Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-04-08, 11:36   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56886
Standard

V75 Jägersro 14 april (jackpot)


Man var lite rädd att det skulle bli tunt och ointressant när man såg hur dåligt anmält det var till vissa lopp. Bara 10 hästar i silver t ex men när man precis såg vilka 10 hästar det handlar om blev man så glad att man hoppades det var lördag redan nu. Derby Trial är väl det enda loppet som blev rätt ointressant spelmässigt med tanke på att Conrad Lugauers nya megastjärna Harran Boko startar där.

I klass 2 försöket ringade man in två hästar direkt. Karlstedts Ronzon Face som var som en ny häst senast barfota runt om och med jänkarvagn i ett oerhört bra lunchlopp. Kan inte tänka mig annat än att det blir samma nu. Sen såg väl alla vad som hände med Veijos Love You avkomma Love No Limit när skorna rycktes senast. Ett riktigt bra lopp det här.

Klass 1 hade otroligt många anmälda. Hela 7 st 1000 poängare som inte kom med. Aramis Amok galopp senast som stor snackis. Ruggig gången innan i årsdebuten på Jägersro.

Brons inte helt lättlöst men fastnade för Sobel Conway med lopp i kroppen.

Silver. Vad ska man säga? Olle Rols debut i klassen. Luddes ruggiga 5 åring Rajesh Face årsdebuterar. Coctail Fortuna som var sanslöst bra barfota senast. Dragster om spetsläge. Untersteiners ruggigt fina Springover årsdebuterar. Vilket race alltså.

Guld borde väl Day Or Night In vinna som den såg ut sist, men motbud saknas verkligen inte.

Massor av intressanta hästar i stoloppet för lärlingar. Men man får väl tro att Julia Af Solnäs med topplärling är bättre nu än sist.

Harran Boko vinner derby trial. En kommande världsstjärna kanske.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-08, 11:56   #2
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 942
Sharp$: 2739
Standard

Trist att de lägger Harran Boko på kupongen när Stodivisionen, ett vidöppet lopp med 15 märrar, finns.

Lovade för övrigt mig själv att spika Olle Rols var och när han än skulle komma ut efter uppvisningen i går. Maken till häst som bara studsade förbi vilt kämpande konkurrenter har väl sällan skådats. Får se om jag lyckas hålla löftet hela veckan.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-08, 12:01   #3
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56886
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Trist att de lägger Harran Boko på kupongen när Stodivisionen, ett vidöppet lopp med 15 märrar, finns.

Lovade för övrigt mig själv att spika Olle Rols var och när han än skulle komma ut efter uppvisningen i går. Maken till häst som bara studsade förbi vilt kämpande konkurrenter har väl sällan skådats. Får se om jag lyckas hålla löftet hela veckan.
Då loppet trots 10 hästar lagts på dd är väl bedömningen att den inte ska vara klar.

Men att lägga derby trial på V75 visar väl med tydlighet att atg/st gärna ser att det blir jackpot en lördag till. Annars hade det loppet såklart hamnat på lunch V4 och stodivisionen på V75.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-08, 18:16   #4
 
Dyngjohans avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Ort: Staffanstorp
Inlägg: 61
Sharp$: 773
Standard

En trav amatörs tidiga tankar inför lördagens spel, innan streckfördelningen....

Avd 1.
Går ut hårt med en spik direkt...
2 Harran Boko som jag tyckte såg överlägsen ut senast jag såg den...
Bakom gillar jag 5 Neelix och 7 The Bucketlist F

Avd 2
Kan det vara så att Lugauers häst vinner igen...2 Volita Go
1 Milady Amok...verkar som Veijo fått snurr på sina hästar igen
3 Höving Venus tycker jag alltid är farlig
8 Stoneisle Ocean hög segerprocent
9 Zola grand Gru med lärlingen Oskar J....är han lärling än??
15 Julis af Solnäs vinner varannan gång....dax nu..

Avd 3
Tar alla hästarna här....lättast så...

Avd 4
Tror det blir körning mellan 3 Love no Limit och
4 Dontbreakthebankås...vem ger sig av Ludde och Veijo
eller vem galopperar..
5 Ronzon Face och 7 Ferrell tror jag kan vara farliga i så fall
8 Havbergs Viking med Erik kanske hittar en bra väg fram
Avd 5
Hur går det här då?
Ska 3 Juan med Ingves vinna
Håller 1 Super War House ledningen
Eller blir det 12 Sobel Conway eller kanske 10 Friend of Nature som vinner

Avd 6
Ska man chansspika 5 Dragster....
Annars finns
1 Olle Rols
2 Maste Crowe
4 Mellby Collector

Avd 7
3 Bandit Brick en vinnare i Danmark...blir det så här också??
2 Rur Cesar Run har jag jagat innan
4 Shorthanded Jag giftig
7 Star Costashorta kanske fel spår
12 Scorpion Kiss hmmmmm
10 Cash Valley hög segerprocent...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Heppson (+2)

Senast redigerad av Dyngjohan den 2018-04-08 klockan 18:17.
Dyngjohan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-08, 21:21   #5
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Kanske blir det lite surr om Day Or Night In och hans segertid i senaste loppet? Den korrekta tiden är med 100% säkerhet 10,3. Officiella tiden 09,6 får man om man startar klockan vid 1609-starten, stänger av vid målgång och sedan räknar på distansen 1640 m.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-09, 07:35   #6
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 1012
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg

Lovade för övrigt mig själv att spika Olle Rols var och när han än skulle komma ut efter uppvisningen i går. Maken till häst som bara studsade förbi vilt kämpande konkurrenter har väl sällan skådats. Får se om jag lyckas hålla löftet hela veckan.
När det gäller Olle Rols är det nog som det sas om den gamla hockeykämpen P-O Carlsson.
Han är undervärderad ända till han är övervärderad.

Visst kan han vinna igen men Ingves körde ett helt perfekt lopp, utan så bra draghjälp hade det blivit mycket svårare att komma ifatt. Sedan har han aldrig varit i närheten av att möta så här bra hästar.
__________________
Spelar inte V75 eller V86 igen förrän jag bara kan spela på alla rätt.
grönvitt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-09, 07:48   #7
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av grönvitt Visa inlägg
När det gäller Olle Rols är det nog som det sas om den gamla hockeykämpen P-O Carlsson.
Han är undervärderad ända till han är övervärderad.

Visst kan han vinna igen men Ingves körde ett helt perfekt lopp, utan så bra draghjälp hade det blivit mycket svårare att komma ifatt. Sedan har han aldrig varit i närheten av att möta så här bra hästar.
Det skulle överraska mig något enormt om han går ut i silver och bara vinner.
Dragster har ju garantispets i alla fall och därifrån blir han farlig.

Senast redigerad av Fagerdahlen den 2018-04-09 klockan 07:50.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-09, 09:14   #8
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 294
Sharp$: 1088
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Det skulle överraska mig något enormt om han går ut i silver och bara vinner.
Dragster har ju garantispets i alla fall och därifrån blir han farlig.
Tycker du han tar en längd på Master crowe?
Har själv inte studerat, än.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-09, 09:46   #9
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Tycker du han tar en längd på Master crowe?
Har själv inte studerat, än.

Dragster är ruskigt snabb ut så jag tror absolut han tar en längd på Master Crowe
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-09, 13:37   #10
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Dragster är ruskigt snabb ut så jag tror absolut han tar en längd på Master Crowe
Finns väl inte många hästar i Sverige som kan svara Dragster...
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-09, 13:59   #11
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Hoppas Olle Rolls görs till stor-favorit på lördag.. Det finns god anledning att gardera honom denna gång
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-09, 14:50   #12
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Hur ska man värdera insatsen Day Or Night In gjorde i årsdebuten. Han vann överlägset mot skralt motstånd på elitloppstiden 09,6. Som han såg ut efter vinterträningen verkade han oslagbar.

På lördag är det spår sex. Jocke och Ludde har innerspåren. Med Jairo och Olympic Kronos visade dom senast en total vansinneskörning med blanka vapen. Jockes överfall var av det värre slaget. Blir det tuppfäktning med vässade klor även nu? Då blir det en lätt match för Johan. Day Or Night In är väl en bättre häst än Västerboonthenews.

Som spelare är det särskilt intressant, att Luddes fanclub är så stor att han kan prata upp Dante ur Underjorden till spelfavorit.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-09, 15:57   #13
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 149
Sharp$: 9325
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Man var lite rädd att det skulle bli tunt och ointressant när man såg hur dåligt anmält det var till vissa lopp. Bara 10 hästar i silver t ex men när man precis såg vilka 10 hästar det handlar om blev man så glad att man hoppades det var lördag redan nu. Derby Trial är väl det enda loppet som blev rätt ointressant spelmässigt med tanke på att Conrad Lugauers nya megastjärna Harran Boko startar där.

I klass 2 försöket ringade man in två hästar direkt. Karlstedts Ronzon Face som var som en ny häst senast barfota runt om och med jänkarvagn i ett oerhört bra lunchlopp. Kan inte tänka mig annat än att det blir samma nu. Sen såg väl alla vad som hände med Veijos Love You avkomma Love No Limit när skorna rycktes senast. Ett riktigt bra lopp det här.

Klass 1 hade otroligt många anmälda. Hela 7 st 1000 poängare som inte kom med. Aramis Amok galopp senast som stor snackis. Ruggig gången innan i årsdebuten på Jägersro.

Brons inte helt lättlöst men fastnade för Sobel Conway med lopp i kroppen.

Silver. Vad ska man säga? Olle Rols debut i klassen. Luddes ruggiga 5 åring Rajesh Face årsdebuterar. Coctail Fortuna som var sanslöst bra barfota senast. Dragster om spetsläge. Untersteiners ruggigt fina Springover årsdebuterar. Vilket race alltså.

Guld borde väl Day Or Night In vinna som den såg ut sist, men motbud saknas verkligen inte.

Massor av intressanta hästar i stoloppet för lärlingar. Men man får väl tro att Julia Af Solnäs med topplärling är bättre nu än sist.

Harran Boko vinner derby trial. En kommande världsstjärna kanske.
3 lopp inom V75 som inte är fulla på en av Sveriges sk storbanor. Bedrövligt i mina ögon!
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-09, 16:53   #14
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 294
Sharp$: 1088
Standard

Una Blessed nån spyder vagn ffg
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-09, 18:44   #15
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 142
Sharp$: 2280
Standard

Blir galen på Olle. Garderat honom i fem raka V75 omgångar nu och han bara vinner och vinner. Spik nu så kommer väl torsken. Hjälp!!!
Executive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td