![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
2 Takethem kan mycket väl vara vinnaren i V75-3 men som det ser ut nu är spelvärdet för mig på 11 Nadal Broline och jag är lite sugen på att spika Reijos kanon. Lite för dåligt påläst på den hur hård bana skulle funka för den, senast på Axevalla var det lite lös bana och det föll inte i smaken. Kanske plus med hårdare bana? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Solsken i mölndal inte mycket moln på himmeln.
|
Citat:
|
Citat:
|
Enligt SMHI ska det regna totalt ca 3 mm idag, så det kan knappast påverka banan i någon större utsträckning. Sen har det ju regnat en hel del de senaste dagarna, men det borde inte påverka om banskötarna har gjort sitt jobb ordentligt.
|
Det har inte kommit några större mängder regn på banan..Den är i bra skick var ute på den igår kväll..Däremot blåser det ganska bra kan bli tungt för ledarhästen..
|
Citat:
|
Björn Goop och Thomas Uhrberg "lovar" vinst med 2 Un Mec d'Heripre i första och 2 Takethem i tredje. Jag valde att spika en av dem.
Mitt bolagssystem 1) 1,2,3,7 r5-4 (motiverade jag igår. 1 går "all in" enligt Uhrberg och leder så länge lampan lyser. Vid överpace har bortglömde 7 rejäl spurt) 2) 2,3,6,8 r4-1 (se gårdagens motivering. 6 skall gå bfb ffg och är en favorit i fara. 2 tar ledningen och vinner) 3) 2 r11-7 (2 radar upp segrarna och vann finalen i elitloppshelgen. Uhrberg ger klartecken) 4) 2,3,6,8,9,10 r5-7 (knappe favoriten 2 är sprinterbetonad och måste garderas. 10 skrek jag om senast. Jag streckar alla med chans) 5) 1,2,4,6,7 r5-8 (här satsas det för fullt på många händer. Plats för skräll) 6) 9,11 r1-5 (här vinner 11. Tar dock med favoriten 9 också. Hårt betrodde 1 vann knappt senast tack vare skicklige Björn. Måste vara mycket bättre för att slå mina streck. 5 skriks det om - fattar dock inte Redéns kuskval) 7) 4,8,9 r2-7 (stayerloppet står mellan de två favoriterna. Jag blev imponerad av spurten från 9 i Jarlsberg - roligt streck till 1 %) Kostar 1440:-. Lycka till med era kuponger! |
10 Askö Q struken i lopp 7
|
Har stark känsla för Please Mr Please i dag efter två senaste starterna. Senast var han enorm efter inledande galopp då Veijo svepte fältet och hästen stod för en av dagens allra bästa prestationer! Bästa hästen i fältet? 6% gillas skarpt!
|
Oavsett löpningsförlopp så vinner Propulsion i första. Mest troligtvis så får Björn dödens och knäcker Uhrberg på upploppet, men det hjälper föga när han har Propulsion i rygg :)
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
I första har Uhrberg fittat till de rejält för spelarna hästen är för dålig för och vinna loppet släpper han inte vinner örjan släpper han vinner björn ?
|
Dagens Stänkare
Svårt att hitta de där riktiga "bedövarna" idag, lite för starka favoriter och välanalyserat, stor risk för pissutdelning...skönt att man står över och bara njuter av sporten.
Om jag hade spelat så hade jag spikat 3 M.T.Joinsville i V75:4 och sen hade jag tagit med 3 Reckless i V75:7 och räknat med att Björn satt den i rygg ledaren - han har väl vunnit från snikspåret förut den här... Lycka till! |
Både Daniel och Örjan har nog skrattat högt när dom fick höra att Uhrberg ska köra i spets.
Det är väl ingen hemlighet att man siktar på vinst i första med Propulsion, och sen i andra heatet så backar Örjan ner i kön och man hoppas på att Västerbo Highflyer skräller... Jag kan inte se Un Mec vinna nåt av heaten idag, tyvärr.. |
Citat:
visa hur rätt man har. Att sitta utan hängslor och livrem däremot, nja... Mvh Uffe |
Jag tänker inte komponera ett system ännu förrän jag vet hur det verkligen ligger till i Herr Untersteiners stall...han hade ett flertal hästar som underpresterade grovt igår.
Ska bli intressant att följa hans hästar som startar före V75... |
Citat:
|
Nurmos twittrar: "Palermo Broline har bättre spår än i de senaste loppen. BFRO, helstängt och bike om det fungerar bra. Bike för första gången"
Blir ingen spik på Isor Håleryd för mig längre, loppet blev plötsligt klart öppnare. "När två träter" och så vidare, ska även Seedorf och kanske Fridericus med? Får tänka till ett par vändor till En annan intressant tweet är Reijos om att Nadal ska gå bfro, har gått några av sina bästa lopp så (inte för att den brukar gå dåligt på vanliga balansen direkt) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Känns inte kul spelmässigt idag men har man i uppgift att lira varje helg så har man.
2,3. Uhrberg emot men känns lite väl svårt ändå 2,6,10. 10 antagligen lyxstreck för kusken är usel 11 Spik Gillar den här individen skarpt Alla. Loppet blev svårare och svårare 2,4,6,7 Känns mera öppet här än i första försöket så försöker fälla 1,5,9. 9 Kan vara en spik men redan spikat 1 på bakspår på Åby. 8 Spik Guldtanden emot men hästen känns bäst på distansen. |
Citat:
|
Citat:
Utdelningen ca 1 milj. Om man karboniserar och hoppas på pengar och hyfsad återbäring ligger facit på framspår. Mvh Uffe |
Citat:
|
Citat:
"Planen är att köra barfota fram, sätta på ryckhuva för första gången och jänkarvagn. Ett bra läge men det kan bli galopp också när man lättar honom så, säger Susanne Richter." |
Roliga Spiken:
Dante Boko som säljer sig dyrt i spets. 10% Bästa dragen: Please Mr Please som tillhör de bättre i loppet, avgör på stryka om felfri avgång! Cab Hornline tränat starkt inför detta, helstängt och jänkarbike på kan göra susen? Skrällbuden: Tycon Conway Hall laddas och kör för spets, all in enligt Thomas! Fighting Joe - såg segerfarlig ut senast upploppet ned.. avd2. Emmet Brown - vass som 3a senast, kan allt i ljusa stunder. Första med Johan idag. avd3. Food Money - om Tillman bestämmer att hon vill köra i spets över distansen. |
Har ni ingen koll på banan?! Sen de bytte banskötare, så har banan varit kanonbra även vid regn. Det är bara open stretch som är ett frågetecken varje gång. Vissa gånger går det snabbare invändigt andra gånger långsammare. Den borde vara perfekt varje gång istället.
|
Helt offtopic..men kom på vem Jeppe Jul liknade..
http://i68.tinypic.com/30ikghz.jpg (+ ville testa att lägga upp bilder på forumet) (För er som ej är bekanta med figuren så hetar han James Fjong .en av de första tecknade Porr"stjärnorna") Lycka Till idag! L |
Citat:
|