Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Jägersro Mini Jackpott! (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/27519-v75-jaegersro-mini-jackpott/)

Shooter 2016-10-30 11:54

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 510032)
Han sa också att favoriten inte såg bra ut då satsa han allt på ett kort.

Men sa inte samma sak i Björnkollen.

Man ska tänka själv och inte bara lyssna på vad tränare/kuskar tror. :) Hästen pallar en rejäl öppning, det är mest en fråga om att den går bäst i spets. Jaja, du lär dig vartefter. :evilgrin39:

Spiken64 2016-10-30 13:44

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 510034)
Man ska tänka själv och inte bara lyssna på vad tränare/kuskar tror. :) Hästen pallar en rejäl öppning, det är mest en fråga om att den går bäst i spets. Jaja, du lär dig vartefter. :evilgrin39:

Helt rätt kuskar brukar ju ha nollkoll.

Altoc 2016-10-30 13:56

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 510038)
Helt rätt kuskar brukar ju ha nollkoll.

Eller ljuga, för att gynna den innersta kretsen som får annan version av upplägget.

Strappa71 2016-10-30 14:49

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 510039)
Eller ljuga, för att gynna den innersta kretsen som får annan version av upplägget.

Eller skaffa sig taktisk fördel genom "överraskningsmomentet".

Jag tycker egentligen inte att frågor om taktik är något som kuskar/tränare automatiskt ska behöva svara på om de inte själva vill det.

Utrustning / balans / vagn och liknande är en helt annan femma.

Altoc 2016-10-30 15:00

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 510040)
Eller skaffa sig taktisk fördel genom "överraskningsmomentet".

Jag tycker egentligen inte att frågor om taktik är något som kuskar/tränare automatiskt ska behöva svara på om de inte själva vill det.

Utrustning / balans / vagn och liknande är en helt annan femma.

Sant. Men när man som Goop får rejält betalt för att publicera sina åsikter så kan man ställa krav. Vill han mörka får han tacka nej till ATGs pengar för tipsmagasinet.

Strappa71 2016-10-30 15:05

Just Björn-tjänsten, förlåt Björn-kollen, har jag kritiserat mellan varven. Men inte för att BG inte är skicklig på att bedöma hästarna såklart.

Edit: Förresten så hade jag inte med Augustus F. på elva hästar. Det säger lite om hur högt jag värderar BGs spelförslag! :) Sedan räckte det inte till någon vinst ändå igår tyvärr.

Manprinsen 2016-10-30 15:50

Fattar inte varför folk hade skrivit av NTNS på förhand med tanke på att det var Björn mot Söderkvist och Jorma i starten. Sen begriper jag inte hur Söderkvist resonerar när han tvingar ut Uhrberg i tredjespår istället för att släppa ner honom i dödens. Den enda hästen i fältet som tål att göra något hade rimligtvis varit en perfekt rygg att gå i.

Shooter 2016-10-30 15:54

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 510044)
Fattar inte varför folk hade skrivit av NTNS på förhand med tanke på att det var Björn mot Söderkvist och Jorma i starten. Sen begriper jag inte hur Söderkvist resonerar när han tvingar ut Uhrberg i tredjespår istället för att släppa ner honom i dödens. Den enda hästen i fältet som tål att göra något hade rimligtvis varit en perfekt rygg att gå i.

Jag förstår inte heller hur Söderkvist resonerade:

1) När han tog dödens istället för att ligga kvar i rygg på Goopen.
2) När han svarar ut Uhrberg efter att ha valt att gå ut i dödens.

Espo 2016-10-30 17:03

Jag hade spikat Pepe och Söderqvist drag förstörde den spiken. Jag tycker dock Söderqvist där och då gjorde det rätta för sin häst. Hästen har svårt att gå förbi andra hästar men fungerar bra i ledning. Söderqvist såg sig väl chanslös att plocka ner Pepe om han släppte den förbi sig. Såg väl en liten vinstchans genom att svara ut värsta motbudet och hoppas hästen klarade ett varv i dödens.

Med facit i hand hade nog inte ens hästen vunnit från spets, men det är en annan femma. Storfavorit bör ju köras för vinst och inte en defensiv penningplacering om inte hästen känns kass...

Espo 2016-10-30 17:07

När det gäller Goop, så tycker jag oftast han värderar sina chanser väl i björnkollen. Det ger definitivt mer att lyssna än ej. Dock likt igår, så är det ingen garanti att han agerar som han sagt ett dygn tidigare. Det får man givetvis köpa då saker kan hända som gör att man ändrar taktik.

Strappa71 2016-10-30 17:08

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 510053)
Jag hade spikat Pepe och Söderqvist drag förstörde den spiken. Jag tycker dock Söderqvist där och då gjorde det rätta för sin häst. Hästen har svårt att gå förbi andra hästar men fungerar bra i ledning. Söderqvist såg sig väl chanslös att plocka ner Pepe om han släppte den förbi sig. Såg väl en liten vinstchans genom att svara ut värsta motbudet och hoppas hästen klarade ett varv i dödens.

Med facit i hand hade nog inte ens hästen vunnit från spets, men det är en annan femma. Storfavorit bör ju köras för vinst och inte en defensiv penningplacering om inte hästen känns kass...

Varför ska en storfavorit köras på ett visst sätt för att den är storfavorit?

Det är knappast kusk/tränare/ägare/uppfödare som gör en häst till storfavorit eller skräll.

Strappa71 2016-10-30 17:12

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 510055)
När det gäller Goop, så tycker jag oftast han värderar sina chanser väl i björnkollen. Det ger definitivt mer att lyssna än ej. Dock likt igår, så är det ingen garanti att han agerar som han sagt ett dygn tidigare. Det får man givetvis köpa då saker kan hända som gör att man ändrar taktik.

Fast hur BG värderar sina chanser är inte anledningen till att jag lite skämtsamt kallar det för björntjänsten. Utan snarare att BG bara resonerar i termer av chans att vinna och inte chans att vinna i förhållande till hur mycket eller lite spelad en häst är.

Det är lite som med Statistik-Jens. Det är helt klart värt att lägga tid på att läsa/lyssna på båda två. Men det gäller att man läser/lyssnar kritiskt.

mackpeter 2016-10-30 18:22

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 510057)

Det är lite som med Statistik-Jens. Det är helt klart värt att lägga tid på att läsa/lyssna på båda två. Men det gäller att man läser/lyssnar kritiskt.

Det är just detta som är grundregeln för beslutsfattande.
På Handelshögskolorna lär man sig regeln första året:

- samla in så mycket information som möjligt
- utvärdera
- fatta beslut

Självklart skall man läsa in grundfakta, lyssna på tipsters, tränare, kuskar osv.
Sedan utvärdera vilka som brukar vara drömmare, ljugare eller lämnar fakta.
Till slut måste du som spelare besluta. Trav är kunskapsspel blandat med lite tur.

Annars kan man köpa en trisslott.

Major 2016-10-30 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 510068)
Det är just detta som är grundregeln för beslutsfattande.
På Handelshögskolorna lär man sig regeln första året:

- samla in så mycket information som möjligt
- utvärdera
- fatta beslut

Självklart skall man läsa in grundfakta, lyssna på tipsters, tränare, kuskar osv.
Sedan utvärdera vilka som brukar vara drömmare, ljugare eller lämnar fakta.
Till slut måste du som spelare besluta. Trav är kunskapsspel blandat med lite tur.

Annars kan man köpa en trisslott.

Och framför allt roligt !!