![]() |
Bergh är ojämn men nog ska de vinna minst ett lopp idag! Samma med Nurmos som har ett gäng bra chanser.
Min enda spik idag blir Twinkle Kronos i andra. Där ödslar alla andra streck så det gäller att ta ställning för att komma steget före. Startsnabb nog att kunna leda hela vägen, absolut en av de bästa kuskarna och tränarna i loppet, står perfekt inne och fick bra uppladdning senast med massor sparat bakom bromskloss. Lägger hellre pengarna på att försöka fälla Angle Of Attack som visserligen är loppets klart bästa häst men bombar emellanåt och är "Järvsöfaks-stor" den här gången i brist på motstånd. Men det finns några få där bakom som kommer ta det om han inte är på topp, under 5% på dessa är enormt spelvärt! Digital Ink intressant, det finns ju en hel del scenarios då den vinner och den är streckad lååångt efter favoriten som andrahandare. Storfavorit från spår 5 brukar ju betyda walk over men det känns inte troligt den här gången faktiskt. Hamnar Forss i tredje ytter och inte styr fram till dödens i tid är det nog kört. Konstiga hål i strecklistan idag (12 Tobacco med Haugstad före 7 Forecast med Örjan t ex), förhoppningsvis får man betalt för det! |
Citat:
|
Jag åker på bandy och dricker glögg. Gjorde en liten egen i går. Där spikades Örjan x 2. Återkommer in här lagom till V5.
Heja Boltic! |
Citat:
|
Eftersom jag är lite statistikspelare och funderar på att utgånga några Bergh-hästar idag kollade jag upp hur de presterat på Bergsåker. Statistik är ju bara statistik men den är ju inte jättelovande.
Geisha 6/16 Inken 0/1 Angle 1/5 Sambuca 0/0 Pacific 0/3 Å andra sidan har Bergh tagit minst en seger i 10 av de 14 V75-omgångarna under 2016-2017. Och i de flesta där han inte satte någon hade de få direkta chanser, max 1 knapp favorit per omgång. Så det talar ju för, den här gången är det två storfavoriter och en klar andrahandare. Jag landar nog på ett utgångskrav med Geisha/Inken/Angle där minst en ska vinna. |
Bergh tar nog minst en seger på sin gamla hemmabana. Angle of Attack är svår att gå emot, men han har ju ytterligare ett par bra chanser.
|
Väldigt trist att legolas bet inte alla satsar på lördagarna. Idag om man tror Angel Of Attack och någon till av megafavoriterna vinner hade P76 varit oerhört mycket mer intressant än atgs V75 spel som ju känns totalt iskallt med dessa spikar (garantijackpot och konfiskering av vinstpengar om det blir så). Men att gå in på P76 med just nu ca 2000 kr i sjurättspoolen känns ju ännu mer iskallt trots att varenda krona i vinstpoolen kommer betalas tillbaka.
Ingen hårdsatsning från atg live heller. Robin och Malla i studion. |
Bergh har en "förmåga" att bränna med största favoriter så Angle of Attac provar jag fälla. Tar med 8,9,10 och hoppas nån av de vinner.
Sen brukar Bergh vinna ett lopp på sin gamla hemmabana och det tror jag han gör direkt i första med Geisha Sund, så den spikar jag. Zenit Brick har imponerat stort i guld på slutet, men en annan kusk idag och Inken innanför gör att jag garderar där också. Hoppas mest på Narold Vox. Ingen Månprinsen AM i listan idag, och 2640m gör att Odin Tabac har extra tid att runda dessa och % på den gör att det är värt och chansspika. Så Odin Tabac blir spik nr.2 Lycka till |
Nu får ni bestämma er, heter hästen Angel of Attack eller Angle of Attack? :p
|
Citat:
|
Angle. Är väl bara Goopen som säger Angel?
|
Citat:
|
Citat:
Det är väl inget problem att det inte "finns ngt motbud" + det är väl en gåva??att jessica skulle toktrycka är väl inte lösningen här? jag tror angle oa viker ned sig..med eller utan tryck =spelvärde. Och Citat:
(ps..nu är han klar enligt Murphys law....):omfg: |
Om man kollar i anmälningslistorna vad betyder (N)?
Exempel i avd 2 Kihlström på Lionize och weekend fun |
Berg kör bike på Pacific W.F och vill försöka köra i ledningen säger han. Vinner han med den?
|
Citat:
|
7,32 i v odds på 3 procentaren som vann V4-2 överlägset. Vad visste v spelarna i Sundsvall som V4 spelarna missade totalt?
|
Citat:
Lycka till själv! |
Citat:
|
Varför är det typ ingen här som nämner Food Money? Grym avslutningen senast när han spurtade förbi Nuncio precis innan mållinjen. I skrivande stund 4,82%.
|
Citat:
|
5 PACIFIC W.F. ska tydligen till spets i V75:7, Bergh lät så där lagom lurig, jänkarvagn lät ju också positivt. 11%.
|
Citat:
|
Ove A tror på Moe Svarten.
|
Citat:
Det här lade Bergsåker ut i torsdags. Titta från ca 2 min in. |
3,50 tillbaka på 8 Izzy - är inte det spelbart?
|
Citat:
|
Det blir en chansrad idag..
Garderar Angle OA (såklart) spikar Zenit,,sen tycker jag att det vimlar av tänkbara storskrällar..får se hur det blir..Lutar åt spik på Tobacco (12 avd 6) inte så dåligt spår med volt och klart bäst kapacitet i det här gänget... L |
Citat:
|
Citat:
|
Huzzah!!
Angle of attack stigit till 82% nu!!!! Seriöst? , Tittar ingen i lopparkivet numera?Är han som senast platsar han inte i klass2 ens....... |
lol med i 3 andelsspel och varenda jävel spikar Angle. Kan omöjligt vara så stenklar med tanke på stallformen och procenten. Vad har jag missat med den? Är den inte väldigt missgynnad av brodd?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
*Edit* kör med lite C-hästar= han kommer med L |
Citat:
|
Citat:
Men din signatur? Snarare 1992-93 än 2006, väl?! |
1.8 på en häst som borde behandlas av veterinär.
|
Nu när "Spelexperten MALLA säger att Angle of Attack är klar är gard. given...)
SYS = V75 - 2018-01-06 - Bergsåker Systemet skapat med 'Hjälp på traven!' (http://www.hpt.nu) V75-1: Stolopp - 1:A PRIS 125 000, 2640 V 1(B) - Global Trustful(6,7) 5(C) - Sahara Sun(7,3) 6(B) - U.Bergs Oppzi(9,7) 11(A) - Qatrine Gel(3,7) 12(C) - New Flame(11,3) 13(B) - Raffinos(2,3) 14(B) - Evin Boko(4,0) 15(B) - Geisha Sund(1,0) V75-2: FM Reklam - Klass II, Försök 2 i Meeting 1 (Final Solvalla 10 februari 2018) - 1:A PRIS 125 000, 2140 A 2(B) - Twinkle Kronos(4,0) 3(B) - Fairplay Pellini(1,7) 4(B) - Orkidee Skift(4,0) 7(B) - Jaguar Håleryd(5,0) 9(B) - Toreador(5,3) 10(C) - Gobo's Mystery(10,3) 11(A) - Weekend Fun(5,0) V75-3: Malms Rör - Zoogins lopp - Gulddivisionen, Försök 2 i Meeting 1 (Final Solvalla 10 februari 2018) - 1:A PRIS 200 000, 2140 A 5 - Zenit Brick(1,0) V75-4: Kvisslebruns lopp - 1:A PRIS 125 000, 2640 V 10(B) - Sjö Odin* (NO)(4,0) 14(A) - Moe Svarten* (NO)(6,0) 15(B) - Odin Tabac(1,0) V75-5: Nextrent - Top 7 - Silverdivisionen, Försök 2 i Meeting 1 (Final Solvalla 10 februari 2018) - 1:A PRIS 150 000, 2640 A 2(B) - Angle of Attack(1,0) 3(B) - Flip a Coin(10,7) 4(C) - Above All Ås(7,7) 9(A) - Merry Broline(3,7) 10(B) - Lincoln Lawyer (US)(2,0) 11(C) - Cupido Sisu(8,3) V75-6: AIAB Energy - Bronsdivisionen, Försök 2 i Meeting 1 (Final Solvalla 10 februari 2018) - 1:A PRIS 125 000, 2140 V 12 - Tobacco(2,0) V75-7: Stål & Fasad AB - Klass I, Försök 2 i Meeting 1 (Final Solvalla 10 februari 2018) - 1:A PRIS 125 000, 1640 A 1(B) - Jaques Noir(1,7) 2(B) - Andreas Boy(8,0) 3(B) - Zorro Swing(4,3) 4(A) - Harmon Boko(8,0) 6(B) - Erik Sting(2,0) Systemstorlek: 5 040 Reducerad storlek: 2 960 Kostnad: 1 480,00 kr Reduceringsgrad: 41,3 % ABCD-Villkor 1,2,3,4,5 A-Hästar 0,1,2,3,4 B-Hästar 0,1 C-Hästar Lycka Till !½ L |
Jag kör utgång på Qatrine Gel
|