Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Åby 9/8 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/27062-v75-aby-9-8-a/)

Om_sommaren 2016-08-13 09:13

Citat:

Ursprungligen postat av PhilipBIF (Inlägg 501622)
Vet någon om King City är startsnabb?
Isåfall kanske Örjan laddar och får rygg på favoriten, med en Nadal pressandes i dödens så kan väl en formtoppad King City avgöra på "strechen"?

Idel snabba hästar innanför som också är intresserade av ryggen på Dansken. Örjan tar det säkert piano från början här skulle jag tro även om hästen inte är oäven från start. Om hästen ska sägas att han har tagit ett par snäpp på slutet och att distansen skulle vara nåt problem i nuvarande form har jag personligen svårt att tro. Många "experter" håller dock inte med har jag sett.

Om_sommaren 2016-08-13 09:19

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 501637)
Regn i Mölndal och kanske åska på det ställer till det.

Banan lär fälla en del idag. Brukar den inte bli rätt hård på åby vid regn?

hugotheboss 2016-08-13 09:36

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 501647)

Stämmer...och då börjar väl Anders Bergqvist tjata om att alla måste ha skor....

Cleon_9 2016-08-13 09:44

Citat:

Intressant om det blir så mycket regn att det påverkar banan. Litar på att Sharpexpertisen ger info här då man själv sitter inlåst i en ishall hela dagen.

2 Takethem kan mycket väl vara vinnaren i V75-3 men som det ser ut nu är spelvärdet för mig på 11 Nadal Broline och jag är lite sugen på att spika Reijos kanon. Lite för dåligt påläst på den hur hård bana skulle funka för den, senast på Axevalla var det lite lös bana och det föll inte i smaken. Kanske plus med hårdare bana?

Om_sommaren 2016-08-13 09:51

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 501649)
Stämmer...och då börjar väl Anders Bergqvist tjata om att alla måste ha skor....

så dålig ska den väl inte behöva bli? Till skillnad från resten av travlandet så tycker jag om att Bergqvist är hård i sina bedömningar. Hästarna ska ha det så skonsamt som möjligt , när vi nu valt att tävla med dem.

Om_sommaren 2016-08-13 09:55

Citat:

Ursprungligen postat av Cleon_9 (Inlägg 501650)
Intressant om det blir så mycket regn att det påverkar banan. Litar på att Sharpexpertisen ger info här då man själv sitter inlåst i en ishall hela dagen.

2 Takethem kan mycket väl vara vinnaren i V75-3 men som det ser ut nu är spelvärdet för mig på 11 Nadal Broline och jag är lite sugen på att spika Reijos kanon. Lite för dåligt påläst på den hur hård bana skulle funka för den, senast på Axevalla var det lite lös bana och det föll inte i smaken. Kanske plus med hårdare bana?

20% o säkert i stigande från spår elva på åby är inte spelvärde enligt mig. Takethem eller många här.

hugotheboss 2016-08-13 09:56

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 501651)
så dålig ska den väl inte behöva bli? Till skillnad från resten av travlandet så tycker jag om att Bergqvist är hård i sina bedömningar. Hästarna ska ha det så skonsamt som möjligt , när vi nu valt att tävla med dem.

Det är klart hästarna ska ha det bra, jag förmodar att det är därför han tar sig friheten att genomsöka kvinnliga kuskars handväskor...

Om_sommaren 2016-08-13 09:59

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 501654)
Det är klart hästarna ska ha det bra, jag förmodar att det är därför han tar sig friheten att genomsöka kvinnliga kuskars handväskor...

Det där låter märkligt. låter som en polisanmälan kan vara på sin plats?:)

schadow 2016-08-13 10:04

Solsken i mölndal inte mycket moln på himmeln.

Om_sommaren 2016-08-13 10:10

Citat:

Ursprungligen postat av schadow (Inlägg 501656)
Solsken i mölndal inte mycket moln på himmeln.

dom är på väg tyvärr...

Cleon_9 2016-08-13 10:26

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 501653)
20% o säkert i stigande från spår elva på åby är inte spelvärde enligt mig. Takethem eller många här.

Bygger det på tidigt dödens och sedan måtta in till knapp men säker seger. Ulf vet att han har bästa hästen och det är sättet att vinna loppet på. All respekt för Takethem dock, bra häst och kan bli tuff att besegra om den får ledningen.

tomtom2 2016-08-13 10:29

Enligt SMHI ska det regna totalt ca 3 mm idag, så det kan knappast påverka banan i någon större utsträckning. Sen har det ju regnat en hel del de senaste dagarna, men det borde inte påverka om banskötarna har gjort sitt jobb ordentligt.

schadow 2016-08-13 10:40

Det har inte kommit några större mängder regn på banan..Den är i bra skick var ute på den igår kväll..Däremot blåser det ganska bra kan bli tungt för ledarhästen..

Shooter 2016-08-13 11:26

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 501518)
vilka spikas imorgon?

Nu kan jag svara dig. Det blev tidig inlämning då jag ska till Uppsala idag och får se loppen i natt eller i morgon. Jag spikar Takethem, Sloppy Joe och Bravo Navarone. Lycka till! :)

mackpeter 2016-08-13 11:32

Björn Goop och Thomas Uhrberg "lovar" vinst med 2 Un Mec d'Heripre i första och 2 Takethem i tredje. Jag valde att spika en av dem.

Mitt bolagssystem

1) 1,2,3,7 r5-4 (motiverade jag igår. 1 går "all in" enligt Uhrberg och leder så länge lampan lyser. Vid överpace har bortglömde 7 rejäl spurt)

2) 2,3,6,8 r4-1 (se gårdagens motivering. 6 skall gå bfb ffg och är en favorit i fara. 2 tar ledningen och vinner)

3) 2 r11-7 (2 radar upp segrarna och vann finalen i elitloppshelgen. Uhrberg ger klartecken)

4) 2,3,6,8,9,10 r5-7 (knappe favoriten 2 är sprinterbetonad och måste garderas. 10 skrek jag om senast. Jag streckar alla med chans)

5) 1,2,4,6,7 r5-8 (här satsas det för fullt på många händer. Plats för skräll)

6) 9,11 r1-5 (här vinner 11. Tar dock med favoriten 9 också. Hårt betrodde 1 vann knappt senast tack vare skicklige Björn. Måste vara mycket bättre för att slå mina streck. 5 skriks det om - fattar dock inte Redéns kuskval)

7) 4,8,9 r2-7 (stayerloppet står mellan de två favoriterna. Jag blev imponerad av spurten från 9 i Jarlsberg - roligt streck till 1 %)

Kostar 1440:-. Lycka till med era kuponger!

orroz 2016-08-13 11:44

10 Askö Q struken i lopp 7

magicalrat 2016-08-13 11:46

Har stark känsla för Please Mr Please i dag efter två senaste starterna. Senast var han enorm efter inledande galopp då Veijo svepte fältet och hästen stod för en av dagens allra bästa prestationer! Bästa hästen i fältet? 6% gillas skarpt!

Jarmop 2016-08-13 11:56

Oavsett löpningsförlopp så vinner Propulsion i första. Mest troligtvis så får Björn dödens och knäcker Uhrberg på upploppet, men det hjälper föga när han har Propulsion i rygg :)

mackpeter 2016-08-13 11:57

Citat:

Ursprungligen postat av magicalrat (Inlägg 501671)
Har stark känsla för Please Mr Please i dag efter två senaste starterna. Senast var han enorm efter inledande galopp då Veijo svepte fältet och hästen stod för en av dagens allra bästa prestationer! Bästa hästen i fältet? 6% gillas skarpt!

Självklart ska han streckas trots åttondespåret. Nu är det hemmabana. De tre senaste starterna har varit i V75, då han placerats 2-1-2. Ett förvandlingsnummer sedan han kom i Veijos träning från Lövgren. 6 % är ett fynd.

Shooter 2016-08-13 11:57

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 501673)
Oavsett löpningsförlopp så vinner Propulsion i första. Mest troligtvis så får Björn dödens och knäcker Uhrberg på upploppet, men det hjälper föga när han har Propulsion i rygg :)

Jag tror att Uhrberg släpper till Björn om han trycker på.

Jarmop 2016-08-13 12:00

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 501675)
Jag tror att Uhrberg släpper till Björn om han trycker på.

Så kan det vara, men det kostar nog mer än det smakar...vi lär ju få se en öppning på kring 06 första 500 och jag kan inte se att Björn ska kunna stå emot Proppen då :)

whaton 2016-08-13 12:02

I första har Uhrberg fittat till de rejält för spelarna hästen är för dålig för och vinna loppet släpper han inte vinner örjan släpper han vinner björn ?

Stankarn 2016-08-13 12:06

Dagens Stänkare

Svårt att hitta de där riktiga "bedövarna" idag, lite för starka favoriter och välanalyserat, stor risk för pissutdelning...skönt att man står över och bara njuter av sporten.

Om jag hade spelat så hade jag spikat 3 M.T.Joinsville i V75:4 och sen hade jag tagit med 3 Reckless i V75:7 och räknat med att Björn satt den i rygg ledaren - han har väl vunnit från snikspåret förut den här...

Lycka till!

Jarmop 2016-08-13 12:18

Både Daniel och Örjan har nog skrattat högt när dom fick höra att Uhrberg ska köra i spets.
Det är väl ingen hemlighet att man siktar på vinst i första med Propulsion, och sen i andra heatet så backar Örjan ner i kön och man hoppas på att Västerbo Highflyer skräller...

Jag kan inte se Un Mec vinna nåt av heaten idag, tyvärr..

Grant 2016-08-13 12:20

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 501678)
Svårt att hitta de där riktiga "bedövarna" idag, lite för starka favoriter och välanalyserat, stor risk för pissutdelning
Lycka till!

Det går ju att spela ett litet system med 7 rätt som förhandare bara för att
visa hur rätt man har. Att sitta utan hängslor och livrem däremot, nja...

Mvh Uffe

Jarmop 2016-08-13 12:30

Jag tänker inte komponera ett system ännu förrän jag vet hur det verkligen ligger till i Herr Untersteiners stall...han hade ett flertal hästar som underpresterade grovt igår.

Ska bli intressant att följa hans hästar som startar före V75...

Enrico1 2016-08-13 12:30

Citat:

Ursprungligen postat av magicalrat (Inlägg 501671)

Någon som vet hur vädret ska bli...Klart.se meddelar regn från nu till 19 i kväll....Blir det smetigt/skitigt spikar jag Please Mr Please....

millekung 2016-08-13 12:34

Nurmos twittrar: "Palermo Broline har bättre spår än i de senaste loppen. BFRO, helstängt och bike om det fungerar bra. Bike för första gången"

Blir ingen spik på Isor Håleryd för mig längre, loppet blev plötsligt klart öppnare. "När två träter" och så vidare, ska även Seedorf och kanske Fridericus med? Får tänka till ett par vändor till

En annan intressant tweet är Reijos om att Nadal ska gå bfro, har gått några av sina bästa lopp så (inte för att den brukar gå dåligt på vanliga balansen direkt)

Spiken64 2016-08-13 12:39

Citat:

Ursprungligen postat av tomtom2 (Inlägg 501660)
Enligt SMHI ska det regna totalt ca 3 mm idag, så det kan knappast påverka banan i någon större utsträckning. Sen har det ju regnat en hel del de senaste dagarna, men det borde inte påverka om banskötarna har gjort sitt jobb ordentligt.

vi har några åskurar att ta emot också där är det inga 3mm

Spiken64 2016-08-13 12:41

Citat:

Ursprungligen postat av millekung (Inlägg 501686)
Nurmos twittrar: "Palermo Broline har bättre spår än i de senaste loppen. BFRO, helstängt och bike om det fungerar bra. Bike för första gången"

Blir ingen spik på Isor Håleryd för mig längre, loppet blev plötsligt klart öppnare. "När två träter" och så vidare, ska även Seedorf och kanske Fridericus med? Får tänka till ett par vändor till

En annan intressant tweet är Reijos om att Nadal ska gå bfro, har gått några av sina bästa lopp så (inte för att den brukar gå dåligt på vanliga balansen direkt)

Är inne på att 10.Coldtown tar hem loppet med dessa bra ryggar hästen har från start.

Spiken64 2016-08-13 12:43

Citat:

Jo den brukar bli det tyvärr med mycket regn.

Spetsochslut 2016-08-13 12:54

Känns inte kul spelmässigt idag men har man i uppgift att lira varje helg så har man.

2,3. Uhrberg emot men känns lite väl svårt ändå
2,6,10. 10 antagligen lyxstreck för kusken är usel
11 Spik Gillar den här individen skarpt
Alla. Loppet blev svårare och svårare
2,4,6,7 Känns mera öppet här än i första försöket så försöker fälla
1,5,9. 9 Kan vara en spik men redan spikat 1 på bakspår på Åby.
8 Spik Guldtanden emot men hästen känns bäst på distansen.

Shooter 2016-08-13 12:56

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 501690)
Är inne på att 10.Coldtown tar hem loppet med dessa bra ryggar hästen har från start.

Den sovande finländaren. Nej!

Grant 2016-08-13 13:08

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 501690)

Förra året var spårsumman 32 å denna tävlingsdag, medelsnittsspår 4,57.
Utdelningen ca 1 milj. Om man karboniserar och hoppas på pengar och hyfsad
återbäring ligger facit på framspår.

Mvh Uffe

Spiken64 2016-08-13 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 501698)
Förra året var spårsumman 32 å denna tävlingsdag, medelsnittsspår 4,57.
Utdelningen ca 1 milj. Om man karboniserar och hoppas på pengar och hyfsad
återhämtning ligger facit på framspår.

Mvh Uffe

Nu sitter man i kanonrygg från start.

zabatsu 2016-08-13 13:31

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 501613)
V75-4

2 Kalle Kalas är favorit. Men han är ju främst en sprinter. Då vinner man inte en final på medel. Måste garderas.
3 körs ffg barfota fram. Vinner felfritt.
6 har fart för vinst
8 Veijo mycket positiv trots spåret. Tidig till 6 %.
9 alltid långt framme. Bra ryggar och kan få loppet. Stig H uppåt.
10 skrek jag mig hes på senast. Jättechans trots bakspår. Nu med Örjan.

Vill bara påpeka och förtydliga och notera följande om 3:

"Planen är att köra barfota fram, sätta på ryckhuva för första gången och jänkarvagn. Ett bra läge men det kan bli galopp också när man lättar honom så, säger Susanne Richter."

Klanke 2016-08-13 13:36

Roliga Spiken:
Dante Boko som säljer sig dyrt i spets. 10%

Bästa dragen:

Please Mr Please som tillhör de bättre i loppet, avgör på stryka om felfri avgång!

Cab Hornline tränat starkt inför detta, helstängt och jänkarbike på kan göra susen?

Skrällbuden:

Tycon Conway Hall laddas och kör för spets, all in enligt Thomas!

Fighting Joe - såg segerfarlig ut senast upploppet ned.. avd2.

Emmet Brown - vass som 3a senast, kan allt i ljusa stunder. Första med Johan idag. avd3.

Food Money - om Tillman bestämmer att hon vill köra i spets över distansen.

robust 2016-08-13 14:52

Har ni ingen koll på banan?! Sen de bytte banskötare, så har banan varit kanonbra även vid regn. Det är bara open stretch som är ett frågetecken varje gång. Vissa gånger går det snabbare invändigt andra gånger långsammare. Den borde vara perfekt varje gång istället.

Lazze 2016-08-13 14:53

Helt offtopic..men kom på vem Jeppe Jul liknade..
http://i68.tinypic.com/30ikghz.jpg (+ ville testa att lägga upp bilder på forumet)
(För er som ej är bekanta med figuren så hetar han James Fjong .en av de första tecknade Porr"stjärnorna")
Lycka Till idag!
L

hanscrispi 2016-08-13 15:02

Citat:

Ursprungligen postat av Lazze (Inlägg 501718)
Helt offtopic..men kom på vem Jeppe Jul liknade..
http://i68.tinypic.com/30ikghz.jpg (+ ville testa att lägga upp bilder på forumet)
(För er som ej är bekanta med figuren så hetar han James Fjong .en av de första tecknade Porr"stjärnorna")
Lycka Till idag!
L

Du måste vara i ca 60-70 år gammal, inga ungdomar känner väl till honom. Jag minns honom från min barndom, från någon porrtidning som hette piff eller raff el något liknande.:innocent: