![]() |
V75 Åby 12 maj
Dubbla V75 omgångar för andra helgen i rad, men nästa helg en betydligt trevligare extra omgång på söndagen med bl a Copenhagen cup. Tätt mellanV75 omgångarna på Åby, men efter lördagens omgång dröjer det till nästa gång. Under sommaren körs ju tyvärr V75 mest ute på orten.
V75-1 är finalen av drottningpokalen och där finns också omgångens mest troliga vinnare i Dibaba. Sett väldigt fin ut i årets två starter och borde vara huvudet högre än dom andra. Det som skulle kunna motivera gardering är någon radikal utrustningsändring på något av motbuden. Avd 2 är ett ganska öppet klass 1 försök. Lightningsky gick 12,8 första barfota runt om i klass 2 finalen näst senast från svårt läge och mot några kanoner i klassen. Skor senast. Barfota nu och bra spår och det är min tidiga vinnare. Gulddivisionen är väl ok utan att man hoppar i taket . Giveitgasandgo har imponerat och är nog ute efter en elitloppsbiljett på lördag. Det är troligen även JU med Day or night in som ju galopperade sist. Klass 2 åkte bort från V75 denna omgång trots att det var ett bra och spelbart lopp. Men femåringsloppet som ersätter är ett underbart lopp. Jägersros megastjärna Rajesh Face blir inte lätt att slå. Var ju sanslöst bra senast . Diamanten med lopp i kroppen och det samma för Monark Newman. Grymt lopp. Man ska nog inte helt glömma hästar som Muscle Hustle och Handsome Brad heller. Sir QC måste det dock ta stopp för nu. Möter mil bättre hästar denna gång. Avd 5 bronsdivisionen. Blir det max utrustning igen på Coctail Fortuna efter urladdningen senast? Aron Palema nu lopp i kroppen. Lär maxas nu för detta. Brons inleder dagens dubbel. Bålsta Palema strålande årsdebut . Borde gått framåt till detta och ha väldigt bra chans trots några vassa emot. Dagens höjdare avslutar. Finalen av kungakannan. Lucifer Lane ser ut att ha tagit ytterligare kliv i vinter. Vilket intryck i uttagningsloppet. Men finns motbud och här kan det även komma radikala ändringar i utrustning. Skulle t ex Stefan Melander rycka skorna nu och sätta på skygglappar på Enterprise skulle det kunna få enorm effekt. Perfect spirit ska såklart också räknas. En härlig omgång sportsligt får man sammanfatta det hela med. Ser inte heller så illa ut spelmässigt. |
MUMS TRAV :p
|
Who’s who blev jag ruggigt imponerad av när den vann från dödens på 12,3. Sömnige Örjan körde för sent och gav fel lopp senast. Fors kommer garanterat syna dödens här och ör den formtoppad borde den kunna gå -12 blankt. Vill väl bara till att den inte blir hängandes utan kommer fram tidigt i dödens. Då trorjag på ny kross!
|
Hoppas inte de startar Giveitgasandgo i Elitloppet om den nu ev skulle vinna på lördag,
4år, 4ÅR ev två stenhårda lopp sen är nog chansen stor att den gjort sitt i storlopp åtminstone. /N |
Dom siktar på 4 års eliten, 27e maj.
Men det är många 4åringar som gått bra efter elitloppet. |
Citat:
|
Citat:
|
Napoletano ! Sen kommer jag inte på några fler på rak arm :) moni maker och nuncio med ser jag nu, lucky poo och simb zipper startade nog ett år förtidigt , gick inget alls sen om jag inne rätt
|
Citat:
http://piclair.com/data/nsxs7.jpg |
99% säker att jag spikar Lutfi i guld på Lördag.
Spets o slut |
2 Lucifer Lane i 8,5% måste vara otroligt spelvärt.
Hästen bara vinner och vinner. Toppspår och toppform. Borde väl vara favorit här? Spetjänster och "experter" brukar ofta försöka fälla den här hästen. Måste bero på att den är i träning och körs av Johan A Nilsson? Har själv fallit i den fällan flera gånger. Garderat Lucifer Lane helt i onödan. Bestämmde mig efter kvalen att spika i finalen. Får se om man stular till det för sig igenom att hitta motbud i lopparkivet eller inte. Första känslan brukar vara den bästa och jag hoppas att jag har karaktär nog att spika på Lördag ! Letar man motbud hittar man alltid ett par stycken- ibland är det bättre att bara blunda och gå rätt av på sin tidiga ide' |
Citat:
|
Nu har väl Diamanten fått sämsta spåret. Rajesh Face såg riktigt bra ut i årsdebuten.
|
Citat:
|
Citat:
Riktigt spelvärd spik Sen om man vågar denna gång... :rolleyes: |
Citat:
Har fått 4-5 lopp i sig, hade nån av dessa 2140m lopp den sprungit i år varit kort distans hade den ju vunnit. Tar spets nu + Lutfi tror jag dem låter den springa i spets. |
Citat:
Frågan är om inte Day Or Night In, om felfri tar hela gänget från alla lägen? |
Citat:
Quick Fix kan sitta i spets hur mycket han vill. Han kommer ändå lägga sig på upploppet när hästarna, som har någonting i gulddivisionen att göra, kommer. Jag skulle vilja påstå att det är större chans att West Wing vinner på lördag än att Quick Fix håller hela vägen in i mål. Eller, alla hästar har större chans att vinna än vad Quick Fix har beroende på hur loppet blir kört. Men ett som är säkert är i alla fall att Quick Fix inte kommer att vinna. Kan du påminna mig om hur länge sen det var Quick Fix vann på V75? |
Letar man skräll i avd. 3 varför inte 1.West Wing. Spår ett på Åby ungefär lika bra som spår 1 på långlopp, typ. Gick med skor sist, man kan väl misstänka att hästen tappar skorna till denna start.
Tycker väl att favoriten Day a night in bara ska vinna egentligen men någonstans ska det skrälla o sista loppet "kubuag" va f-n e de. O Mr.Broberg är ju en kul kille som man önskar en häst i elitloppet, fast det räknas ju inte när starten går. Ludde kan visst vinna, dock svårberäknad man. Men A-häst på Johans i nuläget. /N |
Vill bara påpeka att det inte är jag som tryckt ner vinnaroddset på West Wing:evilgrin39:
|
Mr. Broberg kanske:lol:
Fan nu börjar jag bli som Perra o pratar med mig själv:cry: |
Citat:
|
Citat:
Oskar J får skylla sig själv om han vill köra ledning. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Quick Fix vann ett lopp, värt 35 000 kr, på 15 försök förra året. Skulle Quick Fix på något mirakulöst sätt ha återfått gamla storformen han hade under 2015 och början på 2016, då han vann Prix de la Cote, så är chansen till och med god att han vinner - men ingenting av det jag har sett honom utföra på en travbana under det senaste året tyder på det. Ska man blanda in så många "om och men" så borde BBS Sugarlight vara omgångens i särklass bästa spik. Han var ju trots allt också bra 2015. Vunnit mest pengar i loppet har han också gjort och som om inte det vore nog har han dessutom finast meritlista med seger i Olympiatravet med 3-4 längder och en finalplats i Elitloppet. Banka in den bara! |
Viktig strykning Lightningsky
|
Citat:
|
Försöker reda ut avdelning 4.
Mustle Hustle spetsar intialt med Rajesh Face på utsidan som hänger på(?) Diamanten kan ta det lugnt och försöka hitta en bra utvändig position. Om Ludde vill överta spets med Rajesh Face så kommer väl Bergh förmodligen släppa med tanke på att Mustle Hustle debuterar på distansen. (?) Diamanten måste därför köra offensivt för att ha chans att plocka ner Rajesh från ledningen och lägger sig då i dödens.. Diamanten krossar Rajesh Face från dödens?? Vettefan. Sir Q.C är ju ute mot mycket hårdare motstånd nu så jag tror inte att han vinner denna gång. Allt detta lutar åt spik på Rajesh Face enligt mig.. Ähhh blir galen.. JH Mannerheim kan få världens smygresa. Sir Q.C kan ju faktiskt visa sig duga i detta gäng också. Är jag rätt ute enligt er? |
Citat:
Rajesh går inte att spika då troligen Ludde hittar på något sätt att köra galopp. Våta drömmen är väl Milligan's School i rygg på Brad, men det stannar nog vid en dröm.. |
Citat:
Det är ju inte det värsta motståndet , nu när lightning är struken. |
Citat:
8 Diamanten flög som en stekt sparv in i Stig H Johanssons stall. Det har under årens lopp hänt många gånger - t ex Victory Tilly. Årsdebuten för Diamanten var övertygande. Hästen såg om möjligt mer spänstig och löpsugen ut än någonsin. Nästa år kan det bli både Pd'A och Elitloppet. Han är den mest sannolike vinnaren - men spår 8 gör det tuffare. Dom kör inte ihjäl hästen här för att dra in 300' kronor. 6 Rajesh Face är en riktig tuffing. Han hoppade i starten i årsdebuten. Ändå slog han V75-motståndarna. Rajesh tål Luddes tungviktsträning och körningar. Han kan inte stava till "mjölksyra". Helt korrekt andrastreckad. 5 Muscle Hustle visade som tvåa efter Diamanten i sin årsdebut, att han skall räknas. Hästen ägs av Bergh och får bli revansch mot stallets förlust av Diamanten. Muscle Hustle kan få ett smörlopp i vinnarhålet på Rajesh Face i dennes tvekamp mot Diamanten. Open Stretch öppnar för en trehästarsduell, där vem som helst kan sticka nosen först. |
"Sir Q.C är ju ute mot mycket hårdare motstånd nu så jag tror inte att han vinner denna gång".
Klart han är hårt inne här. Men galet i min bok att gissa bort en häst som bara vinner, spår 2 och med Ulf. 13 % borde ju vara rena fyndet på en undantagshäst som förmodligen inte kommer komma sist ialf |
Andra loppet är extremt svårlöst. Alla hästar är väldigt jämna, ingen som sticker ut direkt. Ev. omstarter kommer påverka väldigt mycket.
|
Citat:
Eklundh kör, men då får man den också till 10% Tack och bock! |
Citat:
|
Citat:
|
Andra och sjunde loppet är helt klart de mest svårlösta. Vilka hästar i sista! Nästan alla är i toppform. Ser verkligen framemot att se det loppet.
Extra intressant när sådana topplopp ska avgöras på Åby. Startsnabbhet och vem som tar ledningen blir inte lika avgörande och just därför tror jag man måste strecka på friskt i sista. Hur som helst så tror jag inte det blir någon större utdelning på lördag, men vi får njuta av den fina travsporten istället! Ser gärna att det blir jackpot så vi får en rejäl till nästa lördag. |
Citat:
Varför är den hästen så chanslös här? |
Citat:
Men visst kan den vinna, bästa spåret och hingst är fina plus. Vettig chans om det inte blir omstart. Vi får se :) |