Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Extra V75 14/5 Copenhagen Cup m m (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/28857-extra-v75-14-5-copenhagen-cup-m-m/)

TOBYTYKE 2017-05-14 16:33

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 528343)
Absolut, dumstrut på oss som inte trodde att han skulle kunna krossa det här sopgänget från dödens.

Och dumstrut på oss som tvivlade på Per Linderoth, som trots feta chanser på de stora streckspelen aldrig lyckats sätta dit en favorit tidigare...

Fantastisk kombo!

Hade gärna velat se vem som var först i mål för skojs skull..

coolmanriver 2017-05-14 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av TOBYTYKE (Inlägg 528344)
Hade gärna velat se vem som var först i mål för skojs skull..

Tror Örjan hann dit men det lär ju stå i programraden om så var fallet

mackpeter 2017-05-14 16:41

Citat:

Ursprungligen postat av TOBYTYKE (Inlägg 528344)
Hade gärna velat se vem som var först i mål för skojs skull..

Det fotot vill vi alla se. Kan ju inte vara någon dansk statshemlighet att visa det.
Jag tyckte spontant, att Cruzado var först eftersom In Vain inte var riktigt körbar på upploppet.

TOBYTYKE 2017-05-14 16:50

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 528346)
Det fotot vill vi alla se. Kan ju inte vara någon dansk statshemlighet att visa det.
Jag tyckte spontant, att Cruzado var först eftersom In Vain inte var riktigt körbar på upploppet.

När Örjan sade i intervjun att han trodde han var först, så kändes min egna känsla mycket mindre plötsligt..

Om_sommaren 2017-05-14 16:51

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 528346)
Det fotot vill vi alla se. Kan ju inte vara någon dansk statshemlighet att visa det.
Jag tyckte spontant, att Cruzado var först eftersom In Vain inte var riktigt körbar på upploppet.

Örjan var först i mål enligt tv sändningen. precis som bägge kuskarna trodde. Lindroth såg ju närmast chockad ut när han fick beskedet att han vunnit:)

lokatten 2017-05-14 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 528317)
Vaf-n, har Christoffer Eriksson blivit klonad? Från att ha kört "på chans" i 15 år så kör han plötsligt i tid...eller är det vinsten från igår med Diamanten som har skickat in en ryggrad i kroppen på honom?

Christoffer fyllde 29 för ett tag sen

TOBYTYKE 2017-05-14 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 528348)
Örjan var först i mål enligt tv sändningen. precis som bägge kuskarna trodde. Lindroth såg ju närmast chockad ut när han fick beskedet att han vunnit:)

De borde importera lite danska domare till sverige, de gör ett bra jobb där.

robust 2017-05-14 17:18

5:an CRUZADO DELA NOCHE var klart före i mål i sista.

rilleg 2017-05-14 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 528351)
5:an CRUZADO DELA NOCHE var klart före i mål i sista.

nej precis som tidigare sagt så sa per skoglund i tv-sändningen att in vain sund var först men diskades

Altoc 2017-05-14 17:48

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 528351)
5:an CRUZADO DELA NOCHE var klart före i mål i sista.

Enl resultatlistan var In Vain Sund först i mål.

fusbar 2017-05-14 18:45

Målfoto avd:7

http://2.1m.yt/VEHEoO3.jpg

robust 2017-05-15 09:52

Oj vad fel man hade... diskades för orent trav eller?

mackpeter 2017-05-15 11:01

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 528385)
Oj vad fel man hade... diskades för orent trav eller?

Jag tyckte också, att Cruzado hade nosen först. "Skulle gått tilll SpecSavers." Men det var jag själv, som fick längst näsa. Målfotot visar varför In Vain Sund diskades - se på bakbenen.

Hela upploppet ner är ett skolexempel på skillnaden mellan reglerna för diskning i olika länder. I Sverige skulle man sannolikt dömt In Vain som vinnare. Vore intressant att höra vad atg's överdomare säger. I Frankrike hade han diskats för orent trav och galopp över mållinjen. Så gjorde ock danskarna.

Strappa71 2017-05-17 14:18

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 528387)
Jag tyckte också, att Cruzado hade nosen först. "Skulle gått tilll SpecSavers." Men det var jag själv, som fick längst näsa. Målfotot visar varför In Vain Sund diskades - se på bakbenen.

Hela upploppet ner är ett skolexempel på skillnaden mellan reglerna för diskning i olika länder. I Sverige skulle man sannolikt dömt In Vain som vinnare. Vore intressant att höra vad atg's överdomare säger. I Frankrike hade han diskats för orent trav och galopp över mållinjen. Så gjorde ock danskarna.

Mål-"foto" går ALDRIG att använda för att bedöma gångart.

Det här har gåtts igenom fler än en gång genom åren.

När man säger "målfoto" så menar man egentligen "målfilm" eftersom målfototeknik går ut på att ta en snabb serie med bilder genom en smal spalt som är placerad precis på mållinjen. (Edit: Jämför med de långa horisontella "linjerna" längs med banan. Så ser ju inte banan ut i verkligheten. Det är en effekt av att allt är filmat precis på mållinjen. ).

Däremot finns det andra BILDER som visar exakt samma sak. Dvs att diskningen var korrekt.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved