Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Bergsåker V75 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/40147-bergsaker-v75/)

SO 2020-03-16 20:56

Bergsåker V75
 
Äntligen kom listorna. Hjärtat i halsgropen vid kollandet.Jodå Y E S Y E S Y E S. Pulsen steg.

Samtidigt är det många okända namn i avdelningarna så det blir att utnyttja lopparkivet denna gång, Undrar förresten om inte Norrlands Scott tar hem kallisloppet ? Fick ju en rejäl genomkörare senast av ägaren. Tror John Östman vet bättre, att utnyttja speeden på slutet i stället. Ser verkligen fram emot denna gång Vi kör med 25 andelar i bolaget.

Shooter 2020-03-17 08:52

Taskig kvalitet för att vara V75, men man får göra ett försök. Kan nog bli rejäl utdelning och en del Lotto.

Bridgeman 2020-03-17 10:08

Jag frågar mig har det kunnat bli någon sämre V75 omgång? Som SO skriver bara studera lopparkivet om nu det hjälper?

mikaels 2020-03-17 10:27

Var väl inte att räkna med något annat, än kvalite som en vanlig GS75...men kan nog bli riktigt bra omsättning med jackpot och "nya" svs-spelare...hoppas bara att omgången kan genomföras...

DonDraper 2020-03-17 11:54

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 676366)
Äntligen kom listorna. Hjärtat i halsgropen vid kollandet.Jodå Y E S Y E S Y E S. Pulsen steg.

Samtidigt är det många okända namn i avdelningarna så det blir att utnyttja lopparkivet denna gång, Undrar förresten om inte Norrlands Scott tar hem kallisloppet ? Fick ju en rejäl genomkörare senast av ägaren. Tror John Östman vet bättre, att utnyttja speeden på slutet i stället. Ser verkligen fram emot denna gång Vi kör med 25 andelar i bolaget.


När öppnar du för andelsköp?

/Draper

SO 2020-03-17 16:19

Citat:

Ursprungligen postat av DonDraper (Inlägg 676390)
När öppnar du för andelsköp?

/Draper

Jag har bett Gotland öppna för några timmar sedan. Så det är ganska snart gissar jag. /SO

SO 2020-03-17 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av Bridgeman (Inlägg 676379)
Jag frågar mig har det kunnat bli någon sämre V75 omgång? Som SO skriver bara studera lopparkivet om nu det hjälper?

Konstigt det där med kvalitet. Den där skåningen förfasades jämt över att det var dålig kvalitet på norrlandsomgångarna. Man måste skilja på fluktare och spelare. Jag gillar att spela på P21 loppen, skiter i om vinnartiden blir 1.21 eller 1.15. Andra gillar att oddset ska ge 1.20 och att dom vinner med 20 meter okörd. Men det är tur att smaken är olika så att alla blir nöjda - ibland

SO 2020-03-17 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av DonDraper (Inlägg 676390)
När öppnar du för andelsköp?

/Draper

NU ÄR DET ÖPPET!!

Stekel 2020-03-18 10:35

Ingen lek den här omgången, fyfan det blir till att jobba alltså! Vanligtvis finns alltid några lopp där man har stenkoll på hästarna och direkt ser vilka givna sätt det kan bli kört på normalt sett. Inte den här gången!

Hobbyspelare som bara lägger ner någon enstaka timma på att plugga kan nog lika gärna elda upp insatsen direkt istället för att lämna in. Det man vet direkt är att grundraden på Challenge är ovanligt given iallafall, baaaara kryss!

HuBBaBuBBa 2020-03-18 12:29

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 676511)
Ingen lek den här omgången, fyfan det blir till att jobba alltså! Vanligtvis finns alltid några lopp där man har stenkoll på hästarna och direkt ser vilka givna sätt det kan bli kört på normalt sett. Inte den här gången!

Hobbyspelare som bara lägger ner någon enstaka timma på att plugga kan nog lika gärna elda upp insatsen direkt istället för att lämna in. Det man vet direkt är att grundraden på Challenge är ovanligt given iallafall, baaaara kryss!

Alla kommer sätta X och sätta den då;)

SO 2020-03-18 15:14

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 676511)
Ingen lek den här omgången, fyfan det blir till att jobba alltså! Vanligtvis finns alltid några lopp där man har stenkoll på hästarna och direkt ser vilka givna sätt det kan bli kört på normalt sett. Inte den här gången!

Hobbyspelare som bara lägger ner någon enstaka timma på att plugga kan nog lika gärna elda upp insatsen direkt istället för att lämna in. Det man vet direkt är att grundraden på Challenge är ovanligt given iallafall, baaaara kryss!

Jag har redan lagt ner många många timmar i arkivet och jag inbillar mig att det inte blir så svårt !! (det är ju då det brukar bli miljoner - men knappast den här gången,

Lets go Earnie är i mitt tycke klar och spikas, Sett Jormas vinst senast några gånger med Love no pain i avd 2 och vilken häst! Snabb ut dessutom. I avd 5 borde 9 Merrit vinna, var ju makalös för ett tag sedan. Hade helst sett Rickard i jollen men Wäjersten går väl bra också, 1 Coogan i avd 6 står väl med tre ben i mål? Örjans form är god. Med facit i hand så vinner väl inte alla FYRA men säkert inte långt ifrån,

Nordisloppet om nu inte Norrlands Scott vinner., vilket jag hoppas) och avd 7
har väl skrällkompetens.

SO 2020-03-18 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 676366)
Äntligen kom listorna. Hjärtat i halsgropen vid kollandet.Jodå Y E S Y E S Y E S. Pulsen steg.

Samtidigt är det många okända namn i avdelningarna så det blir att utnyttja lopparkivet denna gång, Undrar förresten om inte Norrlands Scott tar hem kallisloppet ? Fick ju en rejäl genomkörare senast av ägaren. Tror John Östman vet bättre, att utnyttja speeden på slutet i stället. Ser verkligen fram emot denna gång Vi kör med 25 andelar i bolaget.

Kunde inte hålla mig och vänta tills travronden kommer i morgon utan köpte V75 Guiden. Bara för att få stöd för mitt drag i avd 1. Ojoj, har inte kunna få mer positiv läsning. Lovade mig att spika Lets go Earnie nästa gång hästen kom ut. Fantiserade om att han skulle anmälas till V75. Yes!

Vid segern i Umeå gick hästen med VÄLDIGT TUNGA SKOR eftersom banan var svår och bland annat isfläckar. Vann ju väldigt lätt till ofattbara oddset 7,16. Dessutom går Earnie givetvis med markant lättare skor nu. Springspår passar bra säger Niklas och han är inte rädd att ta ett tredjespår i första kurvan. Gått framåt formmässigt med det loppet i kroppen och var mycket fin i måndagsjobbet. Niklas har haft en längre formsvacka men fick väl förhoppningsvis tillbaka självförtroendet efter segern i Umeå.

Allt över 4 i odds räknas som "stöld" och "olovligt förfogande av statliga medel". Har ju haft bra utdelning på mina drag sista halvåret och känner verkligen för Earnie denna gång. Vill inte att det ska hända oförutsedda saker under loppet som förstör vinstchansen. Spiiiiik.

Stekel 2020-03-18 15:55

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 676560)
Jag har redan lagt ner många många timmar i arkivet och jag inbillar mig att det inte blir så svårt !! (det är ju då det brukar bli miljoner - men knappast den här gången,

Lets go Earnie är i mitt tycke klar och spikas, Sett Jormas vinst senast några gånger med Love no pain i avd 2 och vilken häst! Snabb ut dessutom. I avd 5 borde 9 Merrit vinna, var ju makalös för ett tag sedan. Hade helst sett Rickard i jollen men Wäjersten går väl bra också, 1 Coogan i avd 6 står väl med tre ben i mål? Örjans form är god. Med facit i hand så vinner väl inte alla FYRA men säkert inte långt ifrån,

Nordisloppet om nu inte Norrlands Scott vinner., vilket jag hoppas) och avd 7
har väl skrällkompetens.

Tre 15-hästarsfält, tre med 12, ett med 10. Låg klass etc. Det är grundreceptet för hög utdelning.

Coogan var jättefin senast. Men voltstart nu är ett stort frågetecken. Enbart anmälts i autostart och i de voltstarter den gjorde i början när den kom hit höll kuskarna i den ganska rejält i starten. Så jag misstänker att det trots toppspår finns en relativt stor risk att den inte kommer få någon spets och slut. Motståndet något annat än i förra loppet och med bara 10 hästar i loppet kommer de hårda tilläggshästarna hamna bra till. "Alla" kommer bara se spår 1 i volt/Örjan/Redén och toppfin i comebacken och singelstrecka den där utan längre analys än så.

Nu är omgången i stort så svår att man kanske får singla storfavoriten ändå. För det handlar mer om att få alla rätt än att hitta raderna med bäst värde i en sån här omgång. Mycket pengar blir det även med Coogan som vinnare tror jag.

Övriga du nämner är bra allihopa men finns minustecken på alla också som är dumt att blunda för:

Lets Go Ernie - Springspår visserligen men tillägg i en propp som gynnar startvolten.

Love No Pain - Galopplysten, yngst, sto, överlägset minst rutinerad.

Norrlands Scott - Proppen gynnar starthästarna, hästen har bara 4/37 från tillägg och har aldrig någonsin tagit en prischeck större än 50k.

Merritt - Distansminus, bakspår, kuskminus, avslutade senaste loppet med galopp.

Jag blir förvånad om mer än max 2 av de där 5 vinner.

HuBBaBuBBa 2020-03-18 21:18

11 Klose 1,14% .. skulle han leva upp till vad han kan så är det mumma med den %.
Tyvärr inte visat något men två lopp i kroppen nu efter uppehåll och en viss Djuse i sulkyn.
Samma gäller 9 Otroligsåfin ... håller ändå 12 Angel Ovea och 13 My first Offspring högst.

HuBBaBuBBa 2020-03-18 21:27

1 Guli Major... hur ska dom nå denne? Spik

Piraten 2020-03-18 21:48

Jag kan bjuda på en jätteskräll. S.G.Flying Diaval i den första avdelningen. Hästen är härdad i tuffa årgångslopp mot bland andra Campo och Attraversiamo. Han har bara en seger men har mestadels stött på tuffa gäng, nämnas bör att vid segern besegrade han kapabla Bordeaux Doc.

Nu blir det barfota runt om, en balans han har gått med fyra gånger. Som treåring avslutade han 1.11,5 sista 800 i spåren. Från att ha suttit längs bak i fältet utmanade han då hästar som Elcamino Dimanche och Concrete Dee.

Hästen kan öppna bra i voltstart och har han bara tagit vinterträningen på rätt sätt bör han kunna fälla dessa om han får spara speeden till 700 kvar.

-Han har tränat bättre än jag hade hoppats på och jag det ser väldigt spännande ut. Oscar körde ett banjobb med honom i lördags via 1.16 i 1800 meter och det var med träningsbalans och långa brodd. Efter det bestämde vi oss för att anmäla hit. Jag tror säkert att han står sig bra i klassen och vi är med för att tävla. Hästen är väldigt bra förberedd och vi siktar på att köra barfota runt om direkt. I övrigt blir det hybrid-vagn, norskt huvudlag och rycktussar, säger Håkan Berglund.

Var precis vad jag ville höra och jag kanske går ut hårt och spikar.

mikaels 2020-03-19 08:45

Tror Coogan får vara riktigt bra för att vinna detta, spetsen lär vara upptagen av Rocky Tilly och Queer Fish har lopp i kroppen och perfekta förutsättningar...

mikaels 2020-03-19 09:00

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 676803)
1 Guli Major... hur ska dom nå denne? Spik

1,3 o 6 tror jag man kommer långt med...finns flera bra på tillägg, men dessa är i ungefär samma klass som dom på start, så det lär bli jobbigt att runda...

HuBBaBuBBa 2020-03-19 09:01

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 676827)
Tror Coogan får vara riktigt bra för att vinna detta, spetsen lär vara upptagen av Rocky Tilly och Queer Fish har lopp i kroppen och perfekta förutsättningar...

11,6am 12,3 2640am... inte ens dom där bak har sådana tider. Kommer ut efter ett halvår och vinner över 2640am på en något tung bana. Skulle väl vara galopp emot då kanske. Rocky slår han från dödens varje dag i vecken.
Ruggigt stor favorit dock och skulle kunna bränna för den sakens skull.

HuBBaBuBBa 2020-03-19 09:05

Fick höra från nån att tider tider ohhh dessa tider... men jag gav ett exempel igår där My Sweden va favorit och sa att 9an inte va värst emot utan 3,4,5,10 och 3,5,10 va före 9an i mål 2a,3a,4a i mål närmare bestämt... så tider säger visst en del såklart.
Mvh

mikaels 2020-03-19 09:09

Kimbee Crown är bara 5% nu, kommer den till spets så tror jag dom får söka "med ljus och lykta"...Jens lär skrika sig hes, på den:p...

HuBBaBuBBa 2020-03-19 09:14

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 676832)
Kimbee Crown är bara 5% nu, kommer den till spets så tror jag dom får söka "med ljus och lykta"...Jens lär skrika sig hes, på den:p...

Den är verkligen ett intressant skrällbud med bästa spåret och snabb ut ...

mikaels 2020-03-19 09:22

Strålande vår/vinter-väder utlovas, svag vind, sol och temperaturen runt nollan, som solen värmer upp till flera plusgrader...finns ju knappast någon tjäle i backen, men normala vintrar skulle det här vädret vara som gjort för tjällossning, ujuj vilka tjällossningar man varit med om på travet...minns speciellt en i slutet på 70-talet, Einar "lången" Johansson var stor-champion på Rommetravet, han hade en hel drös med storfavoriter och ingen vann, Einar vägde runt 130 och halva sulkyhjulet var nere i skiten...för övrigt är mitt oddsrekord på vinnarspel från den dagen, i första ledde en kallis hela vägen till 90 gånger, jag sprang jämsides upploppet ner:p...Those were the Days, du måste ju ha ett antal anekdoter runt detta, SO?

SO 2020-03-19 09:34

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 676831)
Fick höra från nån att tider tider ohhh dessa tider... men jag gav ett exempel igår där My Sweden va favorit och sa att 9an inte va värst emot utan 3,4,5,10 och 3,5,10 va före 9an i mål 2a,3a,4a i mål närmare bestämt... så tider säger visst en del såklart.
Mvh

nja, hehe

Altoc 2020-03-19 10:37

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 676835)
nja, hehe

Lansers debut på Dannero lär du minnas ;) Men förstås off-topic i denna tråd.

HuBBaBuBBa 2020-03-19 11:26

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 676835)
nja, hehe

Men sen ska sägas en viktig sak att tider skiljer sig från bana till bana såklart och en tex Axevalla häst som kommer till Åby och bara krossar fast den visat 1-2 sec långsammare tider än favoriten i loppet. Jägersro, Färjestad, Solvalla, Halmstad kan ge lite mer smickrande tider än Axevalla, Kalmar, Umeå, Östersund m.f. Är väl lite tyngre banor helt enkelt... men det vet ju du redan och alla här men jag ville bara säga att jag förstår det oxå.

Mvh

SO 2020-03-19 11:34

Travronden har tippat "min" Lets Go Earnie ETTA.... Krossar allt!" Vilken käftsmäll, nu blir det inte så skoj på lördag.

Har mer och mer titta på kallisloppet, det finns en rejäl bunt vinnarkandidater och förutom Guli Roj tror jag att Ängspilen blir väldigt farlig. Gå hästen en ny 25 tid så kan tilläggshästarna hälsa hem. Fylking är väl på tillägg som har den rätta speeden. Men med ett par spikar finns ju utrymme att gardera även detta lopp.

SO 2020-03-19 11:38

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 676841)
Lansers debut på Dannero lär du minnas ;) Men förstås off-topic i denna tråd.

Wow, sånt glömmer man aldrig. Gav väl 5 ggr vill jag minnas oh sundsvallsborna var förbannade för dom hade som dom tyckte var "klar".

mikaels 2020-03-19 11:39

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 676844)
Travronden har tippat "min" Lets Go Earnie ETTA.... Krossar allt!" Vilken käftsmäll, nu blir det inte så skoj på lördag.

Har mer och mer titta på kallisloppet, det finns en rejäl bunt vinnarkandidater och förutom Guli Roj tror jag att Ängspilen blir väldigt farlig. Gå hästen en ny 25 tid så kan tilläggshästarna hälsa hem. Fylking är väl på tillägg som har den rätta speeden. Men med ett par spikar finns ju utrymme att gardera även detta lopp.

Jo, den nämns "lite här och var"...men loppet blir ju ett rejält garderingslopp, så en spik i ett sänt, är ju aldrig fel...

elwiz 2020-03-19 16:38

Spik of the week blev nyss struken...... :omfg:
Den hade man ju riktig känsla för.

V75-5: 5 Kimbee Crown

mikaels 2020-03-19 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av elwiz (Inlägg 676869)
Spik of the week blev nyss struken...... :omfg:
Den hade man ju riktig känsla för.

V75-5: 5 Kimbee Crown

mmm...kanske kompisen på sjätte kan fixa det nu...

mikaels 2020-03-19 16:59

Ängspilen är spetsfavorit i kallis och är riktigt bra, 5,50 på svs och Unibet kan nog testas...

Stekel 2020-03-19 18:36

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 676874)
mmm...kanske kompisen på sjätte kan fixa det nu...

Startraketen och bedövaren Simb Murdoch är den som verkligen blir intressant efter nedstrykningen! Om man inte spikar Örre, tror han har bra chans med den där.

Stekel 2020-03-19 18:43

Imagine Boko ser ut att bli en av omgångens mest överstreckade. Verkar inte finnas tillstymmelse till startsnabbhet. I klass 2 över full distans som senast han vann V75 går det ju an att vara beskaffad på det viset. I klass 1 sprint, not so much!

KalleKlut 2020-03-20 00:01

Gissar på att Payet blir jävligt spelvärd till slut. Utan tätkänning agerar han blött. Nu står det spets i pannan och därifrån biter han ifrån sig bra. Bara att banka in;)
Men bästa spiken måste ändå Lövdala P i sista vara. Visst, 4 år men här kör Emilia vad som går för att nå spets. Utan omstarter så tror jag det börjar och slutar med 6.

valo 2020-03-20 08:41

Sant!
 
Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 676416)
Konstigt det där med kvalitet. Den där skåningen förfasades jämt över att det var dålig kvalitet på norrlandsomgångarna. Man måste skilja på fluktare och spelare. Jag gillar att spela på P21 loppen, skiter i om vinnartiden blir 1.21 eller 1.15. Andra gillar att oddset ska ge 1.20 och att dom vinner med 20 meter okörd. Men det är tur att smaken är olika så att alla blir nöjda - ibland

Håller med dig om detta SO! Alltid kul när man är på banan och upptäcker att en småtränare har åkt långt med en enda häst. Ett minne från Sundbyholm en trist vardagskväll - en tränare från Rättvik, har glömt namnet, var där just med en häst som han själv körde. Den vann till 44 ggr och jag hade nog lagt en tjuga vill jag minnas ;). Jag kan gott gilla "sporten" i travet men än mer det
här med att fundera ut en rolig vinnare. Nu till startlistan och lopparkivet!! Ska
nog bli några Westholmare tror jag.

Gus 2020-03-20 09:02

Brukar hänga med i travet rätt hyfsat.
Något jag däremot har missat är att Niklas Westerholm
flyttat från Romme hem till Sundsvall igen.

Har han något slags samarbete med farsan som ju hela tiden
haft en Bergsåkersfilial ?

mikaels 2020-03-20 09:48

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 676912)
Startraketen och bedövaren Simb Murdoch är den som verkligen blir intressant efter nedstrykningen! Om man inte spikar Örre, tror han har bra chans med den där.

Mycket intressant 0%-are, både 1 o 3 (som är dom som kan öppna), vill släppa...inte omöjligt med spets in i första sväng, då den (som du skrev) ju kan öppna riktigt rejält...en strykning till invändigt skulle inte vara fel(eller så är det just fel, då plötsligt "experterna" uppmärksammar honom :))...nedstrykningen till femte för Örres tror jag tyvärr hjälper föga(funderade på att byta spik till den efter strykningen av femman), stor risk att den ändå blir över och backas bak...

mikaels 2020-03-20 10:29

Det verkar festats rejält(eller så har Coronan slagit sig på hjärnan) hos bolagen(5,50 på Unibet och svs), men värst är bet365 med 7!!!ggr på Ängspilen, hej-o-hå...snabb ut, springspår och RNS, klar spetsfavorit och imponerade därifrån senast...i ett annars öppet lopp så sticker den ut som ett typiskt U och ska ju absolut inte ge 7ggr (och kommer näppeligen göra det på banan heller)...

Stekel 2020-03-20 10:33

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 677000)
Mycket intressant 0%-are, både 1 o 3 (som är dom som kan öppna), vill släppa...inte omöjligt med spets in i första sväng, då den (som du skrev) ju kan öppna riktigt rejält...en strykning till invändigt skulle inte vara fel(eller så är det just fel, då plötsligt "experterna" uppmärksammar honom :))...nedstrykningen till femte för Örres tror jag tyvärr hjälper föga(funderade på att byta spik till den efter strykningen av femman), stor risk att den ändå blir över och backas bak...

Ska kolla lite närmare ikväll men gick igenom Karissa lite igår. Den kan öppna rätt bra om man vill såg det ut som. Att Örjan backar från bricka 5 på sprint låter långsökt hursomhelst. Om det inte står större uppgifter i pannan på hästen det vill säga (Lex Perfect Spirit etc.).



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved