Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Jägersro 14 april (jackpot) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/32135-v75-jaegersro-14-april-jackpot/)

olle 2018-04-08 12:36

V75 Jägersro 14 april (jackpot)

Man var lite rädd att det skulle bli tunt och ointressant när man såg hur dåligt anmält det var till vissa lopp. Bara 10 hästar i silver t ex men när man precis såg vilka 10 hästar det handlar om blev man så glad att man hoppades det var lördag redan nu. Derby Trial är väl det enda loppet som blev rätt ointressant spelmässigt med tanke på att Conrad Lugauers nya megastjärna Harran Boko startar där.

I klass 2 försöket ringade man in två hästar direkt. Karlstedts Ronzon Face som var som en ny häst senast barfota runt om och med jänkarvagn i ett oerhört bra lunchlopp. Kan inte tänka mig annat än att det blir samma nu. Sen såg väl alla vad som hände med Veijos Love You avkomma Love No Limit när skorna rycktes senast. Ett riktigt bra lopp det här.

Klass 1 hade otroligt många anmälda. Hela 7 st 1000 poängare som inte kom med. Aramis Amok galopp senast som stor snackis. Ruggig gången innan i årsdebuten på Jägersro.

Brons inte helt lättlöst men fastnade för Sobel Conway med lopp i kroppen.

Silver. Vad ska man säga? Olle Rols debut i klassen. Luddes ruggiga 5 åring Rajesh Face årsdebuterar. Coctail Fortuna som var sanslöst bra barfota senast. Dragster om spetsläge. Untersteiners ruggigt fina Springover årsdebuterar. Vilket race alltså.

Guld borde väl Day Or Night In vinna som den såg ut sist, men motbud saknas verkligen inte.

Massor av intressanta hästar i stoloppet för lärlingar. Men man får väl tro att Julia Af Solnäs med topplärling är bättre nu än sist.

Harran Boko vinner derby trial. En kommande världsstjärna kanske.

Spiritus 2018-04-08 12:56

Trist att de lägger Harran Boko på kupongen när Stodivisionen, ett vidöppet lopp med 15 märrar, finns.

Lovade för övrigt mig själv att spika Olle Rols var och när han än skulle komma ut efter uppvisningen i går. Maken till häst som bara studsade förbi vilt kämpande konkurrenter har väl sällan skådats. Får se om jag lyckas hålla löftet hela veckan.

olle 2018-04-08 13:01

Citat:

Ursprungligen postat av Spiritus (Inlägg 566987)
Trist att de lägger Harran Boko på kupongen när Stodivisionen, ett vidöppet lopp med 15 märrar, finns.

Lovade för övrigt mig själv att spika Olle Rols var och när han än skulle komma ut efter uppvisningen i går. Maken till häst som bara studsade förbi vilt kämpande konkurrenter har väl sällan skådats. Får se om jag lyckas hålla löftet hela veckan.

Då loppet trots 10 hästar lagts på dd är väl bedömningen att den inte ska vara klar.

Men att lägga derby trial på V75 visar väl med tydlighet att atg/st gärna ser att det blir jackpot en lördag till. Annars hade det loppet såklart hamnat på lunch V4 och stodivisionen på V75.

Dyngjohan 2018-04-08 19:16

En trav amatörs tidiga tankar inför lördagens spel, innan streckfördelningen....

Avd 1.
Går ut hårt med en spik direkt...
2 Harran Boko som jag tyckte såg överlägsen ut senast jag såg den...
Bakom gillar jag 5 Neelix och 7 The Bucketlist F

Avd 2
Kan det vara så att Lugauers häst vinner igen...2 Volita Go
1 Milady Amok...verkar som Veijo fått snurr på sina hästar igen
3 Höving Venus tycker jag alltid är farlig
8 Stoneisle Ocean hög segerprocent
9 Zola grand Gru med lärlingen Oskar J....är han lärling än??
15 Julis af Solnäs vinner varannan gång....dax nu..

Avd 3
Tar alla hästarna här....lättast så...

Avd 4
Tror det blir körning mellan 3 Love no Limit och
4 Dontbreakthebankås...vem ger sig av Ludde och Veijo
eller vem galopperar..
5 Ronzon Face och 7 Ferrell tror jag kan vara farliga i så fall
8 Havbergs Viking med Erik kanske hittar en bra väg fram
Avd 5
Hur går det här då?
Ska 3 Juan med Ingves vinna
Håller 1 Super War House ledningen
Eller blir det 12 Sobel Conway eller kanske 10 Friend of Nature som vinner

Avd 6
Ska man chansspika 5 Dragster....
Annars finns
1 Olle Rols
2 Maste Crowe
4 Mellby Collector

Avd 7
3 Bandit Brick en vinnare i Danmark...blir det så här också??
2 Rur Cesar Run har jag jagat innan
4 Shorthanded Jag giftig
7 Star Costashorta kanske fel spår
12 Scorpion Kiss hmmmmm
10 Cash Valley hög segerprocent...

overpace 2018-04-08 22:21

Kanske blir det lite surr om Day Or Night In och hans segertid i senaste loppet? Den korrekta tiden är med 100% säkerhet 10,3. Officiella tiden 09,6 får man om man startar klockan vid 1609-starten, stänger av vid målgång och sedan räknar på distansen 1640 m.

grönvitt 2018-04-09 08:35

Citat:

Ursprungligen postat av Spiritus (Inlägg 566987)

När det gäller Olle Rols är det nog som det sas om den gamla hockeykämpen P-O Carlsson.
Han är undervärderad ända till han är övervärderad.

Visst kan han vinna igen men Ingves körde ett helt perfekt lopp, utan så bra draghjälp hade det blivit mycket svårare att komma ifatt. Sedan har han aldrig varit i närheten av att möta så här bra hästar.

Fagerdahlen 2018-04-09 08:48

Citat:

Ursprungligen postat av grönvitt (Inlägg 567038)
När det gäller Olle Rols är det nog som det sas om den gamla hockeykämpen P-O Carlsson.
Han är undervärderad ända till han är övervärderad.

Visst kan han vinna igen men Ingves körde ett helt perfekt lopp, utan så bra draghjälp hade det blivit mycket svårare att komma ifatt. Sedan har han aldrig varit i närheten av att möta så här bra hästar.

Det skulle överraska mig något enormt om han går ut i silver och bara vinner.
Dragster har ju garantispets i alla fall och därifrån blir han farlig.

trance_error 2018-04-09 10:14

Citat:

Ursprungligen postat av Fagerdahlen (Inlägg 567042)
Det skulle överraska mig något enormt om han går ut i silver och bara vinner.
Dragster har ju garantispets i alla fall och därifrån blir han farlig.

Tycker du han tar en längd på Master crowe?
Har själv inte studerat, än.

Fagerdahlen 2018-04-09 10:46

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 567048)
Tycker du han tar en längd på Master crowe?
Har själv inte studerat, än.

Dragster är ruskigt snabb ut så jag tror absolut han tar en längd på Master Crowe

sheriffen78 2018-04-09 14:37

Citat:

Ursprungligen postat av Fagerdahlen (Inlägg 567050)
Dragster är ruskigt snabb ut så jag tror absolut han tar en längd på Master Crowe

Finns väl inte många hästar i Sverige som kan svara Dragster...

Fagerdahlen 2018-04-09 14:59

Hoppas Olle Rolls görs till stor-favorit på lördag.. Det finns god anledning att gardera honom denna gång :)

mackpeter 2018-04-09 15:50

Hur ska man värdera insatsen Day Or Night In gjorde i årsdebuten. Han vann överlägset mot skralt motstånd på elitloppstiden 09,6. Som han såg ut efter vinterträningen verkade han oslagbar.

På lördag är det spår sex. Jocke och Ludde har innerspåren. Med Jairo och Olympic Kronos visade dom senast en total vansinneskörning med blanka vapen. Jockes överfall var av det värre slaget. Blir det tuppfäktning med vässade klor även nu? Då blir det en lätt match för Johan. Day Or Night In är väl en bättre häst än Västerboonthenews.

Som spelare är det särskilt intressant, att Luddes fanclub är så stor att han kan prata upp Dante ur Underjorden till spelfavorit.

KalleKlut 2018-04-09 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 566985)
Man var lite rädd att det skulle bli tunt och ointressant när man såg hur dåligt anmält det var till vissa lopp. Bara 10 hästar i silver t ex men när man precis såg vilka 10 hästar det handlar om blev man så glad att man hoppades det var lördag redan nu. Derby Trial är väl det enda loppet som blev rätt ointressant spelmässigt med tanke på att Conrad Lugauers nya megastjärna Harran Boko startar där.

I klass 2 försöket ringade man in två hästar direkt. Karlstedts Ronzon Face som var som en ny häst senast barfota runt om och med jänkarvagn i ett oerhört bra lunchlopp. Kan inte tänka mig annat än att det blir samma nu. Sen såg väl alla vad som hände med Veijos Love You avkomma Love No Limit när skorna rycktes senast. Ett riktigt bra lopp det här.

Klass 1 hade otroligt många anmälda. Hela 7 st 1000 poängare som inte kom med. Aramis Amok galopp senast som stor snackis. Ruggig gången innan i årsdebuten på Jägersro.

Silver. Vad ska man säga? Olle Rols debut i klassen. Luddes ruggiga 5 åring Rajesh Face årsdebuterar. Coctail Fortuna som var sanslöst bra barfota senast. Dragster om spetsläge. Untersteiners ruggigt fina Springover årsdebuterar. Vilket race alltså.

Guld borde väl Day Or Night In vinna som den såg ut sist, men motbud saknas verkligen inte.

Massor av intressanta hästar i stoloppet för lärlingar. Men man får väl tro att Julia Af Solnäs med topplärling är bättre nu än sist.

3 lopp inom V75 som inte är fulla på en av Sveriges sk storbanor. Bedrövligt i mina ögon!

trance_error 2018-04-09 17:53

Una Blessed nån spyder vagn ffg

Executive 2018-04-09 19:44

Blir galen på Olle. Garderat honom i fem raka V75 omgångar nu och han bara vinner och vinner. Spik nu så kommer väl torsken. Hjälp!!! :cry:

Fagerdahlen 2018-04-09 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av Executive (Inlägg 567101)
Blir galen på Olle. Garderat honom i fem raka V75 omgångar nu och han bara vinner och vinner. Spik nu så kommer väl torsken. Hjälp!!! :cry:

Nu är det verkligen läge ju... :)
Upp i klass, garanterat ingen spets..
Kan ju ha fel att han inte vinner ändå, men jag kommer med allra största säkerhet spika Dragster!

kire1111 2018-04-09 20:03

Citat:

Ursprungligen postat av Executive (Inlägg 567101)

I min bok är Olle en guldhäst och är den lika bra som sist så blir den väldigt svår att slå. Spåret kommer inte va några problem heller, förmodligen. Slutat att ta ner månen, konstigt nog är det då stålar har börjat trillat in... I bland känns det som favoriter ska fällas i absurdum. Tänker spika tills den torskar och ser ut som kattskit :smoke:

Espo 2018-04-09 22:24

Citat:

Ursprungligen postat av kire1111 (Inlägg 567103)
I min bok är Olle en guldhäst och är den lika bra som sist så blir den väldigt svår att slå. Spåret kommer inte va några problem heller, förmodligen. Slutat att ta ner månen, konstigt nog är det då stålar har börjat trillat in... I bland känns det som favoriter ska fällas i absurdum. Tänker spika tills den torskar och ser ut som kattskit :smoke:

Jag skulle säga att spåret högst troligen innebär problem. Takter ör rutinerad och kommer punktmarkera Ingves. Denna gång tror jag han blir sittande på innespår. Sen kanske han hittar ut under loppet och vinner ändå, men jag gör ett fällningsförsök igen...

Spiritus 2018-04-10 00:04

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 567110)
Jag skulle säga att spåret högst troligen innebär problem. Takter ör rutinerad och kommer punktmarkera Ingves. Denna gång tror jag han blir sittande på innespår. Sen kanske han hittar ut under loppet och vinner ändå, men jag gör ett fällningsförsök igen...

Borde inte Takter ha fullt upp med att försöka svara ut Dragster? Tror inte att Master Crowe har en suck mot Dragster i startrusningen, men Takter är väl sällan den som är mest påläst? Det skulle i så fall öppna för Olle att ta sig ut i andraspår direkt.

Visst fick Olle en bra resa i lördags, men sättet han studsade förbi blivande guldhästar som Pastore Bob och Erik Sting var bländande. Men det är ju inget krav att få såna resor för att vinna. Han har ju byggt sitt staket den hårda vägen, gått i dödens och tågat i spåren. Bara en gång har han gått i spets på V75.

Det dryga är ju att hela Harry Boy-maffian kommer spika Olle och Harran Boko. Men vad ska man göra när ATG gör allt för att döda spelvärdet?

magicalrat 2018-04-10 00:45

Shorthanded Jag spikas på allt på lördag! :clap:

trance_error 2018-04-10 01:00

Undrar vilken form Dante Boko är i, har vunnit en årsdebut tidigare, och tar spets här, får invänta o se vad lutfi säger. Varit ifrån 2,5 månad

Fagerdahlen 2018-04-10 14:09

Citat:

Ursprungligen postat av magicalrat (Inlägg 567121)
Shorthanded Jag spikas på allt på lördag! :clap:

Tänkte precis nämna den!
Var ju ute mot mycket tuffare motstånd senast och kom ändå trea**
Detta gäng vinner han emot :cheers:

Spiken64 2018-04-10 17:50

Snackhästen i första loppet är ju helt klart Calle Crown är gör ju favoritspelare bort sig.

12 000 vinnare

Rob 2018-04-10 18:36

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 567151)
Snackhästen i första loppet är ju helt klart Calle Crown är ju favoritspelare bort sig.

12 000 vinnare

På en häst som årsdebuterar också.... :holms:

yoozoo 2018-04-12 01:03

Citat:

Ursprungligen postat av Fagerdahlen (Inlägg 567138)
Tänkte precis nämna den!
Var ju ute mot mycket tuffare motstånd senast och kom ändå trea**
Detta gäng vinner han emot :cheers:

Bättre motstånd? Pacific Face ok, men Revelino Jet...

Visst är Shorthanded Jag en segeraspirant men tror inte han slår en felfri Aramis Amok och en Run Ceasar Run i spets är inte att leka med heller för den delen och så har vi ju även dansken som jag inte kan så bra...öppet värre men min tipsetta till Berghs bara den förmår att gå felfritt :whistling:

Klanke 2018-04-12 12:25

Tror på bra utdelning på lördag och spelar därefter.

avd1.
Favoriten står hårt inne i loppet...

Draget är lite spelad och åker upp i ranken, nämligen Neelix som är mycket kapabel men inte helt säker på benen, Ludde tog på sig galoppen senast eftersom han tog bort sulorna på hästen och han blev rullig, nu åker sulorna på igen och han känns grym i ett jobb i tisdags. Ny kusk i Thomas som laddar för tät? tål jobb och är i nuläget spelad på 2% The buckets list var tapper från andra ytter senast med 12 sista varvet. Toppform och rätt inne på pengarna.. Calle Crown tog hem kriterierevanchen i sin sista start som 3 åring. Hästen är rejäl men kanske behöver loppet i kroppen? Det sägs att någon lassat in 12 lax som vinnare på honom, sitter inne med annan information? RANK: A 5-2-7-8

Skall tilläggas att Neelix vann Johan Jackobssons minne och är obesegrad efter två lopp på hemma arenan Jägersro. Thomas upp ff gg och hästen har bra styrka för klassen.

Statistiken om Neelix han har galopperat 7 av 15 starter. Felfri har han noterat sex vinster och 2 andra pris vilket säger lite om hans kapacitet. En typisk vinna försvinna häst.. Men som sagt till 2%, undrar vilka odds man får på Leovegas eller unibet? över 10 ggr bör man lassa ;)

Kommer med resterande avdelningarna under dagen..

Klanke 2018-04-12 12:50

avd2
Ett vidöppet stolopp där en skräll kan ligga och lura. Skrälldraget är bortglömd och den lägger jag överst i min rank.

Tour Knight vann ganska enkelt senast från ledningen med fin spänst i benen, lär gått framåt med loppet i kroppen och knappt spelad i nuläget? Ändringen är att hästen skall gå med barfota dans fram (skor senast), hon har vettig chans att plocka många upploppet ned om hon inte hamnar allt för långt bak in i sista sväng. Helt klart loppets fynd till 2% En annan häst jag lyfter fram är Lesprenaza som känns spännande och hon kommer heller inte vara så hårt spelad, vill påminna er att hon var tvåa bakom topphästen Gilda Newport som treåring och spurtade bra vid senaste v75 starten, fint läge nu och intressant på strecken. Volita Go har imponerat och sprungit bra tider för klassen, hon har heller inte fått enkla lopp och läget blev bra, Conrad vet inte riktigt hur bra denna märren är men hon är en häst han håller högt. Rose Garden var mycket snabb mellan galoppen (dubbla sådana) i årsdebuten, vann småbilligt från tät senast, känns tufft härifrån även om hon har bra form, att stå i 3e ledet på jägersro är samma som att stå med 20 meter tillägg så uppgiften med andra ord ser skrämmande ut. Sharp Dream fick ett uselt läge i en spårtrappa.

Bortglömd är även Zola Grand Cru blir nog inte spelad pga av en blek insats men minns ni svepningen hon gjorde på barfota dans i Halmstad gången innan? Den var mäktig!

RANK: 10-5-2-9-8-13-12-14-4

Klanke 2018-04-12 13:14

avd3.
Dante snabbast ut? Fördel för honom om spets...

Dante Boko återkommer efter en vila, Startsnabb, vass både i spets och bakifrån, Ludde laddar för spets och jag kan tänka mig att planen är nog att ta sig till finalen i Olympiatravet, visst talar läget för Dantes del men jag väljer ändå att gardera, jag gillar Jairo som förvisso fick svar i spetskörningen senast fick harva i dödens och göra grov jobbet, pausat och laddat om, hittar ner bakom dante och får chansen in mot upploppet. Speedig! Västerbroonthenews kan också lägga iväg rätt bra och han är oehört effektiv när han går barfota runt om vilket det lutar åt nu. Vild kubbning gynnar också även Bergs Mindyourvalue wf som har tagit 5 lätta segrar på vincens men inte riktigt fått till det på Svensk mark? kanske har proppen gåt ur nu och han är på gång? Bergh verkar ha rejäl snurr på sina hästar och den vågar jag inte ta bort från systemet. Bra distans nu och tidig. 3%

Västerbroonethenews har gått barfota runt om 31 gånger det har resulterat i 18 segrar vilket är imponerande.... Om spets är det toppchans om inte bara chans.... RANK: 2-1-8-3

Klanke 2018-04-12 13:31

avd4.
Ludde trampar gasen i botten..

Ludde har lovat att trampa gasen i botten från start och då vill nog inte ta emot honom. Han var inne på vettig chans. (4)

Ranzon Face är snabb ut och tog enkelt spets senast, Perfekt inne på pengarna vill till ledningen igen och det kan vara runt om? men bråkar han med ludde lär det bli tempo och då kan vem som helst vinna... En tokskräll skulle kunna vara Rydens Limonchello som rundade till spets senast från andra ytter efter 350 meter kvar. Verkar ha fin form men som knappt lirad så skall den med. Tar alla här för att vara säker..

Omgångens skrällopp....

Executive 2018-04-12 14:27

Du nämner inte ens vinnaren i avd3 :drunk:

Behövs bara ett streck - Day or Night In!!!

Fagerdahlen 2018-04-12 15:16

Johan tror ju att Day Or Night In kan plocka Dante Boko ifrån dödens hehe.
4 Getingar i Expressen

Executive 2018-04-12 17:36

"Klanke" har nog inte sett loppet sist. Kungligt uppträdande med grymt tryck i steget. Spikar utan att tveka även om såklart allt kan hända i trav ;)

yoozoo 2018-04-12 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av Executive (Inlägg 567380)
"Klanke" har nog inte sett loppet sist. Kungligt uppträdande med grymt tryck i steget. Spikar utan att tveka även om såklart allt kan hända i trav ;)

Kul att du tror så mycket på din ide men rent motståndsmässigt är det helt andra förutsättningar nu och jag tror tyvärr att det är så enkelt som spets-och-slut för favoriten Dante Boko som troligtvis får fuska bort större delen av detta lopp...

mikaels 2018-04-12 22:34

Citat:

Ursprungligen postat av Fagerdahlen (Inlägg 567068)
Hoppas Olle Rolls görs till stor-favorit på lördag.. Det finns god anledning att gardera honom denna gång :)

Minns när jag garderade Legolas varenda gång, tills jag inte orkade mer och spikade, då torskade den mot Horns Hooter...Olle Rols ger 3.75 på unibet:)...

mikaels 2018-04-13 08:20

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 566985)

Sobel C 7ggr på unibet (det lär den näppeligen ge på banan), kan vara något för den som tror på denna...

Executive 2018-04-13 08:31

Spets & slut risken ska aldrig negligeras på Jägersro. Min rank vid gardering av avd3: 6-1-2

Hoppas & tror det kan bli lite utdelning i morgon med några roliga kantbollar som kan ramla in!

trance_error 2018-04-13 09:45

Dragster struken
Julia af solnäs struken

Shooter 2018-04-13 11:05

Inga klara spikar på lördag. Känns som att man får gå på sina drag den här gången. Med rätt flyt så kan det bli skitkul.

staffan 2018-04-13 16:46

Ja faller Harran Boko så blir det nog riktigt bra utdelning den här veckan.

orroz 2018-04-13 17:34

Jag spikar i lärlingsloppet om Zola grand cru går barfota.

Oskar J i sulkyn och just nu spelad 6,2%

7starter barfota 4 vinster.
Totalt 47starter och 6 vinster.