Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Halmstad (torsd sprintermästaren) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/29184-v75-halmstad-torsd-sprintermaestaren/)

The_One 2017-07-06 21:48

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 533697)
Kul att Galactica vann loppet.

Hur menar du då?

Shooter 2017-07-06 21:51

Citat:

Ursprungligen postat av The_One (Inlägg 533698)
Hur menar du då?

Fin häst och roligt att hon fick sin första årsvinst. Dessutom kul att L-Å. Söderholm satte dit henne på V75.

dingo1337 2017-07-06 21:57

Vem tar ledningen i finalen?

The_One 2017-07-06 22:07

Ni skall veta att Perra skiljer INTE PÅ NÅGRA !!

Shooter 2017-07-06 22:08

Det här kan gå nästan hur som helst. Lirar Ludde på skoj och ser vad han kan hitta på.

Shooter 2017-07-06 22:13

Diamanten var den som såg bäst ut i kvalet, men det blev för lågt odds i finalen. En eloge till Bergh för sina två.

The_One 2017-07-06 22:15

jag tror jag går och lägger mig i husvagnen.......

SO 2017-07-06 22:21

Vilken kross av Bergh. Hopplöst bra på att ställa i ordning när det gäller. Äktenskapet med Christoffer synnerligen lyckat. Örjan SEXA!!!

Manprinsen 2017-07-06 22:24

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 533683)
Ni som tycker att Björn Goop är världens bästa kusk - hur kommenterar ni hans körning med egentränade Ready Ribb?

Vem är världens bästa kusk om inte Björn Goop?

Khiarshoor 2017-07-06 22:33

Är typ MindYourValue den bästa hästen som nästan aldrig vinner?? galopp i starten. Slutade fan ändå fyra. Titta loppet den gör..

mackpeter 2017-07-06 22:50

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 533709)

Min fråga var: Ni som tycker att Björn Goop är världens bästa kusk: Hur kommenterar ni hans styrning med egentränade Ready Ribb?

olle 2017-07-06 22:57

Vilken grym atg live sändning i kväll med Widman och Stefan Hultman. Fullt fokus på sporten och massor av intressanta historier att lyssna på.var nog bland de bästa jag upplevt.

Kan inte tänka mig att fyrans sändning var i närheten så bra/intressant.

Manprinsen 2017-07-06 22:58

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 533713)
Min fråga var: Ni som tycker att Björn Goop är världens bästa kusk: Hur kommenterar ni hans styrning med egentränade Ready Ribb?

Och min fråga till dig var:

Eftersom du verkar vara av en annan åsikt?

mackpeter 2017-07-07 00:18

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 533716)
Och min fråga till dig var:

Eftersom du verkar vara av en annan åsikt?

Jag anser, att många europeiska kuskar är bättre än Björn Goop: Frank Nivard, Eric Raffin, Örjan Kihlström, Erik Adielsson t. ex.

Men varför svarar du inte på min upprepade ursprungliga fråga: Ni som anser Björn Goop vara världens bästa kusk: Hur kommenterar ni hans kuskinsats bakom sin egentränade Ready Ribb? Detta är tredje gången jag frågar.

Du får gärna älska Björn i allt han gör. Men om du inte har ett svar på min fråga är det väl bättre att låta bli att kommentera med en ny fråga. Eller är du politiker?

The_One 2017-07-07 00:42

Björn är bara bäst! Så enkelt är det! De ligger på Tylösand ! Perra gillar Björn fast han spårade ut och gav ut mitt telefon Nummer

Cyran 2017-07-07 00:50

Citat:

Ursprungligen postat av The_One (Inlägg 533729)
Björn är bara bäst! Så enkelt är det!

Håller med. Björn är i en helt annan liga, finns ingen som är i närheten när det gäller framgång/vinster både som kusk och tränare. Att han tillhör den yppersta världseliten i båda är minst sagt imponerande. Sen är han inte mer än 40 år gammal heller. Otroligt..

The_One 2017-07-07 00:53

Här kommer sommaren! https://www.youtube.com/watch?v=ZmRXh4BIKjw

The_One 2017-07-07 01:33

Vart tog den lilla söta flickan väg!

Manprinsen 2017-07-07 12:05

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 533728)
Jag anser, att många europeiska kuskar är bättre än Björn Goop: Frank Nivard, Eric Raffin, Örjan Kihlström, Erik Adielsson t. ex.

Men varför svarar du inte på min upprepade ursprungliga fråga: Ni som anser Björn Goop vara världens bästa kusk: Hur kommenterar ni hans kuskinsats bakom sin egentränade Ready Ribb? Detta är tredje gången jag frågar.

Du får gärna älska Björn i allt han gör. Men om du inte har ett svar på min fråga är det väl bättre att låta bli att kommentera med en ny fråga. Eller är du politiker?

Jag har inte sett loppet så jag kan inte uttala mig i det specifika fallet.

Jag förstår inte syftet med frågan eller vad du fiskar efter för svar?
Är han inte världens bästa kusk längre för att det sket sig i ett lopp?
Ställer du samma fråga varje gång nått klappträ har gjort bort sig för sjuttioelfte gången?

Shooter 2017-07-07 12:16

Angående Ready Ribb så trodde Björn på bra chans om han skulle få spets, men det fick han inte. Han ville inte gå i dödens på Luddes häst, därav styrningen.

Fulsprit 2017-07-07 12:24

Björn riktigt vass men inte bäst. Örjan är bättre på fler saker så sammanlagt vinner ÖK. Björn är grym på att hålla farten på tröga kusar, men det är även Jorma. Örjan däremot är en annan typ utav finishkörare, där han "lurar" in dem över mållinjen och gör dem morskare än de kanske är/känner sig. I dödens finns det ingen bättre än Örjan. Den som påstår detta är en clown...

Jorma sjukt bra en längre tid men en katastrof från springspår i volt. Erik A. grym på springspår i volt.

Så ni ser - många är bar på någonting, men slå samman allt så finns ingen i närheten utav Örjan, i alla fall inte i Sverige. Sedan är det svårt att jämföra olika länders kuskar då körstilarna är så olika och även att olika överträdelser är tillåtna.

Skulle man göra en sammanställning på punkterna som jag listar nedan så skulle ÖK vinna överlägset;

-Startkusk
-Tempobedömare
-Dödenskörare
-Kör sjysst/osjysst
-Hitta position
-Vara snäll mot hästen och ändå "alltid" köra för att vinna
-Finishkörare
-Motståndsbedömare
-Snabb i tanken
-Flera taktiska strategier om plan A och även B fallerar
-Kör hästen för första gången

Har säkerligen glömt några viktiga parametrar men dessa är "bulken" av det hela...

olle 2017-07-07 12:32

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 533762)
Björn riktigt vass men inte bäst. Örjan är bättre på fler saker så sammanlagt vinner ÖK. Björn är grym på att hålla farten på tröga kusar, men det är även Jorma. Örjan däremot är en annan typ utav finishkörare, där han "lurar" in dem över mållinjen och gör dem morskare än de kanske är/känner sig. I dödens finns det ingen bättre än Örjan. Den som påstår detta är en clown...

Jorma sjukt bra en längre tid men en katastrof från springspår i volt. Erik A. grym på springspår i volt.

Så ni ser - många är bar på någonting, men slå samman allt så finns ingen i närheten utav Örjan, i alla fall inte i Sverige. Sedan är det svårt att jämföra olika länders kuskar då körstilarna är så olika och även att olika överträdelser är tillåtna.

Skulle man göra en sammanställning på punkterna som jag listar nedan så skulle ÖK vinna överlägset;

-Startkusk
-Tempobedömare
-Dödenskörare
-Kör sjysst/osjysst
-Hitta position
-Vara snäll mot hästen och ändå "alltid" köra för att vinna
-Finishkörare
-Motståndsbedömare
-Snabb i tanken
-Flera taktiska strategier om plan A och även B fallerar
-Kör hästen för första gången

Har säkerligen glömt några viktiga parametrar men dessa är "bulken" av det hela...

Sen är det kul att många av de yngre kuskarna närmar sig "gamlingarna" med stormsteg. Tänker på sådana som Christoffer E, Adrian Kolgjini, Kevin Oscarsson och Kim Eriksson.

snasl 2017-07-07 15:53

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 533728)

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 533758)
Angående Ready Ribb så trodde Björn på bra chans om han skulle få spets, men det fick han inte. Han ville inte gå i dödens på Luddes häst, därav styrningen.

Nu ställde du ju frågan till de som anser att Björn Goop är världens bästa kusk. Kanske därför du inte fått respons. Dristar mig till att kommentera även om jag inte tillhör målgruppen.

Ready Ribb var inte reglerbar från start. Galoppsteg under volten och kort innan start, chanslös på den ledning där Björn trodde på chans. Rumplade även till under loppet och verkade inte helt körbar, slutade näst sist felfri (visserligen från dödens, men i lågt tempo) och var knappast i författning vinna oavsett styrning.

Björn valde gå ut i dödens (observera Shooter) mot att fastna i tredje invändigt i lustempo, där vinns inga lopp. Att han sedan inte hade häst köra med enligt det upplägget kunde han inte veta.

Exakt vari ligger ditt insinuerande om att det skulle varit en dålig styrning? Vad skulle han gjort istället? Suttit kvar invändigt och säkrat sista matlappen? Pressat för ledning? Hur tycker DU han skulle kört?

Redigering: Allting till förtret för undertecknad som hade spikat Ready Ribb :(

Spiken64 2017-07-07 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av legolasse (Inlägg 533240)
Hästen tycker jag visat tveksam moral så tror inte barfotan gör någon större skillnad framförallt när det inte är ffg. Dessutom anser jag att detta är det tuffaste försöket med både Muscle Hustle och Dominion Beach som möjliga slutsegrare. Men lycka till det kanske slår väl ut Untersteiner har såklart tokladdat till denna dag.

Tycker den var riktigt bra i försöket precis som dom sagt i stallet

mackpeter 2017-07-07 22:34

Björns kuskinsats med Ready Ribb, som blev bland de sista i loppet.

TT och andra tippade Ready Ribb som vinnare. I Björnkollen streckade Björn honom tillsammans med fyra andra hästar.

På spelsajten Sharps efterlyste jag kommentarer från de som utropar Björn Goop till världens bäste kusk att kommentera hans kuskinsats bakom Ready Ribb.

Svaret från er är: Björn är bara bäst. Är ni stolta över detta uttömliga svar?

snasl 2017-07-07 22:50

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 533813)
Björns kuskinsats med Ready Ribb, som blev bland de sista i loppet.

TT och andra tippade Ready Ribb som vinnare. I Björnkollen streckade Björn honom tillsammans med fyra andra hästar.

På spelsajten Sharps efterlyste jag kommentarer från de som utropar Björn Goop till världens bäste kusk att kommentera hans kuskinsats bakom Ready Ribb.

Svaret från er är: Björn är bara bäst. Är ni stolta över detta uttömliga svar?

Du har inte läst min kommentar #143?

mackpeter 2017-07-07 23:26

Citat:

Ursprungligen postat av snasl (Inlägg 533816)
Du har inte läst min kommentar #143?

Jag har läst varenda inlägg. Konstaterar bara, att ingen svarar på min fråga, som upprepats tre gånger. Jag vill bara höra en kommentar om varför Björn Goop kom bland de sista med en hårt spelad och tippad häst, bl. a. från honom själv och stora betaltjänster.

snasl 2017-07-07 23:56

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 533819)
Jag har läst varenda inlägg. Konstaterar bara, att ingen svarar på min fråga, som upprepats tre gånger. Jag vill bara höra en kommentar om varför Björn Goop kom bland de sista med en hårt spelad och tippad häst, bl. a. från honom själv och stora betaltjänster.

Har du verkligen läst vad jag skrev?? Upprepar: RR mkt nära startgalopp och chanslös på ledning (där BG trodde chansen fanns). BG ut till dödens i lustempo vid risk fastna 3-inv. Hästen inte i författning vinna från någon position för dagen och slutade näst sist felfri. DÄRFÖR kom BG bland de sista. Som ett svar.

Men det var inte din fråga. Du bad någon ("som anser Björn Goop vara världens bästa kusk" för att vara exakt) kommentera styrningen. Jag kommenterade styrningen i #143 men din enda respons efter det var "Svaret från er är: Björn är bara bäst. Är ni stolta över detta uttömliga svar?". Eftersom du läser alla inlägg förstår jag inte om det var av arrogans eller annat som du inte bemötte mitt.

Jag har gett dig en kommentar om styrningen. Jag frågar dig för andra gången: Vad skulle han gjort istället, hur tycker DU Björn skulle ha kört?

mackpeter 2017-07-08 00:07

Citat:

Ursprungligen postat av snasl (Inlägg 533821)
Har du verkligen läst vad jag skrev?? Upprepar: RR mkt nära startgalopp och chanslös på ledning (där BG trodde chansen fanns). BG ut till dödens i lustempo vid risk fastna 3-inv. Hästen inte i författning vinna från någon position för dagen och slutade näst sist felfri. DÄRFÖR kom BG bland de sista. Som ett svar.

Men det var inte din fråga. Du bad någon ("som anser Björn Goop vara världens bästa kusk" för att vara exakt) kommentera styrningen. Jag kommenterade styrningen i #143 men din enda respons efter det var "Svaret från er är: Björn är bara bäst. Är ni stolta över detta uttömliga svar?". Eftersom du läser alla inlägg förstår jag inte om det var av arrogans eller annat som du inte bemötte mitt.

Jag har gett dig en kommentar om styrningen. Jag frågar dig för andra gången: Vad skulle han gjort istället, hur tycker DU Björn skulle ha kört?

Björn har inte klart för sig hästens kapacitet. Han är i Paris och inte på Lökene för att sköta sina träningshästar. I torsdags gick Ready Ribb felfritt och gjorde en usel insats. Men Björn hade noll koll på sin egentränade häst.

Manprinsen 2017-07-08 00:11

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 533819)

Du för en icke-diskussion med dig själv för tillfället. Jag begriper inte syftet med din fråga överhuvudtaget. Om du försöker påvisa att det även kan bli fel för världens bästa kusk så vill jag hävda att du slår in öppna dörrar. Mig veterligen har ingen kusk som kör flera hundra lopp om året lyckats påvisa en segerprocent på 100 hittills.

Eller så har du i vanlig ordning ett överjävligt behov av att demonstrera din egen präktighet?

snasl 2017-07-08 00:12

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 533822)
Björn har inte klart för sig hästens kapacitet. Han är i Paris och inte på Lökene för att sköta sina träningshästar. I torsdags gick Ready Ribb felfritt och gjorde en usel insats. Men Björn hade noll koll på sin egentränade häst.

Frågar dig för tredje gången: Vad skulle han gjort istället, hur tycker DU Björn skulle ha kört?

mackpeter 2017-07-08 00:22

Citat:

Ursprungligen postat av snasl (Inlägg 533825)
Frågar dig för tredje gången: Vad skulle han gjort istället, hur tycker DU Björn skulle ha kört?

Om han haft koll på sin träningshäst skulle han inte vilseleda spelarna som han gjorde i torsdags. Så gör inte ett proffs med koll.

Ni som tycker, att Björn är världens bäste - hur tycker ni om hans agerande i torsdags - frågar jag för fjärde gången.

snasl 2017-07-08 00:29

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 533827)
Om han haft koll på sin träningshäst skulle han inte vilseleda spelarna som han gjorde i torsdags. Så gör inte ett proffs med koll.

Ditt första inlägg i ärendet ifrågasatte hans insats som kusk bakom Ready Ribb. Nu försöker du få det till annat. Jag frågar för fjärde gången: Vad skulle han gjort istället, hur tycker DU Björn skulle ha kört? (Börjar bli löjligt nu utan svar...)

mackpeter 2017-07-08 00:51

Citat:

Ursprungligen postat av snasl (Inlägg 533828)
Ditt första inlägg i ärendet ifrågasatte hans insats som kusk bakom Ready Ribb. Nu försöker du få det till annat. Jag frågar för fjärde gången: Vad skulle han gjort istället, hur tycker DU Björn skulle ha kört? (Börjar bli löjligt nu utan svar...)

Jag får inget svar på min ursprungliga fråga. Du har glidit in i detta på ett bananskal och upprepar en motfråga. Jag håller med om att detta blivit löjligt. Ni kan älska Björn Goop. Det står var och en fritt att göra det. Jag har en annan uppfattning. Nu fokuserar jag på V75 i morgon och lämnar det här tramset.

Spiritus 2017-07-08 00:59

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 533829)
Jag får inget svar på min ursprungliga fråga. Du har glidit in i detta på ett bananskal och upprepar en motfråga. Jag håller med om att detta blivit löjligt. Ni kan älska Björn Goop. Det står var och en fritt att göra det. Jag har en annan uppfattning. Nu fokuserar jag på V75 i morgon och lämnar det här tramset.

Men jösses. Inse att du har gjort bort dig genom att framhärda en tes som i förlängningen innebär att du kräver att alla kuskar (och tränare) på förhand ska veta exakt hur deras hästar kommer att prestera i loppen, dessutom kräver du att de ska veta hur övriga kuskar kommer att agera och hur detta i sin tur påverkar den egna styrningen.

Om ovanstående omöjlighet inte förverkligas i varje enskilt lopp kan man alltså enligt dig inte bevärdigas det ytterst subjektiva (och därmed knappast objektiva, vilket du verkar fara efter) epitetet "världens bäste kusk".

En bisarr hållning som har lett till en bisarr pseudodiskussion.

Grant 2017-07-08 09:53

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 533827)
Ni som tycker, att Björn är världens bäste - hur tycker ni om hans agerande i torsdags - frågar jag för fjärde gången.

Även världens bäste kusk gör fel ibland.

Som chefen brukar säga på mitt jobb; "Den ende som inte gör några fel
är den som inte gör något".

Bara lugn chefen, säger jag då, jag gör så in i helvete många fel.

Värdens bästa Grant kan det vara jag?

Mvh Uffe

snasl 2017-07-08 17:23

Citat:

Jag får inget svar på min ursprungliga fråga.

Jo det har du fått. Det var ingen fråga du ställde utan en uppmaning från andra om att kommentera Björns styrning av Ready Ribb. Vilket jag gjorde. Något som renderat i fullständig tystnad från din sida angående hur loppet kördes.
Citat:

Du har glidit in i detta på ett bananskal

Say what?
Citat:

[Du] upprepar en motfråga.

Yes. Som du fortfarande vägrar besvara efter att jag besvarat din.
Citat:

Ni kan älska Björn Goop. Det står var och en fritt att göra det. Jag har en annan uppfattning.

Vilket får dig till att hoppa på de som "älskar" BG? Och be dem förklara en styrning där BG inte vann? Really?
Citat:

Nu fokuserar jag på V75 i morgon och lämnar det här tramset.

Det är vanligt att ta sin Mats ur skolan när man är över-/motbevisad. Du utgör sannerligen inget undantag.

För FJÄRDE gången: Hur skulle Björn kört istället med Ready Ribb? Ganska okomplicerad fråga.