Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Mantorp V75 16 mars (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/35240-mantorp-v75-16-mars/)

Shooter 2019-03-16 10:21

1) Harran Boko toppchans felfri. Har hoppat bort sig två ggr i rad. Conrad vet vad som gäller och det är inte i starten hästen gör bort sig. Lång distans borde han vara gynnad av och då behöver Conrad inte ha så bråttom.
2) Ett svårt stolopp och det är bara att gardera på.
3) Min första tanke var som hos de flesta andra: hitta en spik eller helgardera. Men jag har kokat ner det till tre hästar. Ochongo och Västerbo har varit ute i år, men jag tror helt enkelt inte att de räcker. Ratzeputz har inte startat på nästan ett år och även om Nurmos hästar brukar vara vältränade så tror jag inte på den heller. Mange behöver lopp. Därmed återstår de två bästa hästarna Rajesh Face och Milligan's School (tränarna är väldigt nöjda med bägge) och så spetshästen Handsome Brad.
4) Här är det många som spikar Hugo från bakspår. Bra häst, men det kan häxa och hästen kan hoppa bort sig. Volt och Jorma. Öppet lopp där jag vill se ytterligare en skräll.
5) Omgångens största favorit i Knifetown Winner. Som jag skrev tidigare i veckan så tror jag en del på Västerbo Grobois, men då måste han komma före favoriten eller få en rygg. 1,3,9 och 10 känns heltäckt. Pellegrino tror jag inte står emot de här pållarna även om den går i spets.
6) Queen of Sand är struken. Peter är väldigt inne på Cheerful Leader, men det är en spårtrappa och hästen är hårt inne på pengarna. Infinity skriks det om, Hossiana Boko laddar för spets och vill köra där (en strykning innanför underlättar) och Darling Harbour gör troligen sin sista start före avel. Den jag fastnar för är trots det hårda loppet förra gången Ryssebo la Reine. Lopp i kroppen, Erik upp och borde vara favorit. Synd att de inte drar skorna idag, men det kanske bidar till mindre streck samtidigt.
7) Jag gillar inte att vara tunn i sista loppet, men har ögonen på Tobias del Ronco. En blivande gulddivisionshäst som Stig tycker det är dags för i V75. Kan vara hur bra som helst. Visar den sig överlägsen så lär den bli betydligt mer streckad nästa gång.

pelleplutt 2019-03-16 10:22

v75-3 - 4 Milligan school 4.5ggr @ Betsafe
v75-6- 1 Knifetown winner 3ggr @ Svs
V75-7- 3 Secret Mission plats 4.5ggr @ bet365

mackpeter 2019-03-16 10:35

Förra veckan satt sjuan och systemet gav 4400 kronor. Idag har sistaspårssjukan drabbat de fyra sista V75-avdelningarna med strykningar. Dagens bolagssystem.

1) 1,2,3,9 r6-7 (bästa hästen 2 kommer från två galopper och garderas. 6 och 7 har oerfarna springspårskuskar och lämnas utanför lappen. Mycket surr på 9. Örjan med 3 tas med - just struken. Om 2 hoppar ar min vinnare 1)

2) 1,2,6,7,8,11,12,15 r5-10 (Oskar tar ledningen från springspår med 6 till 7 %. Hårt betrodda 2 var urusel senast. Favoriten 8 studsade senast men vann ändå. Här kan vem som helst vinna)

3) 3 r4-5 (3 blir min chansspik trots att han inte startat på tre månader. Idag blir det racerbalans bfro och jänkarvagn. Formen är inte i zenit men bör räcka ändå. 1 skall få ett snällt lopp invändigt med skor ro. 3 spik eller 2,3,4,5)

4) 6,8 r1-10 (min vinnare är 8 med norskt huvudlag till 11 %. Adrian snackar upp den enda häst han inte själv kör - 6 som stallets enda vinstchans. Bra lås på 6 och 8)

5) 1,3,9,10 r7-5 (jag tror, att 2 tar ledningen från 1 och släpper till 3, som har rätt spår och rätt distans. 9 och 10 kan vinna vid överpace)

6) 3,8,11,14 r10-6 (11 har bäst kapacitet men 3 bättre spår. 3 körs med jänkarvagn för första gången och Peter är optimist. 8 är en snabbstartare med vaken kusk. 14 lyste det av form i årsdebuten. 10 skriks det om. Storskrällen 6 vann senast trots brunst)

7) 5,10,11 r1-2 (här bjuder jag på femtestreckade 11 Pastor Power. Gotland har tidigt skrikit ut den här på sharps. Äntligen barfota ro. Stig H lyfter 5 med jänkarvagn och nära toppform - på väg mot guld. Streckar även alltid hårt betrodde 11)

Kostar 1536 kronor. Lycka till.

HuBBaBuBBa 2019-03-16 10:45

4 Nora Marke tror jag är bättre än 6 Camana. Va 2a bakom Victory Lee senast som var tvåa bakom Quite A Qualty på V7 sist.
Blivit nerflyttad till spår 3 nu efter strykningen. Sen vinner väl inte Ralf så ofta på v75 men det gör ju inte Oskar heller för den delen. Men Hemmahäst.

viking90 2019-03-16 10:55

Ligger Kajjan hemma sjuk eller?

Igår blev de kuskändring typ 5 minuter innan start på V65 Solvalla på lunchen ingen visste var Herr Widell var nu blev de kuskändring idag med på Ryssebo....

Shooter 2019-03-16 11:00

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 611170)
Ligger Kajjan hemma sjuk eller?

Igår blev de kuskändring typ 5 minuter innan start på V65 Solvalla på lunchen ingen visste var Herr Widell var nu blev de kuskändring idag med på Ryssebo....

Ingen aning. Hoppas att han bara är sjuk så att han inte har fallit tillbaka i gamla synder igen.

HuBBaBuBBa 2019-03-16 11:19

Terminator Face är ju inte speciellt snabb ut direkt. Kan få en ruggigt tung resa. Men är mycket bra! Bästa hästarna tycker jag nog är Hugo och Randemar! Vad gäller 2 och 3 så är dem båda snabba ut och 3 var det skrik om senast och om 2 tycker L Nilsson är hans bästa av dem två. 2,3,6,8,10 bör nog räcka långt. Gå kort på 6,8,10 om man inte har råd men lite vågat pga utgångslägena.

Shooter 2019-03-16 11:26

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 611171)
Ingen aning. Hoppas att han bara är sjuk så att han inte har fallit tillbaka i gamla synder igen.

Han har tydligen kräksjukan. Så det är som tur inget allvarligt.

Stankarn 2019-03-16 11:49

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 611171)
Ingen aning. Hoppas att han bara är sjuk så att han inte har fallit tillbaka i gamla synder igen.

Helt onödigt inlägg.

Shooter 2019-03-16 11:58

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 611176)
Helt onödigt inlägg.

Nej. Är det någon av oss två som skriver onödiga inlägg här så är det just du.

yoozoo 2019-03-16 12:45

Dagens roligaste/bästa spik på V75 blir för min del 9 Stepping Spaceboy, tror på tuff körning i början och med rygg på startraketen 2 Mr Pellegrino bör Skoglund kunna rinna igenom fint för att landa 2-3 utvändigt.

V75-1: 1,2
V75-2: 1,7
V75-3: 1,3,4,5,6 - U: 1 Rajesh Face
V75-4: 1,4,5,6 - U: 6 Terminator Face
V75-5: 9 Stepping Spaceboy
V75-6: 3,8,11,14
V75-7: 1,3,5,10

Krav 1 U, 512 rader

Har inte direkt råpluggat V4:an men blir en minifleris x 3 iaf:

V4-1: 5 Blue Snapper
V4-2: 1,4,7,10
V4-3: 5 Zacks Zoomer
V4-4: 7,8,11,14

viking90 2019-03-16 12:46

Kollade just igenom V4 till Mantorp lite snabbt, de finns ingen gräns på något vis hur många hästar i ett lopp som får vara från samma stall eller?

Avd 3 på V4 är 5 av de 9 startade från Stall Stefan Melander...

Shooter 2019-03-16 12:55

Igår borde man ha gjort en flerbong på V4, men det får bli idag istället.

1: 11 Ladyofthelake (5, 10)
2: 4, 12, 15 (1, 11)
3: 5 Zack's Zoomer (1, 3)
4: 8 Key West Snapper (9, 1)

asgaya3141 2019-03-16 13:32

Informationen om 1 Rajesh Face (V75-3) är givetvis uppseendeväckande. Det brukar oftast låta "dunder" från stallet gällande deras topphästar, men nu låter det mer som att det här bara är ett lopp för att starta igång säsongen. Vi hörde samma snack från Adrian Kolgjini i går i ATG Live och det låter mer troligt med att de väljer tredje invändigt än utvändigt om ledaren. Det här ökar segerchansen för ledarhästen som troligen är någon av 3 Handsome Brad och 7 VästerboontheNews.

Efter den här informationen ser jag Rajesh Face som en B-häst i stället för en i A-gruppen. Aktuell vid gardering med tre-fyra hästar, givetvis.

Annars bör man notera att Ludde håller 9 Victory Lee (V75-4) högre än den klara favoriten 6 Terminator Face. Jag ansåg redan innan intervjun med Ludde att Terminator Face var överspelad och trots första gången med rycktussar är jag stärkt i min tro. Båda hästarna är garderingsbud.

11 Rushmore Face (V75-5) får väldigt svårt att runda fältet då han aldrig visat att han gillar den typen av upplägg och familjen Kolgjini vinner ytterst få lopp från kön, enligt statistiken. Spelad i paritet med segerchansen.

Shooter 2019-03-16 13:33

Citat:

Ursprungligen postat av asgaya3141 (Inlägg 611194)
Informationen om 1 Rajesh Face (V75-3) är givetvis uppseendeväckande. Det brukar oftast låta "dunder" från stallet gällande deras topphästar, men nu låter det mer som att det här bara är ett lopp för att starta igång säsongen. Vi hörde samma snack från Adrian Kolgjini i går i ATG Live och det låter mer troligt med att de väljer tredje invändigt än utvändigt om ledaren. Det här ökar segerchansen för ledarhästen som troligen är någon av 3 Handsome Brad och 7 VästerboontheNews.

Efter den här informationen ser jag Rajesh Face som en B-häst i stället för en i A-gruppen. Aktuell vid gardering med tre-fyra hästar, givetvis.

Annars bör man notera att Ludde håller 9 Victory Lee (V75-4) högre än den klara favoriten 6 Terminator Face. Jag ansåg redan innan intervjun med Ludde att Terminator Face var överspelad och trots första gången med rycktussar är jag stärkt i min tro. Båda hästarna är garderingsbud.

11 Rushmore Face (V75-5) får väldigt svårt att runda fältet då han aldrig visat att han gillar den typen av upplägg och familjen Kolgjini vinner ytterst få lopp från kön, enligt statistiken. Spelad i paritet med segerchansen.

Å andra sidan så har man sagt att man ska försöka få spets med Rajesh, men det lär ju inte gå. Det blir väl ett pärlbandslopp och då har han chansen.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved