![]() |
V86 åby/valla 27/2
Ska vi sparka igång en tråd till onsdagens tävlingar.
Inte kollat så vidare mycket än men har hittat lite roliga drag/idéer. Avd I spring Moon med PU upp nu samt 1 lopp i kroppen efter en 4 månaders vila. Kan väl ha en rimlig chans, finns dock lite rolig emot, framförallt 5 och även tyske gästen nr 8 tror jag på trots spåret. Avd 2 highspirit lär väl bli favorit här. Har dock följt output pressure alltför länge för att inte plocka med på lappen. 4-5 skrällarna ? 5 varit nere och gått i Frankrike senaste tiden. Avd 3 endast ston, helt öppet enligt mig. Första strecket borde nog ändå landa på nån utav unterstieners 2 okinawa roc samt 5 sobel jasmine tycker dock det vimlar av motbud och helgardering trots 15 hästar kan vara sunt i min bok. Avd 4 ytterligare ett stolopp. Här är det inte alls lika öppet och jag tror man klarar sig långt med en 3-5 streck alternativt spik på el fitzgerald som tog en fin skalp i ett 200k lopp på v75 sist. Första bakom enligt mig 5-1-6.. beautiful baccardi kommer jag nog inte plocka med här även vid bredare gardering, ingen vinnarskalle längre! Avd 5 Vincent as bara dunka in spiken! Har ju en förmåga att ställa sig fel ibland, men nu startar den från bakspår med 40 tillägg, kan ta en lugn start och sen äta upp dom sista 6-700.. bläddra o gå vidare. Avd 6 timotee journey blir den favorit här tro? Ingen spik för mig. Tror distansen kan vara för kort här, vill vurma lite extra för 11 som tog en fin skalp från bricka 12 sist över 1640, första häst för mig! Avd 7 out of the slums tysk gäst igen som kommer från 3 raka. Här möter den dock tuffare motstånd och loppet känns öppet på förhand. 9 helt bortglömd ? För att nämna nån.. Avd 8 wrongdoer vet jag att viking här på forumet vurmade för, för några starter sedan. Har sedan dess följt denne noggrant och med för tiden Sveriges bästa (?) Lärling så kanske man kort och gott ska avsluta med spik? Lite tidga tankar, vart det landar vid inlämning är omöjligt att sia i nu, trots allt 3 dygn kvar tills startbilen släpper, fyll på med idéer! |
Påbörjar veckans onsdags-plugg nu då!
V86-1 Här är jag inne på att Bags Simoni är "klar" via rygg ledaren och slut. Det är ett jävla facit den har sen den kom till Veijo, förutom en galopp och en nolla (blev dragen sist in på upploppet) så har den radat upp fina placeringar. Ruggigt startsnabb och antingen kör de i spets eller släpper till någon bra. I värsta fall blir det tredje inner och då blir det såklart svårt. Spring Moon är mest spelad på de tidiga strecken konstigt nog. Kusk/läge/startsnabbhet är ju plus. Men den har gått från Lövgren till amatör nyligen och har inte vunnit lopp på 23 starter. Ska den verkligen gå ut och vinna ett V86-lopp i öppen klass då? Viss chans, men ganska liten ändå. 2,3,9,10 tror jag inte har någon vinstchans alls. DD Eftersom jag behövde ta ställning redan nu till om "svett-bolagsspelet" med spikar i avslutande loppen ska bli av eller inte så tar jag och bläddrar igenom dem tidigt. Det var enkelt och jag ska gå igenom dem grundligt ockå, men det ser ut om enkla val. Jag tror tysken Out Of The Slums dirigerar DD-1 från start till mål. Är ganska startsnabb visade den i Hamburg för fyra starter sen. Och om den inte fastnat i rygg på ledaren på Gelsenkirchen hade den haft ett staket i raden. Eftersom ekipaget är utländskt och Lövgren har ett formkort i loppet kanske den inte ens blir favorit (hoppas hoppas!). Och om den blir favorit så lär det nog bli ganska jämnspelat. Wrongdoer i DD-2 behöver väl ingen närmare presentation. Han har presterat länge och Anders Eriksson gör det skitbra i sulkyn. Jag är med Bowery här, det är bara att spika! Mycket troligt med spets och slut och har även hög vinstchans från andra positioner. |
Avd 3 Nu måste det väl ändå vara dags för 13 Darshana´s första seger i karriären?
Redigerar in en liten varning till så jag inte spammar tråden med massa inlägg. Avd1 7 Zio Tom Yet kolla in avslutningen den gjorde näst senast! Då på 3140m men från sin tid i Italien har den gått ofta över 1640m med vinst som resultat flera gånger....Startat ofta bakom bilen med. |
Citat:
|
Citat:
Näst senast trodde jag verkligen första segern var i hamn men då kom Stella Pona loss sent och satte in sin raketspurt. Senast fastnade den i sulkyn mot den utvändigt men kom loss sent och var snabbt uppe i rygg på ledaren igen och satt fast där men mängder av krafter. Utvändigt spurtade hästar som Jejje Palema, Amphibian Madness bl.a. |
Citat:
|
Tror Vincent As kan få stora problem med att fånga in Fullpoint. Den är fortfarande inte helt stabil men verkar gå åt rätt håll. Och fortsätter Vincent vara så trög som han var senast blir det verkligen svårt. Räknar med att Bergh kommer elda på under vägen så gott det går så att ingen kommer få chansen att hinna ikapp eller ta honom i en speeduppgörelse där han är riktigt sårbar. Spik för den modige!
|
Citat:
|
Lite inne på din linje Bowery att gardera Highspirit, visst har den bra chans men den har varit ute i Bronsdivisionen när den kör V75, Output Pressure är härdad i Silver...Mött riktigt tuffa hästar och gjort de bra. Tycker även 8 Sugar Daddy är intressant emot nu med ett lopp i kroppen efter kortare vila. Dock är ju spåret stor risk för vingel.
|
Citat:
|
Om Vincent AS är på humör så krossar han ju det gänget över 3140m. Han har dock galopperat i 2/3 senaste starterna och 3 av 6 starter om man kollar längre bak. Felfri har han aldrig torskat över distansen. Men frågan är vilken Vincent som kommer till start? :rolleyes: Han är ju "problembarnet nummer ett" enligt tränaren.
|
Citat:
|
Citat:
Mycket möjligt att man spikar honom igen om jag lirar på onsdag. |
Citat:
Melanders stallform är ju iskall. En seger på 45 starter i år och senaste vinnaren på V86 var Born Unicorn den 3:e oktober. |
Citat:
Output Pressure gjorde plattmatch senast vid helt fel tillfälle så jag missade sjuan. Men har ju varit bra i övrigt. Åker med vid gardering. BB däremot steker jag nog, blir hyfsat påpassad med Örjan och det finns minst 3-4 hästar där som blir mindre spelade med minst lika bra vinstchans. |
Viking! Såg att Hultman gick ut och stormvarnade för ditt drag, synd ;//
|
Citat:
Men hon lär inte stanna på 3-4% efter den varningen.... |
Citat:
Mhmm.. det var det som var synd, sånt där tycker jag jämt händer mig om man hittar en fin mellan 0-5% och sen skriker varenda sida ut den så den trendar massor sista timmarna, så jäkla tråkigt är det!! |
***edit, postade i fel tråd
|
Citat:
Håller med, ser ju även vissa drag som rasar upp efter 15.00 på fredagen el onsdagen.. Misstänker att betaltjänsterna o Berglund då skrikit ut dem över hela Sverige... Rätt trist som du säger. Men ser jag att experter på atg el expressen mm lyfter fram dragen jag tänkt.. Tar jag lugnt bort dessa, då deras skittips mycket sällan går in samt blir uselt värde i |
Jag ser att ingen nämnt 8 Vien Ici i avd 8 än
Så här skrev jag inför förra starten. ”8 Vien Ici det ryktas om eventuell Jänkarbike på ffg ikväll. Rickard Svanstedt håller den här hästen väldigt högt och jag vet från tidigare intetvjuer att Rickard tycker att startspår långt ut på vingen är en fördel med just Vien Ici. Hästen är riktigt stark och med bike på kanske man kan komma iväg tillräckligt bra för att få en bra position i loppet. Jag hoppas på tempo hela vägen så att Vien Ici:s styrka får komma till sin rätta över upploppet när de andra blir möra i benen.” Hur det gick? Vien Ici var helt överlägsen och krossade från dödens. Bara joggade ifrån dem över upploppet ochdet såg faktiskt okört ut!! Jag har följt den här ett tag och har hört Rickard snacka sig varm om denna. Det är en riktig kanon som har fått tid på sig och nu börjar bitarna falla på plats. Jag gillar det mesta med hästen. Nu förtiden är den lättkörd - Rickard manövrerar hästen med små medel och Vien Ici svarar på varje kommando. Som att köra en stark dieselbil, dagens dieslar är ju både starka och kan accelerera bra:D Ja ni hör, jag är såld på Vien Ici. Jag tror helt enkelt hästen är bäst här , vi har inte sett botten i hästen än så länge men den här borde klättra i klasserna närmsta året. Jag Spikar! *** edit. Rickard Svanstedt åker till Solvalla med 1 häst. Det var snack om Jänkarbike ffg sist men det vart vanlig vagn. Gissar att man kanske får se en Bike på idag istället:evilgrin39: |
Michel Nimczyk kommer hit med 3 hästar.
Avd 1) 8 Tom N`JerryDiamant Avd 3) 15 Twinkle Face Avd 7) Out of the Slums Rätt svårt att sätta in dem i loppen men man blr nog lungt räkna med att de alla 3 är bra inne i klassen i Sverige. Jag vågar inte spika någon av dem på ren gissning exakt hur bra de är men tänker på samma gång inte spricka på någon av dem. Så avdelning 1,3 & 7 kommer jag gardera. Inte säker på att det behövs så många streck i de loppen men tyskens hästar är givna på lappen. Stor risk att ett par av mina 3-lås hamnar de avdelningarna. I avdelning 7 t.ex finns ett troligt 3-lås 8) Staro Leonardo är given, ganska säkert bästa hästen i loppet 6) Out of the Slums är ett oskrivet kort - kanske är bättre än favoriten. Eller åtminstone har bäst chans om man når spets och Staro Leonardo får trava utvändigt. 2) Pane Vino har varit bra på slutet. Borde få drömresa här? Bättre startspår än favoriterna och kan bli farlig på Åbys Open Stretch. |
Avd 1
Svårt där alla typ ska ligga lågt o ston har bra spår. Ja sen 8 med spår 8 över distansen och inte hört ett ljud om form. Lutar å alla. Rolig kuskplus på 3 Avd 2 Ja här ska en häst bara vinna som har ett D och 0 i senaste raden. Vann senast i v 64 utan skor fram om jag ser rätt. 70%? Den som bevisat något i detta gäng är väl SUGAR DADDY med sin spurt sist. Avd 3 Ston känns sjukt öppet.. 13 15 vill man ju ha med känns bortglömda där bak Avd 4 Bygger man på att hästen gjorde ett bra lopp med Goop. Ja kommer den bara vinna lika mycket som Zenit och Erik gjorde senast, känns som formen på stallet är ett stort? 60 % är ett skämt.1 8 9 3 6 är väl kul att ta med Avd 5 Förmodligen galopp emot men gillar sällan spika hästar från 40 meter 71 %.. Känns lite väl häftigt kanske med tanke på 40 % galopp. 2-3-10 vid gadd Avd 6 4 vilat formen o 6 aldrig sprungit distansen som jag kan se. Blir väl inte superförvånad om tränare Hannu Korpi står som segrare när röken lättar.. Avd 7 Måste ju spik varför inte framspår och offensivt upplägg samt trivs i ledning. Positiva rapporter nr 2 Avd 8 Gillar kusken samt spår och kör för ledning. Spets o slut där motbud har sämre spår och tuffare nu.. nr 5 |
El Fitzgerald såg grym ut från dödens senast, procenten därefter.
|
Det ser inte ut att bli någon högre utdelning idag, men några tusenlappar ska det väl ändå kunna ge för full pott. Jackpot på sexorna är troligt.
|
Jag bara myser över att Out of the slums är långtifrån favorit och att nästan alla singlar Vincent och skippar det farliga motbudet Fullpoint!
Jävligt öppet bakom både Highspirit och El Fitzgerald. Att en av dem vinner är ju mycket troligt. Men båda, njaa... |
Citat:
håller med att det är vär att gardera loppet. Vincent As i form är svårslagen, men det känns inte riktigt som man kan lita på hästen. Väldigt ojämn i humöret och prestationerna. ruskigt hög kapacitet när det klaffar men den har ju bränt som dagens största förr:D |
1) En handfull hästar bör räcka.
2) Highspirit får åter Flemming i jollen. Bör inte hoppa härifrån, utan tar spets och blir lämnad ifred. Värst emot är Sugar Daddy. Spik! 3) Spårtrappa och här får man gardera lite. 4) El Fitzgerald kan nog köras till spets och bestämma efter behag. Motståndarna vill säkert ha ryggen. Spik! 5) Vincent AS krånglade lite förra gången, men avgjort trots allt. Tror inte han stökar till det idag igen. Står på ytterligare ett tillägg, men möter inget särskilt. Spik! 6) Sparlopp. Bör stå mellan 4 och 6. 7) Ytterligare en spårtrappa och en handfull hästar som streckas. 8) Wrongdoer mot Vien Ici i första hand. Lägger man till Adielsson och Kihlström så tror jag att man sitter ganska säkert. |
Tycker inte det finns mycket (förrutom kanske spelprocenten) som talar för att man ska gardera 2 av omgångens 3 största favoriter i El Fitzgerald och Vincent As.
Vad gäller Highspirit är jag inte alls lika övertygad och kommer att gardera. Tredje spik får bli Tom N´Jerrydiamant i inledningen då han känns som hästen i gänget! Öppet värre i avd 3 och här kommer jag att helgardera på bolaget. Har gjort en andel med spik på 3 ovannämnda och helgadd i avd 3. Finns totalt 9 andelar à 150kr och lämnas in så fort dessa är sålda så att man slipper påverkas av allt uppsnack inför racen! https://www.sharps.se/forums/spela-a...ri/#post608692 |
V86
Inlämnat: 2019-02-27, 13:52 Solvalla, Åby Onsdag 2019-02-27 Start: 20:30 Kostnad: 157,50 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11 (1, 4) 2: 2, 8 (6, 1) 3: 3, 6, 13 (2, 5) 4: 1, 3, 4, 6, 9 (10, 5) 5: 2, 3, 9 (11, 8) 6: 11 Bossy Alley (2, 6) 7: 2 Pane Vino (8, 6) 8: 5 Wrongdoer (8, 7) 7x2x3x5x3x1x1x1 = 630 rader. 630 x 1 x 0,25 kr = 157,50 kr. Totalt: 157,50 kr. Rättningskod: DMP MTT FWN |
Bra chans även för Tom N'Jerrydiamant i första.
|
Hugo Gustavio Boko låter det inget kul på. Bättre då på Bird Parker och Bossy Alley.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Mycket skrik på Leon.
|
Citat:
|
Mina tre 3-lås är nu klara
V86:4 3 Thelma de Glatigne tar hand om ledningen. Tröttnade sist från rygg ledaren men den dagen var innerspåret kasst. Borde göra ett bra lopp idag och kan häxa lite för favoriten om man svara ledningen. -3% 4 El Fitzgerald är bästa hästen i loppet men också böldigt hårt spelad. Ska med men jag hoppas såklart på någon av mina 2 motbud. -63% 6 Rory Poly är alltid livsfarlig om man får rätt lopp. Fick gå på för tidigt sist men får man ryggar till 200 kvar går ingen säker. Otroligt gynnad om 3 skulle svara upp ledningen idag. - 10% V86:5 2 Tellus Face åker med som tokrysare här. Adrian har ju toppform på stallet och Tellus Face är alltid med i striden i felfria lopp. Kul lyxstreck till 2% 3 Fullpoint sitter nog i ledningen efter en bit. Är det naturliga motbudet till favoriten. Förhoppningsvis har man 2 Tellus Face i rygg. - 15% 9 Vicent As utan tvekan kapablast i loppet. Har man en bra dag krossar man motståndet idag. Men Vincent As har flertalet gånger visat att man inte alltid har bra dagar. Lite vinna eller försvinna över den här. - 70% V86:7 Har redan motiverat det tredje låset i tidigare inlägg 2 Pane Vino, 6 Out of the slums & 8 Staro Leonardo ————————————————� �————————————————� ��———- Spikarna V86:2 2 Highspirit, brukar gå bra efter vila, vunnit 4/6 lopp efter vila. Tar garanterat ledningen V86:8 8 Vien Ici, finns lång motivering i tidigare inlägg. Det blir grunden i Basses 3-lås ikväll. |
Någon som möjligen har tillgång till Jens ikväll?
|
Citat:
|