![]() |
Citat:
Toppslätskivling växer väl annars bra i hästhagar så man behöver inte ut i skogen utan kan kombinera hästar och svampletande innan man postar svamliga inlägg på olika travforum :cheers: :evilgrin39: ;) On topic: Letar vinnare från spår 2-5 i autoloppen. 3 Final Oak i första? Även fått feeling för 4 Ilikeitlikethat i andra. Sedan i tredje vinner Volstead. MEN visst måste 3 Magic Tonight med på nån liten "Quissling" som man spelar vid sidan av det stora systemet? 2 Calvados In i femte? |
Citat:
Kan man hoppas på att 2 Volstead stått nära Nuncio och får en liten febersläng? Det skulle väl vara rätt spännande, 80%-ig favorit som tvärstannar i ledningen 300 kvar....? Noterat kring 3 Final Oak är väl att han förmodligen borde köras i spets för att ha en reell vinstchans? Hänger med i alla tempon men så länge som Widell envisas med att vika ner sig och släppa spets till första bästa som kommer fram för att överta så sitter han hermetiskt fastlåst i både det här och nästa lopp också..... Efter strykningen av norrmannen i V75:6 så har jag påbörjat letandet efter en vinnare i det voltstartsloppet. 2 Danne Edel blev väl plötsligt en väldigt dålig favorit? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Åh fan. Tycker Danne var en dålig favorit innan, nu ännu sämre. Men vem spetsar nu då? Hur snabb är 7 som jag tycker känns streckvärd?
|
Känner att jag kommer behöva spika i femte även om det tar emot. Väljer mellan 6 och 4 i första hand, alt 3 eller 2. Vilken väljer man?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Vad säger du om avd 5? |
Citat:
Face-avkommorna tror jag inte ett skit på, kuskarna får sällan till det på V75. Örjan vet man aldrig var man har, hon var bra 8 Top Notch Lady Ås när hon vann (ta en titt i arkivet när hon accar iväg 600-700 kvar), men det här ska ju vara absolut sämsta spåret enligt statistik-jens. Tveksamt. Och lite tveksamma insatser därefter, mot ston. Svårt! |
Citat:
|
Citat:
Verkar inte så bedrövligt långsam ut i mina ögon..... |
Citat:
Kanske att han sitter 2-3 utvändigt med lite flyt. Problemet är att 5:an är hyfsat snabb ut och jag tror inte han tar sig förbi. Dödens lär oxå vara upptaget av nån invändigt. |
Donato E är definitivt inte långsam eller medel ut ut.
Har spetsat 8 ggr av sina 12 starter i Sverige och vunnit 5 av dom. Tar sig dock inte förbi nr 1 som är som en oljad blixt om hon satsar. |
Med strykning på nr 1 i avd 6 så framstår ju nr 5 Digital Control som omgångens roligaste spik. Får mer plats i volten (åker inte ner ett spår men ändå en häst mindre på spår 1-5).
|
Citat:
Har visserligen bättrat på statistiken senaste åren när han fått köra mer lopp på valla, i princip blivit andre man på Berghs hästar, men fortfarande samma piassavakvast i sulkyn. |
En del borde göra om läxan när det gäller spetskörning i loppen.
|
V75-4
Tror jag låser på 13 och 14 från springspår. 15 har för dåligt spår och måste få det jobbigt. Med ett lås i detta jämnstreckade lopp får jag plats för många i andra avdelningar. |
Citat:
Fortsatt ingen strykning av Republique på atg.se...? |
Citat:
|
Nån som har koll på hur man motiverar att Smokey Herman endast är i B-gruppen och 5:e rankad hos en viss sajt som värderar spel ? :innocent:
|
Citat:
För övrigt har jag Ulf Eriksson högt rankad i flera lopp, etta i de två sista. Får då hoppas att han är bättre kusk än intrycket han gav i just Vass eller kass. Kändes sjukt dryg och oengagerad. |
Citat:
|
Noterar förresten att Origo Tilly rankas högt hos flera speltjänster (Snoken, SV). På vilka grunder då?
|
V75-1
Fattar inte att kollektivet streckar favoriten 10 Al's Winnermede till 38 % -betydligt mer än dubbelt mot andrastreckade 8 Mellby Apollo till 16 %. Förra året vann 10 nästan varannan start. I år har han startat sju gånger och inte vunnit en enda. Idag har han bakspår och går med skor ro. I min bok är favoritspelet helt coco -oj där fick vi vinnaren - 6 Coco de Vie med Örjan. Melanderstallet har tre till start och Coco är bäst. 13 % - varsågod. |
Tycker det ser ut som en spelvänlig omgång i dag
Avd 1 - Coco de vie Utgångshäst, Svante Ericsson favorit känns tveksamt, inget ont menat men Örjan kan sitta i spets och 13 % är ok. Avd 2 - Lås på 1 och 8 Avd 3 - Kan Magic Tonight spetsa?? Tycker han såg finare ut än på länge sist 4%, jag dubblar och hoppas att skrällen är möjlig. Avd 4 - Kasta pil lopp.... Avd 5 - Playboy Face spets och håller undan, men känns samtidigt inte troligt att Haugstad vinner två lopp på V75... Så blir bara U- Häst Avd 6 - Svårt tycker att alla streckade är sårbara.. Ingen idé Avd 7 - Spik 15 Stay Alert - Vinner åkandes bara PU kör framåt i tid. |
Citat:
|
Äre inte spets slut nu på Danne edel? Uffe vänder dom bort motståndarna på kör o vem ska sen krossa Danne utvändigt!? Nej tack, 22% är alldeles för lite just nu. Vi tackar o bankar in spiken.
|
Vart får ni Coco de vie ifrån? Den är totalt chanslös :) Tycker den bara går sämre och sämre ju längre in på sommaren man kommer...
Final Oak måste ha jättechans att vinna om den kommer till spets och kör där :) |
Citat:
|
Citat:
|
@Kocken14 - Ulf Eriksson kör Stay Alert
|
Såg det 😀 kuskförstärkt med andra ord
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Minns Topgear på valla då han skrällde, då från sämsta spåret mot bättre djur. Endast 7% idag!!! Det där vinner Hans G lätt och jag spikar givetvis!
|
Mitt bolagssystem idag.
1) 1,3,6,7,8,10 r2-4 (1 tar ledningen - släpper till vem? Favoriten 10 är segerlös i år - idag överstreckad. 6 är mycket bättre än raden. Gardera loppet) 2) 1,4,5,8,11 r9-10 (Favoriten 1 hoppade två gånger senast. Har bäst kapacitet och vinner felfritt. Den är snabb från start) 3) 2 r11-6 (2 har överlägsen kapacitet, kusk, spår, distans, två hjälpryttare från stallet, släpps till ledningen...... Spika!) 4) 13,14 r5-15 (enligt Sjödén vinner antingen ledaren eller 20-fållan lopp med denna proposition. 2 har Örjan i vagnen men är en hoppetossa. 5 är bäst på startfållan men tappar från start - Farbror Olle är inget kuskplus. Stort skrik på 10 - men Ulf E är inte min kuskfavorit. Låser på springspåren 13 och 14. 15 får jobbigt från bakspår) 5) 1,3,4,6 r2-8 (1 snabbstartar och leder bfro och sprint. Värst emot är 6. Därefter kan man strecka favoriten 3, som blev utkörd senast. 4 bra kapacitet. För den som vill ha fler streck rekommenderas 2, 8 med Örjan och skriket 9 Robic Lane) 6) 2,3,4,5,6,10 r9-7 (för den som går kort gäller 2 och 5. Jag garderar men avstår från 9 pga defensiv kusk - men hästen är bra och får ständigt skitspår) 7) 3,5 r6-14 (3 och 5 bra lås. Den som letar skräll streckar även 6,9,14 och 15. Bortglömde 14 spurtade sylvasst senast på Axevalla på V75) Kostar 1440:-. Lycka till! |