Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   En fråga (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/44947-en-fraga/)

MultiSharp 2020-12-03 22:04

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 724296)
Sidan du länkade till - är det zigenarskojare.com, eller?

Antar du menar att man kanske inte får så mycket mer förtroende för webbplatsen efter att ha läst presentationerna, speciellt inte om man har fördomar om personer med ursprung från vissa delar av världen?
"Super Moderatorn" på sharps.se brukar inte uppskatta inlägg där konkurrerande webbplatser diskuteras, men den länkade siten verkar iaf ha lagt ner en del tid på vissa funktioner. De har ju även satsat ganska hårt på marknadsföring i svensk massmedia senaste perioden.

Efterhandaren 2020-12-03 22:16

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 724211)
Jag har föreslagit det för några år sen men det kommer inte bli så som det verkar inom den närmaste framtiden dessvärre!

Såpass. Lite märkligt tycker jag. Vad grundar du detta antagande på ? Du verkar ganska säker på din sak.

Fulsprit 2020-12-03 22:29

Citat:

Ursprungligen postat av MultiSharp (Inlägg 724298)
Antar du menar att man kanske inte får så mycket mer förtroende för webbplatsen efter att ha läst presentationerna, speciellt inte om man har fördomar om personer med ursprung från vissa delar av världen?
"Super Moderatorn" på sharps.se brukar inte uppskatta inlägg där konkurrerande webbplatser diskuteras, men den länkade siten verkar iaf ha lagt ner en del tid på vissa funktioner. De har ju även satsat ganska hårt på marknadsföring i svensk massmedia senaste perioden.


Hehe, nej kände inte minsta förtroende för denna skojarsida... Vem av de presenterade filurerna är du?

AmaerildeRimfrost 2020-12-03 22:30

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 724299)
Såpass. Lite märkligt tycker jag. Vad grundar du detta antagande på ? Du verkar ganska säker på din sak.

På det svaret jag fick när jag lyfte frågan!

AmaerildeRimfrost 2020-12-03 22:32

Citat:

Ursprungligen postat av MultiSharp (Inlägg 724298)
Antar du menar att man kanske inte får så mycket mer förtroende för webbplatsen efter att ha läst presentationerna, speciellt inte om man har fördomar om personer med ursprung från vissa delar av världen?
"Super Moderatorn" på sharps.se brukar inte uppskatta inlägg där konkurrerande webbplatser diskuteras, men den länkade siten verkar iaf ha lagt ner en del tid på vissa funktioner. De har ju även satsat ganska hårt på marknadsföring i svensk massmedia senaste perioden.

Vad jag vet är det fritt fram att diskutera vilka sidor man vill. Det som dock strider mot reglerna är att locka över folk till andra sidor för egen vinnings skull! Alternativt att länka till butiksandelar där det finns en avgift på spelet!

mackpeter 2020-12-03 22:36

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 724297)

Jag är inte någon ägare till Sharps! För övrigt tror jag man är "transparent och inte transparens".

.

Försöker du rätta min svenska!!!! Då tar du dig vatten över huvudet. Det heter att "visa transparens". Precis som jag skrev.

Dina inlägg ligger på en nivå, som knappast anstår någon i ledningen för Sharps. Det bör ledningen överväga.

Hoppas ditt fall på jorden inte blir alltför hårt, när du inser hur liten din dröm om egen storhet är i verkligheten.

För min del är den här diskussionen härmed avslutad.

AmaerildeRimfrost 2020-12-03 22:54

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 724303)
Försöker du rätta min svenska!!!! Då tar du dig vatten över huvudet. Det heter att "visa transparens". Precis som jag skrev.

Dina inlägg ligger på en nivå, som knappast anstår någon i ledningen för Sharps. Det bör ledningen överväga.

Hoppas ditt fall på jorden inte blir alltför hårt, när du inser hur liten din dröm om egen storhet är i verkligheten.

För min del är den här diskussionen härmed avslutad.

Det har du rätt i. Jag läste nog lite snabbt där. Kan man dela ut en armbåge gratis tackar jag inte nej till det.

Jag har aldrig snackat om någon storhet. Vet inte varför du fantiserar i de banorna. Men det brukar vara så med vissa, de mal på i sin egen lilla sanning och är helt immuna mot hur verkligheten ser ut.

Mitt fall? Du vet inget om mig. Du skryter om dig själv men försöker få det att låta som det är jag som skryter. Jag är oftast väldigt ointresserad av vad folk har lyckats med eller inte. Dels för att det inte bevisar ett enda dugg i hur personen är. Eller ser du upp till alla partiledarna i Sverige t ex? De flesta människor avskyr ju åtminstone hälften av dessa men med ditt resonemang så är de nästintill högre väsen som lyckats så bra. I övrigt så är det mycket slump och tillfälligheter som avgör var en människa hamnar i livet - både upp och ner i hierarkin.

Vad skönt att du avslutar diskussionen eftersom det var du som drog igång den!

jomtien 2020-12-04 00:39

Och jag min dumme fan som trodde vi skulle diskutera   trav och galopp.Trevlig helg på er  och lycka till.

Stekel 2020-12-04 07:34

Citat:

Sen har jag aldrig skrutit hur överlägsen jag är. Jag har bara konstaterat att jag är intelligent. Ungefär som att någon nämner att de är väldigt långa.
Vet inte vad som var roligast med det här, allt separat, i par eller hur de gör sig som en trio :popcorn:

tornado 2020-12-04 07:59

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 724316)
Vet inte vad som var roligast med det här, allt separat, i par eller hur de gör sig som en trio :popcorn:

Trio såklart med kraftigt underodds trots att loppet sämsta vann!

Efterhandaren 2020-12-04 08:15

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 724301)
På det svaret jag fick när jag lyfte frågan!

Ok till vem eller vilka lyfte du frågan. Har du sagt A får du säga B. Hemligt eller? Jag är ganska ny på Sharps men tycker det är märkligt när det framgår att en stor del av medlemmarna inte vet vem eller vilka som ligger bakom sidan.
Varför denna policy ?
Inga klagomål på hur sidan sköts från min sida men det finns ett egenintresse att som medlem veta vem eller vilka som är ansvariga utgivare.

Förlåt mitt tjat men jag tycker frågorna är relevanta. Men du kanske inte är den ”som har hand omet”. Men som medlem vet vi ju inte vem som håller i skaftet ?
Är det Moderatorn, Super Moderatorn eller Administratören ?
Eller har vi flera ägg i korgen ?

Lobo 2020-12-04 10:17

Citat:

Ursprungligen postat av jomtien (Inlägg 724312)
Och jag min dumme fan som trodde vi skulle diskutera   trav och galopp.Trevlig helg på er  och lycka till.

Aldrig fel med en svensk(a)lektion.:lol:

Fulsprit 2020-12-04 22:26

Förstår inte riktigt varför "ägarfrågan" är viktig - jag bryr mig inte för fem öre så länge det är GRATIS!!! Ja, läs en gång till - GRATIS!!! Är det någon som förlorat något på att vara här inne och "tjötat"?

Otroligt, hur skitnödiga en del är...

:holms:

Efterhandaren 2020-12-06 08:26

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 724451)
Förstår inte riktigt varför "ägarfrågan" är viktig - jag bryr mig inte för fem öre så länge det är GRATIS!!! Ja, läs en gång till - GRATIS!!! Är det någon som förlorat något på att vara här inne och "tjötat"?

Otroligt, hur skitnödiga en del är...

:holms:

Ok frågan kanske har fått onödigt stor plats men det beror nog på en lite märklig hantering av dom som har hand omet. Varför detta hemlighetsmakeri ?
Och du visst är det skönt att bajsa när man är nödig :lol:

Shizznit 2020-12-06 10:00

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 724695)
Ok frågan kanske har fått onödigt stor plats men det beror nog på en lite märklig hantering av dom som har hand omet. Varför detta hemlighetsmakeri ?
Och du visst är det skönt att bajsa när man är nödig :lol:

Min erfarenhet från liknande situationer i andra forum är att hemlighetsmakeri ofta är en intäkts- och skattefråga. Affiliateverksamhet, reklam och andra samarbeten som genererar kassaflöden väcker genast många aktörers intressen (oftast Skatteverkets), och för att förhindra insyn brukar ägare se till att bedriva verksamheten i skumraskbolag på exempelvis Cypern. Allt för att försvåra identifiering av ägarna.
Nu är det säkert inte så här, jag har i vart fall inga belägg för det. Men jag har för mig att det var Helge som nyfiket undrade vem/vilka som nu köpt verksamheten när det sipprade ut att forumet köpts av ny(-a) ägare för ett antal år sedan. Och jag har för mig att man redan då var ovilliga att svara på frågan. Så frågan och nyfikenheten är inte direkt ny :) Det kan naturligtvis vara personrelaterat också (av typen: visste man vem som låg bakom så skulle man bojkotta det), vad vet jag. Men det är i alla fall intressant att se hur en ovilja att svara på frågor väcker funderingar - däribland mina egna!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved