Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Bergsåker V75 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/40147-bergsaker-v75/)

HuBBaBuBBa 2020-03-20 14:33

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 677070)
Men Merrir är väl i andra spår när bilen släpper fältet, så det kunna ha varit värre

Det är sant och bäst kapacitet har den nog men spår 9 på kort är svårt även för dom bästa... ingen bra statistik men gå på din ide såklart ...

mikaels 2020-03-20 14:45

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 677071)
Det är sant och bäst kapacitet har den nog men spår 9 på kort är svårt även för dom bästa... ingen bra statistik men gå på din ide såklart ...

Har för mig att det ligger runt 4% från nionde bakom bilen, så inte ens en ganska klar favorit i ett vanligt V75-lopp har något som helst spelvärde, nu är ju detta inget "vanligt V75-lopp", men hursomhelst...

jalle 2020-03-20 14:46

mitt miljon system till lördag blir så
1.2.3.6.9,10,11,12,13,14,15
1.2.3.4.5.7.8.9
spik berg 7
1,6,9,12,13
lås 4,9
1,6,8,9,10
spik emelia leo nr 6:clap::clap::clap:

SO 2020-03-20 15:01

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 677071)
Det är sant och bäst kapacitet har den nog men spår 9 på kort är svårt även för dom bästa... ingen bra statistik men gå på din ide såklart ...

Litar mera på Berglund

Loppanalysen: Här finns min starkaste spik i omgången i 9 Merritt som måste ha bra chans att sänka det här motståndet trots bakspår över kort distans. Sexåringen har visat fin form en längre tid och var riktigt vass vid segern på Solvalla näst senast. Senast i ett tufft V75-lopp var han hårt betrodd mot mycket bättre hästar än detta, men hamnade djupt nere i kön och när kanonen Strong Heartbeat fick köra 1.16 första varvet i ledningen var det givetvis chanslöst att vinna. Merritt gick i alla fall ett mycket starkt slutvarv i tredjespår utan rygg innan han blev stum till slut och galopperade kort före mål.
Ingen fara med formen tror jag och att det troligen varken blir barfota eller jänkarvagn som det är anmält stör mig ingenting eftersom hästen gått så pass bra med skor och sulky. Motståndet den här gången är summor enklare än Strong Heartbeat och My Sweden som han mötte senast och det borde också bli ganska bra fart på loppet från start vilket gynnar Merritt.
Med en ganska bra startrygg tror jag att Merritt sitter vettigt på det direkt och sedan sänker han dessa via ett starkt slutvarv om han är lika bra som på slutet. Spik!

Stekel 2020-03-20 15:04

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 677063)
1,6 o 14 blir det på min kupong, känns som en "smaksak" mellan förstavalet av dessa...

15 hästar på 1640 volt och många på första volten. Det är jääävligt kallt med tillägg då (springspår eller ej). Ordentligt skrällopp men jag ska försöka spika mig ur det då streck behövs på annat håll. Troligtvis blir det Lövdala men mycket kvar att plugga.


Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 677070)
Men Merrir är väl i andra spår när bilen släpper fältet, så det kunna ha varit värre

Statistiskt iskallt läge det också på sprint (i allt annat än lägsta klassen möjligtvis). Jensas blogg kommer väl ut närsomhelst nu och jag väntar mig att han har siffror som backar upp det. Hur många vinner från sista utvändigt i kortlopp på V75?

jalle 2020-03-20 15:11

missat flera miljon vinster för man ändrat systemet efter man lyssnat på dom som är experter två gånger har man blivit ensam vinnare på v75an och en gång på v86an men vad gör man joo ändrar systemet så nu går jag min egen väg

Strappa71 2020-03-20 15:15

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 677076)
15 hästar på 1640 volt och många på första volten. Det är jääävligt kallt med tillägg då (springspår eller ej). Ordentligt skrällopp men jag ska försöka spika mig ur det då streck behövs på annat håll. Troligtvis blir det Lövdala men mycket kvar att plugga.




Statistiskt iskallt läge det också på sprint (i allt annat än lägsta klassen möjligtvis). Jensas blogg kommer väl ut närsomhelst nu och jag väntar mig att han har siffror som backar upp det. Hur många vinner från sista utvändigt i kortlopp på V75?



Precis som mikaels redan påpekat så är det ju inte ett V75-lopp rent propp-mässigt.

Den här typen av proppar är inte det som JS statistik täcker in i vanliga fall.

Ska bli riktigt intressant att läsa vad han är tvärsäker på den här gången med tunt underlag.

Stekel 2020-03-20 15:30

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 677078)
Precis som mikaels redan påpekat så är det ju inte ett V75-lopp rent propp-mässigt.

Den här typen av proppar är inte det som JS statistik täcker in i vanliga fall.

Ska bli riktigt intressant att läsa vad han är tvärsäker på den här gången med tunt underlag.

Nej där finns nog inte så mycket siffror att ta på. Men jag har sett många voltlopp på kort distans köras och är tvärsäker på att tillägg har riktigt dålig statistik. Skulle inte förvåna mig om så mycket som hälften av dem vinns från ledningen. De flesta hästar kan sprattla på rätt fort i 1600 meter så rutinen och hårdheten på tilläggshästarna blir inte lika utslagsgivande. Tvärsom gäller i stayerloppen där tilläggshästarna ofta tar dem på utmattning även om de sitter still till 800 meter kvar (om det inte finns någon klassklättrare i ledning då). Mycket hänger självklart på förutsättningarna, och just det talar väl ännu mer för detta nu. Tilläggshästarna är inga kanoner i vardande utan kämpar snarare för att hävda sig med de pengar de nu har samlat på sig. Många hästar i vägen också.

Det andra sprintloppet är ju propp-mässigt någonstans mellan klass 1 och 2. Och kvaliteten kanske är mer klass 2. Så det talar ju lite för bakspårsfavoriten, i klass 2 kan de runda om de är huvudet högre. Men över 40%, det känns väldigt högt.

HuBBaBuBBa 2020-03-20 16:09

Smällen i omgången 7 Corroded .... spets o slut 1% med voltexperten. :)

valo 2020-03-20 16:13

Dito
 
Citat:

Ursprungligen postat av jalle (Inlägg 677077)
missat flera miljon vinster för man ändrat systemet efter man lyssnat på dom som är experter två gånger har man blivit ensam vinnare på v75an och en gång på v86an men vad gör man joo ändrar systemet så nu går jag min egen väg


Dito. :sad:

HuBBaBuBBa 2020-03-20 16:18

Förstår inte varför många tycker denna omgång är så svår... tror på låg utdelning och smällen kommer i första om det kommer nån smäll överhuvudtaget.

Alla
7
7
1,5,6
2,4,6,8,9
1,6,8
1,6,14

inget svårt.... byter till 7-7 i andra och tredje då så shooter blir glad :)

Shooter 2020-03-20 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 677087)
Förstår inte varför många tycker denna omgång är så svår... tror på låg utdelning och smällen kommer i första om det kommer nån smäll överhuvudtaget.

Alla
2
2
1,5,6
2,4,6,8,9
1,6,8
1,6,14

inget svårt

Många på förhand svaga favoriter. Jorma åker till Bergsåker för att köra en häst, ett fyraårigt sto mot äldre hingstar etc. Hon hoppar emellanåt, har aldrig startat på distansen och är nerstruken till innerspåret. Hon kommer säkert bli testad rejält av motståndarna. Fördel ston, men hon står inte särskilt bra inne i loppet för det. Unleash The Steel också fyraårigt sto mot äldre hingstar etc. Hon kan nog ta spets om felfri. Hoppar en hel del och lär nog heller inte få sitta i fred. En enda seger i livet, knappast någon stjärna. Ängspilen framstår inte som någon överlägsen häst i det här gänget. Osäker och vann visserligen förra loppet, men segrar inte så ofta. Merritt ute på kort distans, men från bakspår och behöver flyt med loppet. Jag tror inte på något hårt tempo. Coogan kan absolut vinna, men är ändå överstreckad mot t.ex. tilläggshästarna. Här finns roliga skrällar. Usiana Face är knapp favorit, men behöver troligen loppet. Försöker nog ändå hålla ut Lövdala Symphonie. I första loppet är det jämnt streckad mellan de betrodda. Det finns goda utsikter till en hög utdelning.

Rob 2020-03-20 18:48

Tycker det är lite intressant att de flesta system och tips i sportbladet kräver plus-inloggning, men Nybrinks tips har alltid varit öppna för alla. Som att dom säger att han inte är den bästa, så strategin borde vara att gå emot dvs..

hoola 2020-03-20 19:38

Jens Sjödèn V75 Bergsåker lördag på Service Plays

SO 2020-03-20 19:53

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 677169)
Jens Sjödèn V75 Bergsåker lördag på Service Plays

Intressant läsning av doktor Sjödén, Han spikar MERRIT (!) och även Queer Fish. Passar mig bra



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved