Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Umåker 13 april (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/35465-v75-umaker-13-april/)

olle 2019-04-07 13:07

V75 Umåker 13 april

All konfiskerade pengar från spelbolaget vid ev jackpot till multijackpoten påskdagen som just nu uppgår till 4,1 mkr så gissa om atg håller tummarna för favoritparad. Nu är inte Månprinsen anmäld till kallblodsloppet och därmed ingen stenklar vinnare där så helt säkra ska dom nog inte vara.

V75-1

Baserat på intrycket senast och på snacket om att Milliondollarrhyme är en given elitloppshäst i år ska den trots några hyfsade motståndare leka hem detta som gigantisk favorit, men dom som spelat på trav ett tag vet ändå att det inte är en lek att spika Fredde B Larsson som megafavorit på V75. Dock vann han så sent som i november bronsfinalen på Solvalla med samma häst.

V75-2

Knepigare med klass 2. Det såg vi senast igår på Jägersro. Här blir utrustningsinfon väldigt viktig. Claes Sjöströms maverick Dream som en ny häst senast barfota runt om ffg. Barfota gjorde över 2 sekunders rekordsänkning över lång distans och 14,1 tiden borde räcka långt. Men som sagt finns det potentiella utrustningsändringar på flera hästar här så bäst att avvakta att säga för mycket.

V75-3

Oerhört trist spellopp. 9 hästar varav 7 får betraktas som ren utfyllnad. Propulsion skulle kunna torska mot Muscle Hustle. Minns hur det gick på Romme i november när proppen gick med skor som gigantisk V75 favorit och Bergh har sagt att han siktar stenhårt på olympiatravet med sin häst. Skor igen på proppen och det känns intressant för reden lär få en inbjudan även vid en andraplats. Men oerhört trist att resten av gänget hör hemma i vanliga snabblopp uppe i Norrland .

V75-4

Kallkblodsloppet innehåller hela 5 JOP tränade hästar så här har han chansen att dra hem spelpengar genom att mörka. Är väl Björn Karlssons Tangen Haap som är främsta hotet mot hans armada. Skönt att Gunnar Melander stannade hemma för Månprinsen i detta lopp hade inte varit kul för omgången.

V75-5

Rätt knepig silverdivision trots låga poäng för att komma med. 2640 och Qahar QC med är väl garanti för att det inte blir något blufflopp . Nurmos skickar upp några bra V75 hästar som normalt brukar slå norrlandsmotstånd , men Mr Golden Quick visade senast vilken avslutning den har. Olle Rols får resa långt.

V75-6

Vanskligt klass 1 lopp inte minst när Nurmos skickar upp en för årsdebut i en Norrlands V75a. Solvallahästarna håller normalt mycket högre klass än norrlandshästarna men att gissa här känns vanskligt. Dessutom en Berghhäst med bara franska starter i raden. Det gör att man åtminstone får avvakta till torsd-fred att skrika ut vinnare.

V75-7

Omgångens roligaste spelllopp och bra sportslig klass. Många som kan vinna men jag tar en rå söndagsfräckis och säger att Fredde B nu plockar av skorna på Havbergs Knight och vinner. Det förutsätter dock att den inte fått spår 12 när startlistan blir definitiv i kväll.

Umåker har rätt fina tävlingar även på fred kväll.

kire1111 2019-04-09 15:13

:drunk:

kire1111 2019-04-09 16:34

������:claps:

ab5 2019-04-09 16:39

Eftersom Bergh har sån hög tro på Muscle Hustle kan man ju hoppas han tävlar och inte släpper spets till proppen. Är väl inte likt Bergh att släppa heller för den delen. Vad tror ni, tävlar han?

Shooter 2019-04-11 11:22

Citat:

Ursprungligen postat av ab5 (Inlägg 613874)
Eftersom Bergh har sån hög tro på Muscle Hustle kan man ju hoppas han tävlar och inte släpper spets till proppen. Är väl inte likt Bergh att släppa heller för den delen. Vad tror ni, tävlar han?

Om Örjan inte kör preparé igen, vilket jag inte tror från så bra spår, så tycker jag att Bergh borde släppa.

mikaels 2019-04-11 19:00

Får ju inte spela själv(bandomare, som vissa kanske vet), men hade definitivt tagit Hawk Cliff 5,50 och Corroded 6,50 på svs...

Stekel 2019-04-11 21:33

Några reflektioner efter första genomgången:

-Gick emot Milliondollarrhyme senast och det föll inte väl ut. Men har inga som helst tveksamheter om att göra om det nu! Han blir jättefavorit trots att han möter mycket bättre hästar och ska köras till slut. Hotshot Luca galet bortglömd!

-Propulsion är ovältbar. Redéns hästar har comebackat med den äran och han travar och presterar ALLTID! Förlusterna i raden finns det hyggliga förklaringar till, finns inga ursäkter till att förlora detta lopp.

-Tangen Haap klar favorit från bricka 12?? Visst är det ett plus att Björn Karlsson aviserar ett offensivt upplägg. Men samtidigt vet man hur rädd han är om sin ögonsten, och i ett sprinterlopp är det inte ens säkert att det finns tillfälle att vara offensiv nog att kunna vinna. Art Kjarvald har ju gått jämnt eller bättre än honom flera gånger på slutet, har nu övertag på läget.

-Många bortglömda sköna skrällar i silver! Mr Golden Quick dock överstreckad, bra sist men det går inte att klå alla dessa bakifrån.

-Örjan passar som handsken på Nurmos hästar, SG Charpentier verkar ganska stabil i volten och när den inte ser ut att bli mer än andrahandare som värst är det nog en bra spik!

-I sista är som så ofta över sprintdistans spetshästen nyckeln! 1,2,3 är alla snabba men Bergh som sitter i mitten är ju fräckast av kuskarna. Pascha Tilly är en jättefin häst, men han öppnar som en traktor och bör trots bricka 4 hamna långt bak och inte kunna spurta sig till något finare än andraplatsen. 2,3 är de jag väljer mellan och fördel Robban som spikbud som bör bli bra mycket mindre spelad!

Nu kom oddsen på 365, bränner in en fyrling direkt på de gladodds jag hittade (nåja Propulsions odds är väl inte så långt i överkant kanske):

Hotshot Luca plats @2,75
Propulsion vinnare @1,15
S.G Charpentier vinnare @5,50
Corroded vinnare @6,00
Odds: 104,36

Strappa71 2019-04-11 22:25

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 614252)
Får ju inte spela själv(bandomare, som vissa kanske vet), men hade definitivt tagit Hawk Cliff 5,50 och Corroded 6,50 på svs...

Är det i domareden det är inskrivet att du inte får spela på loppen?

Att det finns med i ATGs vadhållningsbestämmelser vet jag. Står det även med i Svenska Spels regler/villkor?

Altoc 2019-04-11 22:36

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 614312)
Är det i domareden det är inskrivet att du inte får spela på loppen?

Att det finns med i ATGs vadhållningsbestämmelser vet jag. Står det även med i Svenska Spels regler/villkor?

Ur STs tävlingsreglemente i §3: ”Det är förbjudet för tävlingsfunktionär att under tjänstgöring personligen, genom ombud eller som ombud ingå eller förmedla vad vid totalisatorn eller hos andra spelarrangörer. Detta förbud avser även förtidsvad till tävling vid vilken vederbörande tjänstgör.”

Dahle 2019-04-12 00:05

Citat:

Ursprungligen postat av ab5 (Inlägg 613874)

Det är nästan garanti att han vill försöka tävla, sen om det räcker mot Proppen är jag mer tveksam. Jag hade gärna sett någon annan köra Muscle Hustle, känns som han har tappat en hel del hur man kör hästar i loppet sedan flyttet. Ofta konstiga beslut, galopp och felbedömningar nu för tiden.
Sen är frågan om Örjan vill tävla eller blir det som i december, preparé.

kire1111 2019-04-12 14:23

V75
Inlämnat: 2019-04-12, 14:21
Umåker
Lördag 2019-04-13
Start: 16:20
Kostnad: 192,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 5, 6, 8 (9, 7)
2: 2, 10 (5, 3)
3: 2, 5 (6, 9)
4: 6 Sjö Vinn (7, 12)
5: 1, 2, 5, 11 (4, 9)
6: 9 Upstream (6, 4)
7: 2, 3, 4, 5, 8, 11 (9, 7)

4x2x2x1x4x1x6 = 384 rader.
384 x 1 x 0,50 kr = 192,00 kr.
Totalt: 192,00 kr.
Rättningskod: BRJ JHS WKL

Stekel 2019-04-12 20:57

Mavericks Dream har hoppat i 22/37 starter. 0 vinster på 10 starter från bakspår. Som hårt streckad på V75-2 nu är det ett bedrövligt spelvärde på den.

Stekel 2019-04-12 21:06

Skynda och fynda odds på bet365, de har inte strukit Weekend Fun än!

Strappa71 2019-04-12 21:15

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 614430)
Skynda och fynda odds på bet365, de har inte strukit Weekend Fun än!

Gäller inte "Rule 4" hos dem?

Stekel 2019-04-12 21:23

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 614431)
Gäller inte "Rule 4" hos dem?

Jo men WF stod i ganska högt odds så det blir ingen stor skillnad. Inte så stor skillnad som hur chanserna för en del utfall i loppet ändras iallafall enligt mig. Men nu har de suspenderat hela loppet såg jag för korrigering.

jAnman 2019-04-12 23:15

Du har rätt Gotland! Jag är med på Antonio Trot. Det har inte funnits några långlopp på länge och detta är väl för kort också, men han har tränat på bra och nu blir det bike ( för andra ggn) som senast som Jorma inte utnyttjade, utan han lade sig sist och gav inte hästen chansen . Timo hade hoppat framför Tv:n och skrikigt kör, men det hörde han inte. Jag tror att det blir lite offensivare upplägg nu med en kusk som hanterar bike och vi behöver poängen inför Harpers som vi missade förra året pga skada. Jag tycker att det finns spelvärde att ta med honom på systemet eftersom 2-3% är väldigt missvisande.

mikaels 2019-04-13 00:02

Citat:

Ursprungligen postat av jAnman (Inlägg 614443)
Du har rätt Gotland! Jag är med på Antonio Trot. Det har inte funnits några långlopp på länge och detta är väl för kort också, men han har tränat på bra och nu blir det bike ( för andra ggn) som senast som Jorma inte utnyttjade, utan han lade sig sist och gav inte hästen chansen . Timo hade hoppat framför Tv:n och skrikigt kör, men det hörde han inte. Jag tror att det blir lite offensivare upplägg nu med en kusk som hanterar bike och vi behöver poängen inför Harpers som vi missade förra året pga skada. Jag tycker att det finns spelvärde att ta med honom på systemet eftersom 2-3% är väldigt missvisande.

Kommer du att vara på plats?

HuBBaBuBBa 2019-04-13 00:20

Sist 2 Pireus startade här i Sverige på V75 blev han trea från spår 8 slagen av självaste Lome Brage och Ingbest! Myrfaksen slog han då. Snabb ut och kan köra i spets eller släppa till nån bra? Oavsett så får han en bra resa och kan vara en tvilling eller ett trio spel. Kan kanske vinna oxå till 2-3%.

11 Smedheim Solan har slagit både Tangen Haap och Lome Brage. Svårt kallblodslopp där dem bästa har sämsta utgångslägen. Öppet!

9 Smedsbo Faksen kommer ju igenom bra om den ryggar 2 Pireus.

Kanske kan vara dags för 7 Art nu? Va ju nära att fånga in Tangen Haap och stod 20m bakom då

HuBBaBuBBa 2019-04-13 01:11

Förra året vann 2 HotShotLuca på V75 från spår 6 på just Umåker. Slog då hästar som Selmer I.H, Hesiod, Weekend Fun, Hard Times :) (den 20e April).

Tror rätt mycket på 3 Heartbeat i 2a avd oxå. Annars ett rätt så öppet lopp.
Lång distans och låg klass. Brukar ju hända saker i sådana lopp.

jAnman 2019-04-13 06:43

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 614448)
Kommer du att vara på plats?

Nix! Flyttar ut till stugan denna helg, så får bli datorn. Jag hade hoppats på
start långfredagen 3180 lopp men Nurmos valde silver.

Spiken64 2019-04-13 07:14

Äntligen umåker och publiken kommer garanterat slå jägersros omgång från förra veckan men inte värmen.Ser att man arbetar hur man skall få travfolket till banorna men jag tror det är kört.

Grymt nära7 rätt senas tåkte på målfoto som många med mig i avd1.

trance_error 2019-04-13 07:57

Vad tror ni om Sjö Vin? Snabb ut, kort distans, lågt streckad.

trance_error 2019-04-13 08:02

I sista vill Mats bucht köra i spets. Har bra statistik på kort distans. 13 vinster av 14 från ledningen.
Sen om det räcker här är en annan fråga.

Bowery 2019-04-13 08:17

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 614459)
Vad tror ni om Sjö Vin? Snabb ut, kort distans, lågt streckad.

Rankar den 3a, tror chansen är bra mycket bättre vad procenten visar i alla fall!

valo 2019-04-13 08:25

Sjövinn - Antonio Trot - Roberto Diver raket i alla komber.

mikaels 2019-04-13 08:32

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 614460)
I sista vill Mats bucht köra i spets. Har bra statistik på kort distans. 13 vinster av 14 från ledningen.
Sen om det räcker här är en annan fråga.

Oavsett om det räcker eller inte riskerar det ställa till det för favoriten, dessutom finns en gasglad finne med som säger att hästen gillar dödens...mmm...Känns som att det kan bli "dyrt" att jobba idag, nu när aktien på Corroded verkar stärkas...6,50 på svs finns kvar...

valo 2019-04-13 09:02

Systemet

Man vill ju inte har 73 kr tillbaka idag...

1: 5, 6. Litar inte helt på Fredde och riksspel. Hard Times kan en hel del om det stämmer med tempot. Men hade föredragit Uffe O. på den. Finns andra bra motbud också.
2: 10 Maverick Dream spik. En chansning - går inte bra bakifrån och har väldigt många galopper. Kusk i form dock.
3: 5 Propulsion spik.
4: 6 Sjövinn 10 Myrfaksen. Sjövinn spelade jag senast och den gick bra. Myrfaksen verkar ha tappat en hel del fart men får chansen tack vare spurtförmåga. Lyxstreck.
5: 6, 8. Två bra hästar med högt spelvärde fick det bli här. Olle gör långresa och Antonio får man hoppas är bäst om det blir körning.
6: 3, 5, 6, 8, 9, 11. Roberto Diver med 42% seger och 9% intressant. Falcon W.F. sluggar in vid tempo?
7: 2, 3, 6, 8, 11. Hierro Boko tror jag vinner men hoppas Mellby Ess kan skrälla. Men har inte visat något än i år.
Duglig annars.

Lycka till!

trance_error 2019-04-13 09:23

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 614464)
Oavsett om det räcker eller inte riskerar det ställa till det för favoriten, dessutom finns en gasglad finne med som säger att hästen gillar dödens...mmm...Känns som att det kan bli "dyrt" att jobba idag, nu när aktien på Corroded verkar stärkas...6,50 på svs finns kvar...

Tror inget på corroded men lycka till

ab5 2019-04-13 09:34

Verkar som Sjö Vinn är alla "experters" drag idag. Skriket började på 2%, ska bli intressant o se var det slutar. Lyckades iaf spela vinnare när oddsen släpptes till 30 gånger.

Frågan är dock om det finns något spelvärde kvar när alla lämnat in..

trance_error 2019-04-13 09:35

Någon som sitter med statistik hur mycket Erik Adielsson hoppar med sina hästar?
Vore kul o veta

ab5 2019-04-13 09:36

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 614468)
Någon som sitter med statistik hur mycket Erik Adielsson hoppar med sina hästar?
Vore kul o veta

Minns att någon sammanställde detta för ett tag sedan. Det var iallafall betydligt mycket mer än övriga som anses vara toppkuskar.

trance_error 2019-04-13 09:38

Citat:

Ursprungligen postat av ab5 (Inlägg 614469)
Minns att någon sammanställde detta för ett tag sedan. Det var iallafall betydligt mycket mer än övriga som anses vara toppkuskar.

Ja känslan är så, tror han är i klass med Lutfi på den eller nåt :)

Stekel 2019-04-13 09:53

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 614450)
Sist 2 Pireus startade här i Sverige på V75 blev han trea från spår 8 slagen av självaste Lome Brage och Ingbest! Myrfaksen slog han då. Snabb ut och kan köra i spets eller släppa till nån bra? Oavsett så får han en bra resa och kan vara en tvilling eller ett trio spel. Kan kanske vinna oxå till 2-3%.

11 Smedheim Solan har slagit både Tangen Haap och Lome Brage. Svårt kallblodslopp där dem bästa har sämsta utgångslägen. Öppet!

9 Smedsbo Faksen kommer ju igenom bra om den ryggar 2 Pireus.

Kanske kan vara dags för 7 Art nu? Va ju nära att fånga in Tangen Haap och stod 20m bakom då

Kollade på det där loppet, ser väldigt mycket bättre ut på pappret än vad det var. Chanslös.

mikaels 2019-04-13 09:58

Hotshot Luca i första kanske inte är någon vinnare(då måste nog båda favoriterna göra bort sig), men han är ju klar spetsfavorit och troligtvis släpper Erik direkt till någon av favoriterna, sedan så borde det vara en skaplig chans i alla fall, att den kan lifta med till silverpengen...skulle kunna bli "lite bortglömd" på tvillingspelet...sitter det här scenariot eller någon av Hawk Cliff eller Corroded vinner, så lär det bli "dyrt" att jobba idag. Är dock inget problem i sammanhanget, då det sen 30 år tillbaka i tiden(läs sen jag började som funktionär)aldrig brutits mot dessa regler, från min sida...En stenklar rak-DD till 68ggr(för 30 år sedan), samt Hallsta Vinnex på juldagen i år, är dom enda gångerna som jag känt att det här kommer att bli just" väldigt dyrt" att arbeta idag och båda gångerna har känslan besannats, men det har i bägge fallen ändå kännts riktigt bra efteråt;)...

HuBBaBuBBa 2019-04-13 10:10

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 614471)
Kollade på det där loppet, ser väldigt mycket bättre ut på pappret än vad det var. Chanslös.

Ok! Tack för info! Då plockar vi bort den.

HuBBaBuBBa 2019-04-13 10:15

Vad tror ni om 8 Valentine Heart? Ryggar väl 2 nu och får loppet i rygg på ledaren om Emilia prickar rätt. Va ju riktigt bra senast. Lite bättre hästar nu iofs men ändå låg klass. Nu tänker jag om Claes gör bort sig.

Stekel 2019-04-13 10:16

Konstigt att Twice Kronos fortfarande bara är knapp favorit, borde vara klart mer spelad speciellt efter nedstrykningen.

trance_error 2019-04-13 10:19

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 614476)
Konstigt att Twice Kronos fortfarande bara är knapp favorit, borde vara klart mer spelad speciellt efter nedstrykningen.

agree, kommer spika :)

ab5 2019-04-13 10:25

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 614476)

Nja, jag blir inte förvånad om den vinner men..... På de 5 senaste loppen har den galopperat 2/5. Hästen har gjort få lopp och står hårt inne på pengarna där den endast tjänat 156k, varav 100k i senaste loppet och 25k i näst senaste. Kusken är väl inget o hoppa jämfota över heller. Dessutom har hästen aldrig startat över distansen.

Min etta är nr 3 Heartbeat (15%) står perfekt inne på pengarna och har visat att han är stark och klarar distansen. Intrycket från senaste loppet är ju grymt också. Kommer han bara iväg någorlunda tror jag han har betydligt mycket högre segerchans än 15% iallafall.

Stekel 2019-04-13 10:28

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 614473)
Ok! Tack för info! Då plockar vi bort den.

Chanslös är ett starkt ord förresten, tar jag 10 streck åker han med.