Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-05-06, 16:32   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56887
Standard

V75 Åby 12 maj


Dubbla V75 omgångar för andra helgen i rad, men nästa helg en betydligt trevligare extra omgång på söndagen med bl a Copenhagen cup. Tätt mellanV75 omgångarna på Åby, men efter lördagens omgång dröjer det till nästa gång. Under sommaren körs ju tyvärr V75 mest ute på orten.

V75-1 är finalen av drottningpokalen och där finns också omgångens mest troliga vinnare i Dibaba. Sett väldigt fin ut i årets två starter och borde vara huvudet högre än dom andra. Det som skulle kunna motivera gardering är någon radikal utrustningsändring på något av motbuden.

Avd 2 är ett ganska öppet klass 1 försök. Lightningsky gick 12,8 första barfota runt om i klass 2 finalen näst senast från svårt läge och mot några kanoner i klassen. Skor senast. Barfota nu och bra spår och det är min tidiga vinnare.

Gulddivisionen är väl ok utan att man hoppar i taket . Giveitgasandgo har imponerat och är nog ute efter en elitloppsbiljett på lördag. Det är troligen även JU med Day or night in som ju galopperade sist.

Klass 2 åkte bort från V75 denna omgång trots att det var ett bra och spelbart lopp. Men femåringsloppet som ersätter är ett underbart lopp. Jägersros megastjärna Rajesh Face blir inte lätt att slå. Var ju sanslöst bra senast . Diamanten med lopp i kroppen och det samma för Monark Newman. Grymt lopp. Man ska nog inte helt glömma hästar som Muscle Hustle och Handsome Brad heller. Sir QC måste det dock ta stopp för nu. Möter mil bättre hästar denna gång.

Avd 5 bronsdivisionen. Blir det max utrustning igen på Coctail Fortuna efter urladdningen senast? Aron Palema nu lopp i kroppen. Lär maxas nu för detta.

Brons inleder dagens dubbel. Bålsta Palema strålande årsdebut . Borde gått framåt till detta och ha väldigt bra chans trots några vassa emot.

Dagens höjdare avslutar. Finalen av kungakannan. Lucifer Lane ser ut att ha tagit ytterligare kliv i vinter. Vilket intryck i uttagningsloppet. Men finns motbud och här kan det även komma radikala ändringar i utrustning. Skulle t ex Stefan Melander rycka skorna nu och sätta på skygglappar på Enterprise skulle det kunna få enorm effekt. Perfect spirit ska såklart också räknas.


En härlig omgång sportsligt får man sammanfatta det hela med. Ser inte heller så illa ut spelmässigt.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-06, 18:13   #2
Banned
 
Reg.datum: aug 2017
Inlägg: 243
Sharp$: 420
Standard

MUMS TRAV
travlife är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-06, 19:05   #3
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Who’s who blev jag ruggigt imponerad av när den vann från dödens på 12,3. Sömnige Örjan körde för sent och gav fel lopp senast. Fors kommer garanterat syna dödens här och ör den formtoppad borde den kunna gå -12 blankt. Vill väl bara till att den inte blir hängandes utan kommer fram tidigt i dödens. Då trorjag på ny kross!
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-06, 19:45   #4
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 112
Sharp$: 3703
Standard

Hoppas inte de startar Giveitgasandgo i Elitloppet om den nu ev skulle vinna på lördag,
4år, 4ÅR ev två stenhårda lopp sen är nog chansen stor att den gjort sitt i storlopp åtminstone.
/N
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-07, 08:16   #5
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 938
Sharp$: 1178
Standard

Dom siktar på 4 års eliten, 27e maj.

Men det är många 4åringar som gått bra efter elitloppet.
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-07, 12:59   #6
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1William Visa inlägg
Dom siktar på 4 års eliten, 27e maj.

Men det är många 4åringar som gått bra efter elitloppet.
Hur många 4åringar har ens startat i Elitloppet?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-07, 13:15   #7
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 174
Sharp$: 2844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Hur många 4åringar har ens startat i Elitloppet?
Mack lobell i alla fall !
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-07, 13:19   #8
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 174
Sharp$: 2844
Standard

Napoletano ! Sen kommer jag inte på några fler på rak arm moni maker och nuncio med ser jag nu, lucky poo och simb zipper startade nog ett år förtidigt , gick inget alls sen om jag inne rätt

Senast redigerad av tototorsten den 2018-05-07 klockan 13:42.
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-07, 14:59   #9
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Hur många 4åringar har ens startat i Elitloppet?
Tarzans tankar kring det. (från Expressen)

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-07, 16:03   #10
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 294
Sharp$: 1088
Standard

99% säker att jag spikar Lutfi i guld på Lördag.
Spets o slut

Senast redigerad av trance_error den 2018-05-07 klockan 16:31.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-07, 21:33   #11
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

2 Lucifer Lane i 8,5% måste vara otroligt spelvärt.

Hästen bara vinner och vinner. Toppspår och toppform. Borde väl vara favorit här?
Spetjänster och "experter" brukar ofta försöka fälla den här hästen. Måste bero på att den är i träning och körs av Johan A Nilsson?
Har själv fallit i den fällan flera gånger. Garderat Lucifer Lane helt i onödan. Bestämmde mig efter kvalen att spika i finalen. Får se om man stular till det för sig igenom att hitta motbud i lopparkivet eller inte. Första känslan brukar vara den bästa och jag hoppas att jag
har karaktär nog att spika på Lördag !

Letar man motbud hittar man alltid ett par stycken- ibland är det bättre att bara blunda och gå rätt av på sin tidiga ide'
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-07, 22:11   #12
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
99% säker att jag spikar Lutfi i guld på Lördag.
Spets o slut
Quick Fix????? Beklagar sorgen på lördag.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-07, 22:27   #13
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Nu har väl Diamanten fått sämsta spåret. Rajesh Face såg riktigt bra ut i årsdebuten.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-07, 22:28   #14
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56887
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
2 Lucifer Lane i 8,5% måste vara otroligt spelvärt.

Hästen bara vinner och vinner. Toppspår och toppform. Borde väl vara favorit här?
Spetjänster och "experter" brukar ofta försöka fälla den här hästen. Måste bero på att den är i träning och körs av Johan A Nilsson?
Har själv fallit i den fällan flera gånger. Garderat Lucifer Lane helt i onödan. Bestämmde mig efter kvalen att spika i finalen. Får se om man stular till det för sig igenom att hitta motbud i lopparkivet eller inte. Första känslan brukar vara den bästa och jag hoppas att jag
har karaktär nog att spika på Lördag !

Letar man motbud hittar man alltid ett par stycken- ibland är det bättre att bara blunda och gå rätt av på sin tidiga ide'
Barfota runt om ffg i Sverige (Svanstedt har säkert kört den barfota i USA) på Perfect Spirit kommer högst troligt innebära att den blir väldigt klar favorit. Är nog även troligt att det kommer ge rejäl effekt är känslan.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-08, 06:14   #15
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
2 Lucifer Lane i 8,5% måste vara otroligt spelvärt.

Hästen bara vinner och vinner. Toppspår och toppform. Borde väl vara favorit här?
Spetjänster och "experter" brukar ofta försöka fälla den här hästen. Måste bero på att den är i träning och körs av Johan A Nilsson?
Har själv fallit i den fällan flera gånger. Garderat Lucifer Lane helt i onödan. Bestämmde mig efter kvalen att spika i finalen. Får se om man stular till det för sig igenom att hitta motbud i lopparkivet eller inte. Första känslan brukar vara den bästa och jag hoppas att jag
har karaktär nog att spika på Lördag !

Letar man motbud hittar man alltid ett par stycken- ibland är det bättre att bara blunda och gå rätt av på sin tidiga ide'
Jag har spikat den 3 ggr i rad och tänker inte sluta på lördag
Riktigt spelvärd spik

Sen om man vågar denna gång...

Senast redigerad av Fagerdahlen den 2018-05-08 klockan 07:22.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td