![]() |
Citat:
|
Stor chans att Björn vinner första men gör tvärtom. Tar massor. Spikar Rawindski och pepe
|
Jula Extrem i avd 5!? Känns som en vettig spik. Spår 5 och Björn Goop...
|
Ska bjuda på en riktig jackpotskräll: 14 Navaj Brodda i avdelning II.
Den satt fast med rubbet sparat i ett diamantstoförsök i lördags, har 2 av 4 med kusken, och Strumpans stallform har väl knappast gått någon förbi. I ett jämnt lärlingslopp (bakom favoriten, dvs) kan starka Navaj Brodda vinna lika gärna som någon annan i det här gänget. Med lite pace och klaff är det stenklart till 62 gånger fläsket! |
Min polare en storvinnare på trav säger samma sak om navaj brodda..... Jag har kollat lopparkivet sedan i måndags och kommer inte strecka på nio hästar..... Rykten står på spel imorgon...
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Stall Strömberg har också Navaj Brodda (V75-2) till start på lördag. Stoet körs av Jenny A Björk i lärlingsloppet. Efter några starter för sadel är hon nu tillbaka i sulkylopp. – Hon håller hygglig form, tycker jag. Hästen gjorde ett par starter i monté och gjorde det bra. Men nu är det ett tufft motstånd och läget känns svårt här, säger Hans R Strömberg. |
Citat:
Sett henne köra vill minnas att hon är rätt cool i sulkyn. Många tränare ligger lågt i intervjuer i lärlings körda lopp för att inte skapa onödig press. Men visst är läget dåligt, men det kunde varit värre Visst är det tufft emot, men hårdare än förra starten är det väl inte. Såg väl ganska fin ut som fastlås, kul jätteskräll om man streckar på, 0.28 % |
Bankers Ransom är ju ett måste streck igen tapper senast fick sin seger till slut.Vem vill inte se Beata Persson segra här?
|
11 & 12 strukna I lärlingsloppet, gynnar främst häst 15?
|
Dagens Hans G. groda=
Citat:
|
Mitt bolagssystem
1) 1,2,4,8,9 r5-6 (börjar med 1,2 och 8, där 8 är bästa hästen. Björn med 4 är alltid farliga. Dansktränade 9 radar upp segrarna och hjälpte mig till sju rätt på Åby) 2) 5 r8-1 (5 Diva Deo radar segrar efter halsoperation. Linus känner hästen väl från stallet. Spikas. Alternativet är helgardering i detta lärlingslopp) 3) 1,6,12,14,15 r11-5 (Flemming flödar av dansk optimism om 12 bfro. Kunde vara en alternativ spik. Hans andra träning 14 ser franskt stark ut - nu med Uhrberg. 15 Bullyoung har kondition som en masaj. 1 bfro jänkarvagn med Björn leder länge. Trodde aldrig jag skulle ta med en Ingrid Bengtsson tränad häst på en kupong - men 6 kommer från bra prestationer - ett fynd till fyra %) 4) 1,5,6,10 r3-9 (10 bff är en alternativ spik. Nyss ströks min skräll 6 varvid loppet blev garderat med 1,3 och 5) 5) 1,3,4,5,6,10 r11-8 (flera snabbstartare bäddar för överpace. Gardera) 6) 5 r2-10 (jag har aldrig hört Peter Untersteiner lova vinst som han gör med 5) 7) 1,2,4,6,10 r12-5 (har tjatat om spik på klasshästen 10 Piraten i veckan. Men är osäker på formen efter långresan till New York och nu hästbuss 80 mil tor. Det kan inte vara optimala förberedelser. Johnny kör ofta offensivt med favoriter. Det här kan bli tufft och jag garderar) Kostar 1500:-. Hoppas någon på sharps tar jackpot idag. Jag unnar inte någon sömmerskerad att ta våra infrusna sparpengar. |
Citat:
|
Citat:
|
Ser intressant ut! ..reagerar lite på strecken i V75:4
Citat:
L |
Citat:
Bra startspår = 2 - 6. Mvh Uffe |
Citat:
I V75-6 menade han, att 2 Offshore Man är kvick ut men han siktade på pengar. Uttalandet är ett av skälen till att jag inte streckat den utan spikade 5 Flemming sa också, att 11 Obi Wan i V75-7 siktade på pengar. På frågan om hans bästa chans under dagen blev svaret utan tvekan Slide So Easy. P.S. Jag har skrivit fel på mitt system och det blev i V75-4 nr 1 istället för 2. :idiot:D.S. |
Citat:
|
När man nu läst lite tips, kollat runt lite så borde systemet bli såhär
8 5 12 2-3-5-8-9-10 1-6 5 4-6-10 Är "heltäckt" då 27 kr ggr 20 endast 540 kr , borde ge betydligt mer än så Spika rawdinsky |
Citat:
|
Systemtankar inför eftermiddagens finslipnig;)
Avd1: Troligt scenario efter att studerat arkivet och tagit del av intervjuverna Till spets 5 släpper till 4 som verkar stabil och halvkvick iväg även från ett 4 spår. Sedan kör resten om 2 priset. 2 trolig startgunga 8 tredje invändigt om inte 1 galopperar och ställer till det än värre för takter. Avd2: Gasglada lärlingar håll i hatten skräller till här om inte Linus lyckats med att skrämma alla att hålla igen då glider 5 undan. Bra A häst! Avd3: A häst 12 men garderingsbar p.g.a. distansen och behov av smygresa sparas nog inför finalerna?? Garderas med 1 sista starten för Stenströmmer Goop kör vad som går kanske kan 5 smyga med och komma med en spurt??. 6 tänkbar med perfekt smygresa, 11 men med Sjunnesson tvivlar lite, Så till tanksen 14,15 båda givna garderingsbud. Avd4: Här är det i mina ögon klassblandning efter strykningen av 6 så är 8 Listas Manboy högintressant mött hårda hästar i Danmark och gjort det bra laddats för detta. Enda motbudet är 10 som är Högkapabel och eventuellt 5 från spets med Goop. Avd5: Håll i hatten här kommer det att gå undan allt annat än 09 på varvet vore en överraskning med tanke på Banks bäddar troligen för 6 Pepe de Jeselo värd att vinna ett V75 lopp nu eventuellt även 10 Top of the world. Avd6: Även om tigrarna är utrotningshotade kanske en tiger kan vinna detta speciellt eftersom troliga ledaren är intresserad av att släppa detta gäller både 2 och 4. Roliga att ha om man har råd 1 ok ut men troligen 3 invändigt behöver tur för att kunna hitta ut och 9 garanterat en fin spurt att vänta även 12 tänkbar längst ut i banan såg väldigt fin ut sist. Avd7: Två hästar som höjer sig över mängden speciellt på 2640 4 och 10. Om bara 1 nummer 4 på läge distans och förmodad form?? Lycka till !! |
Troliga spiken:
12 Slide So Easy har visat kanonform på slutet och den långa distansen är bara en fördel. Så fort tillfälle ges kan vi vänta oss ett avancemang via spåren och utan ett alltför tufft löpningsförlopp ska han ses med toppchans fram till en ny seger. Dragen: 8 Aron Palema övertygade stort vid segern senast och kommer till denna start med formen absolut på topp. Läget är aningen chansartat, men skulle det lösa sig innebär det segerstrid. 8 Sundsvik Mayday har inte vunnit på ett tag, men formen är det inget fel på. Startsnabbhet finns också, vilket är extra gynnsamt med tanke på det tråkiga startspåret 10 Top of the World Går allra bäst i ledningen varför läget är ett minus, men detta till trots måste han räknas tidigt. 6 Eldrick Boko hade varit ifrån inför sin senaste start varför prestationen fram till seger var imponerande. Han bör rimligtvis vara ännu bättre till dagens start och är given i striden. God tur! |
Citat:
|
V4
Inlämnat: 2016-10-29, 12:49 Jägersro Lördag 2016-10-29 Start: 14:45 Kostnad: 24,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6 Tano Bork 2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 3: 3 M.T.Kod Röd 4: 6 Fabriz Boko 1x12x1x1 = 12 rader. 12 x 1 x 2,00 kr = 24,00 kr. Totalt: 24,00 kr. Rättningskod: TGQ DTP ZHN |
Jag undrar vad dom här danska montéhästarna får till frukost?
|
LD
Inlämnat: 2016-10-29, 12:50 Jägersro Lördag 2016-10-29 Start: 15:08 Kostnad: 240,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 9, 10 2: 3 M.T.Kod Röd 4 x 60,00 kr = 240,00 kr. Totalt: 240,00 kr. Rättningskod: ****** |
Citat:
Startlista VM-loppet Häst – (tränare) B.B.S.Sugarlight (Fredrik Solberg) Explosive de Vie (Jim Oscarsson) Flanagan Memory (René Dion) Hannelore Hanover (Ron Burke) Jonesy (Toumas Korvenoja) Oasis Bi (Stefan P Pettersson) On Track Piraten (Hans R Strömberg) Resolve (Åke Svanstedt) Ringostarr Treb (Wilhelm Paal) Tano Bork (Christian Lindhardt) Förstapris: 4,2 miljoner kronor Datum: 15 oktober Bana: Yonkers Raceway i New York |
Nu har Tano Bork 3/3 i monté, inte illa och nog gick den ned i klass idag ;)
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Borde stått i högst 1.50 ! Spelarna måste vara HELT BLINDA ! Mer troligt ser de inte trav särskilt ofta :lol: |
2 käftsmällar
Citat:
9 Evita Greenwood 5% 9 Fire to the rain 1% :) |
Dagens bakisrad:
1: A 2,4,8 B 1,6,9 2: A 5 B 1,4,7,8,9,13,14,15 3: A 1,12,15 B 6,11,14 4: 3 5: 6 6: 5 7: 6,10 Minst 2 A |
Tror inte alls på Slide so easy eller Diva Deo
Chansspikar 15 BULLYOUNG. SsE orkar inte 3 varv och jag förstår allvarligt inte att Linus är streckad till 50%+ Tveksamt om jag ens skulle tagit med den till 30%. Ethopia, Sundsvik och framförallt Dreambabe (2%) kan mycket väl ta hem det. Vågade tillslut inte spika OTP utan låste med Alfa som har bra förutsättning... Lycka till alla! AVD HÄSTAR RESERV 1 1248 r9,5 2 1810 r5,7 3 15BULLYOUNG r14,12 4 235810 r4,9 5 12345681011 r12,9 6 1234591012 r6,7 7 410 r6,1 *Edit Det sprack fort!! Underskattade favoriten, men kul att vinna som mest pengarna tillbaka på favoriter på 7r |
Mads H Nielsen dansker pajas pajas
|
dansken kör knappast för bästa möjliga placering
|
Man vet vart åt det barkar när man har 8 häst och favoriten vinner. Bara att stänga av
|
Nurmos hästar formlösa på bortaplan. Det där SKA Globalen bara vinna från spets, men nej trots att Johnny fått harva på i 3:e spår så lyckas den torska.
Kul för Johnny att få vinna på V75 igen, toppkusk, en travvirtuos. |