Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Rättvik 1/8 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/42863-v75-raettvik-1-8-a/)

Spiken64 2020-07-27 06:02

V75 Rättvik 1/8
 
Guldloppet lite bättre än det vi hade på Bollnäs några stora favoriter har svåra spår.Kommer lägga upp minna 1a hästar lopp för lopp igen före tidningarna kommer igång.

Spiken64 2020-07-27 06:14

AVD1:3.Jackpot Vrijthout* (BE)
AVD2:9.Expensive
AVD3:1.Heavy Sound
AVD4:7.Våler Nikolai* (NO)
AVD5:6.Civilon
AVD6:7.Giant Shadow (NL)
AVD7:14.Racing Brodda


Tror inte tidningarna rankar 14.Racing Brodda 1a skulle bli mycket förvånad om det blir så.

Då väntar vi in procenten på hästarna bara som syns rätt bra på torsdag-fredag vart det nu bär hän.Tidningarna kommer också att ha Love You avkomman 10.Faster Than You högt upp då det vankas skoryck från Robert Bergh.

Liisa 2020-07-27 07:41

Min utgång lördag :smoke:
1) mr clayton j.f
2) vien ici
3) snowstorm Hannover
4) våler nikolai
5) civilon
6) flash Håleryd
7) vagabond bi

Efterhandaren 2020-07-27 08:18

Måndagsdragen.

1) Sandsjöns Enzo.
2) The Bald Eagle
3) Ural
4) Våler Nikolai
5) Uncle Töll. ( med hjärtat) Adriatic Kronos (med hjärnan)
6) Jaques Noir.
7) Vagabond Bi.

Spiken64 2020-07-28 05:14

Värsta ranken av mig om man skall va lite ironisk.När banprogrammet kom ut igår kväll så hade dom samma tipsettor rätt över.Ranka tipsettor kanske inte är så svårt nu försår jag lite mer hur dom gå tillväga.


https://cdn.travsport.se/racecards/t...ort/585288.pdf

Piraten 2020-07-28 22:48

Som det ser ut nu blir det spik på Civilon som får Örjan i vagnen från bra läge. De värsta konkurrenterna har bakspår och står han bara på benen bör det bli tidig ledning och därifrån mycket god vinstchans.

Heavy Sound och Våler Nikolai potentiella utgångar. Heavy given spik från ett hyggligt spår, men innern här kan bli en fälla. Diamanten med första jänkarvagn från spetsläge är väldigt intressant och det första motbudet. Lyckas Elian Web ta längden leder även han länge. Det får inte strula för Heavy Sound.

Våler Nikolai får Goop i vagnen liksom näst senast och det är en mycket tung faktor. Får han iväg honom bra ska det vara en god segerchans trots tuffa tillägg. Hästen är riktigt vass och har farten och hårdheten som krävs för uppgiften. Men som alltid så ska inte tilläggen underskattas, speciellt inte när det står bra hästar där framme. Om Lome Storm kan forceras tidigt till spets lär Bergh dra på och då ska det till en låg tid för att slå den.


...men om vi ska sluta prata favoriter så är ett av mina drag Sir Henry P.Hill i sista. Racing Brodda siktas mot Sto-EM och Bythebook mot derbyt, så där lär man köra lite passivt. Kommer Westholm iväg hyggligt lär det bli avancemang framåt när röken lagt sig och då är det inte så många som står emot Henry. Hästen står ruggigt bra inne i loppet.

Stekel 2020-07-29 22:38

Haugstad till närmare 60% känns helt intuitivt fel, även om han skulle sitta med Ecurie D i ett ponnylopp skulle jag känna att det var fog nog att ta en närmare titt på det innan jag hamrade in spiken. Min tidiga hypotes är faktiskt att Elian Web är en bra andrahandsspik. Men det är länge kvar och mycket info som kommer. Civilon kan nog vara en lampa lämplig att svälja dock, kalasförutsättningar!

mr_stylez 2020-07-29 22:40

Med risk för att få äta upp detta så ser inte omgången otroligt "enkel" ut?

1: Garderingslopp, 1an inte bra med galopp sist, kan missa spets, många som kan vinna bakom, här hittar vi en fin skräll under 10%

2: Garderingslopp , spontant känns alla utom 7 och 10 aktuella. Ska jag lyfta ngn är det Matadoren Eme som var 3a bakom Bythebook och Tabasco CD senast, stor marginal till övriga fältet... De båda hade varit 70/60 % här.

3: Spik Heavy Sound

4: Spik Våler Nikolai

5: Spik Civilion

6: Spik och givet drag sen 2 senaste starterna 6 Jaques Noir. Helt Obegripligt att den inte är favorit här. Lär äl bli skrik på den sen, men inte ens topp-3rankad hos flera speltidningar såg jag, galet! Får den chansen vinner den denna gången. Jag hade spikat den upp till iaf 35%.

7: Garderingslopp. Spontant lyfter jag 1 Mr Marveolous och 4 Vagabond Bi på form och läge. Men här krävs nog minst 10 streck.


Lilla Lappen:
8x8x1x1x1x1x10 (ca antal rader jag tycker behövs i nuläget).

Men det är ju minijackpott så jag lär spela utgång i avd 3 4 och 5 där 2 av 3 ska sitta.... faller en av de 3 blir det fint betalt!
Jaques Noir omgångens givna spik.

Spiken64 2020-07-30 06:58

AVD1:3.Jackpot Vrijthout* (BE) 24.82% favorit
AVD2:9.Expensive 24.56% Favorit
AVD3:1.Heavy Sound 58.15% Favorit
AVD4:7.Våler Nikolai* (NO) 34.83% Favorit
AVD5:6.Civilon 61.96% Favorit
AVD6:7.Giant Shadow (NL) 29.39% Favorit
AVD7:14.Racing Brodda 14.53% Andrahandsfavorit


Vem kunde tro det här när man rankade innan streckprocenten och tidningar kom ut.Nu betyder ju inte min rank att jag spikar dessa här kusar på lördag.Lite kul bara att göra en tidig prognos på vilka som blir favoriter respektive lopp så tidigt på måndagsmorgonen.

Stekel 2020-07-30 21:32

Snart lördag, kom igen med tankarna nu jag vet att ni kan! Kliv fram, om ändå analys av bara en enda häst/ett lopp! Inte haft tid att läsa sönder omgången själv, imorrn kväll ska jag försöka lägga ut en loppanalys. Nyckelhästarna känns intill vidare info fortsatt som heta spikbud, Civilon (väldigt trolig och motiverad stori) och Elian (både trolig och rolig spik).

Melander 2020-07-30 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av Liisa (Inlägg 704351)
Min utgång lördag :smoke:
1) mr clayton j.f
2) vien ici
3) snowstorm Hannover
4) våler nikolai
5) civilon
6) flash Håleryd
7) vagabond bi

Många namn har du:thumbup::popcorn:

mazet 2020-07-30 21:46

Vad tror ni om lopp 1? Kan det bli körning mellan Goop och Bergharn om spets med nr 3 & 1? Bergh kan ju tokköra ibland såg man ju senast i tisdags med Vikens. Kanske kan öppna upp för 8:an även om spåret inte är det bästa så är det ju en bra häst.

Dahle 2020-07-30 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av mazet (Inlägg 705357)
Vad tror ni om lopp 1? Kan det bli körning mellan Goop och Bergharn om spets med nr 3 & 1? Bergh kan ju tokköra ibland såg man ju senast i tisdags med Vikens. Kanske kan öppna upp för 8:an även om spåret inte är det bästa så är det ju en bra häst.

Tycker inte Van Gogh är tillräckligt snabb för att hålla spets, utan att jag kollat riktigt noga. Tror Mr Clayton är den som är snabbast ut, men om den tar sig förbi BGs är svårt o säga. Robban siktar in sig bara för att komma ut i andra spår.
Att han kommer sända fram och trycka upp tempo oavsett vem som sitter i spets, det är garanterat.
Öppet lopp, vilket spelprocenten visar.
Jag kommer strecka på

Yankee 2020-07-30 23:46

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 705167)
AVD1:3.Jackpot Vrijthout* (BE) 24.82% favorit
AVD2:9.Expensive 24.56% Favorit
AVD3:1.Heavy Sound 58.15% Favorit
AVD4:7.Våler Nikolai* (NO) 34.83% Favorit
AVD5:6.Civilon 61.96% Favorit
AVD6:7.Giant Shadow (NL) 29.39% Favorit
AVD7:14.Racing Brodda 14.53% Andrahandsfavorit


Vem kunde tro det här när man rankade innan streckprocenten och tidningar kom ut.Nu betyder ju inte min rank att jag spikar dessa här kusar på lördag.Lite kul bara att göra en tidig prognos på vilka som blir favoriter respektive lopp så tidigt på måndagsmorgonen.

För dom som ofta spelar på hästar var det väl ganska givet att de hästar du rankat skulle bli favoriter :lol::lol::lol::KO:

Så nej det var ingen överraskning :lol:

Spiken64 2020-07-31 06:55

Citat:

Ursprungligen postat av Yankee (Inlägg 705368)
För dom som ofta spelar på hästar var det väl ganska givet att de hästar du rankat skulle bli favoriter :lol::lol::lol::KO:

Så nej det var ingen överraskning :lol:

Rankas tidigt på måndag morgon innan odds och procent har kommit så inget är givet utan facit

znipstern 2020-07-31 07:12

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 704532)
Värsta ranken av mig om man skall va lite ironisk.När banprogrammet kom ut igår kväll så hade dom samma tipsettor rätt över.Ranka tipsettor kanske inte är så svårt nu försår jag lite mer hur dom gå tillväga.


https://cdn.travsport.se/racecards/t...ort/585288.pdf


Har banprogrammet du länkat in nåt samband med det du skriver och i så fall, hur hänger det ihop?

valo 2020-07-31 07:29

Favoritomgång?
 
Citat:

Ursprungligen postat av mr_stylez (Inlägg 705154)
Med risk för att få äta upp detta så ser inte omgången otroligt "enkel" ut?

1: Garderingslopp, 1an inte bra med galopp sist, kan missa spets, många som kan vinna bakom, här hittar vi en fin skräll under 10%

2: Garderingslopp , spontant känns alla utom 7 och 10 aktuella. Ska jag lyfta ngn är det Matadoren Eme som var 3a bakom Bythebook och Tabasco CD senast, stor marginal till övriga fältet... De båda hade varit 70/60 % här.

3: Spik Heavy Sound

4: Spik Våler Nikolai

5: Spik Civilion

6: Spik och givet drag sen 2 senaste starterna 6 Jaques Noir. Helt Obegripligt att den inte är favorit här. Lär äl bli skrik på den sen, men inte ens topp-3rankad hos flera speltidningar såg jag, galet! Får den chansen vinner den denna gången. Jag hade spikat den upp till iaf 35%.

7: Garderingslopp. Spontant lyfter jag 1 Mr Marveolous och 4 Vagabond Bi på form och läge. Men här krävs nog minst 10 streck.


Lilla Lappen:
8x8x1x1x1x1x10 (ca antal rader jag tycker behövs i nuläget).

Men det är ju minijackpott så jag lär spela utgång i avd 3 4 och 5 där 2 av 3 ska sitta.... faller en av de 3 blir det fint betalt!
Jaques Noir omgångens givna spik.


Det kan räcka med att spika Athos Race i första till 1% sedan kan favoriterna göra sitt och du har ändå kanske 6-siffrigt (som Raja Ribb senast....). Men man måste våga förstås. Tror jag ska våga. Lycka till!!

Nobleflash 2020-07-31 09:31

Första loppet är svårt, som förra helgen känns det som många kan vinna. Fonda Boko 2%, ofta bland de 3 främsta men vinner ej så ofta. Kan vara dennes tur. Tror det behövs många streck i loppet.

Andra loppet tror jag med 4 streck att man kan stå sig ganska bra. Jackson Avery som tar ledningen? Vien Ici. Expensive. Enriko Ha. Utan någon ranking sinsemellan.

Tredje loppet kan bli tråkigt (beroende hur man nu väljer att göra) om Heavy Sound lyckas hålla upp ledningen, MEN det finns ju många startsnabba utifrån. Diamanten, Snowstorm Hannover (2:a förra veckan) och Elian Web är alla kapabla att ta ledningen. Elian Web form sätter jag ett litet frågetecken för dock. Detta är inte lopp för att den ska siktas mot något annat? Jag tror inte jag kommer våga spika.

Fjärde loppet känns som att Lome Storm och Våler Nikolai kan vara ett starkt lås. Väljer man en häst så såg ju Våler Nikolai strålande ut senast, trots galopp. Gick jättebra efter den. Men den måste vara minst lika bra och stå på benen, för att hinna fram om Bergh prickar starten perfekt med Lome Storm. Det kan bli långt fram.

Femte loppet borde ju Civilion vinna, om den håller sig på benen. Faster Than You 10% känns intressant här med barfota. En tanke är att om tex väljer Våler Nikolai i föregående lopp, att man dubblar i detta lopp istället med Fast Than You.

Sjätte loppet fastnar jag väl egentligen för 3 hästar. Jaques Noir på formen, hade otur i förra starten men kan få ett bra slagläge nu. Giant Shadow och Man At Work. Om man letar någon ytterligare tycker jag om M.S Triple J. Den går ju oftast i tuffa gäng och gör det bra. Tufft spår, men 7%.

Sjunde loppet känns det som Vae Victis Club kan vara en spik denna omgång, just nu 38%. Under 50% borde den vara en bra spik. Vann på ett imponerande sätt senast. Drog tåget i 3:e och och bara vann, så styrka finns det i hästen. Intrycket över mål var att den hade gått om krafter kvar över mål också. Bakom finns det många som skulle kunna vinna, men blir för dyrt och gardera för mig så som jag tänker i övriga.

Skaegget 2020-07-31 10:03

I avd 6 tänker jag ge IMPORTDEDFRMDETROIT en chans till. Jag uppfattade det som den blev väldigt störd i förra starten. Nu är det auto och spår 1. Det är väl kanske mest Flash Håleryd och Aron Palema som utmanar här.
Men jag tror Emilia kör vad som går, och då kan det ju hålla.

mikaels 2020-07-31 10:28

Kan(eller vill) någon svara Jackson Avery i avd 2?...tar(eller släpps) den till ledningen, så lär den bli mycket svårpasserad...förlusterna i Norge på slutet är hedersamma mot en mycket bra Strong Pepper...

Fulsprit 2020-07-31 10:38

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 705389)
Kan(eller vill) någon svara Jackson Avery i avd 2?...tar(eller släpps) den till ledningen, så lär den bli mycket svårpasserad...förlusterna i Norge på slutet är hedersamma mot en mycket bra Strong Pepper...

The Bald Eagle både kan och vill ta/ha ledningen...

mikaels 2020-07-31 10:56

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 705390)
The Bald Eagle både kan och vill ta/ha ledningen...

Jo, den kan nog svara om den vill, ska bli intressant att höra vad Reijo säger om upplägget...rygg på norrbaggen behöver nog inte vara fel det heller, då denne lär trumma på i rejält tempo...

mikaels 2020-07-31 12:30

Yrr 10,50 plats på svs, Bergh uppåt i tv nyss och med Lill-Örjan i jollen, kan det mycket väl räcka till pallen...sänkt nu, men "sega" bet365(tänk om man skulle haft möjlighet till dom, då går det knappt att förlora;)) har 9ggr kvar...vi får si...

mikaels 2020-07-31 12:47

Det verkar som att det ska dras emot Heavy Sound imorgon, intressant...kan man få 2,85?...knappast, va...

mikaels 2020-07-31 12:51

Master Sea plats till 6,20(svs) i sista, SP och tränaren uppåt, inte alls omöjligt med en bra resa...

mikaels 2020-07-31 13:01

Van Gogh lär spetsa i första, åtminståne efter en bit då han tagit över(men troligtvis direkt), det fixar RB...men frågan är om det inte dras emot där och man bör vänta ett tag med spelet...mmm...

Stekel 2020-07-31 13:15

Håller med er som lyfter skrällbud i första loppet. Har just nu streck för både Selma Töll, Fonda Boko och Athos Race som alla ser prisvärda ut (och Sandsjöns). Däremot kan det bli så att jag hoppar Marvellous Tooma. Om My Dream Art vore snabbare bakom bilen kunde jag tänka mig att nypa den som spik. Men känns inte mer än ljummet nu.

Behöver nog gå kort i andra för att få ihop det med övriga planen, och då kan det bli ett lås med The Bald Eagle och Jackson Avery (trots kusken).

Jag har ganska svårt att se Haugstad hålla upp ledningen och det finns inte på kartan att jag spikar den som storfavorit då. Tror det blir Diamanten i spets med Elian utanpå efter en bit. Så händer inte mycket och dessa två gör upp om det.

Kallblodsloppet vill man gärna inte slösa så mycket streck på, men får nog svårt att gå på mindre än fyra. 6,7,8,9. Reime Kongen har jag funderat på länge och väl men den ska vara för kort i rocken. Om han vore speedig kunde det varit intressant men det är han inte. Så även om det löser sig optimalt blir det svårt att lugga de andra jämnbra i spurten. För Mjölner Apollo är det för många "om" för att det ska räcka. Hålla ledningen, rekordsänka, hålla sig ifrån de bakom osv. OBS! Notera att det är 40 meter mellan första och andra tillägget om ni inte sett det redan!

Nurmos ord om Civillon gör mig trygg i att tidiga tanken att köpa den som storfavorit är rätt. Har redan hamrat in spiken! Hoppas de kör med skor så det inte blir ett sånt jävla drag på den. Stannar nog runt 60-65% skulle jag tro.

Flash Håleryd är mitt första streck i silver! Highspirit spetsar och blir direkt utmanad av Uffe och väljer (klokt) att släppa. Utmanar någon av de utanför tufft i sin tur kanske man släpper dock. Jaques Noir har jag haft svårt att se vinna silver, men det här är inget toktufft lopp och hästen är i form och fick fint sparat senast. Giant Shadow steker jag nog däremot helt, iskall som favorit. Man At Work gillar jag ju, men man måste ju fundera på vad chanserna är från bakspåret. Finns ju lite risk för körning och då är han väl värst i spurten. Doxey är lite väl tappad på spelet nu och där finns nog lite värde. Aron Palema ska man nog tänka på också på läget och väldigt låg spelprocent.

I avslutningen har vi en av omgångens mest felvärderade tror jag, Sir Henry P Hill! Vagabond Bi är också spelad i underkant från bra läge, form och toppkusk. Favoriten som står tufft till får nog knepigt att upprepa succén från förra helgen, måste stämma lite. Fick gå ganska hårt då även om han vann åkandes, så Örjan styr nog inte på under loppet utan behöver lita lite till att tempot och annat stämmer halvbra. Om det inte vore för att Derbyt kommer snart vore Boken tidig. Kanske värd att ta med nu ändå på den låga procenten. Guillaume var man lite besviken på senast, men jag tror han helt enkelt är för trög av sig för att få upp farten till vinsten där. Den tar jag lätt före att tro på upprepning av skrällvinnaren Raja Ribb. Björn Goop > Felicia Molin alla dagar i veckan och nu är de ju jämnspelade!

mikaels 2020-07-31 13:23

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 705404)
Håller med er som lyfter skrällbud i första loppet. Har just nu streck för både Selma Töll, Fonda Boko och Athos Race som alla ser prisvärda ut (och Sandsjöns). Däremot kan det bli så att jag hoppar Marvellous Tooma. Om My Dream Art vore snabbare bakom bilen kunde jag tänka mig att nypa den som spik. Men känns inte mer än ljummet nu.

Behöver nog gå kort i andra för att få ihop det med övriga planen, och då kan det bli ett lås med The Bald Eagle och Jackson Avery (trots kusken).

Jag har ganska svårt att se Haugstad hålla upp ledningen och det finns inte på kartan att jag spikar den som storfavorit då. Tror det blir Diamanten i spets med Elian utanpå efter en bit. Så händer inte mycket och dessa två gör upp om det.

Kallblodsloppet vill man gärna inte slösa så mycket streck på, men får nog svårt att gå på mindre än fyra. 6,7,8,9. Reime Kongen har jag funderat på länge och väl men den ska vara för kort i rocken. Om han vore speedig kunde det varit intressant men det är han inte. Så även om det löser sig optimalt blir det svårt att lugga de andra jämnbra i spurten. För Mjölner Apollo är det för många "om" för att det ska räcka. Hålla ledningen, rekordsänka, hålla sig ifrån de bakom osv. OBS! Notera att det är 40 meter mellan första och andra tillägget om ni inte sett det redan!

Nurmos ord om Civillon gör mig trygg i att tidiga tanken att köpa den som storfavorit är rätt. Har redan hamrat in spiken! Hoppas de kör med skor så det inte blir ett sånt jävla drag på den. Stannar nog runt 60-65% skulle jag tro.

Flash Håleryd är mitt första streck i silver! Highspirit spetsar och blir direkt utmanad av Uffe och väljer (klokt) att släppa. Utmanar någon av de utanför tufft i sin tur kanske man släpper dock. Jaques Noir har jag haft svårt att se vinna silver, men det här är inget toktufft lopp och hästen är i form och fick fint sparat senast. Giant Shadow steker jag nog däremot helt, iskall som favorit. Man At Work gillar jag ju, men man måste ju fundera på vad chanserna är från bakspåret. Finns ju lite risk för körning och då är han väl värst i spurten. Doxey är lite väl tappad på spelet nu och där finns nog lite värde. Aron Palema ska man nog tänka på också på läget och väldigt låg spelprocent.

I avslutningen har vi en av omgångens mest felvärderade tror jag, Sir Henry P Hill! Vagabond Bi är också spelad i underkant från bra läge, form och toppkusk. Favoriten som står tufft till får nog knepigt att upprepa succén från förra helgen, måste stämma lite. Fick gå ganska hårt då även om han vann åkandes, så Örjan styr nog inte på under loppet utan behöver lita lite till att tempot och annat stämmer halvbra. Om det inte vore för att Derbyt kommer snart vore Boken tidig. Kanske värd att ta med nu ändå på den låga procenten. Guillaume var man lite besviken på senast, men jag tror han helt enkelt är för trög av sig för att få upp farten till vinsten där. Den tar jag lätt före att tro på upprepning av skrällvinnaren Raja Ribb. Björn Goop > Felicia Molin alla dagar i veckan och nu är de ju jämnspelade!

25/5 på Unibet, på SHPH...hjälps ju av strykningen innanför, dessutom...tog 25ggr "till en början", står ju bra inne och är riktigt bra när den är bra...

mikaels 2020-07-31 13:59

Reijos kommentar gör Expensive ännu ett snäpp intressantare...norrbaggen lär testa en bit och får svar, sen kommer Örjan...visserligen är Fredrik Linder rätt optimistisk, men han har nog fog för det...bet365 har 4,75 på E, det tror jag inte man får på banan...

Stekel 2020-07-31 14:10

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 705427)
Reijos kommentar gör Expensive ännu ett snäpp intressantare...norrbaggen lär testa en bit och får svar, sen kommer Örjan...visserligen är Fredrik Linder rätt optimistisk, men han har nog fog för det...bet365 har 4,75 på E, det tror jag inte man får på banan...

Marginellt ändå det där tycker jag, ganska kall favorit.

mikaels 2020-07-31 14:19

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 705431)
Marginellt ändå det där tycker jag, ganska kall favorit.

Men rätt favorit är det väl?!?...

Stekel 2020-07-31 14:41

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 705432)
Men rätt favorit är det väl?!?...

Inte i min bok. Dock inte listat ut vem som borde vara favorit riktigt än. Jag är sällsynt överens med Berglunds avslagslista den här gången. Möjligen undantaget Mr Marvelous (om de drar skorna alltså).

"Överspelade:
9 Expensive (V75-2) är sölig från start och lär hamna en bit bak från bakspår. Är knappast särskilt mycket bättre än flera med framspår heller och behöver stenhårt tempo för att runda allt.

1 Heavy Sound (V75-3) var fin i comebacken, men är skör och man kan aldrig vara säker på dagsstatusen. Dessutom kan han knappast försvara innerspåret och då kan det bli strul för Haugstad. Iskall att spika som storfavorit.

1 Mjölner Apollo (V75-4) är en jättefin häst, men knappast snabb nog i benen än för att hålla undan för så här pass bra hästar.

7 Giant Shadow (V75-6) har inte övertygat på samma sätt i år som förra året och är uppe i en tuff klass nu där han nog måste få fina lopp för att vinna. Risk för vingel från det här läget och ingen stark favorit.

1 Mr Marvellous (V75-7) hade varit kul att se barfota runt om som det var anmält i början av veckan, men nu blir det skor och då tror jag att han får mycket svårare att hävda sig."

Jester1890 2020-07-31 14:49

Civilion struken...

Nobleflash 2020-07-31 14:50

Civilion struken :ohmy:

Rob 2020-07-31 14:50

Civilion struken nu - hovböld står de som orsak

Edit: inte ens pucktvåa...

Basse 2020-07-31 14:57

Läge att lira vinnare hos SVS innan de upptäcker att Civilion är struken:whistling:

viking90 2020-07-31 14:59

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 705448)
Läge att lira vinnare hos SVS innan de upptäcker att Civilion är struken:whistling:

Jag har pluggat ingetiing alls på V75 till helgen men passade på att spela på Bergharn där med Faster Than you till 8,30! Hoppas det var rätt val...Dubbla det med ett platsspel på Vagabond Bi....

Edit: nu bara nån minut senare har de iaf sänkt till 4,85....

NicklasA 2020-07-31 15:05

I avd2 startar 8 Kalashnikov, anmäld barfota runt om. Har inte varit sämre än 4:a i sina senaste 11 starter, sämst 5:a i senaste 13 loppen. Klart tuffare emot nu och dåligt spår, men en hyfsad häst för den här klassen tycker jag. Nog svårt att vinna, men med lite tuff körning där framme och bra ryggar kanske den kan klara en plats bland de 3? SvS har 9.40 ggr på plats och det provar jag. Westerholm har 7 vinster senaste 30 så kuskformen är iaf godkänd

Stekel 2020-07-31 15:10

Jaha, då fick sig Flexible Launcher ett duktigt platslir till 5ggr degen (oddset EFTER att Civillon ströks)! Måste vara totalt toksnett det där oddset. Så får man börja plugga igenom loppet igen...

NicklasA 2020-07-31 15:10

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 705450)
Jag har pluggat ingetiing alls på V75 till helgen men passade på att spela på Bergharn där med Faster Than you till 8,30! Hoppas det var rätt val...Dubbla det med ett platsspel på Vagabond Bi....

Edit: nu bara nån minut senare har de iaf sänkt till 4,85....

Oavsett om den vinner känns det som ett bra beslut och spel :thumbup:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved