![]() |
Dubbeln är inte lätt idag, jag har garderat bägge loppen hårt på V75-bongen, men testar en rak som vanligt: 3-1.
|
Otroligt bra lopp av Re Doc, bara en halv länd efter vinnaren
|
Citat:
Kör även 1-1 till 14 ggr. |
Jäklar vad många som hoppar.
|
Hade Arthur på V75, men det är ju redan kört.
|
Travnet:"12 Västerbo Arthur är stark och tuff och riktigt bra när han går barfota runt om som på slutet. Gynnad av en invändig strykning och nog skulle han kunna plocka ner Flo Rida Sea utvändigt om han får chansen att köra fram i tid."
Exakt vad som skedde... |
Blir väl nått sömmersketips som tar hem hela potten igen.
|
Jag får fyra rätt och åker på spikarna. Ilona Håleryd var bäst, men åkte dit mot en smygkörd, Mosaique Face borde ha gått barfota och Winners Wine hoppade bort sig. Trist!
|
Vad ska man säga om Luddes V75-insatser idag? Att vinna två brukar räknas som stor framgång. Ulisse Kronos vann sitt lopp lätt. Småskrällen Friend Of Nature var ju riktigt bra i ett lopp, där favoriterna hoppade.
Dagens dunderfavorit Mosaique Face var tungt balanserad och föll tungt. Hårt betrodda Bravo Navarone och Clemenza Am hoppade bort sig. Dagens tränare var nog Robert Bergh. |
Citat:
Spikade DD´s Hitman samt Rocky Winner och åker på det på mitt reducerade. Hade utgång på Ulisse i 1:a (var ett tag inne på spik) och då hade jag haft Spring Erom med. Får nöja mig med 6 rätt och ett gäng 5:or. kostade 390.- att lämna in |
Citat:
|
Ingen som regerade på renset i sista. Då gör väl inte jag det heller då.
|
Spring Erom
Spring Erom, vilken häst! Men de jag vill hylla är hästens nuvarande tränare, Dan Widegren, och hästens förre mångårige följeslagare, Håkan Olofsson. De måste vara riktiga hästmänniskor!!!:clap:
Ursäkta alla ni som hyllar Ludde, men kan ni tänka er honom spara en häst så att den fortfarande kan vinna guld - vid 12 års ålder?:evilgrin39: |
Citat:
Beror antagligen på stora tillsammansbolag som satt med rätt spridda streck och hade hoppat favoriten... Bergh seger i sista hade ju exempelvis bara gett hälften av vad favoriten (som även gav mer än andrahandaren Uncle Tupelo) gjorde. |
Citat:
Borde varit ca 135 kvar inför sista istället för 113. Och gissningsvis hade någon ( kanske ombudsandel? ) fått 10-20 sjuor på Bergharns Making Love i sista. |
Citat:
|
Citat:
Även om hans andelar är populära så tror jag inte det var inlämnat 20ggr då det var minst ett bolag till på samma sajt som satt med samma spik i sista. |
Citat:
Svenska avundsjukan. |
Citat:
Min gissning grundar sig på att det skulle varit en "ombuds-ANDEL". Det är inte samma sak. Dessa lappar blir som en slags flerbong och behöver inte vara ett exakt antal system. Det fanns ca dubbelt "för många kvar" på Bergh helt enkelt och då brukar förklaringen vara "en lapp" som sticker ut. |
Citat:
|
Citat:
Dock så stod hans lag högst troligt för den större delen av snedfördelningen. |
Citat:
Däremot finns ett par olika kandidater bland ombudsspelen från de fysiska ombuden. Ombudsandelar och ombuds-tillsammans är inte helt synonyma i Vinst-listan. Därför går det att läsa av såna här skillnader. |