Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-01-03, 12:32   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

V75 Bergsåker 6 jan


V75 winter burst över och dröjer till sista helgen i denna månad till nästa extra V75a. Lite nya. Propositioner och lite högre prispengar nyheterna, men annars blir det mesta som vanligt på lördagarna.

Aviseras bra vinterväder just nu. Kallt och soligt och det lär bli brodd som gäller. Lite frågetecken för det kanske framförallt på Nurmoshästarna, men annars en väldigt ihålig omgång som på förhand ser ut att ge väldigt låg utdelning. Nyckeln till det Robert Bergh som kommer ha flera gigantiska favoriter.

V75-1

Här blir Geisha Sund megafavorit. Ute i stoeliten annandag jul som stor favorit. Ingen mening att dra slutsatser av det loppet då banan var så usel den dagen. Vann sedan tre dagar senare men mötte då mest skräphästar på Bergsåker. Möter sannerligen inga kanoner på lördag heller och borde bara vinna mot sånt här skräpmotstånd.

V75-2

Ser spelvänligt ut men inget av de bättre klass 2 försök som körts snällt sagt. Twinkle Kronos rätt hyfsad och är väl spetschans. FairPlay Pellini med Mika Forss intressant men en barfotahäst hos Nurmos som ska upp till Norrland och tävla med brodd. Dom två i första hand.

V75-3

Digital Ink till spets och sen utmanar Zenit Brick. Är väl bara dom två som har chans att vinna denna urvattnade gulddivisionen på papperet.

V75-4

Många chanslösa nästan poänglösa kallblod här. Odin Tabac visade senast att den kan prestera även med skor. Bättre än jag trodde. Möter ingen Månprinsen nu utan svårigheten ligger väl i att den ska ta sig runt ett stort fält mestadels dåliga hästar.

V75-5

Angel Of Attack omgångens största favorit troligen. Fick perfekt spår för spets och slut och möter heller ingenting i detta lopp jämfört med vid V75 vinsterna på Jägersro och Åby. Finkade heller inte på solvallas usla bana annandag jul. Brodd måste vara en nyhet och det är 2640m nu, så om den inte gillar brodd finns det en förlustfara trots allt över 2,5 varv.

V75-6

Ännu en storfavorit troligen i Persos Smokie som vann lätt på V75 senast på Axevalla efter rätt sen lucka. Helt annat banunderlag nu. Hård broddbana troligen istället för lite potatisåker som det väl var på Axevalla och även näst senast.

V75-7

Ser rätt öppet ut till skillnad från de flesta loppen denna lördag. Frågan här också hur Nurmoshästarna ska funka med brodd. Bästa hästen troligen Erik Sting som bara gjorde en start 2017 och gjorde det då bra. Bäst barfota runt om dock så flera osäkra faktorer att beakta.


Sammanfattningsvis ser det inte ut som en omgång som kommer ge särskilt mycket i utdelning på förhand, men nytt med brodd för många hästar.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-03, 12:41   #2
 
Dyngjohans avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Ort: Staffanstorp
Inlägg: 61
Sharp$: 773
Standard

En trav amatörs tankar inför lördagens spel....
Så var det nytt år,nya lopp,nya insatser och förhoppningsvis nya vinster.
Lördagen spel tycker jag går i Robert Berghs och Mika Fors Favör.

Avd 1.

Jag tror någon av hästarna 13 Raffinos, 14 Evin Boko och 15 Geisha Sund
vinner.
6 U.Bergs Oppzi var väl en snackis häst för någon vecka sedan.
12 New Flame är väl en kanske häst och 1 Global Trustful, vem vet,den kanske vinner.

Avd 2

Här hoppas jag på 3 Fairplay Pellini, 6 Mellby Ess och 7 Jaguar Håleryd.
2 Twinkel Kronos och 11 Weeken Fun kanske har med det att göra.

Avd 3

Mina första val är 3 Digital Ink och 5 Zenit Brick.
7 Beau Mec har varit på tapeten ett tag och varför inte...
1 Indoor Voices kanske vinner igen
2 Poochai kanske lurar i vassen...
eller så är det bara att spika 5 Zenit Brick..

Avd 4

Här blir det
3 Eldvin
4 Storsjarmören
Ska 15 Odin Tabac hinna i kapp eller är det så att 12 Art Kjarsvald vinner med Torbjörn Jansson..

Avd 5

Här får Robert Berg förtroendet med 2 Angle of Attack...Spik

Avd 6

Min första häst är 7 Forcast, igen, haft honom som vinnare innan..
4 Taffy var lite av en snackis i helgen...om jag inte minns fel..
11 Sambuca Knight och 1 Mellby Brunello tror jag på och långt där bak smyger 12 Tabacco fram och vinner.....kanske..

Avd 7

Jag avslutar enkelt....Spik på 6 Erik Sting..
Dyngjohan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-03, 14:13   #3
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Ja Roberts kanoner vill man hålla i hand, som bara skulle vinna varje lopp nu under jul typ. Ja gick ju bra..
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-04, 17:34   #4
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Oroande att se unibets odds. Det är aldrig kul på förhand med ett flertal hästar till under 2 ggr pengarna på V75. Angle Of Attack allra lägst till 1,40. Är nog läge att leta andra spel på lördag om man tror att Geisha Sund, Zenit Brick och Angle Of Attack vinner för då lär återbetalningsprocenten på V75 hamna på genomusla 26-39 procent.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-04, 18:22   #5
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Jag vidhåller att Berghs form är stort frågetecken. Många hästar underpresterar fortsatt. Gardera Angel of attack eller stå över i min bok...

Problemet är att motbuden har dåliga lägen samt tveksam form.

Senast redigerad av Espo den 2018-01-04 klockan 18:30.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 15:45   #6
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 728
Sharp$: 37596
Standard

Det är väldiga skrik på Weekend Fun tills i morgon. Intressant häst från svårt läge.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 16:57   #7
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Trots all dissning här på sharps vann Bergh 2017 en hoper ligor av olika slag. Stallet körde in 60 miljoner. Imorgon vinner han med favoriterna Geisha Sund och Angel of Attack, som jag spikar. I guld låser jag på Digital Ink och Zenit Brick. Därmed blir det plats för rejäl gardering i övriga lopp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 17:08   #8
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Jag är en av dom som dissat Bergh här. Men det är inte för att hästarna är kassa, mer att jag känner att jag inte vet var man har Bergh. Han kan ge avslag och vinna med flera längder. Eller så är allt glasklart och hästen går i mål veckan efter.
Samma som Pihlströms snack om sina hästar.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+10), Staketkusken (+1), abstruse (+10)
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 17:31   #9
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

Geisha Sund borde ha vettig chans att runda dessa och Berg brukar ha iordningställt när det vankas Bergs (åker) A 15 b 11~14~1

avd2.
Draget blåser ner dem om jag läser loppet rätt. Fullfart från flera händer och en låg tidsnotering på varvet lockar spel Skoglunds häst. Har bra fart för sin klass och 7% är ett fynd! A 11~2 b.4~9~6~,3~5

avd3.
Zenit brick har varit outständing på slutet och att Mikka Foss sitter upp är ingen nackdel precis. Blir lite väl stor och draget måste ändå vara nr 1 med Örjan som kan få en fin smygare och spurten är vass, duell mellan 3 och 5 skulle vara mumma för Örjans del.

avd4.
Sjö vin kommer från formstall och så gör även Sjö odin som har sätt finfin ut på slutet. Båda 8% Jisses! Vi streckar på en del.. a 2~10 b 15~3~7~4~1

avd5.
Spets och slut.... nr2 res 8

avd6.
Här finns mycket godis, Hagentoy på 6%?? vettigt läge och bra spurtkrut till slut. Tobacco som är vass i spurten vann 600 000 för 2 år sedan med denne som spik - kommer ni ihåg? A 9~12 b 3~2~11~4

Här höjer sig fyra hästar över mängden och blir också utgång på vårat system... Draget får kanske loppet med kungen av bergsåker? A 12~1~5~6 b.,4~3
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 17:34   #10
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Tänkte förklara varför jag låser guld på Digital Ink och Zenit Brick.

Zenit Brick är en oerhörd häst och ägaren/uppfödaren Anders Bredberg är att gratulera. Han är värd denna guldklimp. Senast kördes Zenit av Björn Goop från spår 1. Björn lyckades inte få ut Zenit från innern utan hamnade långt bak. Ut i fjärdespår sista kurvan. Därifrån skall ingen häst kunna vinna ett guldlopp. Men fantastiske Zenit vann lätt trots tattarloppet.

I morgon får Digital Ink ledningen utan att offra mycket energi. Innerspåret på Solvallas lervälling senast var katastrofalt för Inken. Nu får Zenit kämpa sig fram till dödens och göra loppet därifrån. Det blir håååårt i måååål.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 17:37   #11
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Tänkte förklara varför jag låser guld på Digital Ink och Zenit Brick.

Zenit Brick är en oerhörd häst och ägaren/uppfödaren Anders Bredberg är att gratulera. Han är värd denna guldklimp. Senast kördes Zenit av Björn Goop från spår 1. Björn lyckades inte få ut Zenit från innern utan hamnade långt bak. Ut i fjärdespår sista kurvan. Därifrån skall ingen häst kunna vinna ett guldlopp. Men fantastiske Zenit vann lätt trots tattarloppet.

I morgon får Digital Ink ledningen utan att offra mycket energi. Innerspåret på Solvallas lervälling senast var katastrofalt för Inken. Nu får Zenit kämpa sig fram till dödens och göra loppet därifrån. Det blir håååårt i måååål.
Om inte Örjan gottar sig av detta?
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 20:07   #12
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2213
Standard

Man tar aldrig 2 hästar i ett lopp. Antingen spikar man eller så tar man flera.
I det här fallet är det solklart att värdet ligger i att spika Inken om man tror på ett tvåhästarsrace.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 20:55   #13
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Man tar aldrig 2 hästar i ett lopp. Antingen spikar man eller så tar man flera.
I det här fallet är det solklart att värdet ligger i att spika Inken om man tror på ett tvåhästarsrace.
Säg det till Harry Boy som kammade hem 20 millar i helgen som var.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 20:58   #14
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Säg det till Harry Boy som kammade hem 20 millar i helgen som var.
Var det på lås på de två mest spelade? Månprinsen har ju ganska rätt. Tar man två streck och Zenit B vinner så är det inte så positivt. Noll värdeutveckling men man har betalt lika mycket för en häst till.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 21:19   #15
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Var det på lås på de två mest spelade? Månprinsen har ju ganska rätt. Tar man två streck och Zenit B vinner så är det inte så positivt. Noll värdeutveckling men man har betalt lika mycket för en häst till.
Exakt! Vill man absolut dubbla systemkostnaden med en häst till så skulle iaf jag chansa bort favoriten och försöka hitta vem som profiterar på ev överpace.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td