Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Belgien snor största delen av vinsterna. (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/27461-belgien-snor-stoersta-delen-av-vinsterna/)

ggrrgg 2016-10-12 21:11

Belgien snor största delen av vinsterna.
 
Såg ni att över hälften av vinstpotten på dagens V-86 gick till Belgien.
Detta är inte första gången.........
Det har varit på tapeten ofta på sistone att ATG borde avsluta samarbetet med utländska partners.
Vad tycker ni?

robust 2016-10-12 21:34

Jag spelar i alla fall inga stora pengar tills ATG slutar ge bort våra pengar till spelare, som spelar med helt andra regler. Många av deras vinstrader innehöll 5 st spikar. De lägger ju stora mattor av spel och kammar hem de mesta av vinsterna. Vi får ju aldrig se hur stor del av vinsterna under 50.000 kr dem tar, eftersom ATG redovisar bara vinster över 50.000 kr på V86.

I vilket annat företag skulle man kunna dela ut sådana summor pengar utan kontroll av vem som som ligger bakom dessa vinster? Det är ju helt onormalt! FATTAR NI INTE?

tomtom2 2016-10-12 21:47

Det är samma svenska rövare som håvar in vinsterna. Först var dom i Sydafrika, när Pamuela stängdes av så hamnade dom i Österrike, efter att den möjligheten försvann gick dom till det suspekta Paribet i USA. Nu är dom borta ur leken och skurkspelarna har hittat en ny partner i Belgien. Det är ta mig fan kriminellt att inte ATG en gång för alla sätter stopp för hela bunten av utländska s.k. samarbetspartners. Behåll de nordiska länderna där det finns en annan kontroll och fimpa resten. Trovärdigheten för ATG:s hantering av de här utländska skurkbolagen med svenska kunder är helt kört i botten.

Viroid 2016-10-13 05:22

Jag är inte så säker på att det är endast svenskar som ligger bakom detta, även om ett par svenska namn florerar friskt bland alla rykten.

Vad jag däremot vet är att de inte spelar enligt systembegränsningsreglerna. De spelar från massor av konton, men som en händelse är alla de personernas konton koppade till ett och samma bankkonto för utbetalningar.

En rätt trovärdig uppgiftslämmnare har visat på ett tänkbart upplägg där man istället för direkt rakeback, som inte är tillåtet, istället köper annonsutrymme av ett företag som kontrolleras av dessa spelare. Då blir det en marknadsföringskostnad, och man kan rent av visa på hur omsättningsdrivande denna marknadsföring varit.

alle 2016-10-13 06:53

Trodde vi skulle slippa denna skiten nu med nettomodellen???

Viroid 2016-10-13 06:56

Nettomodellen ger inte alls ATG särskilt mycket pengar. I snitt handlar det om 6,75% och det är inte otroligt att de innehåller klausuler som upphäver nettomodellen om pengarna använts för marknadsföring av partnern.

Strappa71 2016-10-13 07:18

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 508412)
Nettomodellen ger inte alls ATG särskilt mycket pengar. I snitt handlar det om 6,75% och det är inte otroligt att de innehåller klausuler som upphäver nettomodellen om pengarna använts för marknadsföring av partnern.

Finns även klausuler som räknar bort nettovinster per omgång över en viss ( sekretessbelagd ) summa.

Finns även klausuler som nollställer ackumulerat netto i förutbestämda (sekretessbelagda ) perioder.

Tänker man sig att dessa klausuler används optimalt ( inte allt för svårt! ) så inser man att nettomodellen bara är skenbart tätare än ett durkslag.

Strappa71 2016-10-13 07:23

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 508411)
Trodde vi skulle slippa denna skiten nu med nettomodellen???

Hur kunde du tro det? Det tar ju bara sekunder att inse att det räcker med något fåtal justeringar i strategin för att det ska vara business as usual.

Det tragiska i kråksången är att jag delgav mina farhågor till Skarplöth i en personlig email-konversation med honom. Men han kände sig trygg i det som de hade kommit fram till.

SUCK!

alle 2016-10-13 07:45

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 508414)
Hur kunde du tro det? Det tar ju bara sekunder att inse att det räcker med något fåtal justeringar i strategin för att det ska vara business as usual.

Det tragiska i kråksången är att jag delgav mina farhågor till Skarplöth i en personlig email-konversation med honom. Men han kände sig trygg i det som de hade kommit fram till.

SUCK!

När man inte har tiden att sätta sig in i det hela så tror man ju på de man läser, hur svårt ska det vara att fixa till en modell som gör det lika för alla????

Cc 2016-10-13 11:07

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 508409)
Jag är inte så säker på att det är endast svenskar som ligger bakom detta, även om ett par svenska namn florerar friskt bland alla rykten.

Stämmer! Numera kommer tydligen finansiärerna från flera håll, men ursprungligen var det ett Svensk/Finskt konglomerat som härjade (Tasmanien).

Vad jag däremot vet är att de inte spelar enligt systembegränsningsreglerna. De spelar från massor av konton, men som en händelse är alla de personernas konton koppade till ett och samma bankkonto för utbetalningar.

En rätt trovärdig uppgiftslämmnare har visat på ett tänkbart upplägg där man istället för direkt rakeback, som inte är tillåtet, istället köper annonsutrymme av ett företag som kontrolleras av dessa spelare. Då blir det en marknadsföringskostnad, och man kan rent av visa på hur omsättningsdrivande denna marknadsföring varit.

Den set-up du beskriver är inte ovanlig i sammanhanget, det finns andra liknande upplägg som också används för att mörka rake-back systemet.

Det är rent obegripligt hur naiva ATG är och har varit länge nu. Tyvärr blir det lätt så i en organisation som innehåller få om ens några med erfarenhet från spelvärlden. Det är lite väl mycket skyddad verkstad över verksamheten...

mequei 2016-10-13 11:52

Gissa vart störta delen av lördagens superjackpott kommer att gå?

Karlsson73 2016-10-13 12:48

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 508436)
Gissa vart störta delen av lördagens superjackpott kommer att gå?

Stockholm Sverige

Spiken64 2016-10-13 13:07

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 508436)
Gissa vart störta delen av lördagens superjackpott kommer att gå?

Hamnar i Västra Götaland.

DonYolo 2016-10-13 17:08

Systembegränsningen för V86 är 5 000 system. Det totala antal system som i går lämnades in från kunder i Belgien underskred den gränsen

Mindre än 5000 system från Belgien och de tar halva poten.
Jorååååå så att...

Fulsprit 2016-10-13 17:27

Någon som tror att någon på ATG är inblandad och erhåller en viss "rakeback", hehe...?

hugotheboss 2016-10-13 18:06

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 508459)
Någon som tror att någon på ATG är inblandad och erhåller en viss "rakeback", hehe...?

Absolut övertygad om detta!

Strappa71 2016-10-14 07:20

Visar sig att antalet belgare som spelade i onsdags var så få att de inte ens nådde upp till 5000 system SAMMANLAGT!

Så få är de alltså.

Men vänta nu!!!???

Var det inte detta som nettomodellen skulle sätta stopp för?

ATG skulle sluta ha partners med ett fåtal skickliga spelare. Nya modellen skulle se till att partnern inte tjänade något alls då.

Det skulle alltså innebära att PMU Belge går back??? För de har ju trots allt även vissa infrastruktur-kostnader....

Naturligtvis går de inte back på det. Då skulle de stänga ner omedelbums!

Istället är det precis som jag sagt redan från dag -100 ( varnade Skarplöth om exakt detta redan innan den modellen infördes ).

Nettomodellen är lika tät som ett durkslag.

DIF 2016-10-14 10:45

Gissningsvis finns ett antal individer hos ATG som knappast behöver spela själva för att bli rika. Obegripligt hur utländska partners ges fördelar av olika former. Hand upp den som tror att det är rent spel här? Muta och kör bara. Finns förmodligen flera inom ATG som har utländska konton där det tickar in kompispengar från Belgien, SydAfrika, USA, Tasmanien, mm mm.
Vissa gånger kan man även undra "hur sent" spel från utlandet har kommit in?
Jävla mygel är vad det är.

Strappa71 2016-10-14 10:53

Citat:

Ursprungligen postat av DIF (Inlägg 508518)
Gissningsvis finns ett antal individer hos ATG som knappast behöver spela själva för att bli rika. Obegripligt hur utländska partners ges fördelar av olika former. Hand upp den som tror att det är rent spel här? Muta och kör bara. Finns förmodligen flera inom ATG som har utländska konton där det tickar in kompispengar från Belgien, SydAfrika, USA, Tasmanien, mm mm.
Vissa gånger kan man även undra "hur sent" spel från utlandet har kommit in?
Jävla mygel är vad det är.

Just det där med "sent spel" tror jag faktiskt inte förekommer. Det är alldeles för många som skulle kunna blåsa i visselpipan angående såna företeelser.

De enda ggr som spel "tillkommit" efter spelstopp är en knapp handfull tillfällen när överföringen av det norska spelet hakat upp sig. RiksToto anses "betrodda" i det hänseendet eftersom det är personal från ATG som har programmerat deras version av "affärsdatasystemet" ( även kallat HongKong-systemet ).

Viroid 2016-10-14 11:02

Citat:

Ursprungligen postat av DIF (Inlägg 508518)
Gissningsvis finns ett antal individer hos ATG som knappast behöver spela själva för att bli rika. Obegripligt hur utländska partners ges fördelar av olika former. Hand upp den som tror att det är rent spel här? Muta och kör bara. Finns förmodligen flera inom ATG som har utländska konton där det tickar in kompispengar från Belgien, SydAfrika, USA, Tasmanien, mm mm.
Vissa gånger kan man även undra "hur sent" spel från utlandet har kommit in?
Jävla mygel är vad det är.

Sent spel tror jag inte på, det är för mycket folk som kan upptäcka sådant. Däremot så vet jag inte vad som är mest upprörande i övrigt. Att det finns ATG-anställda i ledande position som låtit sig mutats, eller att det inte är så och man ändå har gått med på sådana här saker.

DIF 2016-10-14 13:05

Precis det är frågan. Antingen är det korkskallar som skriver felaktiga, orättvisa och absurda avtal med parter som inte behövs! Då borde dom omedelbart få sparken.
I annat fall är dom förmodligen korrupta, och borde omedelbart åtalas och få sparken.
Båda ovanstående är horribla.

Sen inlämning låter jag vara osagt, men det var extremt ofta så sena justeringar och korrigeringar av odds att frågan måste kunna luftas.

Nåväl, man kanske borde införa en oddslista som vi kan spela på gällande vilket nästa grymma travland blir? Undrar om inte Togo kommer sopa rent på v75 och v86 snart. Det finns mängder med duktiga travspelare där.

putte64 2016-10-14 13:08

Kokosöarna tror jag på :D

Citat:

Ursprungligen postat av DIF (Inlägg 508527)
Precis det är frågan. Antingen är det korkskallar som skriver felaktiga, orättvisa och absurda avtal med parter som inte behövs! Då borde dom omedelbart få sparken.
I annat fall är dom förmodligen korrupta, och borde omedelbart åtalas och få sparken.
Båda ovanstående är horribla.

Sen inlämning låter jag vara osagt, men det var extremt ofta så sena justeringar och korrigeringar av odds att frågan måste kunna luftas.

Nåväl, man kanske borde införa en oddslista som vi kan spela på gällande vilket nästa grymma travland blir? Undrar om inte Togo kommer sopa rent på v75 och v86 snart. Det finns mängder med duktiga travspelare där.


Wagner 2016-10-14 13:12

Tänkvärt.
http://travsiffror.se/korta-notiser-...n-14e-oktober/

Citat:

Snittvärdet på de kuponger som de belgiska spelarna vann med i onsdags var c:a 55kr per spelat system. Vi höjer det till 60kr och så tar vi det gånger 4.999 system. Då har Belgien omsatt 300.000kr, 1,2 miljoner rader. Det är betydligt mindre än de teoretiska 1,85 miljoner rader som rent statistiskt krävdes för att få en rad med åtta rätt. Men visst, slumpen kan ju tänkas räcka till en rätt rad, eller kanske två om de varit duktiga. Men de hade ju 47 rätta system. Det är så orimligt att det är mer sannolikt att Forsmarks kärnkraftsverk flyger i luften idag. Och då talar vi bara om onsdagens omgång. Om vi ser till alla de andra gånger då spelare från Belgien och Finland grovt överträffat alla rimligheter i slumpen så börjar vi närma oss sådana abstrakta tankar som att Hästsportens Hus i själva verket är rymdskeppet som drivs med osannolikhetsdrift i romanen Liftarens guide till galaxen.

robust 2016-10-14 16:09

Kolla på Avdelning 2 V86 i onsdags. Väldigt märklig styrning av Örjan Kihlström med Unique Juni. Nästan som man skulle kunna tro att han ville ge bort segern med flit till Kenneth Haugstad och Caddie Lisieux. Tänk på att det blev en konstig auto-omstart i loppet också, där Unique Juni fick ödsla en del krafter i den starten. Såg ut som en 100% vinnare redan då. Säger bara en sak, så där kör aldrig Örjan annars. Uppgjort på förhand?

incitatus 2016-10-14 16:44

Omstarten var väl inte given i 2a

MEN
De skulle väl fatta beslut på 2 sekunder, inte släppa starten

Om du hör vad Roger säger om hästen, Caddie är i klass med de bästa ston han tränat !!!

Han har haft några - Giant D - Calamara D D'one om Caddie bara är i närheten av dessa 3 ston var det väl bara galopp - sjukdom emot

robust 2016-10-14 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av incitatus (Inlägg 508539)
Omstarten var väl inte given i 2a

MEN
De skulle väl fatta beslut på 2 sekunder, inte släppa starten

Om du hör vad Roger säger om hästen, Caddie är i klass med de bästa ston han tränat !!!

Han har haft några - Giant D - Calamara D D'one om Caddie bara är i närheten av dessa 3 ston var det väl bara galopp - sjukdom emot

Må så vara, men varför väljer Örjan sitta kvar i rygg ledaren, när han har mer än ett halvt varv på sig att gå ut och ta ledningen. Han gjorde ju allt för att inte vinna med en häst (Unique Juni) som har startat färre gånger än Caddie Lisieux och tjänat nästan 500.000 kr mer än Rogers sto.

Grant 2016-10-14 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 508520)
Sent spel tror jag inte på, det är för mycket folk som kan upptäcka sådant. Däremot så vet jag inte vad som är mest upprörande i övrigt. Att det finns ATG-anställda i ledande position som låtit sig mutats, eller att det inte är så och man ändå har gått med på sådana här saker.

ATG blir lurade av några på ATG.

Det som krävs är att "utlandsspel" spelas med andra regler och på annat sätt än
svenska spel. Raden i onsdagens började med 1 Day Or Night In som var streckad
på 176542 system, efter en genialisk rättning överlever 189613.
En liten Trojan hos ATG.

Mvh Uffe

Strappa71 2016-10-14 17:35

Varifrån får du att den skulle ha varit streckad på 176542 system?

Eller är det en sån där ironi-post igen?

Grant 2016-10-14 17:48

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 508545)
Varifrån får du att den skulle ha varit streckad på 176542 system?

Eller är det en sån där ironi-post igen?

Nej, ingen ironi. Transparens är viktigt. Givetvis ska vi veta hur många system ett
ekipage är streckat på. Men å andra sidan, om vi vet så syns ju Belgienfusket
tydligare.

Mvh Uffe

Strappa71 2016-10-14 17:50

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 508547)
Nej, ingen ironi. Transparens är viktigt. Givetvis ska vi veta hur många system ett
ekipage är streckat på. Men å andra sidan, om vi vet så syns ju Belgienfusket
tydligare.

Mvh Uffe

Varför ska vi veta hur många system ett ekipage är streckat på?

Vad är ett system?

Varifrån har du fått uppgiften att den var streckad på 176542 system?

Grant 2016-10-14 17:59

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 508548)
Varför ska vi veta hur många system ett ekipage är streckat på?

Vad är ett system?

Varifrån har du fått uppgiften att den var streckad på 176542 system?

Vi ska veta för att ATG inte ska fuska.

Ett system är ett system på samma sätt som ATG säger att 189613 system överlevde
första avdelningen.

Siffran 176542 system borde ATG redovisat om dom haft rent mjöl i pungen.

Mvh Uffe

boozty 2016-10-14 18:13

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 508550)
Vi ska veta för att ATG inte ska fuska.

Ett system är ett system på samma sätt som ATG säger att 189613 system överlevde
första avdelningen.

Siffran 176542 system borde ATG redovisat om dom haft rent mjöl i pungen.

Mvh Uffe

Men det du inte svarar på är var du fått siffran 176542 ifrån?

Grant 2016-10-14 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av boozty (Inlägg 508553)
Men det du inte svarar på är var du fått siffran 176542 ifrån?

ATG, kundtjänst.

Mvh Uffe

joalore 2016-10-14 18:25

Väldans vad många som är missnöjda ned Atg, gör som jag, låt bli att spela så kanska det blir någon ändring,sluta mata hajarna

Strappa71 2016-10-14 18:28

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 508554)
ATG, kundtjänst.

Mvh Uffe

ATGs kundtjänst vet förmodligen inte vad de snackar om.

Inte första gången som de svarat på något som de inte vet något om.

Ska undersöka vad den siffran kan komma ifrån.

boozty 2016-10-14 18:31

Dessvärre är väl deras kundtjänst inte det bästa man kan prata med, finns så klart bra folk där med men långt ifrån alla är kunniga där och jag kan till och med nämna att jag pratat med någon där som inte kunde öresavrundning ens...

Grant 2016-10-14 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 508557)
ATGs kundtjänst vet förmodligen inte vad de snackar om.

Inte första gången som de svarat på något som de inte vet något om.

Ska undersöka vad den siffran kan komma ifrån.

Du behöver inte försvara ATG. Sätt Lotteriinspektionen på fusket istället.

Mvh Uffe

Strappa71 2016-10-14 18:37

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 508559)
Du behöver inte försvara ATG. Sätt Lotteriinspektionen på fusket istället.

Mvh Uffe

Jag skäller på ATG när ATG förtjänar skäll. Men trams-skitsaker och rena felaktigheter skäller jag inte för.

Om det är något att skälla på så är det att ATG håller kvar vid sin systemdefinition och att man använder systembegreppet till något annat än reservinträde.

Det är bara spelade rader som är intressant. Och något som skulle vara väldigt intressant är att se V86%en ( dvs hur raderna är fördelade ) uppdelat per samarbetspartner.

Det, om något, skulle visa om saker och ting inte går rätt till. Men en sådan rapport tar inte ATG fram. Inte ens för internt bruk. Det säger allt om ( obefintliga ) spelsäkerhetsarbete man bedriver.

Grant 2016-10-14 18:46

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 508561)
Jag skäller på ATG när ATG förtjänar skäll.
Det är bara spelade rader som är intressant. Och något som skulle vara väldigt
intressant är att se V86%en ( dvs hur raderna är fördelade ) uppdelat per samarbetspartner.

Det, om något, skulle visa om saker och ting inte går rätt till. Men en sådan rapport
tar inte ATG fram. Inte ens för internt bruk. Det säger allt om ( obefintliga ) spelsäkerhetsarbete man bedriver.

Exakt så Strappa, raderna ska i princip synas rent fysiskt, innan start. Så som du kan göra
med ditt eget system inlämnat i Sverige. Och du vet tom innan start hur många system
du lämnat in.

Mvh Uffe



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved