![]() |
V86 Bergsåker/Solvalla 11/4
Vi måste ju ha en V86-tråd tills imorgon.
Tangen Haap ska Björn Karlsson försöka komma till spets med och dra hårt för att hålla undan för Månprinsen. Står 20 m bättre till nu. Art Kjarvald gick bra sist, men Tangen har ju 20 plus även på den. Kör Melander i tid igen så lär det nog inte hjälpa vad herrar Karlsson och Eriksson försöker med. Det bör vara spel mot ett mål. Andra loppet ser man ut att kunna lösa på en handfull streck. Få se vad stallen säger i intervjuerna imorgon, ifall det döljer sig någon luring. Papiljotte kan vara en tänkbar spik i tredje loppet, men jag litar inte på Linderoth och tror att det kan skrälla här. I fjärde loppet lutar jag åt spik på Roofer. Står den på benen så ska det väl vara en vettig chans. Stayerlopp 1 tror jag att Beau Mec vinner. Stayerlopp 2 tror jag att Quality Tilly håller undan för tilläggshästarna. Sjunde bör man kunna lösa på tre streck då det låter lite avslaget på Selmer. Tar man fyra så bör man vara hemma. Sista loppet känns som att det kan komma en knall. Garderas! |
Idag låter det som att de tänker köra Enterprise i ledningen och då är det nog över. Jag litar dock inte på Linderoth efter hans usla styrning av Enterprise förra gången, men spikar nog den här gången också och hoppas att han inte lägger sig invändigt.
|
Citat:
|
är inne på att chans spika MÅNPRINSEN A.M & PREDICTION
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Själv lutar det åt utgång på nr 7 Weekend Fun som imponerar precis hela tiden... 3,4 bakom, 1an tar jag inte ens med på kupongen. Skönt om den blir favorit! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Avd 5
Kommer strecka Wasa Thunder 4%, slog Digital Archive senast, står 20m före idag igen. Och Ippon Fortuna 1%. vill inte spricka på dem. Elieann skrällde sist. Kan vinna 3%. Ständigt underskattad av spelarna. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Jens Sjödén "Förra veckan vann omgångens två jättefavoriter (spelprocent 76 respektive 70), och därtill ytterligare en favorit. Utdelning: 121 000 kronor."
"Trots det lägre radpriset och den fantastiskt höga andelen vinnande storfavoriter är medianutdelningen högre på V86. Så här ser årets siffror ut: V86 95 979 kronor V75 15 462 kronor" |
Citat:
|
Citat:
|
Månrpinsen Am var nog sagolikt bra senast, Bör vinna!
Upstream "tror hugo boss" är stenklar ikväll och han är inne i ett stim just nu... Bara rygga! Dragen: Pense Kloster 7% U Bergs svante 6% Going for gold zaz 4% Jepster 3% Selmer i.h 17% Bedövarna: Tirunesh 1% Fred Cobra 1% Special Major 1% Alfa Mare 2% God tur! |
Citat:
|
Zoom zoom får bli kvällens drag. Klent på start o kan hon bara haka på dom betrodda hästarna bakifrån så hoppas vi på ett fint upplopp. Annars förutser jag att predicition tar det.
|
Tidig o billig, känns som hög utd idag. Hoppas någon här vinner, lycka till
1 Månprinsen kommer säkert vinna, men kusken kan ju "somna" 2 Tar med bästa hästen och den som har form 3 Utan skor ulf o satt väl lite fast sist. Men 3 låter lite uppåt på 8 känns som en luring 4 Hästar 9 o 12 känns som bra lås 10 spolas ner i toan kan skaffa sig lite lopp först i kroppen 5 Tar bästa hästen bakvolt och tar med roliga framvolt. Spolar ner mellanvolt som är missgynnad.. 6 Gillar både kusk o häst 7 Ja ja Weekend fun kommer säkert förlora. 26 % på den hästen kommer man aldrig se igen 8 Finns några guldkorn att lyxa till med.. Avd 1: 7, 10 (3, 1) 2: 3, 5 (2, 1) 3: 2, 3, 8 (11, 4) 4: 9, 12 (3, 10) 5: 1, 3, 13 (8, 7) 6: 4 Quality Tilly (2, 10) 7: 7 Weekend Fun (1, 4) 8: 2, 4, 8, 10, 11, 12 (1, 5) |
Quality Tilly kom till Berglund den 2/2, vann enkelt i debuten och Linderoth var lyrisk efteråt. Så fort Berglund startar något är det värt att beakta med hans resultat. Visst 58 % är mycket men det är en av de absolut bästa amatörerna i vagnen. Skall ha gått 15 i jobb innan senaste starten och borde gått framåt av den. Tror det är en mycket bra spik.
|
|
Bergh får ledningen i 7:e och drar i ett jämnt hårt tempo, SOS.
Eller hamnar första utvändigt o bara mosar sönder motståndet. Emot är om weekend fun får smörresan i rygg o sen får kasta loss över upploppet. Tar ställning för den med mindre streckade med form. |
|
Startar med ett par V5:or.
Solvalla Avd 1: 3 Broadway Appolo (2, 1) 2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9 (7, 8) 3: 1, 9 (5, 4) 4: 1, 2, 5, 7, 9 (3, 6) 5: 3 Bonduran d'Inverne (4, 9) Bergsåker Avd 1: 8 So Gå Ikaros (1, 4) 2: 1, 2, 3, 4 (11, 7) 3: 2, 7, 9 (6, 1) 4: 2, 3, 4, 5, 8, 9 (6, 1) 5: 10 Månprinsen A.M. (7, 3) |
Upstream går från barfota fram till skor runt om. Kanske inte är något jätteplus?
|
3 Transcendence får bli mitt drag i sjunde till 18 %.
|
Tidig inlämning , det spelas hockey Forza DIF !
V86 Inlämnat: 2018-04-11, 19:14 Solvalla, Bergsåker Onsdag 2018-04-11 Start: 20:30 Kostnad: 445,50 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 10 Månprinsen A.M. (7, 3) 2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10 (2, 5) 3: 2 Ditty Bopper (7, 3) 4: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (9, 12) 5: 3 Wasa Thunder (8, 10) 6: 4 Quality Tilly (2, 9) 7: 1, 3, 7 (4, 9) 8: 2, 4, 8, 10, 11, 12 (5, 9) 1x9x1x11x1x1x3x6 = 1782 rader. 1782 x 1 x 0,25 kr = 445,50 kr. Totalt: 445,50 kr. Rättningskod: MPF BHW HXV |
Ska jag tolka procenten på några hästar idag så har jag tappat det helt. Men mina ögon har fallit på:
Sangrita Ås - bängligt läge, men är finfin och löser det sig och med lite hjälp från tilläggskompisarna så köper jag under 1% alla dagar i veckan. Level Change - kan den få spets så är knappa 1,5% lika bitande som Tarzans sarkasmer när han såg tidningarnas ranking. Going for Gold Zaz - besvikelse senast? Äh, punktering i 2,5 km gjorde det till ett tungt träningspass istället. Såna blåser ur, och Daniel blåser till. 5%? Ok. I sjätte åker 6 och 12 med på ren stallgalenskap. Omöjlig optimism älskas här. Special Major stabil platskandidat på fin förväntad resa. Kan den mer? 0,7%. Nacrous i sista, ser jag fel? Singelprocent? När Haugstad är så stor favorit brukar han börja darra så mycket att matjorden skakar ur fickorna. Om inte så skakar jorden ur när den här krutdurken får fart på larvfötterna och bränner förbi. De flesta av dessa ser jag alltså som möjliga utgångshästar, kanske inte ensamma, men ändå på den nivån. Woop woop. |
Det finns en tråd som heter "Spela andelsspel tillsammans" kan ni inte lägga de här reklam-inslagen om era andelsbolag där ist? Det blir så j-a tradigt att hålla på och jaga och flytta inlägg hela tiden.....!
|
Blev en P76a med endast krav på minst 3 av 5 a hästar
Dirty Bopper Prediction Quality Tilly Enterprise Infinity |
Gurra har varit lite mer på hugget på sista tiden.
|
Hultman regerar !! Vilka härliga kommentarer, Månprinsen tar tunnelbanan in till T centralen och han fattar vad som händer !
|
Ska bli intressant när man rycker lite extraväxlar till Elitkampen i år. Kanske Gunnar hänger på biken oxå.
|
Citat:
|
Två hästar i loppet och två galopper!
|
Den skrällen tackar man för
|
Favoriten så kass att han aldrig borde startat.
|