Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Åby Lördag 7 dec (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/38416-v75-aby-loerdag-7-dec/)

Gotland 2019-12-05 23:36

V75 Åby Lördag 7 dec
 
Här pratar vi om tävlingarna på


Åby
Längd: 1000 m
Bredd: 22,3 m (2140 m), 22,3 m (1640 m)
Upplopp: 180 m
Open stretch: Ja, dubbla
Vinklad startbilsvinge: Nej


Lycka till!

:KO:

Kocken14 2019-12-06 04:57

Isemannen i sjätte avdelningen och Slide so easy är ute igen,
ett stort nästa gångar antecknat i blocket.

Jag vet 8e spår, Åby, mm.
Men 18.22 på lördag kommer han åka fram i dödens och reglera hela fältet
och vinna enkelt
Spik på V75 och DD.

zimonzzon85 2019-12-06 07:22

Citat:

Ursprungligen postat av Kocken14 (Inlägg 655844)
Isemannen i sjätte avdelningen och Slide so easy är ute igen,
ett stort nästa gångar antecknat i blocket.

Jag vet 8e spår, Åby, mm.
Men 18.22 på lördag kommer han åka fram i dödens och reglera hela fältet
och vinna enkelt
Spik på V75 och DD.

Min spik också :claps:

valo 2019-12-06 08:31

Jag spikar Balfour trots att det var länge sedan den startade. I en inte alltför vass guld-
division kan den profitera på en viss startrusning. OK, distansen är inte den bästa men B. är en klasshäst och har vunnit på kort tidigare om inte annat (hade nog vunnit fler lopp på kort om det anmälts ) - kommer till slut som det heter... andra, tredje utvändigt vore perfekt. Dessutom; Bergh har rätt bra form i stallet och brukar ha färdigställt. Känns som
en rolig spik till just nu 4%. Glöm inte att det är hösttrav! :rolleyes: Lycka till!

HuBBaBuBBa 2019-12-06 08:41

Citat:

Ursprungligen postat av valo (Inlägg 655850)
Jag spikar Balfour trots att det var länge sedan den startade. I en inte alltför vass guld-
division kan den profitera på en viss startrusning. OK, distansen är inte den bästa men B. är en klasshäst och har vunnit på kort tidigare om inte annat (hade nog vunnit fler lopp på kort om det anmälts ) - kommer till slut som det heter... andra, tredje utvändigt vore perfekt. Dessutom; Bergh har rätt bra form i stallet och brukar ha färdigställt. Känns som
en rolig spik till just nu 4%. Glöm inte att det är hösttrav! :rolleyes: Lycka till!

8an är Danmarks bästa häst. 7an och landsmannen kommer ladda för spets och vem är där och blir den som får ta över? Polarna kanske har gjort upp nånting? Spik 8 eller lås på 7 och 8. Om man vill ha en rolig skräll. Det som är superintressant är att Örjan kör 2 Montdore som är snabb ut oxå och skulle kunna ställa till någonting.

valo 2019-12-06 09:25

Hörde P. Untersteiner säga att han laddar med Justice Ås. Summa summarum, körning
hej vilt och "den starke vinner":rolleyes:

Lycka till Hubbabubba!

mikaels 2019-12-06 10:02

Testar Night Brodde till 6ggr på Unibet, en struken innanför och hoppas på en till sen;)...finns spetschans efter en bit nu och med en struken till så ökar ju detta scenario...

Stekel 2019-12-06 10:20

Intressant med spekulationerna om 7,8 det hade jag inte tänkt på att Juel kör nu så det är två danskar där. De kan absolut tänkas göra upp på förhand om startrusningen där!

1,2,5,7,8 har jag på min preliminärlapp nu. Balfour efter ett halvårs paus tror jag inget på. Mest notabelt i loppet annars tyckte jag var att Jepson får köra Betting Gangster igen efter att ägargänget tydligt och uttalat varit riktigt på krigsstigen mot honom efter att han inte körde enligt order i kriteriet. Jättefin häst för övrigt, men det är väl lite frågetecken för att han ska vara klar favorit här trots bra spår va?

ab5 2019-12-06 10:25

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 655860)
Testar Night Brodde till 6ggr på Unibet, en struken innanför och hoppas på en till sen;)...finns spetschans efter en bit nu och med en struken till så ökar ju detta scenario...

Hade man vetat att NB blev släppt till ledningen hade jag kunnat spika den. Kommer från en grym insats, van att gå med skor m.m. Initialt spetsar väl Peter med MT Mighty Winner och i rygg ledaren sitter sonen med pappas andra häst That's Art. Peter har ju sagt att han gärna kör i ledningen så tar han emot NB kan det nog bli lite tempo på loppet o då sitter That's Art rätt bra på det.

Stekel 2019-12-06 10:27

I sista blir jag väldigt spiksugen på Night Brodde nu efter nedstrykningen. Den här intervjun gjordes innan och redan då var de sugna att ladda framåt. Man At Work kan väl glömma att från kön lyckas plocka ner en ledande NB. Ett halvjämnt lopp som alltid i brons. Men inte så mycket klassklättrare här direkt. Att Unter har tre hästar med från bra spår är visserligen en viss fördel, men jag undrar om det inte är ett minus nästan mot Lugauers här. De lär väl göra upp om att några ska ta det lite lugnare från start och då blir det lättare för de där ute att sno åt sig en bra position. Ledning för Peter med Lugauer som tar en lugn dödens utanpå och loppet är toklåst. Eller så släpps Lugauer om han laddar ordentligt.

- Han var väldigt fin senast på Solvalla och han tävlade faktiskt med fast bomull. Spåret är däremot emot oss och vi får se hur det kan lösa sig därifrån. På Åby brukar det oftast vara en fördel att köra framåt istället för att ta upp från start. På förhand får han ses som platschans, men med lite tur i loppet kan han även vinna trots spåret. Det blir inga ändringar utan skor runt om, helstängt huvudlag och jänkarvagn, säger Marc Elias.

Stekel 2019-12-06 10:29

Citat:

Ursprungligen postat av ab5 (Inlägg 655864)
Hade man vetat att NB blev släppt till ledningen hade jag kunnat spika den. Kommer från en grym insats, van att gå med skor m.m. Initialt spetsar väl Peter med MT Mighty Winner och i rygg ledaren sitter sonen med pappas andra häst That's Art. Peter har ju sagt att han gärna kör i ledningen så tar han emot NB kan det nog bli lite tempo på loppet o då sitter That's Art rätt bra på det.

Liknande tankar samtidigt! Eftersom det är dubbla os tror jag att Peter släpper om Lugauer är resolut, det är ju standard.

mikaels 2019-12-06 10:34

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 655866)
Liknande tankar samtidigt! Eftersom det är dubbla os tror jag att Peter släpper om Lugauer är resolut, det är ju standard.

Precis mina tankar...vi får si...

HuBBaBuBBa 2019-12-06 10:56

Vem säger att inte 4an tar spets i sista med Bergh då? och sen släpper till 8an:)

mikaels 2019-12-06 11:08

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 655872)
Vem säger att inte 4an tar spets i sista med Bergh då? och sen släpper till 8an:)

Jepp, finns en massa möjligheter till lite olika scenarier från start och flera av dom mynnar ut i att NB sitter i front efter en bit...sen kan ju det iofs kostat lite väl mycket...som vanligt så "får vi si"...

ab5 2019-12-06 12:37

Guldloppet känns väldigt svårlöst. Många som kommer tillbaka från vila och antagligen behöver något/några lopp innanför västen. Hyfsat öppen spetsstrid med flera startsnabba hästar som Stepping spaceboy, Justice Ås och Deep sea dream.

Betting Gabgster till 30% känns inte särskilt roligt - Osäkert hur han funkar med dojjor, samt debut i Guld och 4-åring mot äldre har väl inte särskilt bra statistik. Han lär dock sjunka på strecken. Ratar dock tillsvidare.

För tillfället funderar jag på att strecka dessa hästarna:

Stepping spaceboy åker med på läget. Formen är väl ett frågetecken men han brukar gå bra i spets så blir inte förvånad om han leder runt om. Om han nu når dit. Känns intressant på 10-15%

Justice Ås - ingen häst som jag brukar tro på i dessa sammanhang. Har dock gjort det bra på sistone, gillar kort distans, bra spår och snabb ut så borde hamna bra på det. Blir inte förvånad om han sätter nosen först, framförallt när det är många frågetecken på övriga. Kul skräll under 5%.

Deep sea dream - Ungefär samma motivering som till Justice. Borde kunna hamna bra på det och har också gjort det bra på slutet så formen är bra. Vann ju nästan mot Milligan och speciellt hårdare är det väl inte nu.. Känns också intressant om den stannar under 5%.

Mack Dragan - Lite synd att inte Jepson kör men hästen har iaf visat att han står sig bra i dessa sammanhang. Tråkigt läge men blir det lite tempo kommer han in i matchen. Håller han sig under 15% tycker jag han känns mycket prisvärd.

Streckar även Slide So Easy. Tråkigt läge med spår 8 men är väl en av de mer kapabla hästarna. Verkar dock trenda uppåt. Går han över 25% känns han inte särskilt rolig.

mikaels 2019-12-06 13:36

Ska iväg och döma trav ikväll, sen blir det lite julhandling mm imorgon följt av Löven-MODO, sen hem till Hoting...innebär att jag inte har möjlighet att följa utvecklingen, som brukligt är...tar därför streckfavoriten El Gumpert i andra, det ska ju dras där på Beartime bl.a….EG ger 6,60 på svs och det är möjligt att den kan stiga ytterligare, spelvärdet lär hursomhelst vara bra...vi får si och lycka till imorgon pojkar(även flickor ifall det råkar vara någon här;))...

Basse 2019-12-06 15:09

Citat:

Ursprungligen postat av Kocken14 (Inlägg 655844)
Isemannen i sjätte avdelningen och Slide so easy är ute igen,
ett stort nästa gångar antecknat i blocket.

Jag vet 8e spår, Åby, mm.
Men 18.22 på lördag kommer han åka fram i dödens och reglera hela fältet
och vinna enkelt
Spik på V75 och DD.

Då hästen redan är nämnd kan jag bara säga att jag håller med om att 8 Slide So Easy borde vinna imorgon. Mitt drag i omgången, hoppas den nu inte kliver upp som favorit. Risken är väl att hästen skriks ut överallt.

hoola 2019-12-06 16:08

Daniel Berglund V75 Åby lördag på Service Plays

hoola 2019-12-06 16:10

Jens Sjödèn V75 Åby lördag på Service Plays

mijo14 2019-12-06 17:07

Tre spikar till lördagen:
3 Island Life i första avd. Berghs bästa chans i helgen enl honom själv.Fungerar fint m skor, bra spår även om han inte är spetsberoende. Med Berghs stallform och optimism kring hästen är detta en bra spik runt 20%.
12 Wild Love i femte avd. En häst som fortsätter att utvecklas. Bästa hästen i loppet och kan vinna detta både från dödens eller rykandes längst ute i banan. Inga problem med skor eller täta starter och 15% mot 60% på favoriten är ett fynd!
9 Man At Work i avslutande avdelningen har tagit majoriteten av sina segrar med skor. Känns fortsatt fräsch och fin enligt skötaren och denna gång är planen ett offensivt upplägg. Vinner detta och blir garanterat en gedigen guldhäst.

Skaegget 2019-12-06 17:09

Night Brodde måste vara ett bra drag i morgon.

Jag ser att ingen nämnt avd 2 ännu (jo, det hade Mikaels ser jag nu.....). Här finns det två hästar som måste med:
No Limit Royalty och Get Ready On Tour. Fördel den sist nämnde....

HuBBaBuBBa 2019-12-06 17:23

Tänk på vem som är gynnad av att gå med skor nu... inte samma tryck i hästar som är vana att gå barfota (kanske inte funkar alls).

Nån som är intresserad av gratis travtips så kan jag rekommendera podden på sidan Travcash. Ärliga bra grabbar som är väldigt duktiga tycker jag och som inte tar betalt för sina drag o tips. Många som uppskattar dom.

Tirich 2019-12-06 17:43

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 655940)
Då hästen redan är nämnd kan jag bara säga att jag håller med om att 8 Slide So Easy borde vinna imorgon. Mitt drag i omgången, hoppas den nu inte kliver upp som favorit. Risken är väl att hästen skriks ut överallt.

Det går dock inte att spika Flemming för hux flux sladdar han 30 meter bakom fältet och då lär det bli för långt fram

Men gillar teorierna om loppet i tråden, bra fynd!

ab5 2019-12-06 17:57

Citat:

Ursprungligen postat av lenninen (Inlägg 655980)
Night Brodde måste vara ett bra drag i morgon.

Jag ser att ingen nämnt avd 2 ännu (jo, det hade Mikaels ser jag nu.....). Här finns det två hästar som måste med:
No Limit Royalty och Get Ready On Tour. Fördel den sist nämnde....

Kommer nog spika Get Ready On Tour om den inte trendar för mycket uppåt. Hoppas på spets o slut. Peter lät uppåt också. 11.50 ggr pengarna hos SVS har jag även tagit. Beartime verkar dock dra en del spel...verkar vara mångas drag. Under 3 ggr degen hos bolagen t.ex.

Tirich 2019-12-06 17:59

Citat:

Ursprungligen postat av lenninen (Inlägg 655980)
Night Brodde måste vara ett bra drag i morgon.

Jag ser att ingen nämnt avd 2 ännu (jo, det hade Mikaels ser jag nu.....). Här finns det två hästar som måste med:
No Limit Royalty och Get Ready On Tour. Fördel den sist nämnde....

Get Ready on Tour open stretch och slut :-)

ab5 2019-12-06 18:04

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 655986)
Tänk på vem som är gynnad av att gå med skor nu... inte samma tryck i hästar som är vana att gå barfota (kanske inte funkar alls).

Nån som är intresserad av gratis travtips så kan jag rekommendera podden på sidan Travcash. Ärliga bra grabbar som är väldigt duktiga tycker jag och som inte tar betalt för sina drag o tips. Många som uppskattar dom.

Minns snacket förra vintern om vår kära stålmormor Speedy Foxy Vicane "Den har inte gått med skor på åtta år och aldrig vunnit med dojjor". Alla köpte snacket oså kunde man spika till låg procent.

Känns mycket svårt o räkna på hur vissa barfota-hästarna missgynnas att gå med skor. Sen är det givetvis lite fördel för de som alltid går med skor :)

Wolfman 2019-12-06 20:00

Ahos i fjärde är klart bra. 4%

HuBBaBuBBa 2019-12-06 21:27

Citat:

Ursprungligen postat av ab5 (Inlägg 655997)
Minns snacket förra vintern om vår kära stålmormor Speedy Foxy Vicane "Den har inte gått med skor på åtta år och aldrig vunnit med dojjor". Alla köpte snacket oså kunde man spika till låg procent.

Känns mycket svårt o räkna på hur vissa barfota-hästarna missgynnas att gå med skor. Sen är det givetvis lite fördel för de som alltid går med skor :)

Jo man får väl inte bli skofetisch galen direkt men just när dom får på skorna kanske det känns knepigt men dom kan ju ha haft på skorna i massa träningsjobb och låtit hästen trava in sig med skor så man ska nog inte gå för hårt på det..

Basse 2019-12-07 02:17

Tippar att dessa två slutar som favoriter i sina respektive lopp:

Avd 2) 3 Beartime 23% just nu och andrahandare - mot 30% och favorit?

Avd 3) 3 Take the A.Train 18% just nu och andrahandare - mot 27% och favorit?


Lär nog snackas upp lite över allt i morgon ( pga betaltjänster och följa john mentalitet)

Gotland 2019-12-07 07:16

Favoriten El Gumpert kan man få till 7,50 nu på SvS. Lär nog stiga ytterligare under dagen.


Andra streckfavoriter som det redan börjat dras hårt emot (procent inom parentes):

Martin de Bos 3,50. Reverend Vine 3,05 (36 mot 23)
Västerbo Lexington 4,80. Take the A train 4,95 (23 mot 18)
Stonewashed 3,05. Wild love 3,05 jämnt skägg!! (59 mot 14)
Betting Gangster 4,85. Slide so Easy 4,95 (30 mot 20)



Är verkligen vinstchanserna så jämna i dessa lopp eller kommer Mikaels att få ånyo en framgångsrik eftermiddag på att ha is i magen och lira streckfavoriterna som vinnare sent inpå start?


:KO:

Gotland 2019-12-07 07:33

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 656082)
Tippar att dessa två slutar som favoriter i sina respektive lopp:

Avd 2) 3 Beartime 23% just nu och andrahandare - mot 30% och favorit?

Avd 3) 3 Take the A.Train 18% just nu och andrahandare - mot 27% och favorit?


Lär nog snackas upp lite över allt i morgon ( pga betaltjänster och följa john mentalitet)

Jo där har du nog rätt.
Skulle flera betaltjänster dessutom gå på samma drag så kan det dra iväg ordentligt.


Beartime har rusat uppåt hela tiden sedan i torsdags (12% då) och slutar tveklöst som streckssonetta vid 16.20.

Take the A train går nog mycket riktigt samma väg.


Alltid värt att ha med i beräkningen när man gör spelen...


:KO:

ab5 2019-12-07 07:37

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 656084)
El Gumpert kan man få till 7,50 nu på SvS. Lär nog stiga ytterligare under dagen.

Andra streckfavoriter som det redan börjat dras hårt emot:

Martin de Bos 3,50. Reverend Vine 3,05

Västerbo Lexington 4,80. Take the A train 4,95

Stonewashed 3,05. Wild love 3,05 (jämnt skägg!!)

Betting Gangster 4,85. Slide so Easy 4,95



Är verkligen vinstchanserna så jämna i dessa lopp eller kommer Mikaels att få ånyo en framgångsrik eftermiddag på att ha is i magen?


:KO:

Oddset på Stonewashed börjar väl ändå bli rätt lockande? Antar att spelvärde spikar Wild Love... Tycker ju inte Stonewashed bör vara så högt streckad som den är just nu men då det saknas "säkra" spikar i övriga avdelningar blir detta effekten. Vinstchansen kanske är 35%? Om man ska dra en siffra ur r*ven..

Finns ju en risk att det blir utvändig resa om Bergh får för sig att bråka med Miss Sober.

Bergh gästade åbys podd "Travtjöt" denna gång (Kan rekommenderas för de som inte lyssnat) Där lät det som att han inte tänkt släppa iaf. Sen vet man ju inte när Peter ställer en allvarlig fråga. Ska jag spika till 60% brukar jag dock vilja ha det upplagt för en säker "spets och slut" .

Vad tror ni om denna avdelning?

Kilroy 2019-12-07 07:53

Rätt lockande att ta alla i avd 5. Varenda häst förutom de tre tippade rensar ju nästan rent.

ab5 2019-12-07 08:00

Citat:

Ursprungligen postat av Kilroy (Inlägg 656087)
Rätt lockande att ta alla i avd 5. Varenda häst förutom de tre tippade rensar ju nästan rent.

Ja, i ett scenario där Bergh svarar ut stonewashd så är väl skrällchanserna rätt goda.

Kilroy 2019-12-07 08:23

För sent
 
Citat:

Ursprungligen postat av ab5 (Inlägg 656088)
Ja, i ett scenario där Bergh svarar ut stonewashd så är väl skrällchanserna rätt goda.

Just det, tyvärr hade jag redan tippat klart så det blir inget för mig. Kul om någon provade.

HuBBaBuBBa 2019-12-07 09:01

Det bästa för Bergh är väl rygg ledaren men vem säger att Bergh håller spets mot 5 Stella Newman? Kan ju bli hård körning mellan dom och Peter tar det lite lugnare. Bästa hästen vinner oftast på Åby va det nån som sa. 4 och 12 är bästa hästarna sen kan 1 komma med på läge kanske och att Bergh menar att detta är hans bästa chans och sen Vilkens F på läge form och om dom tre mest betrodda skulle köra som tokdårar av nån konstig anledning.

HuBBaBuBBa 2019-12-07 09:05

vi får se hur det utvecklar sig gällande % på stone w d ... börjar den gå ner mer i procent så spikar jag nog.

HuBBaBuBBa 2019-12-07 09:11

Det som är mest intressant är att Stefan Melander sänder en häst 5 Rally Hans som har mött bättre motstånd än detta och har bästa spåret med Jepson. Det är den 5an han vinner med idag och inte Betting G som jag inte ens kommer plocka med :)

Va nog ett preparé lopp senast på Valla mot Hail Marry, Digital Summit, Criterion ... :)

Ner i distans och har ett lopp med skor i sig nu... Spikar till 8%

Kilroy 2019-12-07 09:16

Keycard
 
Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 656093)
Det bästa för Bergh är väl rygg ledaren men vem säger att Bergh håller spets mot 5 Stella Newman? Kan ju bli hård körning mellan dom och Peter tar det lite lugnare. Bästa hästen vinner oftast på Åby va det nån som sa. 4 och 12 är bästa hästarna sen kan 1 komma med på läge kanske och att Bergh menar att detta är hans bästa chans och sen Vilkens F på läge form och om dom tre mest betrodda skulle köra som tokdårar av nån konstig anledning.

Den tror jag mest på av de övriga. Jepson upp och den kan spurta - såg vi i ett
15-hästarsfält med Emilia Leo för ett tag sedan. Julia-hästarna har nog gjort sitt bästa?

HuBBaBuBBa 2019-12-07 09:28

Säger såklart inte att Rally Hans är klar men man måste spika en lågprocentare runt 8-15 % för att kunna vinna bra med deg och Basse visade på detta när han höll på att vinna 450k i onsdags för att han tog ställning där många däribland jag själv fast jag skrev att DW skulle enbart fokusera på 5 Heading R och därför inte köra den i spårtrappan på lite skoj och skrev att det kunde va en spik men ändrade mig av nån märklig anledning.

Och då va det ett andelsspel på 1700kr och lirar man själv för 200-500kr så måste man garanterat göra det och kanske till och med två sådana spikar.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved