Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Mantorp V75 16 mars (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/35240-mantorp-v75-16-mars/)

Bowery 2019-03-15 05:13

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 610973)
Redan lagt första lilla liret inför jackpott-helgen!

Västerboonthenews @8,25
Fantastica @50,00
Stepping Spaceboy @9,00
Cheerful Rivner @4,75
Leader Brodde @6,50

Nöjd om 2 av dem sitter, då går det ihop sig och lite till även om det är lågoddsarna. Går 4 in blir det knappa millen, och skulle man få full pott är det drygt 3 millar. Vore fin utdelning på 170 satsade slantar det!

Det krävs lite vidare analys, men jag undrar om inte de där sista blir spikarna på lördag. Cheerful känns gjuten iallafall, speciellt efter nedstrykningen.

Hemmahoppet ryssebo la reine? Cheerful har troligen bättre chans tack vare spåret men tycker % kittlar på förstnämnda och är småsugen på spik från bakspår istället, queen of sand ska nog inte föraktas heller

Bowery 2019-03-15 05:18

pastorn avd 4 med ÖK. Den kommer nog åka med på min lapp, spåret är vad det är, Örjan är dock expert på såna där knepiga lägen om han är på humör. Varit ute i 3 fina v75 lopp senaste tiden, dock 1 1/2 månad sedan senaste starten, denna ska jag fiskar vidare på lite.. 2%!

zimonzzon85 2019-03-15 07:36

Citat:

Ursprungligen postat av Bowery (Inlägg 610981)
pastorn avd 4 med ÖK. Den kommer nog åka med på min lapp, spåret är vad det är, Örjan är dock expert på såna där knepiga lägen om han är på humör. Varit ute i 3 fina v75 lopp senaste tiden, dock 1 1/2 månad sedan senaste starten, denna ska jag fiskar vidare på lite.. 2%!

Givet på lappen !

monimaker1 2019-03-15 07:55

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 610907)
Tycker det är borde vara dags nu för 7 Call Me Brodda. Kommer chansspika eventuellt låsa på 7,12. Tycker Estelle Brodda mötte piss senast och har inte tiderna i kroppen. Har dessutom aldrig startat från tillägg.

PU känns märkligt negativ till BLANCHES segerchanser (2 getingar). Borde sitta bra till tidigt då den kan nyttja springspåret.

Stankarn 2019-03-15 07:57

Citat:

Ursprungligen postat av 777 (Inlägg 610899)

Avd 6 ston och spårtrappa. Värsta sortens lopp. Hopplösa.
Massa prickar här.
14 Ryssebo la Reine
8 Hosianna Boko
3 Cheerful Rivner
6 Infinity
12 Odessa Celeber
Till att börja med...

Spår 13,14,15 är statistiskt klart bättre spår vid den här typen av lopp jämfört med ”vanliga” lopp. Från 0% till 12%. Spår 12 är också markant bättre, bättre än spår 1 och 2, spår 6 och 8 marginellt bättre.

Med aktuell strykning så har stona med spår 7 och 8 naturligtvis hamnat lite bättre på det än sin startprissumma.

Klart att Untersteiners merca kommer att streckas som om straffsparken är upplagd men en rimlig rank om optimal skobalans är:

8 Hossiana Boko
Kuskförstärkt, lär laddas här efter invändig strykning, startsnabbheten hos dem invändigt har inte imponerat, favoriten är väl chanslös? Vet inte vem som ska bråka, kanske Ulf O? OM spets så är det förmodligen dagens bästa spel. 8%.

Edit: Westerholm i Expressen

Har tränat fint hela vintern. Hon trivs bäst i spets och vi kommer ladda vad som går och behövs för att komma dit. Barfota runt om och jänkarvagn.

14 Ryssebo la Reine
Hårdast i loppet, vinner varannat lopp. Gör säkert en 12-tid härifrån om barfotabalans. Fick tungt lopp senast med newbie i sulkyn, oddshöjande, ordinarie kusk nu. Sämst plats till18%.

15 Queen of Sand
Har tjänat lite snabba pengar men är väl märren med mest utveckling i sig. Har dock sämst kusk i loppet och är inte övertygad om att hon hamnar rätt på det. Kan absolut vara på plats. 12%.

12 Odessa Celeber
Varit ute i ett tiotal lopp med prissummor över 100kkr. Har bästa kusken, bästa tränaren och vann två raka vid motsvarande tid i fjol. Förmodligen gynnad av barfotabalans, minus att hon varit igång länge? 2%.

13 Havefunwithme
Har tiderna i kroppen och van att stå byngligt till, 14-15 lopp över 100kkr, vann ett uttagningslopp till stochampionatet ifjol. Bra bakom The Real Star, bra även som trea bakom Wild Love och Absolut Gehör på 12,5 från tolftespår. Johan U brukar väl vinna något lopp när V75 avgörs ute på orten? Kan absolut vara långt framme, 1%!

Tirich 2019-03-15 08:05

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 610984)

12 Odessa Celeber
Varit ute i ett tiotal lopp med prissummor över 100kkr. Har bästa kusken, bästa tränaren och vann två raka vid motsvarande tid i fjol. Förmodligen gynnad av barfotabalans, minus att hon varit igång länge? 2%.

Nu har du gått på groggen tidigt i veckan, men i övrigt håller jag med om allt

För att utveckla lite egna tankar så blir det bike på Cheerful Rivner ffg, men jag tror ändå de där bak är för tuffa här. Spår 2 är optimalt då hon inte kan öppna, men visst borde nedstrukna Hossiana sitta i spets efter 500?
Jag gillar den hästen, men innerst inne undrar jag om hon verkligen står emot Ryssebo och Queen of Sand, eller Odessa och Darling Harbour för den delen, över upploppet.

Sen är frågan hur Ryssebo tagit förra loppet där hon såg ut att gå i botten. Förvisso saknades det väl lopp och kanske mer optimal balans denna gång?

Stankarn 2019-03-15 08:55

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 610986)
Nu har du gått på groggen tidigt i veckan, men i övrigt håller jag med om allt

För att utveckla lite egna tankar så blir det bike på Cheerful Rivner ffg, men jag tror ändå de där bak är för tuffa här. Spår 2 är optimalt då hon inte kan öppna, men visst borde nedstrukna Hossiana sitta i spets efter 500?
Jag gillar den hästen, men innerst inne undrar jag om hon verkligen står emot Ryssebo och Queen of Sand, eller Odessa och Darling Harbour för den delen, över upploppet.

Sen är frågan hur Ryssebo tagit förra loppet där hon såg ut att gå i botten. Förvisso saknades det väl lopp och kanske mer optimal balans denna gång?

Kraftig förkylning, hade hellre tagit ett par bamsegroggar... :evilgrin39:

Du kanske har rätt. Walmanns storhetstid som stotränare kanske är över, siffrorna ser ut att vara lite på nedåtgående men i den statistik jag hade tillgång till så sticker han fortfarande ut.

Det faktum att hon gick i botten förra starten kanske man ska med in i beräkningarna.

LÅS kanske också ska streckas, om man garderar? Märren var bra i senaste starten.

kire1111 2019-03-15 10:54

Fick bli en tidig o efter magkänsla, lär ju ändå inte va en vanlig dödlig som vinner.

Inlämnat: 2019-03-15, 11:48
Mantorp
Lördag 2019-03-16
Start: 16:20
Kostnad: 224,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Harran Boko (1, 3) Spika el gardera ut sig, är frågan. Utan galopp vinst
2: 1, 2, 6, 7, 8, 11, 13, 15 (5, 12) Kör bred pensel volt o ston med tillägg, hum
3: 1 Rajesh Face (3, 4) Hoppas på spets o slut. Spika el gardera ut sig
4: 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 10 (9, 4) Klass 2 kör på med pensel igen
5: 9 Stepping Spaceboy (1, 10) Luktar ju körning och kommer gynna min spik
6: 15 Queen of Sand (3, 14) Undantagshäst som kommer va överlägsen.
7: 1, 2, 3, 5, 8, 10, 12 (11, 6) Öppet hoppas på lite SEEK AND DESTROY

1x8x1x8x1x1x7 = 448 rader.
448 x 1 x 0,50 kr = 224,00 kr.
Totalt: 224,00 kr.
Rättningskod: :idiot:

trance_error 2019-03-15 12:15

Ni som garderar Knifetown Winner ta med Forecast, gör sina bästa lopp på kortdistans, snabb ut dessutom. 2%.

viking90 2019-03-15 13:21

Jag är väldigt mycket inne på 1 Global Viscount i avd 4, mycket möjligt att det blir en spik för mig. Överraskande bra i årsdebuten senast och bör vara ännu bättre denna starten. Hittar den bara till spets är två ben redan över mållinjen, 2 & 3 är väl de som främst utmanar om spets då det två på springspår inte brukar vara jätte kvicka ut...

777 2019-03-15 14:01

Funderar på att inte spela i morgon. Känns som att det kommer bli storutdelning och att jag har fel tänk...:cry:

Fast det är klart - blir ju inte precis ruinerad av summorna jag satsar:lol:

Så kanske ändå. Men det är grrr! att stå där med ett eller två rätt...:sad:

Bowery 2019-03-15 15:12

Tråkigt värre att pastorn blev struken.. Humf

777 2019-03-15 17:28

Från Trav Aftonbladet:
Sedan i mars i fjol är Simon Mitman hästskötare hos tränaren och kusken Conrad Lugauer. Han ansvarar för tio passhästar, bland annat hans egenägda stjärna Harran Boko.

Tio passhästar! Det är ju inte klokt!
För rätt många år sedan läste jag om tränaravgifterna, ägaren betalade olika i förhållande till hur många passhästar hans egen häst fick samsas med. Som mest hade skötaren sex, sju hästar tror jag, men fanns "lyxvariant" där skötaren hade hand om fyra hästar!!!

Fattar inte hur man ska orka vara på tårna hela tiden, otroligt långa arbetsdagar också.:ohmy:

mikaels 2019-03-15 17:42

Citat:

Ursprungligen postat av 777 (Inlägg 611071)
Från Trav Aftonbladet:
Sedan i mars i fjol är Simon Mitman hästskötare hos tränaren och kusken Conrad Lugauer. Han ansvarar för tio passhästar, bland annat hans egenägda stjärna Harran Boko.

Tio passhästar! Det är ju inte klokt!
För rätt många år sedan läste jag om tränaravgifterna, ägaren betalade olika i förhållande till hur många passhästar hans egen häst fick samsas med. Som mest hade skötaren sex, sju hästar tror jag, men fanns "lyxvariant" där skötaren hade hand om fyra hästar!!!

Fattar inte hur man ska orka vara på tårna hela tiden, otroligt långa arbetsdagar också.:ohmy:

Är ytterligare ett exempel på hur ekonomin fungerar inom travet, framtiden för travet blir tuff...

flaquelg 2019-03-15 18:03

Varför nämns Blanche av så många tipsters tro? Ingen imponerande rad och Untersteiner ligger väldigt lågt. Han brukar ha ganska rätt för sig. Litar nog på honom här och den kommer inte med.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved