![]() |
V75 Axevalla 18/2 med sitt låånga upplopp..
####
|
Visste inte Nuncio startar, trevlig överraskning! Ska bli kul att se hur bra han är efter så lång vila, hur många meter han slår kamelerna med :)
|
Hade varit jäkligt intressant att sett ett möte mellan Nuncio i halvform mot OTP i toppform. Men nu blir det Walk in the park, borde inte finnas risk för Örjan att sova bort detta och allt under 80% är väl spelvärt.
|
Med tanke på hur Going for gold zaz såg ut i lördags så undrar jag varför man ska ut med den i guld överhuvudtaget?
|
Citat:
|
Citat:
Spika och njut på lördag av att se ett av världens tre bästa ekipage på en svensk travbana. Se när riktiga travproffs förbereder "Årets Häst" inför möten med världseliten på nordiska travbanor. |
Tror Nuncio kommer krypa ur pälsen, i princip och Tarzan kommer visa upp kusen i en fullkomligt lysande författning och krossar detta gänget med tredjespår, runt om. Enda emot är strykning, hehe...
Annars 'är det en riktigt intressant och svår omgång, trots att det är en V65 nu. Många måstehästar och jämna lopp borgar för en hyfsad utdelning. Dock får högst en favorit, förutom Nuncio - annars är det tusenkronorsutdelning. Särskilt om inget händer i de två första... Drive Launcher, veckans stormvarning. Vernin Starlight med Kim Moberg är också hyperintressant! Veckans utgångshäst är Re Doc - tror Robban laddar och får överta från Diggers Elias som tagit över i sin tur från Takter. Re Doc i spets efter 500 meter blir ytterst svårslagen... |
Söderbiff spetsar i sista, men jag tror han släpper.
Vi får se om de utanför kommer före Uffe, jag tror i alla fall att chansen finns om de laddar för fullt. Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Vad tror ni om vädret i morgon på Axevalla hed? Ställer det milda vädret till det för banan som riskerar bli bottenlös, eller? Dimma in absurdum?
|
Nej, Söderbiffs är otroligt snabb.
Citat:
|
Såg ni att hästen Aneou är död?
|
Örjan vinner i sista. Som klippt och skuret, speciellt om det ska laddas från olika håll och kanter.
|
Citat:
|