Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Jägersro 14 januari (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/27965-v75-jaegersro-14-januari/)

blavitt81 2017-01-10 16:14

Tjenare!

Här kommer lite spontana kommentarer kring omgången innan jag inlett min djupare analys kring varje ekipage. Den slutliga analysen med ranking publicerar jag på fredag.

V75-1
Favoriten: 4:AILERON som helt klart går att fälla kommer jag troligen gardera.
Utmanaren: 6:M.T.KING OF CASH är riktigt kapabel och är tidig på min lapp.
Draget: Mitt troliga första streck är 11:FACE RIBB som för tre starter sedan visade sin enorma kapacitet på V7 och höll bra i spets - slutade till sist 3:a trots hård körning hela vägen. Gången efter blev det triumf efter lite flyt över upploppet. Och senast var en helt ok insats, men spåret var svårt. Denna gång är spåret återigen svårt och hade det varit framstår hade jag spikat - Garantistreck på min lapp!

V75-2
Observera att detta är ett lärlingslopp och dessa är som vanligt svårlösta..
Favoriten: är just nu 13:DIVA DEO
fast finns fler kapabla ekipage så lär gardera. Tror på hård körning där fram, vilket de är gynnade av.
Utmanarna: Troligen är 15:HANK VON HÅLERYD mitt först streck och är en travare jag gillar. Har mött betydligt svårare motstånd än det här och tror han rundar samtliga.
2:BELLINO B: Från detta utgångsläge kan det omgående bli en intressant position och skall räknas tidigt.
10:WALLABY: Insatsen senast var kanske inget att hänga i julgranen, men innan dess endast topprestationer - vid gardering är detta ett måstestreck.
Dragen: 11:DIABLO BOKO är just nu totalt bortglömd och definitivt inte sämre än de betydligt mer spelade. Spåret oroar inte nämnvärt då jag tror att det kan bli körning från start och då skall Du verkligen se upp här.

Detta är bara några intressanta ekipage, finns fler...

V75-3:
Favoriten: 8:ANNA MIX är klassen bättre och vinner normalt sett detta enkelt. Men nu råder inga normala förhållande då hon endast skall köras i ryggar då en betydligt större och viktigare uppgift väntar sista helgen i Januari.
Utmanarna: Är egentligen Anna Mix själv då många spelare kommer falla på henne.. Visst hon kan segra ändå, men det är ett kuskminus samtidigt som det är för många frågetecken kring det taktiska upplägget. Jag gardera..
Dragen: 2:VÄSTERBOONTHENEWS: som besitter en jämn och stabil form - från detta utgångsläget räknas han tidigt.
3:CLAES BOKO senaste insatsen glömmer jag inte i första taget och denna gång från ett betydligt bättre spår - intressant!
10:SPRING EROM och 12:NAHAR: Åldermännen skall verkligen inte nonchaleras och den förstnämnda besitter verkligen form.

V75-4
Favoriten: Just nu 1:FLO RIDA SEA, men har en stark känsla att 9:VALENTINO STRIX kommer sluta som en klar favorit. Och har trots sitt nionde spår stora möjligheter att vinna här och är en stark (favorit).
Utmanaren: 8YOUNG FARMER visade senast styrka även om det "endast" blev en andra plats. Spåret är svårt men hittar de en lämplig rygg så kan de utmana.
Draget: 11:FRANKIE BRODDE kan bli något bortglömd här och skall man gardera är han ett tidigt streck - kan straffa samtliga över upploppet.

V75-5

Favoriten: Är just nu 2:CHAMPION MELON, men loppet är öppet och lär gardera.
Utmanaren: 7:STELLA NEWMEN: som med all säkerhet kommer bli avdelningens favorit. Visserligen galoppbenägen, men felfri har de jättestora chanser att triumferar här.
4:REPLAY PELLINI: som presterat stabilt på senaste tiden utan pricken över i:et - dags för Triumf?
10:STARO JERSEY SIDE: är en riktig sprinter och får han spara sin speed kan han utmana.
Dragen: 11:NONSTOP CHERI: från svårt spår men är formtoppad och kan mycket väl vara med på fotot.
12:DEVS DAREDEVIL: Garderar man vidare får man inte glömma att Örjan sitter upp här och med hårt tempo där fram kan de straffa många till slut. 9:FRANCESCO BOKO: kommer från triumf och är också ett ekipage som är gynnas med tempo där fram.
En hel del streck krävs om man inte väljer att spika..

V75-6

Favoriten: 2:ARON THE BARON blir troligen omgångens största och är en stark favorit. Nu försöker jag i princip alltid fälla de största favoriterna, men visst är segerchanserna goda.
Utmanarna/Dragen:
3:GLOBAL RESPONS är en personlig favorit som besitter en stark form, det enda frågetecknet är distansen - utmanar!
9EVEN'S FIRST BOY behöver klaff härifrån, men löser det sig kan de helt klart utmana.
8:BRITISH STEEL: Glöm inte heller bort detta ekipage som bevisligen besitter form, spåret är svårt men hittar de en bra rygg härifrån så kan de räcka långt - hur långt är frågan?

V75-7
Favoriten: Är just nu 6:MULLIGAN, men är tveksam om det ser ut så på lördag.. I mina ögon en svag favorit..
Utmanaren: och Spiken är min absolut favorit travare 15:JETSET. Hon skall inte göra jobbet själv och är beroende av ryggar, fast med lite klaff på vägen och fritt över upploppet så är det ingen i detta sällskapet som kan svara på hennes magiska spurt. Spik!
Dragen: I nuläget ser jag inget roligt drag då spiken känns klar!

Som sagt så var detta lite spontana tankar - den fullständiga analysen kommer på fredag. Nu är siktet istället inställt på morgondagens V8:a och den analysen ser Ni här framåt morgonkvisten..

Ha det Gött

eveton 2017-01-10 16:37

Ett tips i all välmening blavitt81:

Gör alltid ett mellanslag efter : (kolon) så förvandlas inte D till en glad gubbe...

Jag uppskattar annars det du skriver väldigt mycket, men tyvärr drar det ner helhetsintrycket för min del när det dyker upp smileys mitt i allt det bra.

Bra jobbat!

:D

: D

Grant 2017-01-10 16:50

Citat:

Ursprungligen postat av eveton (Inlägg 516472)
Ett tips i all välmening blavitt81.

Eller kanske en typisk Grantönskan från mej.

Avsluta gärna dina slutsatser å V75 och V86 med ett mindre systemförslag.
Travmedia drar gärna till med ett 10000:- system som avslutning men det
tyder bara på egna tveksamheter vad gäller kompetensen.

Hade jag kunnat skriva travanalyser hade jag avslutat med ett 100:- system bara
för att visa hur duktig jag är.

Mvh Uffe

blavitt81 2017-01-10 17:34

Citat:

Gör alltid ett mellanslag efter : (kolon) så förvandlas inte D till en glad gubbe...

Jag uppskattar annars det du skriver väldigt mycket, men tyvärr drar det ner helhetsintrycket för min del när det dyker upp smileys mitt i allt det bra.

Bra jobbat!

Ja nu får det vara slut på alla glada gubbar hehe

blavitt81 2017-01-10 17:38

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 516475)
Eller kanske en typisk Grantönskan från mej.

Avsluta gärna dina slutsatser å V75 och V86 med ett mindre systemförslag.
Travmedia drar gärna till med ett 10000:- system som avslutning men det
tyder bara på egna tveksamheter vad gäller kompetensen.

Hade jag kunnat skriva travanalyser hade jag avslutat med ett 100:- system bara
för att visa hur duktig jag är.

Mvh Uffe

Nu var detta bara lite spontana tankar, ett system gör jag efter en helskalig analys. Men när jag presenterar mina analyser så kan jag komma med ett mindre system förslag om det uppskattas. Kan vara en kul sak med ett litet mindre system, då jag varje vecka annars är ansvarig för större andelssystem.

Ha det Gött!

drakdead 2017-01-10 17:57

Citat:

Bra jobbat!

Ger sharps för att du talar om hur man gör en smiley :d

drakdead 2017-01-10 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av drakdead (Inlägg 516484)
Ger sharps för att du talar om hur man gör en smiley :d

:D ska tydligen vara ett stort d

Grant 2017-01-10 17:59

Citat:

Ursprungligen postat av blavitt81 (Inlägg 516482)
Men när jag presenterar mina analyser så kan jag komma med ett mindre system förslag om det uppskattas.
Kan vara en kul sak med ett litet mindre system, då jag varje vecka annars är ansvarig för större andelssystem.

En större ram som sammanfattning av en analys behöver inte vara fel.
Men ett mindre solosystem är oftast intressantare.

Mvh Uffe

TomasS50 2017-01-10 20:43

Bör ha störst segerchans i loppet men sannolik prepare innebär att Anna Mix blir överstreckad.

Yankee 2017-01-10 22:56

Luktar lite travlotto om veckans guld divisions lopp :lol:

Tycker det är märkligt att Anna Mix får starta på V75 då man på förhand går ut med att seger inte är det viktigaste. Ska man vara med och starta på V75 ska det givetvis köras för seger. Stryk ekipaget snarast :yes:

oggeb 2017-01-10 23:25

Flex Lane är spelad till 1% och Playing Tua är spelad till 3% - Stor humor! :clap:
Förvisso har Flex Lane låg chans till seger men att spela Playing Tua mer än Flex Lane är svårt idiotiskt.

Ja, jag är medveten om att det är ofantligt lite omsatt. Men likförbannat är det idioter som har spelat på detta sätt.

oggeb 2017-01-10 23:49

Citat:

Ursprungligen postat av TomasS50 (Inlägg 516500)
Bör ha störst segerchans i loppet men sannolik prepare innebär att Anna Mix blir överstreckad.

Hur kan man ha störst segerchans när man knappt kommer tävla om det? Med Erik eller Örjan upp hade jag kunnat köpa resonemanget men Kim är inte riktigt på den nivån att han både ska ge hästen ett snällt lopp på innerspår och samtidigt trolla fram en magisk lucka som Örjan gör 1-200 meter innan upploppet.

Kommer väl se ut Maharaja's sista lopp på Valla innan han vann PdA. Han tog inte många meter och var fyra-femma i mål.. Kan inte minnas att det var en enda vettig häst med i det loppet förutom OTP som vann enkelt.

Finns många streckvärda hästar här som inte kommer bli spelade tillräckligt mycket. Ska bli intressant att höra om DTT som borde hitta formen snart, satt fast med sparat senast - skrällvarning. Claes levererade en fin spurt senast och bli farlig igen, får tipset. Spring Erom fäller säkert många om tempot är högt där framme. Västerbo kan man inte klandra för senaste loppet då han gick i dödens halva loppet och blev slagen av en smygkörd Flex Lane och Claes. Får ett betydligt mer gynnsamt löpningsförlopp denna gången med garantispets.

Bara att gardera på och sätta Anna som C-häst om procenten håller sig hög och om hon mot förmodan skulle fälla fältet.

spalato 2017-01-11 01:37

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 516516)
Hur kan man ha störst segerchans när man knappt kommer tävla om det? Med Erik eller Örjan upp hade jag kunnat köpa resonemanget men Kim är inte riktigt på den nivån att han både ska ge hästen ett snällt lopp på innerspår och samtidigt trolla fram en magisk lucka som Örjan gör 1-200 meter innan upploppet.

Kommer väl se ut Maharaja's sista lopp på Valla innan han vann PdA. Han tog inte många meter och var fyra-femma i mål.. Kan inte minnas att det var en enda vettig häst med i det loppet förutom OTP som vann enkelt.

Finns många streckvärda hästar här som inte kommer bli spelade tillräckligt mycket. Ska bli intressant att höra om DTT som borde hitta formen snart, satt fast med sparat senast - skrällvarning. Claes levererade en fin spurt senast och bli farlig igen, får tipset. Spring Erom fäller säkert många om tempot är högt där framme. Västerbo kan man inte klandra för senaste loppet då han gick i dödens halva loppet och blev slagen av en smygkörd Flex Lane och Claes. Får ett betydligt mer gynnsamt löpningsförlopp denna gången med garantispets.

Bara att gardera på och sätta Anna som C-häst om procenten håller sig hög och om hon mot förmodan skulle fälla fältet.

Tycker inte man borde få starta , om man inte tävlar om det. Har en känsla att Kim inte kommer vila på hanen d v s en offensiv styrning. Krossar allt ?

muumiin 2017-01-11 06:16

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 516515)
Flex Lane är spelad till 1% och Playing Tua är spelad till 3% - Stor humor! :clap:
Förvisso har Flex Lane låg chans till seger men att spela Playing Tua mer än Flex Lane är svårt idiotiskt.

Ja, jag är medveten om att det är ofantligt lite omsatt. Men likförbannat är det idioter som har spelat på detta sätt.

Hade jag vald mellan vem som har störst chans att skrälla? Uhrberg såklart.
Flex lane inte vunnit på 18 månader. Såg bra ut sist med de är en av få gånger......Den hästen har haft sitt år. Iskall för mig är dock båda! Spår 5 auto gör nog sitt

Fidus 2017-01-11 23:42

Alltid kul med jägers!
Fylliga analyser utav Emeffeff och AndyMart är väl att vänta?

3 Claes Boko vill jag ha med på den fina avslutningen senast. Hästen har alltid haft skallen till att vilja vinna.

9 Valentino Strix vill jag ha med på mina system tills den torskar på nytt, åtminstone.
Väldigt klassigt intryck på den individen.

2 Classic Kimble har fått perfekta bricka 2.
Det är bara att ligga lugn och låta de betrodda med Kolgjini i spetsen köra hårt mot varandra.
En svepning på bortre lång och att slutligen landa runt 13 blankt skapar gott om tid för Henriette att hinna vinka till publiken.:clap:
V75 är tufft gentemot Jägersrolunken. Den senaste insatsen var inte heller särskilt imponerande, men sade egentligen ingenting.
Preparé inför större uppgifter, måhända?

:)

Red: 13 blankt på 2640 kanske är lite väl mycket önsketänkande. Det räcker att hon hinner vinka i lugn och ro till singelprocent för att det ska kännas helt bra.

Favoriten att fälla får bli 7 Stella Newmen. Hästen har varit fin i sina Sverigestarter, men motståndet har varit beskedligt. På V75 blir det syn!