![]() |
V75 Färjestad 30/6, E3-finaler
Cyber Lane från spår 2. Bara att spika? Eller kommer Maori Time att lägga sig i? Ukebell Jet kommer nog inte dra på sig favoritskapet. Det kanske är en vettig spik från innerspår?
|
Erik Sting vinner första :)
|
Jäkla lugnt i tråden trots att det redan är torsdag.
Spontant känns det som spik i första och i sista med Global Welcome. Dice man är mumsig till procenten! Disco Volante ser ut att ha tappat form och från spår 12 känns han rätt kall. Jag dubblar Global Undecided med Cargo Door på chans - hade inte galoppen kommit tror jag fortfarande att Cargo Door hade smällt ner Global. |
Björn å Svante vinner väl något lopp om de så önskar.. Sen vinner väl maxade favoriter från framspår så luktar trist å låg utd.. Är väl långsökt, men att gardera emot Magnus Jakobsson som jag sällan spikar för att öka värdet :thumbdown:
|
Citat:
Ebony är snabb ut. Dice man är snabb ut. Toddler? 10 11 12 känns som de får svårt men mack dragan är väl första hästen i loppet. |
Kör på min favo häst spik igen . Minnestads el Paso hur bra va inte den sist !!!
Sen måste man hitta en till men lutar nog åt Attraversiamo i sista ! |
Flash Am omgångens bäsa spik. Spets & slut hämta ut.
|
3 hemmasegrar på V64 idag. En vinst från bakspår var dock 3140m
|
Citat:
Min bästa skräll just nu är MT Mighty Winner i fjärde! De plockar alla fyra skorna nu, hyggligt startsnabb och bra läge. Sign Me Up Too var smällbra senast också och har kanonform, från bra läge kan det gå vägen igen. Cyber Lane är ju väldigt stor, men jag sväljer nog den då loppet verkligen inte är märkvärdigt. Avd 1,2,3,7 kan man gå kort i och fylla på i 4,5,6 där det ser öppet ut. |
Rätt svårt att behålla spets från innerspår på färjestad, särskilt med orutinerade hästar. Jag tror kajjan brakar till spets med luce axe och att örjan hade haft större spetschans om de valt spår 5 istället för 1.
|
E3 finaler för ston brukar inte bli så lättlösta som folk tror.
Här är senaste 10 årens vinnare. År Häst Odds 2017 Violet Bi 15.53 2016 Uncertain Age 24.25 2015 Timbal 5.07 2014 Arctic Model 16.76 2013 Mellby Briolett 26.72 2012 System Performance 1.88 2011 Britannia 10.44 2010 Tamla Celeber 2.42 2009 My Love di Quattro 12 .80 2008 Mystical Ann 2.33 3 favoriter på 10 senaste , 6 ganska stora skrällar! Känns som upplagt för skräll igen då troligen 5 Luce Axe blåser till spets och kullkastar mångas SOS planerna för den som troligen är favorit när loppet går -1 Flash Am. Kajjan kanske släpper ledningen till den som är först fram och frågar den hör gången då Luce axe inte räckte från spets i försöken. Nästan lika snabb ut som 5 är 8 Zara Kronos. ZK fastnade i trött rygg i sista sväng och fick en turlig invändig lucka på upploppet och avslutade strålande. ZK var storfavorit då mot tex den förmodade favoriten idag - Flash Am. Vet inte om jag är helt ute och cyklar men jag tror Jocke Lövgren inte vill sitta fast den hör gången och laddar från start. Är vid laddning klar aspirant på att vara "först fram" till min badkarledare Luce axe! Jocke Lövgren är aldrig helt att lita på taktiskt men faktum är att 8 Zara Kronos är ett fynd till nuvarande 6%. Min förklaring till de många skrällarna i just det hör loppet är att de treåriga stona vid det här loppet fortfarande är orutinerade. 1-3 av de mest spelade brukar försvinna direkt efter Startgalopp då de direkt i starten laddas hårt från start. Oftast startar ju favoriterna sida vid sida från spår 1-5 som idag. Ett par pallar inte trycket och försvinner direkt. Tycker det är klart värt att gardera brett här då nästan alla stannar vid 1-3 streck. Zara Kronos vill inte jag spricka på iaf. |
Dagens största favorit vinner nog tyvärr...
2 Cyberlane får tidig ledning och blir mycket svårslagen där. 6 Heavy Sound kan nog de tiderna som behövs för att ge Cyber Lane en match men HS är klart bäst med ett lopp på rulle och får inte det idag. Vem skall sätta fart på loppet från dödens näs Cyber Lane sitter i spets? Hittar ingen i loppet som kan dra upp tempot så tyvärr är nog Cyber Lane Dagens bästa/säkraste spik trots den skyhöga streckprocenten. |
Avd 1
Har ingen Feeling för 1 Olle Rolls och 2 Qahar Q.C här. De två innersta spåren på 2 av de starttrögaste hästarna som finns i silverdivisionen. 9 Baron Gift har formen men startar ju i rygg på ångloken 1 & 2 så det blir nog svårt för Baron Gift att upprepa segern i förra starten. En som var otroligt bra sist och bäddade gör Baron Gifts seger var 5 Racing Mange. RM krossade favoriten från dödens men var avslagen av en speedigare Baron Gift. Känns som loppet kan låsas på favoriterna 3 & 4 + kantbollen 5 Racing Mange. |
Avd 4
Om nu Cyber Lane Vinner tredje så bara får inte dagens näst största favorit vinna också! 6 Global Unprotected streckad till 63% måste fällas :-) Det finns 2 hästar som jag bedömmer är lika bra som favoriten, 7 Cargo Door och 12 Breidablicks Cognac. Bägge har lite sämre utgångslägen än favoriten men jag hoppas det löser sig smigidt för åtminstone en av dem. Spets initialt tar nog 4 Sign me up Too hand om. Jag hoppas Emilia Leo inte ger bort ledningen gratis till favoriten utan svarar ledningen en bit. Detta skulle gynna bägge mina drag. Efter som jag tror Cyber Lane Vinner avd 3 så Låser jag fjärde på 7 & 12. Vinner 6 är omgången helt död ändå. pengarna för ett tredje streck på nr 6 är bättre investerade på ett par skrällar till i något annat lopp! |
Citat:
Håller dock med dig om avd 2, kommer också gardera mer än kollektivet där, även om jag tror att aleppo pine har störst vinstchans i loppet. Älskar Erik sting så kommer förmodligen spika den om allt verkar bra... |
Citat:
|
Citat:
Det är jättesvårt att välja en av dom |
Preliminära systemet idag på Tillsammans-bolaget:
3,4 1 Flash Am 2,6 2,4,5,6,7,9,12 1,2,3,4,5,6,7,8,9,11 1,2,4,5,6,7,8,10,11,12 2 Global Welcome Örjan är överraskande nog inte favorit i båda E3-loppen, men jag går rakt ut på dem då förutsättningarna inte pekar på något annat än seger för kanonhästarna han kör. Båda har läge och startsnabbhet och en kusk som är "bäst när det gäller". Ytterligare streck tillkommer möjligen i avd 1 och 4. Cyber Lane har ju jättechans i en tunn gulddivision, men det går ju inte att släppa Heavy Sound så fin som den sett ut för Redén i vår! |
Fotboll nu med åttondelsfinaler fyra dagar i rad som tyvärr krockar med travet . Får kolla dagens lopp senare i kväll. Gjorde ett spel som får bli det enda idag. Young Da Vici i V75-5 med första bike och barfota runt om . Såg att travtjänsten spikar på allt. 100 kr vinnare till 9 ggr hos Unibet testades.
Ser annars ut som att det är jätterisk för skitutdelning och jackpot på femmorna på atgs V75 spel. Samtidigt läste man att det fyra av de fem senaste åren blivit jätteskrällar (15 ggr eller mer) i stonas långa E3 final. Men skit att en sådan toppmatch som Frankrike - Argentina drar igång 20 min innan första V75 loppet . Dom skulle kört V75 tidigt idag för att slippa en sådan jättekrock. Ännu värre nästa lördag om Sverige slår Schweiz på tisdag. Då kan det bli Sverige - England kl 16 nästa lördag. |
Någon som orkar lägga ut Jens?
|
Citat:
|
Varför är inte minnestads el paso megafavorit? Vad har jag missat
|
Citat:
4 Minnestads El Paso (Rebecca Dahlén) fick en hovböld efter senaste loppet, så han har missat ett par jobb vilket inte är optimalt. Känns som vanligt i träningen nu efteråt, men lite svårbedömt är det. Han har höjt sig flera snäpp utan skor och det kommer gå att köra så igen, säger Rebecca Dahlén. |
Förra veckans system gav drygt 9000 nettovinst. Dagens bolagssystem har sju rätt i fokus med utdelningens storlek i andra hand. På Färjestad vinner ofta ledaren eller någon där framme.
1) 3,4,5 r6-1 (1 och 2 och därmed 9 tappar i starten. 4 får nog ledningen och kan vinna. Stallkamraten 7 är startsnabb och vill ha vinnarhålet. 3 är bästa hästen men kan få en jobbig resa. Han är ändå min förstahäst. 5 var grym i dödens på Mantorp och bäddade för smygkörde 9) 2) 1,2,3,4,9 r5-8 (treåriga ston, som kvalat in på sölig bana, toppas i utrustning på Färjestads snabba sommarbana. Här brukar det bli galopper och skrällar. Kan löna sig att gardera Walmanns favoriter) 3) 2 r6-8 (1 släpper ledningen till dunderfavoriten 2, som har löst tidigare problem med vätskebalansen. Blir spännande att se om 6 eller 8 blir tvåa) 4) 4,6,7,12 r3-9 (4 tar ledningen och Emilia med självförtroende släpper inte till 6, som därmed blir sårbar. 7 tävlar ojämnt och har jätteform. 12 är mycket kapabel men har dåligt spår) 5) 1,3,4,5,7,11 r2-9 (1 leder om felfri. 3 är startsnabb och min ledarkandidat. Hon är min förstahäst till 7 %. Gardera) 6) 2,6,10,11 r12-5 (knepigt lopp, där Örjan kan vinna med stalltjutet 6. Tarzan ger avslag på 12, som är sämre från bakspår. Han lyfter 2 som stallets bästa chans. Björnkollen skriker ut 11 som spik och nämner bara i förbigående stallets egen 10, som var tvåa efter 11 i Vaggeryd. 10 tippas som första a-häst hos en av de större betaltjänsterna. Ni hör - stallsignalerna går åt alla håll - och vi spelare får våndas) 7) 2,3 r1-4 (min vinnare är 3. Min rådgivare säger spik på 2. 1 är superkapabel, men är hela tiden nära galopp. 5 kan ta ledningen och släppa - till 2? 4 och 9 kan få loppet) Kostar 1440:-. Lycka till med era system! |
Citat:
Spår 1) 13 vinster =. 7,7% Spår 2) 18 vinster = 10,6% Spår 3) 22 vinster = 13 % Spår 4) 16 vinster = 9,5% Spår 5) 31 vinster = 18% Spår 6) 17 vinster = 10% Spår 7) 13 vinster = 7,7% Spår 8) 6 vinster = 3,6% Spår 9) 10 vinster = 5,9% Spår10) 6 vinster = 3,6% Spår11) 9 vinster = 5,3% Spår12) 4 vinster = 2,4% Avd framspåren 1-8 är alltså spår 8 det enda som är sämre än spår 1! De fem bästa spåren på Färjestad är alltså 5/3/2/6/4 enligt statistiken från 2017 |
Jag fick lite "inside info" från en som känner ägarna till 11 Dom Perignon i femte avd.
" Dom Perignon känns bättre än någonsin förr i de senaste jobben! " Uselt startspår , javisst, men om det blir överpace blir 11 farlig. OM ni garderar femte, ta INTE bort 11 pga startspåret. |
Har alltid varit skeptisk till Haugstads sinne för taktik. Är han med på tåget idag? Begriper han att han ska se till o sitta utvändigt om cyber lane inför sista kurvan och sedan trycka gasen i botten i kurvan där Cyber lane har sin svaga punkt för att skaffa sig försprång in på upploppet?
|
Roliga spiken:
Dont minde me som fick gå i 3e spår utan rygg sista 700 senast och jagade Quahar qc (namnet) Rask iväg och dags att köra hästen i spets, Örjans bästa chans idag och knappt 18%. Den spikar jag i ett av mina bolag. Roliga spik nr2: Mack Dragan fick lägga en rejäl speed för att komma till spets senast, var riktigt fin då. Är obesegrad på Färjestad efter 2 lopp. Dragen: Zara Kronos hamnade i en trött rygg senast, fick aldrig fritt i tid. Glöm, Var rejäl i dödens på Halmstad 14 Maj, Laddas kanske nu? bör få en vettig resa, så pass snabb ut att ekipaget inte bör hamna på vingel. Maori time har acklimatiserat sig och visade bra fart under elitloppshelgen trots galopp. 3% Sign me up to är snabb ut och körs troligen i spets eller släpper kanske till nr 6? får loppet? tvilling? Young da vinci är stark och rejäl. 7% Bedövaren: Flight D kom loss från fjärde inner 200 kvar i uttagningarna, mycket bra spurt bakom global welcome, blir allt bättre 0-1% avd7 |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Samma stall ju |
Citat:
|
Citat:
|
någon mer än Jens som tror på Great King Wine?
|
V4
Inlämnat: 2018-06-30, 13:32 Färjestad Lördag 2018-06-30 Start: 14:45 Kostnad: 48,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 7, 8, 9 (5, 3) 2: 4, 5 (3, 1) 3: 2, 5, 7 (4, 6) 4: 7 Wordfeud (4, 3) 4x2x3x1 = 24 rader. 24 x 1 x 2,00 kr = 48,00 Kör en chans med björnen som spik i avd4. ;) Roliga låset i avd2. Skrällen: nr 2 i avd3. Lycka till.. |
Citat:
Och du tror förstås att Global Unprotected var helt slutkörd i mål? Att den tömdes helt i sin ensamhet därframme? Cargo gick bra efter den korta galoppen, men fortfarande helt chanslös om MJ hade behövt köra på sin häst. |
Citat:
|
Det ser favoritbetonat ut i början på dagen, men förhoppningsvis så blir det svårare lite längre in i V75:an.
V4 Inlämnat: 2018-06-30, 14:39 Färjestad Lördag 2018-06-30 Start: 14:45 Kostnad: 40,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7 The Dark Knight (9, 2) 2: 3, 5 (1, 8) 3: 7 Othello Victory (4, 5) 4: 4 Ofelia O.E. (7, 3) 1x2x1x1 = 2 rader. 2 x 10 x 2,00 kr = 40,00 kr. Totalt: 40,00 kr. Rättningskod: LTN LTV RPJ |
Jag är ganska chockerad även om jag förstår att läget sätter ner chanserna, ganska rejält - MEN har ni inte sett Toddlers starter på sistone?
Min STORA idé idag! |