Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Bergsåker V75 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/40147-bergsaker-v75/)

tototorsten 2020-03-20 22:42

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 677055)
Sen tror jag inte dom laddar för fullt med tanke på att den hoppar så ofta så det blir nog en safe start från galoppspår 2 på kort. Merrit kan ju bli inlåst och måste backa ut ur torskpåret 9 på kort.

Gordon mearas är inte osäker , du kanske har blandat ihop den med fighter meras ?

tototorsten 2020-03-20 22:46

Citat:

Ursprungligen postat av MorganL (Inlägg 677203)
Det gör du rätt i. :)

Jag för lite bok på hur duktiga de där experterna egentligen är.
Jens har prickat in 9 av 34 spikar...

Choose wisely. :evilgrin39:

Har du statistik på daniel Berglund?

Jajjan 2020-03-20 22:58

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 677190)
Då var jag fel ute som trodde han skulle såga den. Eller han erkänner ju att statistiken talar emot. Men spikar ändå. Lite oväntat resonerat.

"Spåret är väldigt överskattat, många tror att det är bra men det är mycket svårt att få till segergivande löpningar därifrån.
Trots detta väljer jag att spika 9 Merritt (43 procent)."

Svimmade och galopperade på upploppet,
efter att fullständigt gått i botten, kryddat
med "torskspårens torskspår".

För mig givet att spekulera i häx för bästa hästen,
det gladde mig oerhört att herrar Berglund och Sjöde'n
väljer att spika, 40% lär trenda kraftigt uppåt till
spelstopp i morgon.

MorganL 2020-03-20 23:32

Citat:

Ursprungligen postat av tototorsten (Inlägg 677211)
Har du statistik på daniel Berglund?

52%. (15 av 29).

hoola 2020-03-20 23:41

Svante B. har en häst framför Merritt och en till höger om den.
Öppnar Ohlsson snabbt så blir det raka vägen för Wäjersten.
Vill Båth det?

Gus 2020-03-20 23:46

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 677218)
Vill Båth det?

Kan Gordon Mearas öppna snabbt även om satsar på det ?
Tveksam.

hoola 2020-03-21 00:03

Citat:

Ursprungligen postat av Gus (Inlägg 677219)
Kan Gordon Mearas öppna snabbt även om satsar på det ?
Tveksam.

Han är i alla fall ingen blixt
Båth-hästarna borde hålla Merrit i säcken, till att börja med i alla fall.
Jag tror att Kihlström vinner loppet.

Stekel 2020-03-21 00:08

Citat:

Vill Båth det?

Det där stallet lägger inte upp taktik på det sättet tror jag. Och det går ju inte att låsa in någon som har spår 9. Den sitter ju i andraspår så länge man inte ryggar ettan.

KalleKlut 2020-03-21 02:29

Tänkte delge er mina tankar om Bergsåkers jackpot. Det är inte ofta man känner sig nöjd med systemet redan på tisdag kväll. Lucky number six, får vi 3-5 vinnare från 6e spår? Tveksamt men minst två iaf:p

Avd 1. Bestämde mig direkt för att spika 6 Payet i ett väldigt öppet lopp. Utan omstart så tror jag att Bergh trycker sig till ledningen. Hästen har skalle och biter ifrån sig bra därifrån. 14,11,9,15 värst emot.
+ Formstall, Bf bak för andra gången, Ett lopp i kroppen.
- Omstartsrisk, Galoppbenägen i volt, Viss risk för dödens

Avd 2. Jag köper inte ett 4 årigt sto som favorit. Öppet lopp som vinns av en Djuse? Bred gardering för egen del.

Avd 3. Återigen ett 4 årigt sto som favorit. Schas! Skarpt läge och jag låser på 7,3 Får Bergh ta över så tror jag att han vinner med 7 Digital Dominiance. Annars tror jag att Lindegren har bra chans med 3 Perfect Time från 1a, 2a eller 3e inner på långt.

Avd 4. Toköppet kallblodslopp där 9 Backegubben är bästa hästen? Se upp för 14 Fylking om han får en smygare. 8 Norrbo Odin är mitt 4e val. Jag ratar 1,3 på 9 streck.

Avd 5. Jag kan inte spika från spår 9 på kort men jag tror mycket på 9 Merritt. 6 Karissa Bo är ändå första strecket. Sybille Tinter kan det här med att träna hästar och har en väldigt bra stallform. 8 Simb Murdoch är dräparen.

Avd 6. Redén skickar inte upp EN häst för att förlora. Risken är väl att 1 Coogan får överta ledningen och bestämma tempot tidigt. Men med två andra spikar så kommer jag att gardera för att eventuellt ha en chans på miljoner. Se upp för 9 Mr Golden Quick.

Avd 7. Jag avslutar som jag börjar med spik på nr 6. Här är visionen att Emilia Leo sitter i ledningen efter 500m med 6 Lövdala Symphonie. Men jag tror på seger även om det skulle bli dödens. Det ska bli intressant att följa Lövdalas utveckling under året. Kan vi få en tid på 14.5? 1,14,13,10 värst emot.
+ Ett lopp i kroppen, Går väldigt bra från ledningen, Stark nog att vinna från dödens på kort.
- Omstartsrisk

Här är min rad:

6
1,2,4,6,7,8,9,10
3,7
5,6,7,8,9,12,13,14,15
2,4,6,8,9
1,6,8,9
6

1440:-

Spiken64 2020-03-21 07:40

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 676560)
Jag har redan lagt ner många många timmar i arkivet och jag inbillar mig att det inte blir så svårt !! (det är ju då det brukar bli miljoner - men knappast den här gången,

Lets go Earnie är i mitt tycke klar och spikas, Sett Jormas vinst senast några gånger med Love no pain i avd 2 och vilken häst! Snabb ut dessutom. I avd 5 borde 9 Merrit vinna, var ju makalös för ett tag sedan. Hade helst sett Rickard i jollen men Wäjersten går väl bra också, 1 Coogan i avd 6 står väl med tre ben i mål? Örjans form är god. Med facit i hand så vinner väl inte alla FYRA men säkert inte långt ifrån,

Nordisloppet om nu inte Norrlands Scott vinner., vilket jag hoppas) och avd 7
har väl skrällkompetens.

Kontios favorit skall synas ordentlig när Erik.A får order att mangla favoriten

Spiken64 2020-03-21 07:42

Citat:

Vill Båth det?

Luktar Celtic i spets blir svår att nå då.

valo 2020-03-21 08:25

Den som är modig spikar Örjan i första. Ska nog prova det. Den som är ännu modigare spikar Erik i femte...(men måste då slå dagens snackhäst Merritt).

SO 2020-03-21 08:42

Jag börjar mer och mer fundera på utdelningen, Hamnar då ganska snart på Daniel Berglunds jackpottspik, dvs Berghs i tredje avdelningen. Dagens största favorit nedstruken ett spår och är inte 100% säker från start

Berglund: Digital Dominance förlorar knappast loppet i ledningen, men bör ha bra chans även med andra upplägg och även om spelprocenten lär öka så är ju åtta procent i skrivande stund ruskigt prisvärt på en rolig jackpottspik

Att jag blev så impad av Jormas häst förra gången, kan även bero på att motståndet inte var av högsta klass. Jag vägrar att tro att mitt travöga inte längre är torrt nog...
Skulle Bergh vinna så försvinner ju en halvmiljon system...och utdelningen kan bli totalt annorlunda. Antal sålda andelar är nu 40 på SO Norrland och blir det några till så finns utrymme för att dubbla systemet med Digitalhästen. WHY NOT...

mikaels 2020-03-21 09:09

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 677229)
Luktar Celtic i spets blir svår att nå då.

- Han var ute i Norge i comebacken och gjorde sin plikt kan man säga. Han ska ha gått framåt med loppet i kroppen och det känns som att hästen är bra i ordning för dagen. Han är ju väldigt startsnabb och läget blev perfekt. Jag kommer ladda vad som går från start och det bästa vore om vi kunde få ledarryggen, men det gäller ju också att hitta en bra rygg att sitta bakom. Han gick barfota runt om i Norge senast och det blir samma den här gången. Helstängt huvudlag som vanligt, men till skillnad från senast så blir det hybridvagn istället för jänkarvagn den här gången, säger Kent P Gustavsson.
...Blir nog knappast i spets, då hade han gjort en "Thomas Åhlund"(-Jag kör i spets med min 50-oddsare, kosta vad det kosta vill.:)), men kan ju lösa sig bra ändå...

HuBBaBuBBa 2020-03-21 09:57

Varför kan inte 4 Imagine Boko vinna? 9an kan vinna från bakspår men inte 4 från framspår hehe... även om den inte är en raket ut. Det va ju inte Peter Unt senast heller men krossade ändå. spelvärd spik nu när skriket på 9 Merrit är hysteriskt från alla experter.

HuBBaBuBBa 2020-03-21 10:19

avd 1 och 2 och 7 är skrällopp ... avd 7, låg klass voltstart och ston :) även om det inte blir en omstart i sista avd så räcker det med att 1 och 6 kör mot varandra så blir det en skräll.
Skulle aldrig spika E Leo på v75... även om hon nån gång slår till. Denna nån gång är inte tillräckligt för den % hon nu står i. Bara att spika ;) nu när jag sågat henne.

KalleKlut 2020-03-21 10:33

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 677240)
Skulle aldrig spika E Leo på v75... även om hon nån gång slår till. Denna nån gång är inte tillräckligt för den % hon nu står i. Bara att spika ;) nu när jag sågat henne.

Väntar fortfarande på den där "middagen" :popcorn:;)

HuBBaBuBBa 2020-03-21 10:37

Citat:

Ursprungligen postat av KalleKlut (Inlägg 677244)
Väntar fortfarande på den där "middagen" :popcorn:;)

Jo jag vet att du spikar denne :)

HuBBaBuBBa 2020-03-21 10:51

Kenth Åkerlund är väl ingen favorit direkt eller någon stadig V75 vinnare men är det någon gång han smäller till så är det nog i ett kallblodslopp på hemmaplan.
8 Norrbo Odin stod 20m före favoriten sist dom möttes men hoppade då i starten och hamnade runt 100m bakom. Norrbo Odin kommer tillbaka och vinner nästan loppet samt slår favoriten 6 Ängspilen med 50m. En häst jag garanterat kommer ta med.

Och då körde ändå Mats E Djuse Ängspilen så ingen dålig kusk där. Antigen är Ängspilen en riktigt dålig favorit eller 8 Norrbo Odin en riktigt bra skräll.

Rob 2020-03-21 11:01

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 677236)
- Han var ute i Norge i comebacken och gjorde sin plikt kan man säga. Han ska ha gått framåt med loppet i kroppen och det känns som att hästen är bra i ordning för dagen. Han är ju väldigt startsnabb och läget blev perfekt. Jag kommer ladda vad som går från start och det bästa vore om vi kunde få ledarryggen, men det gäller ju också att hitta en bra rygg att sitta bakom. Han gick barfota runt om i Norge senast och det blir samma den här gången. Helstängt huvudlag som vanligt, men till skillnad från senast så blir det hybridvagn istället för jänkarvagn den här gången, säger Kent P Gustavsson.
...Blir nog knappast i spets, då hade han gjort en "Thomas Åhlund"(-Jag kör i spets med min 50-oddsare, kosta vad det kosta vill.:)), men kan ju lösa sig bra ändå...

Där låter det ju som spets för 4 Imagine Boko med Bergh. Lägg därtill att Berg tyckte att det var hans bästa chans i omgången. Grov typ med ett lopp i kroppen i år, bör gått framåt med det kan man ju hoppas. Blir min spik iaf.

virre82 2020-03-21 11:02

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 677247)
Kenth Åkerlund är väl ingen favorit direkt eller någon stadig V75 vinnare men är det någon gång han smäller till så är det nog i ett kallblodslopp på hemmaplan.
8 Norrbo Odin stod 20m före favoriten sist dom möttes men hoppade då i starten och hamnade runt 100m bakom. Norrbo Odin kommer tillbaka och vinner nästan loppet samt slår favoriten 6 Ängspilen med 50m. En häst jag garanterat kommer ta med.

Och då körde ändå Mats E Djuse Ängspilen så ingen dålig kusk där. Antigen är Ängspilen en riktigt dålig favorit eller 8 Norrbo Odin en riktigt bra skräll.

Det hade inte jag uppmärksammat, men tagit med den ändå och gnistas filur pga startpoängen, den har mest i loppet och jag med min torrets kan aldrig lämna kusen med mest startpoäng utanför då dom vinner en del. givena för mig, gnistas ska gå barfota med

Stekel 2020-03-21 11:06

Citat:

Ursprungligen postat av Rob (Inlägg 677251)
Där låter det ju som spets för 4 Imagine Boko med Bergh. Lägg därtill att Berg tyckte att det var hans bästa chans i omgången. Grov typ med ett lopp i kroppen i år, bör gått framåt med det kan man ju hoppas. Blir min spik iaf.

Vart har du fått det ifrån??? Aldrig sett en häst som är så chanslös på spets.

mikaels 2020-03-21 11:17

Citat:

Ursprungligen postat av Rob (Inlägg 677251)

Imagine Boko är en traktor från start, behövs mycket för att den ska få spets...oops(inte fel att uppdatera regelbundet), instämmer alltså med föregående...

Basse 2020-03-21 11:18

Dagens enda spel:yes:

Omgången känns lurig och att strecka på tills man känner sig nöjd i dag blir mycket dyrt...
Jag gör tvärt om och spelar ett minisystem där jag tar ut svängarna lite.

V75
Inlämnat: 2020-03-21, 11:09
Bergsåker
Lördag 2020-03-21
Start: 16:20
Kostnad: 6,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 14 (12, 15)
2: 1 Youhadmeathello (7, 2)
3: 7 Digital Dominance (2, 9)
4: 1, 5, 8 (6, 13)
5: 9 Merritt (2, 4)
6: 8, 9 (1, 6)
7: 1 Usiana Face (14, 6)

2x1x1x3x1x2x1 = 12 rader.
12 x 1 x 0,50 kr = 6,00 kr.
Totalt: 6,00 kr.
Rättningskod: DDZ NTC PDN

Lycka till alla Sharpsare idag med riktiga system.
Jag hejar på att någon här i forumet tar hem en 6-7 siffrig vinst idag:thumbup:

Stekel 2020-03-21 11:27

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 677256)
Imagine Boko är en traktor från start, behövs mycket för att den ska få spets...oops(inte fel att uppdatera regelbundet), instämmer alltså med föregående...

Det positiva är ju att Bergh inte ville backa ner utan skulle köra tills han fick dödens i princip. Men jag undrar hur det ska gå om han är lika seg ut som vanligt. Borde ta minst 600 meter att ta sig dit. Vettetusan om jag plockar med den trots gaddning.

mikaels 2020-03-21 11:37

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 677258)
Det positiva är ju att Bergh inte ville backa ner utan skulle köra tills han fick dödens i princip. Men jag undrar hur det ska gå om han är lika seg ut som vanligt. Borde ta minst 600 meter att ta sig dit. Vettetusan om jag plockar med den trots gaddning.

Det där loppet är ju omöjligt att räkna på, jag chansar hejvilt på att Simb Murdoch blåser till spets och att det småstrular runt i kring för övriga betrodda...SM till front och Karissa Bo fram i dödens är min önskedröm, ÖK räknar med att ta ner ledaren sista biten och kör mer mot dom andra och så underskattas SM lite och lyckas rinna undan...det är ju fortfarande tillåtet att drömma(?)...

Timotimo 2020-03-21 11:42

Merritt med skor på,kanske går ändå

Santorini 2020-03-21 11:53

Denna rad bör ge kosing.
Lopp 1 nr 1,2,9,10,12,14,15 (r 11-13)
Lopp 2 spik nr 7 Börge Kosing( r 2-1)
Lopp 3 nr 6,7 (r 2-9)
Lopp 4 nr 1,6 ( r13-14)
Lopp 5 nr 2,4,6,9 (8-1)
Lopp 6 nr 1,6,8 (9-10)
Lopp 7 nr 1,6,14 (2-9)
Rättningskod CDR WTM VDW

joppe59 2020-03-21 12:00

Där tog du i när du smaskade in ett 12 raders:p

Du hade inte funderingar att lägga ut det som ett andelsspel:lol:

heddari 2020-03-21 12:16

V75
Inlämnat: 2020-03-21, 12:15
Bergsåker
Lördag 2020-03-21
Start: 16:20
Kostnad: 180,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Klose (6, 1)
2: 4, 7, 9 (2, 1)
3: 2, 7 (9, 6)
4: 1, 3, 6, 8, 13 (9, 5)
5: 6, 7, 8 (9, 4)
6: 1, 7, 8, 9 (6, 10)
7: 6 Lövdala Symphonie (1, 14)

1x3x2x5x3x4x1 = 360 rader.
360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr.
Totalt: 180,00 kr.
Rättningskod: Vill bli rik...

mackpeter 2020-03-21 12:20

Gör inte medvetet TV-system. Spikarna fanns dock där och gav utrymme för många streck i första avdelningen och kallblodsloppet. Bolagssystemet:

1) 1,2,3,6,9,10,12,13,14,15 r7-5 (14 imponerade i årsdebuten och kommer bra till från springspåret. 6 kan komma iväg bra och skall helst köras bfb. 1 tar ledningen och kan rinna undan. Här blir det många streck och hoppas få in en skräll)

2) 1,2,7,8 r3-9 (öppet lopp av lunchklass. 4-åriga stoet 2 är favorit och kan möjligen ta ledningen. Här finns flera, som kan öppna bra. Örjan streckas självklart med 1. 7 och 8 har vettiga chanser. 3 sent struken. 9 har många streck men fick inte plats på systemet)

3) 2,7 r6-3 (jättefavoriten fyra-åriga stoet 2 har fått innerspår. Kan bli en fälla. 3 tar sannolikt ledningen. 7 är en lovande fyra-årig hingst, som matchas för större uppgifter och ägs av bröderna Sedin. Förlåt HuBBaBuBBa jag vet att alla startande har möjlighet att vinna - men 2 och 7 käkar övriga fältet till frukost - de är KANONMAT)

4) 1,5,6,8,9,13,14,15 r3-7 (Kan inget om kallisar och följer SO och andra experter)

5) 2,4,6,8,9 r10-1 (favoriten 9 får en bra start i andraspår bakom 2. Han såg finfin ut näst senast men felade uppgivet senast på upploppet. Han har inte hovar till att köras barfota idag och är en favorit i fara - sorry SO. 0-%-aren 8 har barfota slagit både 9 och 6 och körs resolut mot ledningen i detta sprinterlopp. Ingen kommer att svara. Bergh är optimist om 4. 2 kan få loppet)

6) 1 r8-6 (Redén skickar upp en enda häst med Örjan idag och får innerspår med startsnabbe 1. SoS och spik)

7) 1 r6-14 (1 utmanas av 6 om ledningen i detta sprinterlopp. När släppte Bergh ledningen senast? 1 är ett lovande sto och är väl förberedd efter halsoperation. Spikas)

Kostar 1600:-. 20 millar i jackpoten och hög Coronaomsättning. Kom igen nu alla proffs här inne på Sharps. Nu klår vi Harry Boy amatörerna på deras besparingar!

Shooter 2020-03-21 12:32

Jag avvaktar med inlämningen och förväntar mig stora pengar för den/de som får sju rätt. De två dunderfavoriterna ser sårbara ut och ska försöka fällas. Fyra garderingslopp = fyra rätt. Det kommer att hänga på spikarna som vanligt.

mikaels 2020-03-21 12:33

svs har 2,83 på Lövdala Symphonie topp2, tycker jag känns bra...

tototorsten 2020-03-21 12:55

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 677247)

Nej där har du fel dom möttes ju i senaste starten och då vann ängspilen !

HuBBaBuBBa 2020-03-21 13:16

Citat:

Ursprungligen postat av tototorsten (Inlägg 677276)
Nej där har du fel dom möttes ju i senaste starten och då vann ängspilen !

Ok.. kollade förr förra bara... tack för info. Såg ändå kapaciteten hos 8an. Hade ju varit så uppsnackad nu om den slagit sen igen med 50m från att ha förlorat 100m på den.

Jajjan 2020-03-21 13:44

Olle/Norrlandstrav

Breddloppsklass på några loppen och det blir rekordomsättning på V75

Livskris för de linjärt-tänkande belackarna av Norrlandstrav?

Lite som en fd statsminister som inte kunde hantera att Svensk Vodka
var ett av Sveriges vinstrikaste företag över tid.

Såldes av asap, som en del av den mannens fäbless för kapitalförstöring
av gemensamma tillgångar.

Bridgeman 2020-03-21 13:45

Citat:

Ursprungligen postat av Santorini (Inlägg 677198)
Även Björnkollen spikar Queer Fish och Merrit.Har köpt andel på ditt system. Ska bli spännande att se slutprodukten.

Han spikar väl endast Merrit? Queer Fish öppet lopp.

NORTHLAD 2020-03-21 13:59

V75 på Skrällåker.

Det blir svårt idag och hög utdelning mycket som talar emot favoriter och Bergh är nog ute efter deg så frågan är vilka offrar han och vilka gör han ett allvarligt försök att vinna med?

Avd1: Svår inledning men går på kapabla 14 annars öppet bakom

Rank 14-10-1-15-6-2-11

Avd2: Dagens största skrällopp tar alla och går vidare.

Rank 8-7-2-1-12-4-9-11-5-6-10

Avd3: Bergarn stenklar Sedinarnas häst ok som 3 åring möter inget som avskräcker

Rank 7-2-6-3

Avd4: Kallisar kan skrälla men nöjer mig med de jag tror mest på.

Rank 14-6-13-9-8-2-3

Avd5: Svårt väljer att lösa loppet med en spik och håller tummarna
Startsnabba 1,3,8 långsamma ut 2,4,6 min ide 10 Captain my Captain bra start rygg kommer att sitta med i täten direkt kan ev få överta annars får erik fixa en fin resa

Avd6: Queer fish med 1 lopp i kroppen eller Coogan trots tappstart ?

Rank 8-1

Avd7: Svår avslutning tar med ett gäng här stor skräll chans

Rank 1-6-8-3-2-14-13-9

Systemet

Avd1 : 14

Avd2 : 1-2-4-5-6-7-8-9-10-11-12

Avd3 : 7

Avd4 : 2-3-6-8-9-13-14

Avd5: 10

Avd6 : 1-8

Avd7 : 1-2-3-6-8-9-13-14

Totalt 1232 rader 616 kronor

Lycka till alla

mackpeter 2020-03-21 14:15

Citat:

Ursprungligen postat av Bridgeman (Inlägg 677290)
Han spikar väl endast Merrit? Queer Fish öppet lopp.

Han spikar Queer Fish och nämner även 1,6 och 2 (som är struken).

Grant 2020-03-21 14:17

Citat:

Ursprungligen postat av Jajjan (Inlägg 677289)
Breddloppsklass på några loppen och det blir rekordomsättning på V75.

Livskris för de linjärt-tänkande belackarna av Norrlandstrav?

Alternativt så händer det saker i samhället och världen som kan ha en
viss påverkan på omsättningen.

Vi får kolla lite på nyheterna vad det kan vara?

Mvh Uffe :sad: