tillsammans sidan är nere som vanligt..... :thumbdown: |
Citat:
|
Jag skippar flerbongen på V5 och kör ett litet system med de spikar jag skrev. Sedan blir det sparlopp på Cab Hornline och Juvels Boy, och så tar jag bort Pandora Face, Lotuscherie och Mellby Club. Enda sättet att få till ett roligt system idag.
|
Citat:
|
Letar någon spikar utanför favoriterna så känns Palermo Broline och Undimede
som två roliga. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
I en jackpot omgång gäller det att få sju rätt. Det kan ge bra utdelning även om 5 Mellby Club vinner.:yes: |
Citat:
Han vinner inte ens om han får starta i spets. |
Citat:
De flesta rådde mig, att ta bort 8 pga spåret. Jag följde deras råd. Lycka till idag Spalato med jackpoten.:thumbup: |
Citat:
|
Har det börja regna i Årjäng?
|
Citat:
:cheers: |
Ska göra ett bolagspel på 2000rader till en butik och kommer att spika Lotuscherie och Nuncio vilket ger mig möjlighet att kunna måla på ganska så rejält i andra lopp.
Kul att få göra ett lite större system för mig som är van att lägga 200kr på ett system :). Fick chansen från butiken efter att ha satt ett v4 system förra veckan som gav 24000 drygt. Lycka till allesammans |
Citat:
|
Citat:
|
V4
Inlämnat: 2016-07-16, 13:12 Årjäng Lördag 2016-07-16 Start: 14:45 Kostnad: 336,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9 (3) 2: 3, 4, 12 (1) 3: 2, 7 (11) 4: 3, 4, 6, 7 (2) 7x3x2x4 = 168 rader. 168 x 1 x 2,00 kr = 336,00 kr. Totalt: 336,00 kr. V4 känns intressant idag och se upp med Nemo Skift i tredje! Bfro igen, spets och Örjan upp! Chansspik men måste dubbla med nästagångare! 7 Ivan i sista är påpassad med all rätt! Se upphämtning e galopp sist! |
Nurmos skall värma Mellby Club innan han bestämmer sig för bf fram.Han säger att hästen kan ha tappat formen men känns fin i träning.
|
V4a lappen..
V4 Inlämnat: 2016-07-16, 13:43 Årjäng Lördag 2016-07-16 Start: 14:45 Kostnad: 48,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 9 Enya Boko (7) 2: 1, 2, 12 (4) 3: 6, 7 (5, 9) 4: 3, 7, 9, 11 (6) 1x3x2x4 = 24 rader. 24 x 1 x 2,00 kr = 48,00 kr. Totalt: 48,00 kr. Rättningskod: BPV XTL *** Roliga spiken: 9 Enya Boko har en vass speed att tillgå och inledde karriären mycket lovande. Hon har svarat för plusbetonade prestationer på sistone och är aktuell för en plats bland de tre. Spelvärd! Dragen: 2 Skogstorps Anna är hyfsat kapabel och kan inte klaga på utgångsläget. När hon nu återkommer efter en tids vila så sker det i ny regi Veijo Heiskanen, strecket känns ganska givet. avd2 11 Iniesta Bob har tagit två segrar på de tre senaste starterna, han felade näst senast bort sig. Han vann från spets senast trots att han inte tilläts bestämma tempot. avd4 Låset: 7 Please Mr Please kan mycket och han har gjort det bra i båda starterna i nya regin. Han gick starkt efter galopp näst senast och visade fortsatt fina takter som tvåa senast, nu kan det vara hans tur att få segerdefilera. 6 Tadpole är en häst Håkan K Persson håller ganska högt och när han tävlar på topp så duger han gott i klassen i V75-sammanhang. Han gjorde bort sig med galopp senast, gången före skötte han sig bra som trea. avd3 |
Citat:
Han hade problem med halsen och är medicinerad, så självklart inte optimal uppladdning. Men hästen är bra oavsett skobalans och förhoppningsvis frisk och kry. (eller ja, alla 4 hästarna uppkollade i fredags och alla såg perfekta ut då) Barfota fram lär det bli, frågan om han går all in med ¢¢. Halsbygel på för att underlätta andningen idag med. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Man får lite tårar i ögonen när man hör om effekten på Riva Del Sole, PBs mamma, när Horpestad i ett V75 lopp för exakt 11 år ryckte skorna på henne. Minns det loppet väl då det var på den tiden jag fick lira hos nätbolagen . Kommer inte ihåg vilket bolag det var, men hade ett spel till 25 ggr. Hästen hade visat i princip noll innan dess men blev sen en megastjärna på barfotabalans.
|
V4
Inlämnat: 2016-07-16, 14:17 Årjäng Lördag 2016-07-16 Start: 14:45 Kostnad: 144,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 2: 1 Lottie Palema 3: 9 Hamptons 4: 1, 2, 3, 4, 7, 9, 11, 12 9x1x1x8 = 72 rader. 72 x 1 x 2,00 kr = 144,00 kr. Totalt: 144,00 kr. Nu har Robert kört ett lopp med hästen bör vinna med läget idag bra spik på 1.Lottie Palema Andra spiken sitter på 9.Hamptons som får en mycket vass kusk i jollen i Olav Mikkelborg. Förmodligen sitter 50% av alla V4 tippare spik på Sjunesson i samma lopp som 9.Hamptons går i. |
Citat:
|