![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Junifax har gjort mig besviken många gånger, lägger i bromsklossarna sista biten. Visst var det KRUSEN som blåste ner Junifax på V75 Bergsåker en gång. Men den gången körde Erik alldeles för tidigt redan 5oo kvar stack han |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
ska du ha en väldigt speedig häst. |
Citat:
|
V75-3
Jag känner mig lika vilsen bland kallbloden som när jag iklädd vit skjorta och slips var på nattklubb en lördagkväll i Kiruna bland stöddiga gruvarbetare med snus under läppen och plunta innanför västen. Men norrländskan visste vad hon ville så det gällde att snabbt kila upp på rummet innan man fick en snyting. I morgon lutar jag mig mot Angelica Holm. 10 Mel Odin var tvåa i SM efter Odin Tabac och slog Månprinsen, 7 Hulte Magnus och 5 Myllarfaks. Senast trea efter omöjlige Tekno Odin och 7 Hulte Magnus. Antingen spikas 3. Därtill streckar jag 2,7 och 10. |
Citat:
Glöm inte Myllarfaks om du garderar. Kan tillägga att jag tycker 4 % är ett fynd i ett såpass öppet lopp som jag tycker det är. Barfota runt om på både Myr Faksen och Myllarfaks såg jag någonstans! |
Citat:
|
Hot Pride kan skrälla imorgon .
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Avd.1 - Håller fast vid låset 6,8. En strykning hittills som i mina ögon definitivt gynnar Victory Bonsai. Bravo Navarone har fortsatt spårfördel, men häst mot häst bedömer jag VB som snäppet vassare.
Avd.2 - 4 X.Factor är mitt första streck. Därefter 1,7,6,11,12,5 Avd.3 - Här försvann min tidiga spik. Streckar de mest betrodda samt tar mig råd att ödsla ett lyxstreck på 4 Krusen vilket jag inte kan motivera med annat än att jag råkat nämna den tidigare och för allt i världen inte vill missa på den, även om det är osannolikt att den vinner. Avd.4 - Väljer att spika Ove Ander med 6 Digital Engine i ett lopp som annars skulle bli väldigt dyrt. Hade ett tag streck för såväl 11 Razor Kronos som 9 Janne Sisu. Avd.5 - Tror en hel del på 3 Drabant Hornline som är stark nog att hålla farten hela vägen och är obesegrad på distansen. Kan bli spik på den till slut. Avd.6 - Av de betrodda tror jag mest på 7 Angle of Attack. 12 Hot Pride hade jag spikat senast från ett lika dåligt läge och tar med den trots att det mesta talar emot med kort upplopp m.m, men med rejäl körning där framme så kanske... lutar mot 6-7 streck. Avd.7 - Rundar av omgången med 4 Seriuos Try, 5 X.Factor N.O, 9 Officer C.D och rejält tappade 1 Sambucus P.R kan hinna fram från rygg ledaren via O.S. |
Citat:
"STENKLAR" var väl rätta ordet den gången. Blev det 9 ggr? |
[QUOTE=SO;507657]tjenis. Flera har redan påpekat det. Men 7;e spår på auto är väl ännu sämre för Hulte Magnus gissar jag[/QUOTE
Ok. |
Citat:
Antingen spikas Myr Faksen. Annars 2,3,7,10. Eller lås på 3,10 och ev 2.:popcorn: |
Någon som vet hur travtjänsten /spelvärde tänker?
Stora vinster har bravo navaronne som bästa spik samt global rebell som käftsmäll... |
Citat:
I Dagens Travrond är Mika Forss väldigt uppåt på Victory Bonsai Han skulle vara offensive och tror på chans även från dödens. Han säger också att dom fick en biljett till VM-loppet men tränare och ägare tackade nej |
Jag ser en riktigt intressant häst i omgången, 9 Action Stations i andra är i nuläget spelad till 0%! Har sedan han gått upp till amatörträning i Norrland gjort 7 lopp och vunnit samtliga 3 felfria med lätthet. Litet kuskplus nu med Östman och dessutom spår 6 i volten med femman struken. Vad missar jag? Varför är han överhuvudtaget inte spelad??? Finns ännu ett plus, han är mest rutinerad i hela loppet med sina 47 starter innanför västen! Ofta kan man ju se det som ett minus med många starter men trots det lite pengar, men det är ju nu efter det nyliga regibytet han börjat leverera.
Och det här är ju ett riktigt skitlopp faktiskt, in med några galopper på de bästa så är det anybodys game! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Sju gånger har det provats på rikstoton och ingen vinst, men tre andraplatser på det trots ruskigt oflyt i spårlottningarna talar inget annat än för hästen. Men det är gott om andra bortglömda ekipage i det här loppet, jag tänker främst på 5 och i viss mån 6 som båda är snabba ut och har hyggliga spår. |
Oavsett vad man tycker om Ove A,så verkar han ha fin form för tillfället
|
Citat:
|
Citat:
|
Bergh lider av utmattningssymptom vad det verkar (enligt egen krönika i Expressen). Har det gått ut över träningen av hästarna också? Vore konstigt om det inte alls påverkar. 4 vinster på de 55 senaste starterna säger ju någonting i alla fall. Ingen V75 seger sedan Bergsåker i Augusti. Kanske värt att ta i beaktande med fyra startandes imorgon där samtliga är relativt mycket betrodda och dessutom med en kusk som har 3% segrar 2016 & 2015 på de två mest betrodda.
|
Citat:
|
För ett år sedan gav sju rätt 349kr. Tror inte vi ska sikta på att ta ner månen och uppfinna hjulet på nytt i år heller pojkar.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Ofta när det är Norrlandsomgångar så kommer det upp 2-3 proffskuskar och dessa vinner merparten av loppen. Någon som för statistik på vilka kuskar som vunnit vilka omgångar? |
Citat:
Tycker helgens omgång är svår som fan. Möjligen svårast i år! |
Citat:
|
Sitter och kollar tillbaka på årets omgångar på de mer obskyra banorna i Norrland som Solänget, Hagmyren osv. Bergsåker & Gävle är undantagna utan egentlig grund till varför. Gäller enbart ordinarie omgångar.
Solänget Örjan 0 Ulf Ohlsson 2 Erik Adielsson 0 Jorma Kontio 2 Resterande lopp vann Henrik Svensson, Ulf Eriksson (Kallblod) & Nicklas Westerholm - dessa kuskar är även dom relativt rutinerade på V7 - Westerholm undantaget även om han börjar växa in i det. Hagmyren Ulf Ohlsson 1 Peter Untersteiner 2 Erik Adielsson 1 Första loppet vanns av Tomas Pettersson som kanske inte är en av landets bästa kuskar men i Norrland duger han bra. Det fjärde loppet vanns av Ulf Eriksson (kallblod).Kenneth Haugstad vann också ett lopp. Inga egentliga kuskskrällar som vann denna omgång heller. Rättvik Ulf Ohlsson 2 Örjan 2 Jorma Kontio 0 Resterande lopp vanns av Marcus Hultman, Ulf Eriksson & Hans R Strömberg. Här sticker väl både Marcus Hultman och Hans R ut lite. Intressant är dock att Ulf Eriksson verkar vinna åtminstone ett lopp varje lördag i Norrland på de mindre banorna. Än så länge! Återigen så vinner de största namnen åtminstone 4 lopp tillsammans. Bollnäs Ulf Ohlsson 1 Erik Adielsson 1 Örjan 2 Resterande lopp vanns av Ulf Eriksson, Fredrik Fransson (kallblod) & Peter G Norman. Här sticker väl egentligen bara Fredrik Fransson (amatör) ut som vann kallblodsloppet. I övrigt så följer det samma mönster som innan. När det kommer få proffskuskar till banorna så dominerar dom tillsammans. Återigen 4/7 lopp vinner dom tillsammans. Tilläggas ska att Goop inte har kört något lopp i Norrland än så långt jag gått tillbaka (detta skriv i realtid). Boden Örjan 3 Erik Adielsson 1 Ulf Ohlsson 0 Robert Bergh 0 Resterande lopp vann Björn Karlsson (kallblod), Jörgen Westholm & Adrian Kolgjini. Ingen av dessa betraktar jag som skrällar i sammanhanget. Tilläggas bör väl vid det här laget att Ulf Eriksson inte hade någon styrning denna omgång. Ulf Eriksson startade inte! Östersund Erik Adielsson 3 Robert Bergh 1 Örjan Kihlström 0 Ulf Ohlsson 0 Jorma Kontio 0 Resterande lopp vanns av Jennifer Tillman, Torbjörn Jansson & Stefan Söderqvist. Återigen inga skrällar och sviten 4 lopp vinns av de riktiga proffsen håller i sig. Håll i hatten nu; Ulf Eriksson startade i Norrland men vann inget lopp! (startade dock bara 1 lopp av 7) Umåker Erik Adielsson 2 Ulf Ohlsson 2 Robert Bergh 1 Örjan 2 0 skrällar. 4 proffskuskar startar och de plockar tillsammans hem en hel V7:a. Ulf Eriksson startade inte på Umåker! Romme Örjan 2 Takter 2 Bergh 1 Björn Goop 1 Ulf Ohlsson 0 Denna omgång liknade mer en omgång i södern med antal proffskuskar och andra relativt duktiga kuskar som startar samtidigt. Samtliga lopp vanns av proffskuskar utom ett som vanns av Pierre Nyström. Här startade till och med Björn Goop - då vet man att det inte är en riktig Norrlandsomgång. Ulf Eriksson ställde inte upp denna omgång Bollnäs Örjan 2 Takter 1 Ulf Ohlsson 1 Övriga lopp vann Ulf Eriksson, Erik Lindegren & Glenn K Stenberg (kallblod). Göteborgaren klassas som skräll denna omgång även om det var ett kallblodslopp. Ulf Eriksson vinner i vanlig ordning när han ställer upp i Norrland. I övrigt vann proffskuskarna 4 av 7 lopp som vanligt. Romme Örjan 3 Ulf Ohlsson 0 Jorma Kontio 0 Enda Norrlandsomgången i år som inte följer mallen. Tre startande kuskar av högre kaliber och Örjan var den enda som vann. Resterande lopp vann Jennifer Tillman (när Food Money fortfarande var en duglig guldhäst), Jan Joar Mjölneröd (kallblod), Per Linderoth & Magnus Jakobsson. Inga egentliga skrällar. Största skrällen denna omgång var väl isåfall att Ulf Eriksson inte vann något lopp, men det följer också mallen då han bara hade en uppsittning denna V75:a SLUTATS När det är få startande proffskuskar så är det fortfarande dessa som vinner. I samtliga årets omgångar (utom den första då Örjan vann 3 lopp) i Norrland (Gävle & Bergsåker exkluderat) så har proffskuskarna vunnit 4 eller fler lopp av 7 möjliga. Ulf Eriksson vinner "alltid" ett lopp i norrlandsomgångarna om han har fler än en uppsittning. Lycka till idag! |
Min fråga blir efter genomgången ovan; i vilket lopp vinner Ulf Eriksson?
|
Om man garderar på i sista tycker jag det är värt att plocka med M.T Insider. Inte för att jag har nån jättefeeling för Olle Alsén från spår 11, men hästen är en duglig sprinter och van att möta bra motstånd där nere.
|
Citat:
|
Om man ska göra ett system baserat på ovanstående resultat från tidigare norrlandsomgångar så borde det se ut ungefär så här (förutsatt att man tycker att Myrfaksen är bästa hästen och är villig att spika denne):
6 Bravo Navarone 1,4,5,6,14 3 Myrfaksen 2,7,8,10,11 1,2,4,9,11 2,5,8,9,12 2,7,8,9 Krydda med era två bästa drag i omgången i två avdelningar och potten bör vara hemma. Kostar mellan 1800 - 1875 med egna drag i garderingsloppen utan reducering. Ska man följa den ranking som gett mig fyra raka sjuor så är de bästa garderingshästarna i nuläget V75-2 13 Nosoupforyou, V75-5 7 Casper W.F., V75-6 7 Angle of Attack, V75-7 4 Serious Try |