Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Jägersro Mini Jackpott! (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/27519-v75-jaegersro-mini-jackpott/)

trance_error 2016-10-23 18:31

V75 Jägersro Mini Jackpott!

Startlistorna ute

Augustus F. Spets och sen förhoppningsvis slut som sist.

Ymer Brick på önskedistansen nu.

Tirich 2016-10-23 19:36

Globalsatisfaction får man väl säga går ner rejält i klass nu även om Klass 1-loppet är grymt bra.
Spår 4 i volten får man väl hoppas är oddshöjande och det är ju intressant med Goop.

Jag är tveksam till att Augustus håller ut NTNS och ledaren får väl en rejäl tryckare i andravågen av Banks som vanligt oxå.

Dax för Pepe nu äntligen?

Espo 2016-10-23 20:52

Ser ut att vara jämna och roliga lopp. Guld, Silver och Brons ser ut som riktiga getingbo. Aron Palema var ruggit fin sist och borde ha bra chans i första!

Och visst är Pepe värd en seger som Tirich nämner, men blir antagligen 2a från dödens igen...

biddybye 2016-10-23 23:08

Avd1: Klass1 volt 2140

Även om Björn Goop inte kommer hitta till någon ledning från sitt fjärde spår, blir det mitt första streck i loppet. Hästen har varit ute i hårda 4 åringslopp. Björn upp.

Shelby Glide såg ju verkligen smällfin ut när han väl fick fritt efter vilsam resa i 4e inner, i ett klass 1 försök. Hästen är ok ut, men tål tuffa upplägg.

Tromb Access är lite svårbedömd för mig, troligtvis hade han velat ha en längre distans.

Skulle Adrian hitta mot förmodan till spets, skulle den kunna vara ett bud, men rankas ner på rankingen.

1. 3 åring, trivs i spets, blir ingen vila här, mandomsprovet.
2. Form, given.
3. Saknar troligtvis lite fart i kroppen över 2140, rankas ner, mött hårda hästar.
4. Enklare emot, goop upp, gett ett fint intryck, tipsetta
5. Ettrigt sto, nu mot grabbarna, kan hitta till spets, puro,
6. Lyckas lura 7an i voltningen? Bara om spets.
7. Kan öppna, duger inte, gillar inte intrycket, galopperar säkert.
8. 2 starter efter uppehåll, behöver hårdhet. Har sett smidig och fin ut.
9. Upp i klass, nja känslan är nej, men kan få en fin resa om överpace.
10. Fint sto, mot grabbarna nu, gillar verkligen henne, men fel läge, spännande och se.
11. Körs otroligt offensivt, har visat kapacitet, kan komma in i matchen, med lite tur.
12. Rejäl häst som får köra för bästa möjliga placering.

4-2-11-6-5-1-8-9-3-10-12-7

spalato 2016-10-23 23:11

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 509520)
Globalsatisfaction får man väl säga går ner rejält i klass nu även om Klass 1-loppet är grymt bra.
Spår 4 i volten får man väl hoppas är oddshöjande och det är ju intressant med Goop.

Jag är tveksam till att Augustus håller ut NTNS och ledaren får väl en rejäl tryckare i andravågen av Banks som vanligt oxå.

Sylvester America sprtade sylvasst senast. Kraftigt på gång. Chansspik ??

eveton 2016-10-24 00:15

5 Diva Deo i avd 2 vinner väl detta? Har sett rejäl och ärlig ut vid segrarna och har även körts till vinst av Linus i tidigare start. Spetsar med lätthet och sen är loppet över... söndagsspik.

Karlsson73 2016-10-24 07:33

Marta Chip & Napoleon C.D. spets och slut spikar.

Shooter 2016-10-24 10:36

On Track Piraten har toppchans. Bullyoung tänkbar spik. Thaiger Exklusive går ju kanonbra hos Peter. Vet dock inte om den tar spets här. Kul omgång.

trance_error 2016-10-24 12:40

................................

biddybye 2016-10-24 13:17

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 509537)
Släpper Globals ledningen tro till Marta?

......nej möjligen tvärtemot

trance_error 2016-10-24 13:19

Missade att det va volt

biddybye 2016-10-24 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av eveton (Inlägg 509530)
5 Diva Deo i avd 2 vinner väl detta? Har sett rejäl och ärlig ut vid segrarna och har även körts till vinst av Linus i tidigare start. Spetsar med lätthet och sen är loppet över... söndagsspik.

Det ser verkligen ut som en bra chans håller med. Amphibians madness är ett roligt skrällbud. Apple Lee kanske slipper dojjorna nu. A la partenza gillar jag intrycket på, ska bli rolig och se. på gång.

biddybye 2016-10-25 01:20

Vad säger ni om Hamilton Noa i v75 3, häst nr 5.

kapacitetsmässigt, ser ut till och kunna en del, men ser superhetsig ut, stannar till lite över upploppet och när man ser den springa känns det som frambenen inte hänger med, nästan som om dom ska vika sig ner under hästen, obehagligt och se på med just den hetsiga uppsynen, samtidigt som det ser ut till vara en rejäl häst, som är vacker att titta på.

trance_error 2016-10-25 10:59

Citat:

Augustus F. är rätt så snabb ut, har fått 3 lopp i kroppen nu skall vara ännu bättre säger tränaren.

Augustus F. har fått tre lopp i kroppen och kommer närmast från spetsseger från innerspår över kort distans. Exakt samma förutsättningar som bjuds på lördag.
- Jag skrattade högt när jag såg startspåret. Det är helt perfekt för honom. Om planen är att leda hela vägen? Det får du väl fråga Söderkvist (Stefan) som kör, men jag tycker att det borde vara hans plan. Hästen gillar ju att springa i ledningen så varför ”klydda” till det, som man säger här nere.
Är formen på topp nu?
- Den borde vara på väg dit. Han ska vara snäppet bättre än i förra loppet i alla fall. Han har ju vunnit på 1.11,0 utvändigt om ledaren mitt i vintern och gick 1.11,3 senast så jag hoppas att han kan springa minst lika fort på lördag.
”Klyddar” du till något i utrustningen?
- Jag tror inte det. Hästen har gått med öppet huvudlag i de här tre starterna, tidigare i år hade han halvstängt i några starter. Förmodligen får det öppna sitta kvar, han visade ju att han kan öppna lika snabbt med det senast. Vi har nästan alltid kört honom i vanlig vagn eftersom jag inbillat mig att han inte riktigt trivs i jänkarvagnen. Men det är inte otänkbart att vi testar den, det måste jag meditera lite över under veckan.

Nobelnalan 2016-10-25 12:13

Kan Rod Stewart ta ledningen i sista? Gått bra på sistone.....

trance_error 2016-10-25 20:19

Sega ut allihopa i guld. Möjligt att DTT tar spets initialt.

putte64 2016-10-25 21:26

Normalt sett hade jag sagt 100% chanslös, men här är alla jordens sniglar med i samma lopp.
Kanske, inte snabb ut, men de flesta är ännu sämre. :lol:

Citat:

Ursprungligen postat av Nobelnalan (Inlägg 509585)
Kan Rod Stewart ta ledningen i sista? Gått bra på sistone.....

Nobelnalan 2016-10-25 21:36

Dreams take time har form! Frågan e om han inte släpper ändå. Blir farlig med klaff! Skulle Rod Stewart av någon anledning hitta till spets, så tror jag den vinner. Hästen är väldigt bra när den väl är i form.

forbidden_closet 2016-10-25 21:57

Lättlöst, Johnny är taggad igen. Tidigt initiativ och parkerar sig först.

NicklasA 2016-10-26 22:39

10 Jairo i sjätte tror jag kommer sluta långt fram! Lite körning där framme så.... Mötte flera silverhästar sist och var endast slagen Augustus F som är favorit igen! Kan bli utgång på Lövgren alt lås med 5 Thaiger Exclusive (kanske även 4 Ymer Brick)

I femte tror jag Pepe Di Jesolo får sätta nosen först. Jag tror på hård öppning (tack Banks) och sen kan ingen stå emot honom på upploppet!

Hade Diva Deo som tidig o tänkbar spik, men hon verkar bli jättestor favorit. Känns aldrig bekvämt att spika i lärlingslopp, speciellt inte en som ser ut att bli så pass stor.... Men det kanske fortfarande är lite tidigt för att konstatera det?!

Lycka till alla!

monimaker1 2016-10-27 13:08

Aron Palema blåser väl fältet efter en vilsam inledning?

monimaker1 2016-10-27 15:55

Vem sitter i ledning i avd 4?

Kusken1 2016-10-27 17:16

Piraten är så klar han ngnsin varit. Titta igenom hans senast starter så begriper den som inte är insatt varför. Möter en klass sämre hästar än vad han är själv förutom Mosaiqen, men där är form och läge helt fel. Johhny är nog väldigt mån om att visa sig från sin bästa sida nu när han får chansen igen bakom Piraten. Med tanke på hans inte allt för snälla styrningar med honom innan Johnny tog timeout så är det nog inte helt självskrivet att han är självskriven förstekusk.

Spiken64 2016-10-27 17:22

Takethem har aldrig torskat på jägersro och dansken kör i ett ruggigt flyt fördagen kul spik som 2a eller 3e handare.

Kusken1 2016-10-27 18:15

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 509794)
Takethem har aldrig torskat på jägersro och dansken kör i ett ruggigt flyt fördagen kul spik som 2a eller 3e handare.

Slösa inte bort dina slantar, Takethem är en grymt bra häst men har ännu en liten bit kvar till Piratens klass. Lördagens klockrena tvilling är det dock.

mackpeter 2016-10-27 19:04

Om Piraten inte fått problem efter USA äventyret står han för klassen i det här gänget. Han har vunnit 6 lopp i år och tjänat 3 miljoner - dubbelt så mycket som Mosaique Face, som bara vunnit ett skitlopp i år.
Piraten går ut på passande lång distans och Johnny slipper lång resa. Banka in spiken!

Spiken64 2016-10-27 19:07

Citat:

Ursprungligen postat av Kusken1 (Inlägg 509805)
Slösa inte bort dina slantar, Takethem är en grymt bra häst men har ännu en liten bit kvar till Piratens klass. Lördagens klockrena tvilling är det dock.

Måste bara ha med den på bongen.

Kusken1 2016-10-27 21:18

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 509813)
Om Piraten inte fått problem efter USA äventyret står han för klassen i det här gänget. Han har vunnit 6 lopp i år och tjänat 3 miljoner - dubbelt så mycket som Mosaique Face, som bara vunnit ett skitlopp i år.
Piraten går ut på passande lång distans och Johnny slipper lång resa. Banka in spiken!

Titta på de fem senaste starterna Piraten gjort.
I Rättvik med bakspår var det i princip preparare inför starten i Belgien. Detta iom läget, kusken och det faktum att Volstead hade toppläge. Piraten går urstarkt sista 800 från fjärde ut ute i tredjespår är en längd efter i mål med bäst fart över mållinjen. Volstead vinner och fick köra 12,7 f. 1000 i spets.

I Belgien gick sedan han grymt bra som tvåa efter en resa som gör det omöjligt att vinna. Veerbeck säger efter loppet att han skulle åka vart som helst i världen och köra Piraten. Kuriosa är att Verbeeck efter att han vann med Piraten som treåring sa att Poraten kommer sannolikt att vara som bäst vid åtta årsåldern precis som pappan Cool de Caux som Veerbeck körde.

Nästa start är Norrlands Grand Prix där han får lucka från rygg på Nuncio 10 meter före mål. Ser kalasfin ut.

I finalernas Master Trotters är det sedan ngt som är fel och det såg ut som att han skulle slå kusken ur vagnen innan start och det blev hejdlös galopp i starten. Hösten hade då inte galopperat på 3 år! Piraten åtgärdades efter starten och var fit for fight inför redan till USA.

För andra året i rad hade han otur i lottningen och fick ett omöjligt läge. Titta på loppet så ser ni vem som är hästen i loppet. Det är inte Resolve som med 10 enhandare från Svanen som vinner utan Piraten som har allt kvar i mål som fyra.

Nu på lördag möter han några habila guldhästar, Mosaiquen ur form och Takethat som är på väg upp. Men det är långt ifrån klassen på Piraten för dagen som nu äntligen om allt går som det ska kan få ett normalt lopp och visa att han är bättre än ngnsin.

dado 2016-10-28 11:06

tänkte börja med Takter och avsluta med Takter..Vågar man spika hm hm ...

Shooter 2016-10-28 11:25

Jag slängde in min V75:a i går då jag ska bort idag. Jag spikade On Track Piraten, Bullyoung och Next To None Sib. Visst finns det motstånd mot de två sistnämnda, men Bullyoung är gynnad av distansen och vi vet inte hur Flemmings gillar tre varv, och Goopens riskerar att inte kunna ta sig förbi favoriten. NTNS gör ju sina bästa lopp i spets, men jag sätter min tilltro till att Björn får upp farten och lyckas ta sig förbi. I så fall har jag ett gott försprång mot övriga spelare. Lycka till!

mocka 2016-10-28 14:57

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasA (Inlägg 509734)
10 Jairo i sjätte tror jag kommer sluta långt fram! Lite körning där framme så.... Mötte flera silverhästar sist och var endast slagen Augustus F som är favorit igen! Kan bli utgång på Lövgren alt lås med 5 Thaiger Exclusive (kanske även 4 Ymer Brick)

I femte tror jag Pepe Di Jesolo får sätta nosen först. Jag tror på hård öppning (tack Banks) och sen kan ingen stå emot honom på upploppet!

Hade Diva Deo som tidig o tänkbar spik, men hon verkar bli jättestor favorit. Känns aldrig bekvämt att spika i lärlingslopp, speciellt inte en som ser ut att bli så pass stor.... Men det kanske fortfarande är lite tidigt för att konstatera det?!

Lycka till alla!

Diva Deo är bäst men kommer inte att få sitta ifred då Veijo vill se ett offensivt upplägg med Sundsvik Mayday. DD är alldeles för hårt streckad och det finns kul motbud som är närmast ostreckade. Tänker främst på 2,10,11,13,15.

Thaiger vinner förmodligen. Har höjt sig ett snäpp sedan han kom till PU och då var det ju en klart kapabel pålle redan innan. Men Ymer Brick ska köras i spets och det finns gott om formstarka speediga hästar som ännu är singelprocentare. Plockar med 9,10,12.

I V75-1 får det bli lås på 2 och 8. Mellby Drake är jättesusaren till 4%. Han var ju grym senast.

Flemming aviserar passivt upplägg med Slide So Easy då det vankas final i Silver. SSE är definitivt inte gynnad av distansen men med ett passande rygglöp så kan han städa av dessa. Uhrberg har kört Rapide Du Pommeau en gång tidigare och då blev det vinst. Tycker att den är streckvärd som singelprocentare. Heltäckt på tre med Bullyoung också.

Östergren ska köra i spets med Il Nostro. Var hamnar Johan med Rawindski? Tycker att Johans var lite sämre senast men nu blir det jänkarvagn och det låter ju spännande. Spikar ändå To Be Or Not To Be som ser helläcker ut. Det är väl ojämne Christoffer som är ett minus då.

Funderar på ett lås på 3 och 6 i V75-5. Kan bli att man plockar med någon till.

Stankarn 2016-10-28 16:07

Citat:

Skulle vara välförtjänt....

chompipe 2016-10-28 18:03

Aron Palema kanon häst i form chans spik..

mackpeter 2016-10-28 18:50

Vilka skall man spika?

1) Förstahästar är 1,2,8
2) 5 Diva Deo är som en ny häst efter halsoperation. Erik A var imponerad efter segern i Mantorp
3) 12 Slide So Easy bfro kommer från fyra raka segrar. Flemming mycket uppåt!
4) 10 To Be Or Not To Be är fältets bästa häst. Men detta är lägsta klassen.
5) Garderas
6) 5 Thaiger Exclusiveär inte startsnabb. P Untersteiner tror han vinner från alla lägen. Jag återkommer med rapporter från några andra. Men inte ofta man hör sådant klartecken från Untersteiner.
7) 10 On Track Piraten har jag skrikit om här som klassen över alla andra - solklar spik. Men börjat fundera över garderingar.

Vilka 2-3 av dessa skall man spika? Blir att fundera över under kvällen/natten.
Men så har man ju även hustrun att ägna sig åt.

Rakka 2016-10-28 19:37

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 509873)
Vilka skall man spika?

1) Förstahästar är 1,2,8
2) 5 Diva Deo är som en ny häst efter halsoperation. Erik A var imponerad efter segern i Mantorp
3) 12 Slide So Easy bfro kommer från fyra raka segrar. Flemming mycket uppåt!
4) 10 To Be Or Not To Be är fältets bästa häst. Men detta är lägsta klassen.
5) Garderas
6) 5 Thaiger Exclusiveär inte startsnabb. P Untersteiner tror han vinner från alla lägen. Jag återkommer med rapporter från några andra. Men inte ofta man hör sådant klartecken från Untersteiner.
7) 10 On Track Piraten har jag skrikit om här som klassen över alla andra - solklar spik. Men börjat fundera över garderingar.

Vilka 2-3 av dessa skall man spika? Blir att fundera över under kvällen/natten.
Men så har man ju även hustrun att ägna sig åt.

En sån här omgång är det lätt att börja överanalysera och gå emot sina egna ideer efter att ha läst andras tankar. Tveka inte på OTP, den ska vinna, även om det aldrig är kul att sitta spik i sista. Thaiger Exclusive känns också som en bra spik. Det krävs lite kyla att avsluta med två spikar men jag är inne på att göra det om jag inte väljer att spika 4:an i första istället för Thaiger.

Spiken64 2016-10-28 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 509844)
Jag slängde in min V75:a i går då jag ska bort idag. Jag spikade On Track Piraten, Bullyoung och Next To None Sib. Visst finns det motstånd mot de två sistnämnda, men Bullyoung är gynnad av distansen och vi vet inte hur Flemmings gillar tre varv, och Goopens riskerar att inte kunna ta sig förbi favoriten. NTNS gör ju sina bästa lopp i spets, men jag sätter min tilltro till att Björn får upp farten och lyckas ta sig förbi. I så fall har jag ett gott försprång mot övriga spelare. Lycka till!

Tanken är god.Men Björn skall nog vara försiktig med att ladda,annars har han ingen häst i mål vid toktempo.

draken 2016-10-28 20:42

Är jag den enda som tror att PU har spetschans i första. Lär ju inte köras där men skulle vara kul med en lucka på upploppet.

hanscrispi 2016-10-28 20:58

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 509882)
Är jag den enda som tror att PU har spetschans i första. Lär ju inte köras där men skulle vara kul med en lucka på upploppet.

Ja, jag tror du är en av dem. Känns som att gå över ån efter vatten.:p:lol:

Manprinsen 2016-10-28 21:29

Björn
1,4,5,7,8
Flemming
3,5,10
Uhrberg
Pappa Unter
4,6,10

Skål och trevlig helg!

dado 2016-10-28 21:36

Fin form hos Goop, bara spika honom imorgon, men frågan är i vilket lopp? Hm hm