![]() |
V75 Axevalla 18/2 med sitt låånga upplopp..
####
|
Visste inte Nuncio startar, trevlig överraskning! Ska bli kul att se hur bra han är efter så lång vila, hur många meter han slår kamelerna med :)
|
Hade varit jäkligt intressant att sett ett möte mellan Nuncio i halvform mot OTP i toppform. Men nu blir det Walk in the park, borde inte finnas risk för Örjan att sova bort detta och allt under 80% är väl spelvärt.
|
Med tanke på hur Going for gold zaz såg ut i lördags så undrar jag varför man ska ut med den i guld överhuvudtaget?
|
Citat:
|
Citat:
Spika och njut på lördag av att se ett av världens tre bästa ekipage på en svensk travbana. Se när riktiga travproffs förbereder "Årets Häst" inför möten med världseliten på nordiska travbanor. |
Tror Nuncio kommer krypa ur pälsen, i princip och Tarzan kommer visa upp kusen i en fullkomligt lysande författning och krossar detta gänget med tredjespår, runt om. Enda emot är strykning, hehe...
Annars 'är det en riktigt intressant och svår omgång, trots att det är en V65 nu. Många måstehästar och jämna lopp borgar för en hyfsad utdelning. Dock får högst en favorit, förutom Nuncio - annars är det tusenkronorsutdelning. Särskilt om inget händer i de två första... Drive Launcher, veckans stormvarning. Vernin Starlight med Kim Moberg är också hyperintressant! Veckans utgångshäst är Re Doc - tror Robban laddar och får överta från Diggers Elias som tagit över i sin tur från Takter. Re Doc i spets efter 500 meter blir ytterst svårslagen... |
Söderbiff spetsar i sista, men jag tror han släpper.
Vi får se om de utanför kommer före Uffe, jag tror i alla fall att chansen finns om de laddar för fullt. Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Vad tror ni om vädret i morgon på Axevalla hed? Ställer det milda vädret till det för banan som riskerar bli bottenlös, eller? Dimma in absurdum?
|
Nej, Söderbiffs är otroligt snabb.
Citat:
|
Såg ni att hästen Aneou är död?
|
Örjan vinner i sista. Som klippt och skuret, speciellt om det ska laddas från olika håll och kanter.
|
Citat:
|
Vad är framgången till 7 rätt denna vecka hitta första reserven till nuncio eller tippa rätt i de andra resterande sex loppen?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
87%!
|
Citat:
|
lite hjälp tacksam, travnet spikar 3, tt spikar 11 och jag tänkte spika 6 gäller avd 5 , är jag ute och cyklar, vad tror Ni om avd 5 ?
|
Citat:
:cheers: |
Citat:
11 har sett mycket bra ut på sistone. Han har suttit fast. Läget är dåligt men han är kapabel att vinna. Bara streckad till 6 %. 6 har också sett bra ut. Hon är tillsammans med chanslösa 12 fältets enda sto. Kan streckas men inte spikas pga Örjan. Antingen spikas 1 eller streckas 1,3,6,8,11. |
Citat:
|
Citat:
anledningen är att jag tror Örjan hittar position per omgående, då märren är både snabb ut och travsäker. Det är endel frågetecken på den mest spelade kvartetten. Att favoriten skall gå felfritt från spår 1 i snabblopp med galopp meriter på 50% i de senaste 10 starterna känns osannolikt. Marcus Lindgren på V75 mot Örjan PU, mfl känns oerhört darrigt som andrahandsfavorit. PU har dragit Svarte Petter i spårtombolan, och lär hamna i 3:e spår och då välja mellan att köra sig till spets, dödens el backa sig sist. Västerbo Highscore har en tung spurt men hamnar sist i starten, då den är trög ut, sen tror jag det är 500 m för kort lopp för att valacken skall hitta position från kön lagom till sista kurvan, för att hinna fram. Örjan sitter, vad jag tror, perfekt till ur sista kurvan och då kan märren skägga iväg bra över det långa upploppet. Ett klassiskt Örjanläge. Kvällstidningarna har missat att märren gick med punktering senast på Solvalla, där av den sämre insatsen som 3:a. Märren har varit bland de tre 6/22 på starter, vunnit 1/22 starter, men är långt bättre än resultatraden och har aldrig kännts bättre än till denna start och nu med Örjan Kihlström därtill. Gubben i lådan bjuder på omgångens mest spännande drag. |
Om Nuncio blir struken så vore man väl bra hjärndöd om man spikade Al's Winnermede då den kommer först i turordningen efter Nuncio. Svante som jättemegafavvis från spår 8 känns ju verkligen iskallt.
|
Citat:
Tekniskt sett får han spår 7 ;) |
Citat:
Min vinnare eller skrällvinnare heter 8.Re Doc |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
5 Orizzonte Trio tar ledningen och släpper till den som kommer först av 6 eller 8. I min dusch tar 8 en längd på 6. Då vinner den till härliga 3 %. |
6
1 7 11 15 2 4 10 11 12 7 3 4 6 8 9 15 1 3 6 8 9 |
Förstår inte allas snack i sista avd. Alla speltjänster går emot Beppe Am med antingen bästa spik på Global Satisfaction eller på kommundraget Diggers Elias. Till och med Huselius och dom andra i vass eller kass går emot Beppe Am. Beppe ger 4 ggr fast odds hos nätbolagen och 1,55 på plats.
Vad har allmänheten och alla experter missat? Enda som har kapacitet att utmana Beppe är ju Global Satisfaction, men som alla vet tar ju 5 spets i ett första skedet och redan där är spetschansen troligen borta. Först fram är ju Berg eller Jepson och ingen av dom borde väl släppa till globalen!? Och Hur ska Örjan då kunna förlora detta? Alla som sett honom borde tro på devisen "sjukdom eller galopp mot" Senast föll han tillbaka i gamla synder och hoppade men var smälfin efter galoppen och innan dess gick han prepare inför finalen. Han såg även då smällfin ut. Och hur han såg ut i flera raka starter innan dess behöver man väl inte påminna om!? |
Citat:
|
Tjena, är det någon som vet om Nuncio kommer till start/ Mvh Aband
|
Förra veckan fick dom väl indoor voices att lyfta 20-25% på ett dygn.... ofattbart vad det svängde när betaltipsen fick bånge.
Tror veijo vinner i sjätte idag. |
19% På Picasso Tilly skallös ickevinnare. Otroligt överspelad.
|
Reggae Hall med formtoppade Claes och lite körning i loppet?
|
6:an struken nu i avd 6
|