Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Bergsåker 6 jan (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/31184-v75-bergsaker-6-jan/)

Skaegget 2018-01-06 19:20

Det finns en tråd för Tillsammansbolaget nu.

Gus 2018-01-06 19:33

Citat:

Ursprungligen postat av Lazze (Inlägg 556284)
Härligt att se att Angel of attack stigit över 80% , jag är "speechless" + att alla fortsätter att hävda att detta är den "bästa" spiken (även om han vinner är det ej en bra spik)
Vad har jag missat???


Fäll ner pungen och landa....

Var ödmjuk och förstå att en megafavvo även kan vinna när sjuan ger över
100 kkr,

Espo 2018-01-07 01:05

Jag trodde endel på Zorro Swing, men det gjorde inte betalsidorna. Ändå trendade Zorro Swing endel upp till 6%. Det sjuka är att hästen inte rensa något alls. Fanns på 16% av kvarvarande! Detta kan väl bara förklaras med att det va mängder med stora andelssystem kvar som satt tjocka med hästar i sista avdelningen. Matematiskt skulle V75 idag gett över 350k.

Surt att få så lite betalt för de småspelare som väl satte denna rad. Jag hävdar som vissa andra att ATG tillsammans med gigantiska system och mängder av andelar förstör för oss vanliga spelare. Atg borde sätt max tak på 10 andelar. Löjligt med tex Expressens live system på typ 100 000kr och 100 andelar. Konstigt att de jämt sätter 7an....

lou 2018-01-07 01:18

Fattar ingenting. Var der skrik på tandtuff eller varför har många med den på 2-3 hästar?

Espo 2018-01-07 08:23

Citat:

Ursprungligen postat av lou (Inlägg 556454)
Fattar ingenting. Var der skrik på tandtuff eller varför har många med den på 2-3 hästar?

Ett par betalsidor hade den som drag.

mackpeter 2018-01-07 13:25

Med facit i hand får vi skämmas över våra analyser på Sharps av kallblodsloppet. I programmet var den chansvärderad som trea.

Malla (som väl "bor i stallet" mer eller mindre hos JOP) nämnde inte Tand Tuff i "Vass eller Kass" efter vad jag noterade. Jag hörde honom inte nämna hästen i tid före vare sig V5- eller V75-inlämningen på atg.se. Det vore lämpligt om redaktionen kallade in Malla till förhör. Hans förklaring skulle många av oss spelare vilja höra. Inte minst då Malla väl är med i 10 % av ATGs sändningar.

Tand Tuff fick en smörresa i vinnarhålet bakom Eldvin. Även om motståndarna var oförklarligt usla - utom ospelade Katla Kiro och Art Kjarvald - är det underbetyg, att vi inte noterade hästens remarkabla formförbättring här på Sharps.

Klanke 2018-01-07 19:09

:drunk:

kire1111 2018-01-08 15:49

[QUOTE=mackpeter;556479]Med facit i hand får vi skämmas över våra analyser på Sharps av kallblodsloppet. I programmet var den chansvärderad som trea.



Skämmas över att man som småspelare med kaffepengar inte tar med en häst som inte vunnit på typ 1 år, kallblod som de två mest spelade vinner över 80 %, enligt statistik. Där den enbart vann pga rygg ledare och sedan får den berömda tur-luckan på upploppet. Skulle nog säga att den vann för att de andra var skit för dagen och hade 100 % tur.. Kommer inte hända igen troligtvis o kommer blir sjukt överspelad nästa gång, men bara tacka för det då:hattenav:..

Strappa71 2018-01-09 18:27

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 556452)
Jag trodde endel på Zorro Swing, men det gjorde inte betalsidorna. Ändå trendade Zorro Swing endel upp till 6%. Det sjuka är att hästen inte rensa något alls. Fanns på 16% av kvarvarande! Detta kan väl bara förklaras med att det va mängder med stora andelssystem kvar som satt tjocka med hästar i sista avdelningen. Matematiskt skulle V75 idag gett över 350k.

Surt att få så lite betalt för de småspelare som väl satte denna rad. Jag hävdar som vissa andra att ATG tillsammans med gigantiska system och mängder av andelar förstör för oss vanliga spelare. Atg borde sätt max tak på 10 andelar. Löjligt med tex Expressens live system på typ 100 000kr och 100 andelar. Konstigt att de jämt sätter 7an....

Nej. Visserligen klarade 167.1 av 1079 kvarvarande system Zorro Swing men det går inte att jämföra med spelprocenten som anger hur stor andel av alla RADER som en häst är spelad på.

Inför V75 hade de 1079 systemen sammanlagt ca 2694.3 RADER kvar fördelat på 1079 system. I snitt ca 2,5 streck per system.

Av dessa 2694.3 rader satt alltså 167,1 på Zorro Swing. Det blir 6.02% av de kvarvarande raderna jämfört med 5,67% av samtliga rader.

Zorro var mycket riktigt hårdare betrodd av de som klarade 7 rätt jämfört med resten av spelarkollektivet. Men det var mycket marginellt. 6% vs 6% med en vettig avrundning.

Matematiskt borde raden mycket riktigt ha gett mycket, mycket mer. Men underutdelningen berodde nästan inte alls på Zorro Swing.


( Det totala antalet kvarvarande RADER går att räkna ut genom att dividera 7-rättspotten med ev utd på varje häst i V75-7 och sedan summera dessa. )

Espo 2018-01-09 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 556664)
Nej. Visserligen klarade 167.1 av 1079 kvarvarande system Zorro Swing men det går inte att jämföra med spelprocenten som anger hur stor andel av alla RADER som en häst är spelad på.

Inför V75 hade de 1079 systemen sammanlagt ca 2694.3 RADER kvar fördelat på 1079 system. I snitt ca 2,5 streck per system.

Av dessa 2694.3 rader satt alltså 167,1 på Zorro Swing. Det blir 6.02% av de kvarvarande raderna jämfört med 5,67% av samtliga rader.

Zorro var mycket riktigt hårdare betrodd av de som klarade 7 rätt jämfört med resten av spelarkollektivet. Men det var mycket marginellt. 6% vs 6% med en vettig avrundning.

Matematiskt borde raden mycket riktigt ha gett mycket, mycket mer. Men underutdelningen berodde nästan inte alls på Zorro Swing.


( Det totala antalet kvarvarande RADER går att räkna ut genom att dividera 7-rättspotten med ev utd på varje häst i V75-7 och sedan summera dessa. )

Ja feltänkt från min sida. Svårt att räkna på vilken häst som rensade alldeles för lite? Jag tippar att kallblodsloppet rensade alldeles för dåligt...

Strappa71 2018-01-10 06:00

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 556675)
Ja feltänkt från min sida. Svårt att räkna på vilken häst som rensade alldeles för lite? Jag tippar att kallblodsloppet rensade alldeles för dåligt...


Att det är svårt att räkna på stämmer bra. Det är bara mellan näst sista och sista avdelningen som ATGs info räcker till för att räkna ut rad-renset. Mellan övriga avdelningar blir det bara gissningar och spekulationer.

I flera år har jag tjatat på ATG att de ska redovisa antalet kvarvarande RADER efter varje avdelning. Men jag får svaret att de inte ser någon efterfrågan för detta från sina kunder.

Om ni saknar ett bra sätt att läsa av den VERKLIGA värde-utvecklingen längs med omgångeb bör ni skriva till ATG och kräva att de ska börja visa RAD-nedräkning istället för den trubbiga och snudd på meningslösa system-nedräknaren.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved