![]() |
V75 Örebro 2 maj - Jackpott
Direkt när jag såg spåret så blev man ju sugen på att spika Tengil i sista. Imponerande insats senast
Men sen så börjar man fundera lite.. Tuffa hästar emot och 20% av sina pengar fick han i senaste starten, och varför kör inte Adrian Rajesh som är en mycket bättre häst, och så får Erik köra Tengil som han vann med senast. Krossar Better Boss dom från dödens i sjätte? Kort distans nu istället för medel. Annars bör det väl stå mellan Randemar (SOS?) och Syoss. Nurmos från spår 9 på kort tror jag icke på. Unique Juni borde ha toppchans från mycket bra spår. Överlag känns det som ytterligare en lågutdelande omgång vid första anblick.. |
Måndagsfunderingar.
Spikförslag: Tae Kwon Deo och Tengil Face. Stänkare: T. Rex Face. Bonny Boy. Zap Di Girifalco. Men det är lååångt till lördag :) |
Citat:
Men Adrian har nog valt den häst som har bäst vinstchans. Han har en grym vinnarskalle :) Adrian alltså. Tja hästen oxå :) |
Är bra sugen på att spika Tessy d’Ete. Det här är en toppmärr som sågs som en outsider av fransmännen inför årets Prix de Paris. Hästen går för fasen jämt med eliten nere i grodlandet och är spelad till några procent i nuläget! Visst, jag förstår att det är spår tolv på Örebro och det finns några hyggliga hästar emot. Men det bör kunna bli körning i det här loppet och då blir hon tung att stå emot.
|
Unique Juni ser ut att ha toppchans, men streckad på 67 % just nu.
|
Citat:
|
Örebro är en tråkbana.
I princip omöjligt att ta något bakifrån, värdelöst innerspår (även om man flyttat starten). Så, ser ut som låg utdelning på lördag. |
Citat:
|
Citat:
|
För att stärka hennes aktier kan jag meddela att Tessy avslutat i tempon som 08 sista 1000 bakom hästar som Cleangame, före bland andra Vitruvio. Samt även varit nere på 04,5 sista 500 på Enghien, endast slagen av Bel Avis och före hästar som Billie de Montfort och Dijon. Nu är det dessutom anmält med jänkarvagn.
|
Citat:
|
Aftonbladet verkar ha klart för sig:
”Alltså, intrycket på Willow Pride i två raka segrar… Ja, men i Sverige är det tuffare emot än i Finland, tänker ni kanske? Möjligen, men det är verkligen inga dussinhästar som Willow Pride har utklassat, ja utklassat, vid de här två vinsterna. Eftersom hon är startsnabb (men inte spetsberoende) ser vi inte vem eller vad som ska kunna stoppa henne den här gången.” Och Mika Forss är nästan lika bra kusk som Jörgen Westholm...:evilgrin39: |
Citat:
|
Jag blev bara tvungen att titta på löpningsförloppen från lol tidigare V75 tävling.
Örebro 2019-12-01 1: 5 WAFFLE CONE, Björn Goop - 33 Fick överta från spetsande nummer fyra. System:150 234V75%:23%Tid:1.13,5V-Odds:3,00 2:3 TEMPORINO, Emilia Leo - 97 I spets efter 250m. System:51 826V75%:15%Tid:1.16,9V-Odds:4,28 3:5 APPLE ROSE, Mikael J Andersson - 449 Körde till och satt i spets efter ett varv. System:11 273V75%:9%Tid:1.14,2V-Odds:11,50 4:1 CAVALIER BRODDE, Ulf Eriksson - 565 Chanslös på spets, ut från rygg ledaren och fick Överta efter 500 m. System:8 954V75%:56%Tid:1.14,5V-Odds:1,95 5:4 TABASCO C.D., Kaj Widell - 3 965 Snabb ut, avväpnade nr 7, SOS. System:1 277V75%:5%Tid:1.14,7V-Odds:11,96 6:5 BO C., Kim Eriksson - 8 013 Snabb ut, hamnade dock i dödens på nummer två. Blev också resultatet i mål. System:632,0V75%:22%Tid:1.12,3V-Odds:2,93 7:12 TRANSCENDENCE, Robert Bergh - 20 190 Kör sig till spets 1600 kvar. System:250,8V75%:18%Tid:1.13,7V-Odds:5,42 Utdelning, 7 rätt: 20 190kr. |
Citat:
|
Citat:
|
Och hur såg det ut förra året?
Avd1: 7 GIDEON H.RENKA Adrian Kolgjini 114 486 109 16% Hamnade i sjättepar invändigt efter bedrövlig start, gav sig iväg från fjärde utvädnigt 700 kvar, i dödens 300 kvar, krossade packet (bra motstånd, bl a Tae kwan deo). Avd2: 5 URAL Torbjörn Jansson 174 320 047 36% Christoffer Eriksson dumsvarade med 4, vinnaren i dödens hela loppet, stegade iväg på upploppet samtidigt som ledaren galopperade. Avd3: 5 DANTE BOKO Adrian Kolgjini 570 97 813 17% 4 och 5 stred om spets - och slogs om vem som skulle sätta nosen först över mål. Avd4: 5 SATO Håkan E Johansson 2 145 26 015 11% 4 snabb ut, vinnaren tvingades fram till dödens efter 500, stegade i från på upploppet. Avd5: 4 SHADOW GAR Adrian Kolgjini 2 506 22 261 49% 6 snabbast ut, släpper välvilligt till vinnaren efter 500m. Avd6: 4 GLOBAL TRUST Erik Adielsson 2 700 20 663 54% 5,7,8 stred om spets, 5 första 500 efter 06, vinnaren i 2-3 par utvändigt, gick på 600-700 kvar. Överlägsen. Avd7: 8 MACK DRAGAN Carl Johan Jepson 9 358 5 963 8% Kördes passivt, invändigt, hamnade mitt i smeten men fick luckan så att den kunde gå med som tredje-fjärde häst i tredjespår, spurtade ner On Track Piraten. |
Citat:
|
Vi har en körning att vänta i avd 6.
2 är vrålsnabb och 5 kommer testa järnet... kan bli en utdragen körning kanske? Ser ut som RD ska gå med skor. Borde det inte stå mellan 3, 7, 8 och 9 här? Jag hade kraftigt fel gällande GS idag på v86 men trots spår 9 på kort visar till och med Linda att man kan vinna från torskspåret (open stretch underlättar visserligen lite:)) Tror ni 2 Mr Southwind eller 5 Syoss kan vinna från spets ? Jag tror inte det mot detta motstånd och färska på v75 men jag har haft fel förr. |
1 Valiant Dream är intressant i 4e avd. Bike och barfota. Kanske blir inlåst från spår 1?
3 Roofparty till spets och sen kommer Björn och ställer en fråga? 6 Whelk är lite rolig men lär hamna på vingel eller glider fram i dödens och sätter upp tempo åt 10 Strong H. 4årig favorit mot äldre från bakspår och JW. Vad säger panelen? |
Inga lopp som ser dyngsvåra ut men många som kräver en del streck. Tror knappast det blir mer än 2 favoritvinnare på lördag.
|
Snowstorm Hanover blåser väl till ledningen i avd3?
Hur är startsnabbheten på TAE KWON DEO? Kan han hålla ESPRIT SISU instängd? |
Citat:
Kollade året före också, det var ledare/dödens/rygg ledaren för hela slanten. Med ett undantag, spurtvinnare i klass 2, som vi vet är en klass som är mer ojämn också. |
Torsdagsraden med utgångsfunderingar. Det känns ganska favorit betonat på speedway banan. Flera betrodda med bra lägen.
V75 1) 3 T Rex Face vann enkelt senast i debut för ny tränare. Lutar åt repris. Kuskförstärkt. Klass 2 är väl som vanligt ett garderingslopp men visst ser motståndet halvljummet ut bortsett från 9 och 11. V75 2) 1 Thrust Control och 3 Very Kronos gör väl upp om detta men vi måste ha en stänkare oxå. 10 Rushmore Face är hemma igen från en vinter i grodätarlandet. Svårbedömd från bakspår och snäva Örebrokurvor. Men såg bra ut senast på Jägers och är definitivt bättre än raden. V75 3) 2 Tae Kwon Deo är ett spikförslag. Ingen spetskandidat men kan nog vinna från dödens om det kniper i en svag gulddivision. Lopp i kroppen samt stall och kuskform på topp. V75 4) 3 Unique Juni. Utklassningsseger senast och lunkar nog hem detta oxå. 12 Tessy D’ete gör en spännande Riordan debut. Känns lite bortlottad men 6 mille på kontot och van betydligt hårdare motstånd. Men många snäva kurvor i vida spår kan det bli. V75 5) 4 Bonny Boy får en stänkarvarning på form och läge. Dessutom ordinarie kusk igen. Se upp. 7 Zarina Bi. Gocciadore hästarna har gått sådär men Italienskan är härdad i betydligt tuffare gäng och måste bevakas. 10 Strong Heartbeat hoppade senast med segern på gaffeln. Sprang dessutom lite snett med huvudet men vid sunda vätskor är han med på linjen. Tillhör 4 års eliten. V75 6) 7 Zap Di Girifalco gör Sverige och Goop debut. Har varit struken men är nog fit for fight och hästen att slå. V75 7) 1 Tengil Face. Chansspik i ganska ihåligt lopp i min värld. Men vissa proffs tipsters hyllar deltagarnas klass !! Adrian tar nog hand om piken med endast tre kompisar på volten och där trivs både häst och kusk. Andra raka på distansen finns inom räckhåll. Nu gäller det bara att fylla på med lite stänkare ;) |
Citat:
|
Så, lite V75 pluggat så får det vila nu fram tills lördagmorgon troligtvis. Tätkänning som gäller iallafall, har gått igenom ett antal år bakåt och det gäller att vara bland de första inför sista sväng. Betrodda bakspårs-trion Perfect Spirit, Strong Heartbeat och Seismic Wave rejält sårbara. Blir ett förhandsspel med ett gäng som nog kommer sitta bra till i de där tätpositionerna, och en stark rackare på slutet!
Double Night 5,00 Dom Perignon 4,50 Minnestads El Paso 3,50 Aleppo Pine 4,00 Zarina Bi 2,25 Mr Southwind 2,75 Pacific Face 5,00 |
Spiken: T Rex Face. SoS, värsta motbuden med bakspår.
Låset: Roofparty och Bonny Boy. Båda med i draget. Skrällen: Snowstorm Hanover. Får överta från Minnestads? |
Citat:
|
Citat:
|
Calina som är nästan poängstarkast kommer från ett formstall med tider som får en att fundera på 1%
Det just dom här fynden som är så svåra att hitta |
Jag går nog för seismic wave som min första spik denna veckan trots bakspår.
Han är obesegrad på svensk mark. Det blir körning i loppet samt finnen i 8:e spår lär gå fram i dödens. |
Citat:
|
Citat:
|
Jag är inne på samma spår, dvs. att hästen är överlägsen trots risigt spår. Högre klass ja men förutom finnen inte mkt till motstånd tycker jag. I en omgång där det är svårt att hitta spikar så är nog detta mitt bästa förslag.
Citat:
|
Citat:
|
Saxat från Jörgen Westholms hemsida
”Örebro 2020-05-02 Easy Cash (V75-1) Årsdebuterar. Har tränat fint hela vintern och känns stark. Var struken för en febersläng senast. Har kapacitet för att dyka upp i striden men viss galopprisk från spår fem. Skor och hybrid vagn. Unique Juni (V75-4) Har varit fantastiskt bra på slutet. Här har vi fått ett fint läge och känns spontant som vår bästa chans i omgången. Barfota runt om och hybrid vagn. Whelk (V75-5) Strålande i årsdebuten. Har tränat fint efter det och kommer göra ett bra lopp igen. Når hon spets så körs hon där. Barfota runt om och jänkarvagn. Strong Heartbeat (V75-5) Felade med segerkrafter kvar senast. Hängde lite töm då och vi kommer korrigera med ett annat bett den här gången. Bakspåret kan ju ställa till det men när man åker ut med honom tror man alltid på chans. Skor och hybrid vagn. Flash Hammering (V75-7) Trivdes inte i smörjan på Romme senast. Känns fin hemma men möter tuffa hästar. Har han vaknat på rätt sida kan han dyka upp på en plats. Barfota bak och jänkarvag. Figaro Vici (V75-7) Levde inte upp till våra förväntningar senast. Har gått skarpare jobb inför denna start. Trivs med Goop och bör streckas. Barfota bak och hybrid vagn. ” |
Daniel Berglund V75 Örebro lördag på Service Plays
|
Jens Sjödèn finns nu i service plays
|
Kan inte undanhålla er detta...https://www.youtube.com/watch?v=IMEH...D5KPEM&index=3...
|
Rolig omgång men svårt att hitta spikar. Ser ut såhär just nu men lär säkert ändras en del tills imorgon. Behöver kapa och hitta en spik till tror jag och lägga till lite i några lopp.
Lopp 1) 3,10,11,12 T Rex i spets och Mr Marvellous bäst. Tycker jag hittat två skrällar i Lemon Brodde i toppform och Erik tror på chans och Fire Of Noa som på 5 felfria hårda lopp på V75/V86 har raden 1,1,2,2,3. Röcklinger är duktig och blir en del ändringar nu. Lopp 2) 3,4,6 Very årsdebut och galopperar bort mycket pengar. Kanske chansspik då Båth är mycket nöjd och vi har ju sett Attraviersamo prestera direkt. Dock gillar jag Religious helskarpt och tror den sitter i spets och sen Man At Work är ju alltid tokbra och gick 11,7 utvändigt. Lopp 3) 1,9,10 Esprit jättechans att spetsa och kan vara spets o slut. Men här kommer det bli åka av och Esprit är ändå lite hårt inne än sålänge i Guld. Perfect Spirit världsstjärna med Örjan och Ghazi B.R har ruggig speed och hann nästan ifatt Disco Volante senast. Lopp 4) 3,10,11 Här kan det blir spik på Unique Juni till slut. Har ju varit ruggig. Det är väl att Westholm brukar väl inte sätta favoriter på V75 om jag minns rätt. 10 o 11 hårda hästar som gått i Frankrike och båda tränarna tycker de duger. Rose Run Sydney...vad kan den ? Lopp 5) 3,5,6,10,11 Om Kevin går för det så kan det vara spets o slut. Han tippar sig själv etta i ronden. Kanske en chansspik. Har dock både nummer 5 o 6 som lite nästagångare och när Whelk dessutom har Strong Heartbeat med i fältet så vet man ju inte hur styrningarna kommer ske. Trycka sönder Valiant eller Roof med Whelk ? Lopp 6) Spik Seismic Wave. Nurmos bästa chans och tror den bara är överlägsen, speciellt som Randemar går med skor. Lopp 7) Hmm svårt. Har just nu Figaro Vici och Ferrari Sisu lås. Men med spik på Unique så fyller jag på här. Hepp :-) |