Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Kalmar 26 jan (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/34813-v75-kalmar-26-jan/)

mackpeter 2019-01-25 22:25

V75-6

Här finns en mycket bra och spelvärd spik till 24 %. 8 The Real Star är härdad i V75 och formen är stigande. Vid senaste starten vann han på en 13-tid över medel. Det här är "lavat" för vinst.

1 Tangil Face klarar en hög 15-tid här. 6 leder länge men Christoffer har valt att köra 11. 13 är bra men tar inte 20 m på 8.

Jag spikar 8.

mackpeter 2019-01-25 22:35

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 603876)
Blir en rak DD imorgon till 30 ggr degen, 15 papp om DN sitter: 8-2!

För mig blir dubbeln också rak: 8-6 till 25 ggr. Min halvbroder 6 Master Crowe (vi har samma mamma) är iordningställd för detta sprinterlopp. Möjligen kommer jag att låsa detta lopp på V75 med 1 och 6.

Lycka till Stankarn:cheers:

HuBBaBuBBa 2019-01-25 22:56

Skulle våga påstå att vem som helst nästan kan vinna i avslutningen.
Litar inte ett dugg på Global trust från spår 1 med Jorma som favorit. 9 o 10 är livsfarliga med överpace. 7,8 kan vara roliga skrällar med rätt resa. Mycket öppet lopp och helgarderar. Men då vinner väl Jorma förstås.:lol:

HuBBaBuBBa 2019-01-25 23:07

Troligtvis får vi se en strykning på 4 He's a Diffacolt som gynnar 6 Master Crowe och får det perfekta startspåret 5! Hoppas för då chansspikar jag den i ett annars mycket öppet sprinter lopp.

tvablaa 2019-01-25 23:40

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 603268)
Tidiga tankarna:
1: 5,7,9,12 - Ngn gång ska väl Stjernström sluta köra preparé?
2: svårt. Kanske 5 för överta av 6 och sen SOS?
3: SFV mest intressant, klättrade i ryggar senast. 6 får överta från 5 och ska sen slås?
4: 10 ställde till det för mig senast och var bra då. Ser ut som ett spikförslag i klen omgivning.
5: 5 lär bli rätt stor favorit. Luktar därför gardering och tror 10 kan vinna, är dock risk att den sticker iväg på att EA kör.
6: borde vara fördel de längst bak?
7: bra lopp där Master Crowe är klart förstastreck

Jag står i stora drag fast vid de tidiga tankarna. Med några undantag:
1: Minst utgång på favoriten. 5 är tokskrällen.
2: 5 klart förstastreck och möjlig utgång/spik. 10 känns spelvärd liksom ev 2. 3 med vid ytterligare gardering.
3: Tycker att VOTN är klar förstahäst och möjlig utgång/spik. Tveksam till Jairo och föredrar SFV och Timone Ek som är helt omöjlig att räkna på.
4: Trolig spik på Marjons I som imponerad senast, tror den bara är bäst här.
5: lurigt lopp. Tror favoriten är i fara. 10 är nog förstastrecket tätt följd av 6 och 9. 12 är utan tvekan loppets, och omgångens, skräll.
6: Garderar så långt jag kan och tycker de tre längst bak är givna. Utöver det 1,6 och 8. Möjligen 5 men missgynnas nog av vanlig vagn.
7: Spikade Master Crowe senast men räckte inte hela vägen. Kan bli revansch nu. Men 1,2,5 är alla tuffa emot.

hoola 2019-01-26 00:05

Ur Thomas Uhrbergs blogg:

V75 Kalmar 26 januari
Det högklassiga fuxstoet Belina Josselyn är min vinnare av Prix d´Amerique på söndag – och på lördag kan jag vinna i V75 till ett bra odds med Capture.

Ja, jag vet att det är skillnad på vinst och vinst.

Nåja, helgens höjdpunkt är givetvis kampen mellan de fyra stora i Prix d´Amerique. Franska Bold Eagle och Belina Josselyn mot svenskduon Readly Express och Propulsion.

Strax efter 16 på söndag får vi svaret på vem som var bäst, men jag tror mest på Belina Josselyn med Jean-Michel Bazire.

Allt visas i TV12 mellan 14.00 och 17.30 i samband med V75-sändningen från Bollnäs.

Jag kör i fem av de sju V75-loppen på Kalmar, förutom stallets Quattro Töll är det fyra gäststyrningar där jag bedömer Capture som den bästa vinstchansen och där Timone Ek i Guld är ett stort frågetecken efter Sverige-debuten.

Han kunde ingenting när vi skulle attackera, det av en 7-åring som vunnit 27 av 54 lopp och tjänat drygt 12,1 miljoner kronor.

Snacka om negativ överraskning. Nåja, han kanske ge svar på tal nu.

Capture var däremot duktig senast och ett häftigt speedryck på den för dagen besvärliga Axevalla-banan satte nog stopp för seger.

Från springspåret laddas för ledning – och jag andas optimism.

Jag bjöd på en bra spik förra lördagen i form av Night Brodde – och Illuminati är i samma klass, alltså för en given vinnare.

Oj, vad Joakim Lövgrens 5-åriga Ready Cash-son har imponerat.

Mitt andra singelstreck är en grov chansning. I ett klasslöst stolopp fastnade jag för My Liberty, dels för läget, dels för visad form och kapacitet.

Fast den som söker finner säkert minusfaktorer som ovan voltstart och bara en seger hittills i karriären.

Nu är det ett lopp där det är en eller alla, så det ekonomiska styrde också …

I övrigt; ja, det är en intensiv travhelg som väntar med V75 på Kalmar och på Bollnäs, dessutom Prix d´Amerique. Visst orkar ni?

Mina tankar om V75-loppen på Kalmar.

V75-1: 7 Illuminati har radat upp starka prestationer med fyra segrar på fem senaste och då han var trea fick han sent fritt och attackerade från köposition först in på upploppet. Ja, han står för klassen i gänget och jag tycker att det är omgångens i särklass bästa spikförslag.

V75-2: 3 Majestic Wine gör här sin nionde start och 5-åringen har övertygat i tre raka segrar. Henriette Larsen kör som ett proffs och hon vann ju senast med Muscle Hill-sonen. 5 Sobel Photo och 11Victory Topline utmanar – och det känns heltäckt med de tre.

V75-3: 1 Jairo är inte så dålig ut som många verkar tro, så jag tror inte att spåret blir en fälla utan Joakim Lövgrens Love You-son kan åter få en fin resa. 7 Timone Ek körde jag senast och trots en fin resa kunde han inget till slut. Jag hoppas på snabb revansch. Fem streck, där 2 Archangel Am är rysaren medan 8 Darling Mearas hamnar utanför systemet på grund av läget.

V75-4: 3 My Liberty är en riktig chansspik men hon har visat fina takter på slutet och i ett lopp där det är en eller många valde jag alltså speediga 4-åringen My Liberty. från Magnus Dahléns formstall.

V75-5: 1 Vis Dell´Olmo är mycket startsnabb och kan leda detta lopp från start till mål. Min 4 Quattro Töll är också snabb ut, så vi kan få ett bra lopp och han har varit fyra och trea i de två senaste V75-loppen. Sex streck.

V75-6: 8 The Real Star vann från dödens senast i dåligt trav, det på en topptid för dagen. Kalmars bana håller hög kvalité så det är ett extra plus för Magnus Dahléns 5-åring. Jag kör 6 Capture och räknar med att segerstrida, så bra är den här 5-åringen. Stallkamraten 11 Invincible HC är också duktig.

V75-7: 1 Global Trust eller 5 Uppohoppa som tipsetta är en smaksak, men skulle Global Trust hålla ledningen blir han svårslagen. Fem streck.

Mitt V75-förslag till V75 på Kalmar.

V75-1: 7 Illuminati. Res: 9-11.

V75-2: 3, 5, 11. Res: 10-1.

V75-3: 1, 2, 4, 6, 7. Res: 8-5.

V75-4: 3 My Liberty. Res: 12-10.

V75-5: 1, 4, 5, 6, 9, 10. Res: 3-2.

V75-6: 6, 8, 11. Res: 13-5.

V75-7: 1, 2, 3, 5, 6. Res: 9-7.

Systemet är på 1350 rader och kostar 675 kronor. Om man också singelstreckar nr 1 Jairo i avdelning 3 blir det systemet på 270 rader och det kostar då 135 kronor.

fri 2019-01-26 08:11

Peter Ingves har ännu inte knäppt vinstmödisen för 2019, trots 30 lopp.
Carl Johan Jepson är vinstrikast hittills vad gäller antalet segrar, med 17 segrar på 79 lopp (21,5%).

HuBBaBuBBa 2019-01-26 08:23

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 603883)
Troligtvis får vi se en strykning på 4 He's a Diffacolt som gynnar 6 Master Crowe och får det perfekta startspåret 5! Hoppas för då chansspikar jag den i ett annars mycket öppet sprinter lopp.

Som jag sa! Fast det blev Uppohoppa istället:) Nu blir det spik på Crowe!

Misär 2019-01-26 08:25

Spikarna

Illuminati - sitter tidigt i spets och sen...är det över. Jag tror ingen kan plocka ner honom, är helt enkelt bästa hästen i fältet och nu får han det nog serverat på guldfat. Löfgren har bra statistik med favoriter.
Off topic: Finns värde i platsspelen på Daydream Rapida & Bonnies Celebrity till nästan 5 ggr pengarna hos Svs.

The Real Star - det här tycker jag är en intressant spik. Tidsmässigt i fin form. Det låter väldigt uppåt i intervjuer och vinstchansen ska vara god. 25% på strecken lockar och det tar jag alla dagar i veckan. Är inte beroende av spets utan lever på styrka och det här gänget tror jag han kan mala ner från dödens.

Skrällarna

Art On Line - det kan bli körning från start i guld i dag. Art On Line kan tassa med och får han en bra position, vilket han borde med tanke på spåret kan det mycket väl smälla till över upploppet. Hästen håller mycket fin form och är verkligen helt bortglömd på strecken. 2%!

Rolex Bigi - ännu en bortglömd häst. Spår 8 är givetvis chansartat men skulle det klaffa med positionerna så vill jag inte räkna bort Rolex Bigi och formmässigt står sig hästen bra. Uppohoppa struken, en mindre häst att tampas med och i ett öppet lopp ska han med på lappen till 1%!

Misär 2019-01-26 08:38

Rolex Bigi ströks bara minuten efter jag postat inlägget om att det var en skrällchans. Jag får gottgöra med ytterligare en skräll.

Cinnamon Spitfire - startsnabb, spetsar initialt för att sedan släppa. Blir det som jag hoppas ligger han i rygg ledaren in på upploppet. Vid lucka sitter jag gärna med denna 2%-are på lappen! Trevligt platsspel till dryga 4 gånger pengarna...

Stankarn 2019-01-26 09:48

Citat:

Ursprungligen postat av legolasse (Inlägg 603349)

Untersteiner har två toppchanser i Kaiser Håleryd och Majestic Whine. Spets och slut så det sjunger om det. Ingves och Henriette Larsen är dessutom två bra kuskar som säkerligen förvaltar chanserna på bästa sätt.

Kommer den där verkligen till spets? Wilhelm Paal lär väl inte släppa, hans styrning har gått flera 11-tider och lär så göra igen, även Uhrberg lär väl prova lite från start...

Jag tror WP har en hyfsad chans till både spets och vinst över den korta distansen, Lill-stänkaren får bli 9 Pikachu Face som kan hamna helrätt på det, vann i Visby i somras från dödens på en 11-tid, här kanske det kan bli vinnarhålet och lucka 300 kvar...? 10 ggr får man säkert.

pelleplutt 2019-01-26 10:02

Plats 2,15-Victory topline, jag tror han bra chans att ta en top 3 placering, kan köra bakifrån eller upp utv Ledaren lite beroende på tempot givetvis.

vinnare 4,25 - kaiser håleryd, tror inte han når ledningen först men kan släppas dit är 50/50. men med framspår och värst emot har bakspår så tycker jag att 4.25 är fint.

zimonzzon85 2019-01-26 10:19

Baron gift i sista kan va en spelvärd spik ! Gynnas av kort nu !

mackpeter 2019-01-26 10:25

Bolagssystemet

1) 1,4,7,9,11 r2-6 (7 är en sund spik. 2 tar ledningen men överflyglas förhoppningsvis av 5, som svarar 7. 9 får smörlopp i andra/tredje ytter. 1 hårt betrodd på sistone felade senast och kan skrälla. 4 kommer från segrar och stallet tror bland de tre. Jepson med 11 kan överraska)

2) 3,5,11 r1-7 (Untersteiner tror på 3 från bra spår och bra lärling i jollen. Catrin Fajersson har satt upp Erik på egenägandes 5 från perfekt spår på hemmabana. Nurmos tror mycket på 11. Jag inbillar mig, att 3 är bättre än 1, som blir förstareserv)

3) 1,2,4,6,8 r7-3 (favoriten 1 blir över från start. Därmed öppnas loppet för en småskräll)

4) 2,3,10,12 r9-11 (antingen spikas 3 eller streckas många. 10 och 12 har bäst kapacitet. 2 är dunderkuskförbättrad)

5) 1,5,6,9,10 r4-3 (5 är berättigad favorit. 1 känns som ett frågetecken. Oskar tror mycket på 6. 1 är startsnabb och kan ge 9 perfekt rygg. 10 har äntligen fått en kusk, som kör med insidan)

6) 8 r6-5 (8 visade senast att formen sitter där. Jepson kör med stort självförtroende och vinner 21 %. Rätt distans. 6 leder men ger sig på upploppet. Bra spik till 25 %)

7) 1,6 r2-3 (allt är förberett och klart att vinna för "lillbrorsan" 6 perfekt nerstruken till spår fem. Feg som jag är streckas även storfavoriten 1)

Kostar 1500:-. Lycka till i kylan. Tänk på fiskhandlarn, som i morse vann 15 000 varje månad i 25 år på triss.

Basse 2019-01-26 10:29

Citat:

Ursprungligen postat av Misär (Inlägg 603896)
Spikarna

Illuminati - sitter tidigt i spets och sen...är det över. Jag tror ingen kan plocka ner honom, är helt enkelt bästa hästen i fältet och nu får han det nog serverat på guldfat.

Mycket möjligt att Illuminati vinner loppet men jag tror det är 0% chans att Illuninati sitter tidigt i spets.

Illuminati brukar knappt kunna hålla samma fart som bilen när starten går och tappar normalt minst 20 meter på de övriga framspårshästarna i starten.
Från spår 7 bakom bilen med Joakim lövgren i sulky är det troligare att man hamnar sist utvändigt.

Jag är högst tveksam på att Lövgren kommer försöka ladda från start- risken är överhängande att man blir hängande i tredjespår nästan hela första varvet om han försöker nå spets tidigt.

Jocke gillar hästen och riskerar inte någonting i starten. Han litar på sin hästen avgör via ett svettigt slutvarv efter att fått trava in sig första varvet.

Om det sedan räcker till vinst återstår att se. Högst troligt har man bra chans på ren klass men någon spets och slut vinnare är det inte.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved