Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Åby 11.Augusti. (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/33290-v75-aby-11-augusti/)

Spiken64 2018-08-05 11:17

V75 Åby 11.Augusti.

Tror att många blev glada just att jackpotten hamna på Åby där det vankas kanon bra lopp på lördag.Svårigheten är ju det här med Open Stretch men det brukar ju travfolket lösa.

Håller Åby Stora som ett av landets bästa travlopp under året och hoppas nu att vi får se bra tävlingar och mycket folk fast travet viker mycket nu när det gäller publik.

olle 2018-08-05 11:31

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 578969)
Tror att många blev glada just att jackpotten hamna på Åby där det vankas kanon bra lopp på lördag.Svårigheten är ju det här med Open Stretch men det brukar ju travfolket lösa.

Håller Åby Stora som ett av landets bästa travlopp under året och hoppas nu att vi får se bra tävlingar och mycket folk fast travet viker mycket nu när det gäller publik.

1. Hur vet du att det är kanonlopp? Är väl mörk anmälan och det syns väl först efter 12 vilka som startar?
2. Åbys stora har i flera år sett till prissumman varit det sämsta storloppet under året. Nu är det ny proposition och om det stämmer att både Propulsion och Readly Express startar så är ändringen i år ett jättelyft.

Spiken64 2018-08-05 12:22

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 578972)
1. Hur vet du att det är kanonlopp? Är väl mörk anmälan och det syns väl först efter 12 vilka som startar?
2. Åbys stora har i flera år sett till prissumman varit det sämsta storloppet under året. Nu är det ny proposition och om det stämmer att både Propulsion och Readly Express startar så är ändringen i år ett jättelyft.

Blir många fina lopp .Olle kommer vara nöjd.

olle 2018-08-05 12:25

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 578980)
Blir många fina lopp .Olle kommer vara nöjd.

Jo. Med V75 finaler och storlopp med 2 mkr i förstapris vore det väl märkligt om det inte blev det. Det enda orosmolnet är väl att jubileumspokalen med alla högt doterade lopp den kvällen körs 3 dagar senare. Frågan är om det finns hästar för intressanta lopp båda dom dagarna .

olle 2018-08-05 12:39

Såg anmälningslistorna nu. Utan närmare analys ser det ut att bli en av årets svåraste V75 omgångar att lösa. Den som löser gåtan kommer sannolikt bli väldigt väldigt rik. Nästan riktig jackpot (20 procent från i går konfiskeras ju till multijackpoten på Bergsåker ) borde omsättningen passera 100 mkr + ca 30 tkr på legolas P76a .

Trinity 2018-08-05 12:44

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 578969)

Fast hela Jackpotten hamnar inte till V75:an på Åby.

Kopierat in texten från ATG...
Från den 26 maj till den 12 augusti 2018 sätter ATG undan 20 % av värdet på alla skapade jackpots på V75 för att därefter tillföra detta belopp till 7-rättspotten lördag 25 augusti 2018. Samtliga skapade jackpots på V75 mellan den 14 augusti till den 24 augusti kommer att utfalla lördag 25 augusti 2018.

Spiken64 2018-08-05 14:48

Citat:

Ursprungligen postat av Trinity (Inlägg 578984)
Fast hela Jackpotten hamnar inte till V75:an på Åby.

Kopierat in texten från ATG...
Från den 26 maj till den 12 augusti 2018 sätter ATG undan 20 % av värdet på alla skapade jackpots på V75 för att därefter tillföra detta belopp till 7-rättspotten lördag 25 augusti 2018. Samtliga skapade jackpots på V75 mellan den 14 augusti till den 24 augusti kommer att utfalla lördag 25 augusti 2018.

Om jag har förstått allt rätt så är väl potten på 37 miljoner på lördag men lär växa.

olle 2018-08-05 15:04

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 579003)
Om jag har förstått allt rätt så är väl potten på 37 miljoner på lördag men lär växa.

Var kommer dom 37 mkr från? 18,7 minus 20 procent fanns i sjurättspoolen igår, dvs ca 15 mkr. Det är relativt sett lite pengar. Utan konfiskering och med vinteromsättning brukar en jackpot på lördagen från sju eller femrättspoolen generera över 20 mkr.

Eller du räknar jackpot som spelkonsulterna i atg live, dvs jackpotpengar plus omsättning till aktuell omgång?

Trinity 2018-08-05 16:09

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 579003)

De räknar med att Jackpotten kommer att vara 37 miljoner på lördag.
ca 15 miljoner från igår och så uppskattar de att det kommer tillkomma 22 miljoner..

Tirich 2018-08-05 18:46

Vera Spiro söndagsspiken efter att ha lagt 3 minuter på omgången.
Får man väl se om den står sig tills på lördag!

olle 2018-08-05 19:26

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 579046)
Vera Spiro söndagsspiken efter att ha lagt 3 minuter på omgången.
Får man väl se om den står sig tills på lördag!

Efter att ha sett barfotaeffekten på Veijos Kindy Cane i försöket skulle jag inte spika Vera Spiro. Den var ju totalt överlägsen.

Stimmet 2018-08-05 20:10

Söndagsanalysen
Avd 1. Många hästar med ettor i raden bästa spåret 1. Roheryn men klara den 2140? Gento sämre sist spår 8

Avd 2. Ska det vara dags för Harvey spår 9

Avd 3. Perfect Spirit spår 3, Giveitgasandgo 9 eller 2 Lucifer Lane på open stretch?

Avd 4. Spår 3 Kindy Cane

Avd 5. Uffe väljer globalsatisfaction före Sir Q.C
Annars som vanligt bra hästar i silverfinalen.

Avd 6. Örjan väljer Dom Perignon före Uppohoppa. Flemmings Kåsgård bra sist, Flash Hammering med loppet i kroppen spår 9 och Barbara l. Hanover spår 3

Avd 7. Proppen spår 1 Readly spår 4 kan Örjan hålla upp spår 1 eller får Readly överta från någon spetskandidat?

Tirich 2018-08-05 20:16

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 579047)
Efter att ha sett barfotaeffekten på Veijos Kindy Cane i försöket skulle jag inte spika Vera Spiro. Den var ju totalt överlägsen.

Jag har inte sett det loppet än.
Verkar inte ha varit världens bästa motstånd dock.

Erik mot Veijo i volten är väl 20 meter direkt och jag antar att Kindy Cane gick i bike senast, men kanske mer tveksamt nu i volt?

Detta är ju saker man vet senare i veckan och får ta ställning till då

Knutman 2018-08-05 21:51

Äntligen ÅBY! Landets i särklass bästa bana sett ur flera synvinklar. Ligger i framkant
när det gäller allt, dom har vågat lämna bubblan.
"Stallbacken" under jord, nya publikplatserna, tyder på organisationsförmåga och
struktur.
Sportsligt och spelmässigt med två open stretch innebär att "lunken" och nedförsbacken
inte gäller.

Spiken64 2018-08-05 21:59

Vischio Hols måste väl bara bli favorit?

Spiken64 2018-08-05 22:07

Ferry Boko ägarkörd men är nog inte Björn Goops bästa häst av dom tre i fältet.

Spiken64 2018-08-05 22:18

Givetsdegando går ju ner hur många klasser som helst måste va omgångens bästa spik med Erik.A upp.

Spiken är given.

Skaegget 2018-08-05 22:58

Readly kommer bli andrahandare mot Proppen. Han kommer ändå krossa Proppen. Mark my words!

Spiken64 2018-08-06 05:35

Citat:

Ursprungligen postat av lenninen (Inlägg 579059)
Readly kommer bli andrahandare mot Proppen. Han kommer ändå krossa Proppen. Mark my words!

Tar med monstret Platon Face.

olle 2018-08-06 10:54

Mycket V75 kommande veckor

Lörd: Åby
Sönd: extra V75 Dannero
Tisd: extra V75 Solvalla

Lörd 18e:Gävle

Onsd 22e: extra V75 Jägersro
Torsd 23e: extra V75 Bjerke Norge
Fred 24e: extra V75 Bergsåker
Lörd 25e: V75 Bergsåker med multijackpot

Känns som att några av dessa omgångar blir totalt iskalla och flera borde knappast körts om inte atg hade desperat jakt på omsättning. Dannero på söndag , extra V75 i Norge en torsdag känns väl som dom mest onödiga . Vem orkar med V75 nu på söndag när det är Åbys stora på lördag och Jubileumspokalen på tisdag?
Sen känns inte heller derbyuttagningarna på Jägersro den 22e som optimalt för V75 med tre vinstpooler och utan möjlighet till V7 spel, men då blir det i alla fall toppsport.

Shooter 2018-08-06 11:27

Citat:

Klar favorit för närvarande och distansen talar till Readlys fördel, så jag tror nog den får behålla favoritskapet.

legolasse 2018-08-06 13:45

Underbar omgång tycker jag! Bra blandning av spelvänliga lopp och äkta travgodis.

Börjar med det gottaste och jag tror också att Readly Express vinner men tror även att han blir favorit. Vi snackar ändå om vinnaren av Prix D’Amerique! Proppen i all ära men detta leder Kontio från start till mål.

Första avdelningen är öppen och kanske Gento blir lite bortglömd efter den sämre insatsen senast? Har tidigare visat skyhög kapacitet som räcker långt här och Gento tror jag kan vinna trots läget.

Ottens Dibaba är snabb ut och intressant från ledningen eller vinnarhålet. Karl Sjöhammar kanske de rycker skorna på? Tidig för mig hursomhelst och tror ekipaget kan bättre än de visade i senaste starten.

Synd på läget för Giveitgasandgo annars hade det nog varit en bra spik. Nu ser det upplagt ut för firma Reden/Kihlström då Perfect Spirit lär få överta spets om offensivt upplägg. Tror ingen annan är aktuell.

Diamantstoets final vinner självklart Quiz Töll! Nä är såklart ingen klaring men tippar med hjärtat då en av många delägare. Men helt borta är hon inte om Uhrberg lyckas med styrningen och loppet körs i rätt tempo. Fjärde ut och rätt ryggar till upploppet så kan det absolut gå! Har väntat på barfota rom på Quizan men får nog troligen fortsätta vänta.

Silverdivisionens deltagare är väldigt jämna, dagsform och positioner avgör, rekommenderar många streck.

Order by Heaven tvåa efter Dom Perignon senast och verkar vara lite underskattad. Från detta läge kan det bli vinst trots sto mot hingstar. Barbara L Hanover är ett annat duktigt sto med stigande formkurva. Hade krafter kvar senast och har både bra läge och kusk.

Cyran 2018-08-06 15:19

Citat:

Han kommer knappast bli favorit. Skulle årets Prix d'Amerique vinnare bli andrahandare haha? :holms:

Cyran 2018-08-06 15:20

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 579056)
Vischio Hols måste väl bara bli favorit?

Nej. Cobourg Hanover kommer förbli favorit.

kire1111 2018-08-06 16:16

Att det ska bli någon hög utd på ÅBY nja, blir det väl en lottorad till som går in isåfl:smoke:

1 Blir väl spets o slut för COBOURG HANOVER
2 Öppet kan man säkert rea o hitta fynd som 2 3 8 9 1
3 Formen på stallet o Örjan o framspår, vinner förmodligen PERFECT SPIRIT
4 Tillägg o ston o många hästar med det roliga extraspåret, svårt vill man väl ha alla om man inte spikar 3
5 Många om det, form för dagen som kommer avgöra. El så vinner GLOBALSATISFACTION trots spåret. Kan tänka mig hur sjukt överspelad Linus Boy kommer bli nu med divan Goop där bak
6 Vinner väl VICTORY KÅSGÅRD. Frågan är väl vilken form FLASH HAMMERING är i nu, med kusken ialf jag gillar..
7 Tycker inte detta lopp är så självklart nu med 3140 meter. Adrian lär va taggad att slå dessa, kanske långsökt men ändå. Självklart vinner väl express el Proppen.. Men men..

Stekel 2018-08-06 21:02

Perfect Spirit har ju tre ben i mål redan och låset med Proppen och Readly urstarkt. I övrigt finns inget lopp som måste helgaddas.

Nog kan det bli hygglig utdelning, för i några lopp kan det ju smälla. Men med tanke på att några lopp är "klara" blir det nog inga miljoner. Lagom svårt för ett medelstort system.

Dont Mind Me är jag inne på att spika också. Var lite trög av sig på Årjäng men den har ju kalasläge nu och det ska inte mycket klaff till för att den ska vinna. Det kommer bli hyggligt jämnspelat där och det gör det aktuellt att ta ställning för att få grepp på övriga!

trance_error 2018-08-07 11:41

Citat:

Ursprungligen postat av Stimmet (Inlägg 579051)
Söndagsanalysen
Avd 1. Många hästar med ettor i raden bästa spåret 1. Roheryn men klara den 2140? Gento sämre sist spår 8

Avd 2. Ska det vara dags för Harvey spår 9

Avd 3. Perfect Spirit spår 3, Giveitgasandgo 9 eller 2 Lucifer Lane på open stretch?

Avd 4. Spår 3 Kindy Cane

Avd 5. Uffe väljer globalsatisfaction före Sir Q.C
Annars som vanligt bra hästar i silverfinalen.

Avd 6. Örjan väljer Dom Perignon före Uppohoppa. Flemmings Kåsgård bra sist, Flash Hammering med loppet i kroppen spår 9 och Barbara l. Hanover spår 3

Avd 7. Proppen spår 1 Readly spår 4 kan Örjan hålla upp spår 1 eller får Readly överta från någon spetskandidat?

Vart läser du att han valde själv bort Uppohoppa och valde Don Perignon?
Jag tycker Uppohoppa har bättre chans.

Altoc 2018-08-07 12:14

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 579142)
Vart läser du att han valde själv bort Uppohoppa och valde Don Perignon?
Jag tycker Uppohoppa har bättre chans.

Enligt anmälningslistorna var han tränarnas förstaval på resp häst, men valde Dom Perignon.
Om valet är hans eget eller om Walmann t.ex. hotat med stryk vet förstås bara de inblandade.

Jarmop 2018-08-07 13:38

Varenda kotte verkar tro på Readly express. Jag har suttit och väntat på den här dagen i evigheter, och det ska bli så förbannat skönt att se när Propulsion knäcker Readly ifrån dödens och Nurmos får gömma sig under bordet :)

Cyran 2018-08-07 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 579168)
Varenda kotte verkar tro på Readly express. Jag har suttit och väntat på den här dagen i evigheter, och det ska bli så förbannat skönt att se när Propulsion knäcker Readly ifrån dödens och Nurmos får gömma sig under bordet :)

:drunk::whoco5:

Stankarn 2018-08-07 16:11

Citat:

Ursprungligen postat av kire1111 (Inlägg 579093)

1 Blir väl spets o slut för COBOURG HANOVER

Jag ser flera andra scenarion i mitt badkar. Initialt spetsar väl Klantio med 1 Roheryn? Sedan är det frågan om vad han gör, om han toksvarar eller låter den förmodade streckfavoriten få överta. Troligast att favoriten får överta.

Bästa hästen i loppet är förmodligen 8 Gento (dock ej bästa kusken...?) som tidigt lär sändas framåt - om inte Björn satt sig jävligt nöjd i dödens. I vilket fall blir det åka av sista varvet och jag tror inte att favoriten Coburg Hanover står emot från ledningen, varken dödens, andrapar utvändigt eller vinnarhålet/innersniffen.

Nästan lite småsugen på att spika 1 Roheryn. 11% är en bra start!

kire1111 2018-08-08 06:20

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 579174)
Jag ser flera andra scenarion i mitt badkar. Initialt spetsar väl Klantio med 1 Roheryn? Sedan är det frågan om vad han gör, om han toksvarar eller låter den förmodade streckfavoriten få överta. Troligast att favoriten får överta.

Bästa hästen i loppet är förmodligen 8 Gento (dock ej bästa kusken...?) som tidigt lär sändas framåt - om inte Björn satt sig jävligt nöjd i dödens. I vilket fall blir det åka av sista varvet och jag tror inte att favoriten Coburg Hanover står emot från ledningen, varken dödens, andrapar utvändigt eller vinnarhålet/innersniffen.

Nästan lite småsugen på att spika 1 Roheryn. 11% är en bra start!

Ja vem vet, men spika ett sto mot hingstar o kusken lämnar än del att önska samt distansen? Ja så är det väl lite hårdare emot nu samt final. Nja inget jag ialf skulle göra :smoke:

Gooner00 2018-08-08 10:57

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 579168)

Har svårt att se någon häst knäcka Readly Express från dödens. Han svarar ju precis allt utvändigt. Jag anser att Proppens chans att vinna loppet är att försöka svara ut Muscle Hustle, släppa till Readly för att sedan använda open stretch. Tempot lär bli högt oavsett då Kolgjinis sitter med två hyfsat starka djur. Min känsla säger att det kan va en fördel att gå på vänster sida om Readly över upploppet.

Jarmop 2018-08-08 12:39

Citat:

Ursprungligen postat av Gooner00 (Inlägg 579268)
Har svårt att se någon häst knäcka Readly Express från dödens. Han svarar ju precis allt utvändigt. Jag anser att Proppens chans att vinna loppet är att försöka svara ut Muscle Hustle, släppa till Readly för att sedan använda open stretch. Tempot lär bli högt oavsett då Kolgjinis sitter med två hyfsat starka djur. Min känsla säger att det kan va en fördel att gå på vänster sida om Readly över upploppet.

Den som lever får se :) Twister Bi var nära att knäcka den från dödens, och Propulsion är en något bättre häst. Jag kommer iaf spika Proppen rätt ut på alla lappar!

Cyran 2018-08-08 15:30

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 579271)
Den som lever får se :) Twister Bi var nära att knäcka den från dödens, och Propulsion är en något bättre häst. Jag kommer iaf spika Proppen rätt ut på alla lappar!

Det var medeldistans! En jävla skillnad att springa 1km längre i dödens. Enda chanserna Propulsion har är om han tar ledningen eller om Readly galopperar.

viking90 2018-08-08 18:54

Nu fick 12 Yankee Boy i avd 1 dåligt spår igen men den avslutningen den hade senast mot Roheryn då den nästan gick om på linjen var vass.
Yankee Boy åker med på kupongen! Hoppas på lite körningen i starten givetvis.

Spiritus 2018-08-09 01:31

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 579116)
Perfect Spirit har ju tre ben i mål redan och låset med Proppen och Readly urstarkt. I övrigt finns inget lopp som måste helgaddas.

Nog kan det bli hygglig utdelning, för i några lopp kan det ju smälla. Men med tanke på att några lopp är "klara" blir det nog inga miljoner. Lagom svårt för ett medelstort system.

Dont Mind Me är jag inne på att spika också. Var lite trög av sig på Årjäng men den har ju kalasläge nu och det ska inte mycket klaff till för att den ska vinna. Det kommer bli hyggligt jämnspelat där och det gör det aktuellt att ta ställning för att få grepp på övriga!

Don't Mind Me lär väl knappast få bestämma tempot och fisa undan i spets? Finns en del startsnabba utifrån, och om det tas upp lär inte Goop vila på hanen med Linus Boy för att Global Satisfaction ska komma in i matchen.

För övrigt har Örjan valt fel häst i sjätte. Uppohoppa spets och slut. Hela vägen, Pasi!

I diamantstofinalen rekommenderas skrälletande på startvolten. Alla startar med form, och då är det ju minst sagt lättare att skrälla med sniklopp på innerspår och stretchen än att kliva runt fältet från tillägg.

Stankarn 2018-08-09 09:56

Citat:

Ursprungligen postat av Spiritus (Inlägg 579398)

Don't Mind Me lär väl knappast få bestämma tempot och fisa undan i spets? Finns en del startsnabba utifrån, och om det tas upp lär inte Goop vila på hanen med Linus Boy för att Global Satisfaction ska komma in i matchen.

Hur ser ni på spetsstriden? Varken Zoko Lane, Sir Q.C. eller Linus Boy kan väl vara med från start? Vill Örjan köra i spets om ex. Svanstedt laddar med Baron Gift eller föredrar han en ’Han Herred’?

Stankarn 2018-08-09 09:57

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 579315)
Nu fick 12 Yankee Boy i avd 1 dåligt spår igen men den avslutningen den hade senast mot Roheryn då den nästan gick om på linjen var vass.
Yankee Boy åker med på kupongen! Hoppas på lite körningen i starten givetvis.

Roheryn hade gått i dödens hela loppet....Jänkaren borde nog knäppt henne för att få överbetyg...

Stekel 2018-08-09 13:21

Citat:

Ursprungligen postat av Spiritus (Inlägg 579398)

För övrigt har Örjan valt fel häst i sjätte. Uppohoppa spets och slut. Hela vägen, Pasi!

I diamantstofinalen rekommenderas skrälletande på startvolten. Alla startar med form, och då är det ju minst sagt lättare att skrälla med sniklopp på innerspår och stretchen än att kliva runt fältet från tillägg.

Kanske inte, men någon risk för toktempo ser jag inte. Nurmos ekipage kör inte i lag på det viset direkt. Och vem ska då plocka ner en bra häst i ledningen? Nej det blir nog en spik! Om inte är det många om budet och de strecken lägger jag hellre i avd 1,2,4.