Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Romme söndag jackpot-snack (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/40550-v75-romme-soendag-jackpot-snack/)

mikaels 2020-04-05 20:02

V75 Romme söndag jackpot-snack

Efter spårlottningen så går jag in på Sorbet(spår 5) till 12,50 som vinnare av Paralympics-finalen, även en liten slant på Elian Webb(7) till 50ggr...Unibet(och atg har väl det också)...

Staketkusken 2020-04-06 09:51

12 Grainfield Aiden till 1,22% och 9 Star Costashorta 0,54 i V75-7 är låset :KO:

fweewea 2020-04-06 09:58

Citat:

Ursprungligen postat av Staketkusken (Inlägg 680746)
12 Grainfield Aiden till 1,22% och 9 Star Costashorta 0,54 i V75-7 är låset :KO:

Reverend Wine från spår 5. Just nu 1.5%.

Rob 2020-04-06 09:59

Citat:

Ursprungligen postat av Staketkusken (Inlägg 680746)

Spelprocenten är ju helt irrelevanta i dagsläget

Staketkusken 2020-04-06 10:00

Citat:

Ursprungligen postat av fweewea (Inlägg 680748)
Reverend Wine från spår 5. Just nu 1.5%.

4 Coogan mycket bra häst – men kommer skrikas absurt mycket om den i travmedia så den ska bort hos oss.

Staketkusken 2020-04-06 10:01

Citat:

Ursprungligen postat av Rob (Inlägg 680749)
Spelprocenten är ju helt irrelevanta i dagsläget

Håller med. Men ändå ”kul” på något sätt att få en första aning :cheers:

Rob 2020-04-06 10:03

Citat:

Ursprungligen postat av Staketkusken (Inlägg 680751)
Håller med. Men ändå ”kul” på något sätt att få en första aning :cheers:

En första aning när det inte ens är omsatt 7000kr? Då kan man lika gärna spå i kaffesump

Staketkusken 2020-04-06 10:05

Citat:

Ursprungligen postat av Rob (Inlägg 680752)
En första aning när det inte ens är omsatt 7000kr? Då kan man lika gärna spå i kaffesump

Hörru, det är både påskvecka och corona. Kan jag inte få drömma lite om att procenten stannar? :D

Piraten 2020-04-06 11:07

Är Ural i ordning så leder han loppet runt om. Det är dock ett litet frågetecken med årsdebut då han svek i samma lopp under fjolåret.

LeBanner 2020-04-08 22:38

Island Life såg ju nästan ut att ha lite segervittring på upploppet senast som felanmäld i en stenhård Gulddivision. Formen på topp med andra ord och den måste stå sig väldigt bra mot det här motståndet. Distansen kanske inte är hans bästa, men den har faktiskt besegrat både Vincent As och Juan över 3140m, så det ska nog inte vara omöjligt det här.

Guillaume Boko blev jag sugen på att spika direkt när jag såg startlistorna. Känns som att det kan gå undan i starten här och Goopen bör kunna placera sig 2-3 utv och bara gotta sig fram till sista sväng. Känner mig ganska säker på att han skulle plocka ner en sådan som t.ex. Deep Pockets i spets vid ett sådant scenario.

eveton 2020-04-11 11:18

Utfärdar en varning i avd 3 för 13 Mino som kan få en fin resa i ryggar fram till upploppet och närmar sig en seger. Måste givetvis klaffa till 110%, men kan flytta på sig med bra fart i en spurt.

777 2020-04-11 20:13

Funderar på att spika i två sista:

Avd 6: 5 Sorbet

Avd 7: 4 Coogan.

Nej, i avd 6 ska 9 Milliondollarrhyme också med. En av mina favoriter. Vet inte - tror inte på 7 Elian Web längre sedan jag såg honom mot Disco Volante. Ser alldeles för späd ut.

Efterhandaren 2020-04-11 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av 777 (Inlägg 682127)
Funderar på att spika i två sista:

Avd 6: 5 Sorbet

Avd 7: 4 Coogan.

Nej, i avd 6 ska 9 Milliondollarrhyme också med. En av mina favoriter. Vet inte - tror inte på 7 Elian Web längre sedan jag såg honom mot Disco Volante. Ser alldeles för späd ut.

Avd 7: Ural är ett måste på min kupong trots årsdebut. Perfekt läge för både häst och kusk. Richter brukar ha vässat sina starthästar.

Stekel 2020-04-11 21:02

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 682129)
Avd 7: Ural är ett måste på min kupong trots årsdebut. Perfekt läge för både häst och kusk. Richter brukar ha vässat sina starthästar.

Hörde någonstans att den INTE var så vässad. Ska inte svära på var, men tror det var Hultman som snackat med Richter. Jag har 2,5,6 där preliminärt. Hål i huvet att Coogan är klar favve där, inte så sartsnabb och kommer direkt från brons. Massvis av ärrade silverrävar. Island Life kommer ifrån att ha varit med på linjen i ett stentufft guldlopp efter resa i andraspår.

Stekel 2020-04-11 21:08

Bucks to burn däremot går från megafavve och kanonprestation till 1% nu när han går upp lite i klass. Pga Haugstad mycket kanske men även med han är den värd mer än så. Borde få en fin resa!

joppe59 2020-04-11 21:14

Skönt nu e man klar med V75 cirkusen för den här gången nu återstår det bara att finjustera systemkonstruktionen inför morgondagen Det kommer att bli hausse och det ser man bara på alla andelsspel som läggs ut och som grädde på moset Tillsammansbolagen mardrömmen om man får ett tillsammansbolag i knäet om man sätter sjuan som har snurrat systemet tiotalt eller till och med över hundra gångar hm

valo 2020-04-11 21:41

Andelsspel är ingen sport...särskilt "elefantspelen".

777 2020-04-11 21:53

Citat:

Ursprungligen postat av Staketkusken (Inlägg 680750)
4 Coogan mycket bra häst – men kommer skrikas absurt mycket om den i travmedia så den ska bort hos oss.

Men om den vinner då? Varför inte låta den vara kvar? Vad spelarna TROR kan väl inte påverka hästarnas form?

Efterhandaren 2020-04-11 21:55

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 682136)
Hörde någonstans att den INTE var så vässad. Ska inte svära på var, men tror det var Hultman som snackat med Richter. Jag har 2,5,6 där preliminärt. Hål i huvet att Coogan är klar favve där, inte så sartsnabb och kommer direkt från brons. Massvis av ärrade silverrävar. Island Life kommer ifrån att ha varit med på linjen i ett stentufft guldlopp efter resa i andraspår.

Jo Richter är väl lite försiktig med all rätt. Hästen har ju pausat länge men är garanterat vältränad inför planerad V75 start på hemmabanan. Ibland är ju Ural lite väl peppad så jag hoppas och tror på normal ”vässning”.
Jorma tar nog piken och kör en klassisk spets och slut som sitter i ryggmärgen på den rutinerade Kontio.
Bakom känns det vidöppet. Coogan är som du säger tveksam favorit.

777 2020-04-11 21:58

Citat:

Ursprungligen postat av Rob (Inlägg 680752)

Ska man hålla på och titta på hur andra spelar så är det lika bra att ge upp - för min del alltså. Orkar absolut inte hålla på och kolla hur andra gör...

777 2020-04-11 22:00

Citat:

Ursprungligen postat av 777 (Inlägg 682147)
Ska man hålla på och titta på hur andra spelar så är det lika bra att ge upp - för min del alltså. Orkar absolut inte hålla på och kolla hur andra gör...

Måste rätta mig där - älskar att kolla "hur andra gör" MEN - det får inte inverka på min egen uppfattning.

KalleKlut 2020-04-11 22:30

Hade bokat bord på hemmabanan sen länge men det sket sig i dessa tider.. Det blir en heldag framför tvn istället. Här kommer min "grundplåt"

Avd 1. Öppet lopp där jag rankar Easy Cash först. 2,1,7
Avd 2. 5 Tengil Face från spets. 5,2,11 Se upp för Accolade.
Avd 3. Steinfaks om han upprepar prestationen senast. 14,15,7
Avd 4. Bear Victory rundar. 10,3,12
Avd 5. Guillaume Boko bidar sin tid i 2/3e ytter. Spik 3.
Avd 6. Sorbet spets och slut. Spik 5.
Avd 7. Reverend Wine får en fin resa. 5,6,1

jalle 2020-04-11 22:32

ja jag spikar 5-5 i slutet på dom stenklara och 3an i fjärde som klar med så blir tre soikar sen ruskigt bra garderat

fweewea 2020-04-11 22:52

Första motbud till Sorbet måste väl vara Elian Web? Jag är inne på att spika emot favoriten här.

Stekel 2020-04-11 22:53

Citat:

Ursprungligen postat av KalleKlut (Inlägg 682151)
Hade bokat bord på hemmabanan sen länge men det sket sig i dessa tider.. Det blir en heldag framför tvn istället. Här kommer min "grundplåt"

Avd 1. Öppet lopp där jag rankar Easy Cash först. 2,1,7
Avd 2. 5 Tengil Face från spets. 5,2,11 Se upp för Accolade.
Avd 3. Steinfaks om han upprepar prestationen senast. 14,15,7
Avd 4. Bear Victory rundar. 10,3,12
Avd 5. Guillaume Boko bidar sin tid i 2/3e ytter. Spik 3.
Avd 6. Sorbet spets och slut. Spik 5.
Avd 7. Reverend Wine får en fin resa. 5,6,1

Håller med om mycket. Men LL klar förstahäst i första för mig. Kan bli spik. 4/4 i spets åkandes och har bra iväg i volten oftast, nu med spetsspåret.

Betting bra spets och slut-chans i femte också. Bon Ego rejält tappad där också.

Kallblodsloppet ska jag studera mer men tror att Tangen Haap helt enkelt är bäst.

fweewea 2020-04-11 23:05

Avd 1:
1 LL Royal och 7 Pine Muscle krigar om spets. 2 Easy Cash en av de bättre hästarna i loppet.

Avd 2:
10 Sigel Garline känns som fel favorit. Finns många motbud. 2 Accolade, 5 Tengil Face och 11 He's Marvelous känns fina. Jag garderar stort.

Avd 3:
Spikar nog 14 Steinfaks. Finns motbud dock, främst 12 Tangen Haap.

Avd 4:
Favoriten 10 Bear Victory är nog rätt favorit, men rejält streckad. Finns ändå en hel del motbud. Jag målar nog på en del här.

Avd 5:
4 Click Bait är nog också rätt favorit, men finns rejält med motbud. Jag tror själv på 3 Guillaume Boko. 1 Betting Rebel, 5 Bon Ego, 9 Adde S.H och 10 Chapuy är alla kul motdrag. Jag målar riktigt mycket här med.

Avd 6:
5 Sorbet är tveklöst rätt favorit. Jag spikar nog emot dock. Lutar mot 7 Elian Web.

Avd 7:
Spikar emot favoriten här också. Jag tror 5 Reverend Wine spetsar och vinner från ledningen.

eveton 2020-04-11 23:31

Lyssnade precis på "Travsnack med Sharps" och tappade hakan :omfg: ... Jag och Skägget är sällan på samma spår när det gäller hästarna, så jag blir nästan lite chockad när jag hör honom nämna Mino som första häst i kallblodsloppet! Visserligen tar han alla. Jag tar med den på 5 och står över tex Tangen Haap.

rotagg 2020-04-11 23:48

Bon egon har 3/3 bfro, 3/4 med Kontio och vilket intryck det har varit när den gått barfota. Startsnabb, bra spår och om jag vetat att det varit toppform så hade jag spikat. Men 4% är galet lite med tanke på att formen kan vara stigande nu med två lopp i kroppen.

För er som inte uppmärksammat det så är cobbys nana numera anmäld barfota, var skor tidigare. Hannu Korpi tror jag ännu inte lyckats anmäla någon häst barfota än utan brukar ändra på tävlingsdagen, bra att ha koll på när det gäller granfields...

rotagg 2020-04-11 23:53

Citat:

Ursprungligen postat av eveton (Inlägg 682156)
Lyssnade precis på "Travsnack med Sharps" och tappade hakan :omfg: ... Jag och Skägget är sällan på samma spår när det gäller hästarna, så jag blir nästan lite chockad när jag hör honom nämna Mino som första häst i kallblodsloppet! Visserligen tar han alla. Jag tar med den på 5 och står över tex Tangen Haap.

Mino, tycker jag personligen, är bättre på kort distans. Inte tidig i min bok. Att välja den före Tangen Haap barfota känns inte rätt...

Stekel 2020-04-12 00:04

Vad säger kallblodsoraklet SO om morgondagens lopp? Letar främst efter vilka som är helt chanslösa. Lex Peidei har jag skrivit av. Och att Bellfaks ska både trava och springa snabbt nog att vara bäst i det här getingbot känns rejält långsökt.

eveton 2020-04-12 00:17

Citat:

Ursprungligen postat av rotagg (Inlägg 682158)
Mino, tycker jag personligen, är bättre på kort distans. Inte tidig i min bok. Att välja den före Tangen Haap barfota känns inte rätt...

Bäst på kort är väl vad som verkligen gäller Tangen Haap.

Protesgoran 2020-04-12 00:37

9 Star Costashorta I Avd7 till 52x pengarna på svenskaspel.
Är väl ändå värt att lägga en slant på och till 1% på V75 kommer den med på systemet. 200kr vinnare och hoppas morgondagen blir lika bra som lördagen :whistling:

eveton 2020-04-12 01:04

Citat:

Ursprungligen postat av rotagg (Inlägg 682157)
För er som inte uppmärksammat det så är cobbys nana numera anmäld barfota, var skor tidigare.

Jag har uppfattat det som att den är anmäld barfota, men att tränaren uttalat sig i intervjuer att det är tveksamt att hon kan köras utan skor imorgon.

Santorini 2020-04-12 01:10

Gjorde en egen rad på 432 rader.
Lopp 1 nr 1,7,10.
Lopp 2 spik nr 5 Tengil Face.
Lopp 3 nr 2,7,14.
Lopp 4 spik nr 10 Bear Victory.
Lopp 5 nr 2,3,4,9.
Lopp 6 nr 2,5,9.
Lopp 7 nr 1,5,6,12.

KalleKlut 2020-04-12 01:13

Ett par hästar som är rejält borttappade av spelarna.

Avd 2. 7 Livi Majesty 2% Det här ekipaget kan spurta ner samtliga med vettig resa. 1 G.R.J'S Wolverine i samma lopp rygg ledaren. Störd till tidig galopp senast, ruskig avslutning i loppet före.

Avd 4. 12 Kavata Käll 8% Enligt rykten har hon tränat fantastiskt bra och kan runda övriga. Gissar på att Hultman kommer höja henne imorrn :(

Avd 5. 5 Bon Ego 4% och 10 Chapuy 9% Bon Ego har ni redan nämnt. Chapuy har visat sina resurser även bakifrån.

Avd 7. 6 Pascha Tilly 7% Blir inte Uffe hängandes och får backas sist så blir han farlig.

Rob 2020-04-12 01:42

Örjan kör många betrodda... Känns som det är väldigt rimligt att lägga ett reduceringskrav på hur många han får vinna med om man har med alla hans styrningar.
Max tre känns rimligt, nån som har bra koll på statistiken (typ strappa mfl)?

Spiken64 2020-04-12 07:13

Alla vet att Jan-Olov Persson har knallform på stallet.Men inte kan man väl räkna på att någon av dessa fyra kan skrälla i loppet idag? Demex,Lex Peidei,Bellfaks och Järvsöodin.Bäst av dessa 4a är väl ändå Bellfaks men den står ju tyvärr aldrig på benen.

1:Steinfaks Bästa hästen?
2:Pydin får kusk i vagnen
3:Ådne Ådin hyffsad norsk gäst
4: Don Viking provas med Erik A intressant
5:Tangen Haap en kusk som kan snacka då ökar procenten med.
6:Brenne Järven Blåser till spets leder loppet länge får ej glömmas trots J.W
7:Fylking får en kusk i flytet se upp.
8-9:Guldtopp och Mino är skrällarna som man lätt glömmer bort
10:Bellfaks sätter jag som första Persson häst i ranken som kom långt ner
11:Järvsodin Får bekänna färg
12: Demex Fin form hårt emot?
13:Lex Peidei går ej trots Björn Goop upp
14:Bilbo B.S Humör häst som kan skrälla den dagen han vaknar på rätt sida

Kanske inte va till någon hjälp det är så jag såg på det lite när det gäller kallblodsloppet idag.

NORTHLAD 2020-04-12 09:07

Tankar jackpott omgången.

Avd 1 Lurigt lopp 1:an trevande ur volten från spår 1 hinner nog inte få upp farten för att försvara spets.
7 samma sak som 1 men springspår underlättar givetvis kan bli spets leder då länge med Goop.
10 Orutinerad och bakspår fin häst och travsäker minst plats.
2,3 Skrällarna med bra lägen och kapacitet för vinst.

Avd 2 Långlopp med många segeraspiranter.
Första häst 5 SoS ? 6 formhäst som blommat ut i ny regi, 10 bra statistik på långt, 9 stark men ensamt sto , 2 bra på lång distans dock max 35 K lopp där den lyckats, 11 tävlat i hårda gäng given, 12 osäker saknar hårdhet mot bra hästar, 1 Smygläge med Örjan luring!,

Avd 3 Kall kamp med några som sticker ut.
2 har läget att spåra länge platsaspirant, 5 inte så tokig ej omöjlig, 7 första häst slagit 14 från samma start tidigare nu 20m före, 12 bäst på kort? men speedig till slut om den får gå i draget kan gå, 15 bra om travet fungerar med bra kusk inte borta, 14 får nog dra tåget räcker nog inte annat än till plats.

Avd 4 Lurigt stolopp skräll eller gå kort?
12 bästa hästen hultman låter uppåt , 10 bra häst med hårdhet med på linjen, 3 ok insatser i Finland står billigt inne (finska pengar) bra läge med toppkusk given.
Övriga skrällar ev 7,13,14

Avd 5 Här kommer det att gå undan håll i hatten.
4 Spetshästen i mina ögon står lite hårt inne men kan hålla hela vägen om inte öppningen blir för hård, 10 bländande i årsdebuten rygg på 4 från början kan få fint lopp och slå av alla in mot mål, 3 hårdhet finns kusk och läge bra utmanar till slut, 9 fina insatser på slutet lurigt läge bra spurt att vänta, 5 stora luringen i loppet kapacitet finns och spåret brukar ju inte vara fy skam.

Avd 6 Alltid ett nöje att se bra hästar.
5 bra årsdebut kusk och läge för vinst inget fel att spika, 9 årsdebut läget inte det bästa avslutar nog vasst plats, 12 inget drömläge precis för en häst som är bäst i främre träffen blir nog passiv styrning med en trudelutt till slut, 7 tråkig på slutet kanske skulle må bäst av en lugn resa, 1 bra årsdebut hänger med i rygg på Örjan till en plats?

Avd 7 Allt är inte Guld som glimmar
Silver hästarna många med chans men första tanken är 2 efter fin prestation mot guld hästana senast , 6 avslutar bra om formen är tillbaka given, 5 bättre läge denna gång kan gå, 12 chans trots spåret dock ska mycket stämma för att det ska bli bättre en en plats, 7 bra sist läget drar ner förhoppningarna, 1 fel distans rätt läge årsdebut blir nog släpp nöjd med en plats denna gång, 4 fattigast i gänget mittfältare denna gång i ny klass

Nu bara att invänta senaste nytt och värmningar innan ett system växer fram.

Lycka till

Efterhandaren 2020-04-12 09:36

Lillgoopen ligger lågt med sina styrningar i Kollen. Men jag tror han mörkar lite p.g.av senaste tidens dåliga resultat. Påpekar oxå att Påsk är min sämsta tävlingperiod som en liten ursäkt till senaste dagarnas flopp på både hästar och styrningar från stall Goop. Men Björn kommer nog att ge järnet och försöka rätta till kungakronan som sitter rejält på sniskan. Jag bevakar alla Björns styrningar idag.
Tänkte chansspika Ural men ser nu att distansen är 2640 !! Nära att missa detta. Distansen är nog lite minus för hästen och kanske får en invändig resa i årsdebuten.

Staketkusken 2020-04-12 09:44

Tog en titt på Björn Goops senaste 15 starter som tränare respektive kusk. Och det är inga glädjande siffror även om urvalet är litet.

15 senaste som kusk (raden börjar med resultatet längst bak i tiden):
2, 0, d, d, 4, 3, 6, d, 4, 0, 0, 0, d, 5, d.

15 senaste som tränare (raden börjar med resultatet längst bak i tiden):
4, 3, 2, 3, 6, 0, 4, 3, 6, 0, 0, d, d, 0, 4.

Det här lär dock inte tas upp i tv.