![]() |
Citat:
|
Citat:
Mvh Uffe |
Citat:
Ska man gardera ordentligt "högst upp", så som jag tror att många kommer att vilja göra, ska man nog spela flera kuponger med spik i början och byta ut spiken med så många hästar man vill ha som 1a. |
Citat:
Det finns massor av detaljer som gör att man kan förstå bristerna utan det ens har körts en omgång. |
Knappast troligt att en skicklighetsspelare kan skaffa sig fördelar i denna spelform, dock lite tidigt att uttala sig...
|
Stora system med "chansspikar" på placering 6 och 7, skulle kunna vara ett framgångsrecept
|
Om jag vill lira en femhundring så kommer jag att ha en spik som 7:a oavsett vad jag gör. Dock har jag inga problem med att spika 2:or och 3:or på trio och förmodligen inte här heller om jag själv skulle få välja. Tror dock inte massan kommer att gilla skicka in femhundralappar på detta sätt.
|
Citat:
Topz 7 är ju ett riktigt kärringspel i stil med tvilling för den som har svårt för att bestämma sig och ändå inte. Vinnare är OK, komb är också OK och Trio. Men inget förvånar med ATG. Vad kommer härnäst, lottnummer? Mvh Uffe |
Helt värdelöst när jag förstod upplägget. Vem i helvete vill ha spikar på hästar som sjua? Finns ju ingen möjlighet att välja fler en sju hästar, så en galopp bland de utvalda så är man borta... Bättre de hade infört en superfecta med femkronors radpris med samma upplägg som trion, det hade kunnat bli fina odds men samtidigt inget som är omöjligt att sätta. Nu är det ju 98% tur och två procent skicklighet...
|
Citat:
Top7 är inget bra spel rent speltekniskt, men det är inte så dåligt som vissa vill få det till. Dessutom är det lika för alla och bara ett lopp att analysera. Här ett exempel på 6 kuponger/576 kr, där man kommer undan tvånget att spika 6an o 7an. Antag vinnarspik på nr 1, sedan nr 2-5 på plats 2-5 utan inbördes ordning. På plats 6 o 7 roteras nr 6-8. Det blir ju ingen stor skillnad jmf ett 480 kr-system, men det visar i alla fall att det finns möjligheter att skapa system som kommer närmare precis det man vill ha. 1. 1-----2/5-2/5-2/5-2/5----- 6-7 2. -----------samma-----------6-8 3. -----------samma-----------7-6 4. -----------samma-----------7-8 5. -----------samma-----------8-6 6. -----------samma-----------8-7. |
Provar en liten, troligvis omöjligt men man skall våga prova..
TOP 7 Inlämnat: 2016-10-24, 20:27 Jägersro Lopp 9 Lördag 2016-10-29 Start: 17:50 Kostnad: 48,00 kr Vadet gäller startnummer Plac. 1:a: 1 Augustus F. 2:a: 5, 6, 8 3:a: 5, 6, 8 4:a: 5, 6, 8 5:a: 4, 11 6:a: 4, 11 7:a: 3 Sylvester America Din ranking: 1 6 8 5 4 11 3 Reserver: 10 2 12 x 4,00 kr = 48,00 kr. Totalt: 48,00 kr. Rättningskod: PMW DTZ *** :rolleyes: |
Snillen spekulerar:D
|
Citat:
|
Citat:
Där ser man. Nåja, den här spelformen går ändå inte att finlira och dessutom passar den bara om man har tydliga idéer. Skulle tro att man kan komma en bit på 100 system. Billigare än 2400 kr kan det ju inte bli, i så fall. Tycker ändå att detta kan vara ett bra alternativ att satsa rejält på om man tycker att V75an ser mindre intressant ut. Jag förväntar mig hiskeliga odds om resultatet går utanför de allmänna tipsen. Men det återstår ju att se hur det utvecklas i praktiken. |
Självklart ska man satsa 2880kr på det här varje helg! :D :D :D
|
Citat:
Det är lite som att bara visa V75%en för en av avdelningarna. ( T ex det lopp som har den största favoriten ). |
Spetshästen Augustus F tar väl ledningen och Sylvester D.K. tar hans rygg. 1640 auto Jägersro, spets och slut. Topp tre blir den som har rygg ledaren. Resten är väl bara att gardera. Vill ATG att alla ska vinna första gången? Antagligen.
|
Citat:
Vilken av de 5 systemmallarna ska du använda? |
Citat:
|
Citat:
Det går inte att spela med två hästar som 2a-3a och sedan gardera resten. Om du vill spela med spik på vinnaren så är det 2880 kr som gäller och du tvingas att satsa lika mycket på alla 6 garderingshästarna för varje placering från 2 till 7. ( Jo, jag vet att man även rankar alla hästarna inbördes. Men det har bara betydelse om det blir strykningar. ) |
Citat:
|
Citat:
Spelar du någon av de andra 4 så får du alltid de högre placeringarna snurrade runt varandra fullt ut. Möjligheterna att "använda sin rank" är ytterst begränsade. Hur du än gör så kommer en väsentlig del av din insats att hamna på kombinationer som du förmodligen inte tror på alls. |
Citat:
|
Citat:
Då går det självklart. Misstag av mig. |
På tal om succé eller fiasko - hur går det egentligen för "Fantasytravet" (de datorgenererade kusarna), eller vad det heter? Bra eller anus?
|
De är lite otydliga, har dessutom klumpat ihop det med Boost i rapporten, men det går SKITBRA.
Investeringarna kommer vara betalda innan årets slut, sedan är det nästan ren vinst. Jag försökte lista ut summan på fyllan, lite osäker mao, men jag har för mig ca 9 Mill / Mån för bägge. EDIT: Rapport idag 10.00, då får vi se läget :clap: http://www.mynewsdesk.com/se/atg/pre...er-atg-1623220 Citat:
|
Citat:
|
Ill En travprofil berättade för mig vad som hände en gång i tiden. På den tiden där det riggades lopp inför den tex stundande julen. Brölloppskassan har jag ochså hört.
På en stallbacke någonstans gick en snubbe runt o dikterade vilka placeringar de skulle ha inför målgång. DU Får vinna, du får bli tvåa osv. Detta hände för många år sedan på en svensk travbana. Visst quintee kör de i Frankrike. Jag tycker ändå det inte är spelsäkert med top7. V75 är i regel sönder analyserat. Jackpottar ständigt återkommande. Atg försöker med nya spelformer ständigt. För många kockrecept desto sämre soppa. Lotto raggningar till travet. Vart är vi på väg, om jag citerar. Kejsarens nya kläder är väl ATG:s nya kläder ifall jag citerar HC Andersen. Men vi är inte dumma vi spelare eller.... https://www.youtube.com/watch?v=psuTzF0cJPU, en passning till Kejsaren Skraplott/ATG... Eller skall vi hoppas att på allt fler kuskar agerar som loppförstörare för att skaka om i journalistiken/experternas siande. För att vi skall få högre utdelningar på v75. Top7 är dömt att misslyckas enligt min åsikt. Fler långlopp och som alltid är spekulativt. Men räcker hästarna till med den proppen. Vad kommer nästa spel att heta, som ATG kommer att lancera? Men är det så en slumpfaktor måste ingå. Konservatism finns väl bland lirarna. Jag är skeptisk... |
Putte, vet du hur mycket Virtuella hästar kostade att utveckla? Vet du hur stora kostnaderna är att driva spelet? Vet du hur avtalet ser ut med utvecklarbolaget?
Vet du hur höga mediakostnaderna är ? Likaledes med Boost. |
Top7 garanterar i alla fall att man slipper bottenutdelningar. Till V75 kan man studera i mängder av timmar, och även vara rätt ute i analyserna, men inte få någon utdelning alls. Det var visst jackpot på V75 igår. Extrapengar på 7 rätt. 405 kr, man tackar!
Visst, många ogillar Top7 och det är en rejält strulig spelform. Men det kommer att flöda höga utdelningar, jackpots och känslan av att det är lättare än vad det egentligen är. Det senare för att det bara är ett lopp att analysera och/eller att det är lätt att "vara nära". Antingen på målfotot eller i konstruktionen av systemet. I premiäromgången blev det en otursamt låg utdelning på 7 rätt. Alla tre som klarade 6 rätt hade spikat samma häst som 7a och fick "bara" 397 000. Osannolikt men inte omöjligt. Kommer i varje fall inte att ske särskilt ofta. Hade en av dem missat hade hen blivit ensam om 6 rätt och fått 511 000! (reservation för någon felräkning). Strulig spelform, som sagt. Å andra sidan gav 5 rätt tre ggr mer än det skulle ha gett, om inte 6 rättspotten hade flyttats dit. 8 247 kr blev 24 741 kr. "Fan, vad bra på 5 rätt. Kort distans och bara låga startnr." Det var kanske därför utdelningen blev såpass dålig (på 7 rätt i alla fall) i förhållande till svårighetsgraden? Bara låga nummer på plats 1-5. För övrigt gissar jag att det kan komma en ren Quinté (eller något liknande), men då knappast på lördagar. Ett 15-hästarslopp på onsdagar? |
Citat:
Om en av de 3 vinnarna bara hade haft 6r skulle den personen fått 511403 kr på den 6an. Men då hade de andra två fått 596637 kr på sina 7or. Intressant är att om någon hade haft en ensam rad med 6 rätt samtidigt som de 3 med 7 rätt ändå haft sina 7or så skulle en del pengar flyttats från 6-rättspotten till 7rätts-potten. Det står nämligen i vadhållningsbestämmelserna att det inte får vara lägre utdelning i en högre vinstgrupp än i en lägre. Pengarna ska flyttas om så att den högre vinstgruppen ger 10% högre utdelning än den lägre. Totalt ska 7+6 rätt ha 28%+12% av potten efter spelavdrag. Igår hade det blivit 6556 455 x 65% x 40% = 1 704 678 kr. Om 3 st sjuor ska ha 10% mer än 6an så ska den totala summan delas med 4,3. ( 1,1 x 3 för sjuorna och 1 för sexan ). Den ensam raden med 6r skulle då ha gett 396 436 kr. 1,1 x 396 436 = 436 079 kr på 7 rätt. De 3 med 7 rätt förlorade alltså på att ingen annan klarade 6 rätt. Och det hade blivit bättre för alla 3 om exakt en av dem hade haft 6 rätt istället för 7 rätt. Men det är ju inget man vet i förväg. Det lär uppstå fler märkliga situationer i ToppSju-spelet när omsättningen sjunker. Sannolikheten för "märkliga" fördelningar av vinstrader ökar naturligtvis när antalet rader minskar. I omgångar med tillräckligt hög omsättning minskar risken för konstigheter i utdelningsuträkningarna. |
De har tidigare redovisat kostnader som man kan lista ut hör till dessa 2 spel, men några exakta siffror har jag inte.
Tror inte det går att få fram detaljer, utan bara totalkostnad till dags dato. Sedan får man nog fortsätta gissa men jag tror drift och underhåll av VR och Boost tillsammans kommer vara kaffepengar i jämförelse med vinsten. Tänker inte gå in och plöja gamla rapporter, utan är rätt säker på att det var 2 bra affärer. Citat:
|
Vad många "glömmer" här på Sharp$ är att den stora massan av spelare ute i stugorna INTE bryr sig ett skit om spelvärde mm utan endast ser hästspel som ett slumpspel...och man vill ha en kupong till eftermiddagskaffet vid tv'n.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
För egen del kommer jag nog inte att lämna in något trav-lotto ( flåt, ToppSju ) förrän det blivit Rullpott i minst 2 eller helst 3 veckor. |
Citat:
|
Citat:
|
Nu dök det upp extrema lågprocentare, men jag tror utdelning på 2 rätt kommer frysa inne fler än 50% av omgångarna, och 3 rätt kanske betala tillbaka din "hundring", som jag misstänker de flesta kommer spendera i butik.
Å andra sidan, vem vet ? Är antagligen bara Atg som har ett hum pga ett gäng simuleringar. Citat:
|
Citat:
|