![]() |
Citat:
|
Citat:
Citat:
Helt klart! Adrian borde vara kvar i lärlingsloppen för helvete. |
Örjans styrning och kroppsspråk skrek att han satt "klar" i dödens, men sen fanns det inte tillräckligt med kräm när det skulle avgöras. Hade han haft chans om han pressat in i sista sväng redan?
|
Citat:
|
Alltid sådär med sopor. Mest ivägen med sina skräp till hästar.
Adrian vet ju att han har en sämre häst. Så ja vet inte vad han skulle vara i vägen för, han var då inte med dom 3 bästa iaf. |
Citat:
|
Antingen gnälls det för att det inte tävlas, eller så gnälls det lika hårt eller värre när någon faktiskt gör något i loppen (täckning eller ej) :whoco5:
|
Kanske det här blir vändningen för Bergh?
|
Citat:
|
Adrian måste försöka ta sig framåt med den starke ospeedige hästen. Blir fel för alla kuskar nån gång så också för Adrian.
|
Johan Untersteiner har iaf sportsmanship. :hattenav:
|
Citat:
|
Haha herregud intervjun med adrian... Så otroligt stöddig.
Hoppas man inte träffar han på krogen. :hurt: (skojar såklart) |
Citat:
|
Att jag tror en hel del på nr5 i avd4, bör väl knappast ha undgått någon.. ;) Har inte lagt någon som helst energi i veckan på att spekulera om att de största favoriterna ska förlora.. Streckprocenten bör väl motsvara vinstchanserna på ett ungefär tycker jag. Skulle jag nu ha fel så tar jag mer än gärna på mig dumstruten. Dessutom lovade jag mig själv att spika Master Crowe senast när den startade på Åby, då jag dubblade systemet med Digital Archive. Nu blev det ju som tur är spår 6 här och inte spår 12, helt ok för mig..
Ser än så länge inte ett enda litet orosmoln på himlen för min spik i avd4, förutom möjligtvis banunderlaget och Jörgen Westolm.. Hur han kommer att köra här med nr3 blir jag inte klok på. Att Stella Newmen ska leda runt om får andra gärna tro, dessutom då med Erik i sulkyn som kanske har haft semester lite för länge.. Tyckte att han verkade lite lätt övertänd i onsdags.. Hoppas de två kör rejält mot varandra eller att båda galopperar. Bara nu Christoffer tar det lite piano från början så ska det nog gå bra. Både tror och hoppas att PU släpper om 5:an kommer fram tidigt. Tycker att 18% på denna är helt klart rimligt, trodde den skulle bli hårdare streckad.. Avec Wine gjorde absolut ett bra lopp på Åby, men fick ju en inte helt smidig resa av Kontio. Frågan är om det blir så mycket bättre nu från spår 8? Funderade ett tag på att spika den eller Persimmon Face på Åby. Inte heller lika säker nu på att Bergh kör fram tidigt när 2:an är struken, vilket självklart skulle underlätta för min spik. |
Där satt första spiken! Korkad styrning, men hästen var bara bäst.
|
Oj vilken kalkon av Oskar att välja iskalla ryggen istället för att hålla tredjespår! Visst att man inte vill dra fram värsta konkurrenten, men alternativet var ju sämsta tänkbara.
|
Jetset har inte bästa form, men det såg man förra gången också.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Hade ju suttit fint med Qatrine Gel... :gun_bandana:
|
Dax för OTP? , trolig men skall försöka jobba in Obi Wan eller Royal..Nån gång så kommer ett litet formtapp för Piraten..Idag?? , har nog trots allt vinstchans i paritet med %en..Måste prova fälla ändå:p
|
Citat:
Citat:
Han ville förbättra sin position, det blev fel och han trängde INGEN. Även om han nu inte hade någon större vinstchans med hästen så måste det väl vara bättre att enkelt runda fram till dödens i lugnt tempo för att direkt få en jättebra rygg jämfört med att sitta i sjätte ytter och inte kunna ta något till slut? |
Det tävlas mer när det är finaler och stora pengar. Bör man ha i åtanke också.
|
Citat:
V75 är V75, får ladda för nästa lördag. :) |
Är man inte som kusk tillräckligt smart eller taktiskt kunnig då får man ta till andra metoder för att få fart på sina styrningar.
Bestraffningar: Kolgjini Lutfi, 3000 kr, felaktigt bruk av körspö. |
Citat:
Slog han frugan hemma i soffan eller:lol: |
Citat:
|
Bankomaten från Dalarna.
|
Citat:
|
Citat:
|
Fan vad fin On Track Piraten är, har nog aldrig varit bättre. Skulle varit kul att se ett möte med en startklar Nuncio i "dödens" med denna form han håller nu.
|
Christoffer är duktig, men synd att Uhrberg satt kvar. Hade gärna velat se vad den kunnat.
|
[QUOTE=Andros;519104]"Ser verkligen fram emot lördag!! Finns två givna enkelstreck och vilka fantastiska hästar det är dessutom.
Som mackpeter säger, bara att luta sig tillbaka och njuta av sporten! Försökt hitta en bra tredje spik för att få med lite roliga idéer i övriga lopp, tror mig kanske ha funnit den i Avd 4! Ser ut som en ganska lurig klass II final, men tycker själv att jag fick en snilleblixt när man såg startlistorna i söndags kväll.. ;) Tror väldigt mycket på nr5 Hall Of Fashion som verkar vara en riktigt fin häst, är väldigt startsnabb och verkar inte speciellt ospeedig. Widegren har ju dessutom bra stallform känns det som. Om nu bara Christoffer Eriksson lägger upp det taktiskt rätt här och inte ger sig in i någon idiotkörning.. I så fall tror jag att de har en riktigt bra chans att vinna detta! Kanske från andra utvändigt t.o.m, måste nog inte vara ledningen endast som gäller här... Finns några som definitivt skulle kunna utmana honom om segern, får antingen bli spik eller fem streck i detta lopp. Känslan är att det kommer bli väldigt jämnt streckat så man borde nog ta ställning här."........ Tack för spiken Andros!! :D |
Det skulle var trevligt om Uhrberg är mer offensiv i nästa lopp och kör i spets.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
han var absolut i kanonslag i somras i storloppen mot de bästa, var aldrig direkt segerfarlig någon gång, med diverse lopp. Gjorde det bra som 3-5 många gånger. |