Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-11-20, 22:38   #1

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 2330
Standard

En fråga

Kan någon Sharps ansvarig förklara för en som int begrip. Stenmark citat.
Vad innebär Super Moderator på Sharps ?
Och vad innebär Moderator på Sharps ?
Och vad innebär Administrator på Sharps ?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-21, 11:06   #2
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 4431
Standard

Jag förstår inte riktigt fascinationen kring det hela.

En moderator (i den här forumstrukturen ”SuperModerator”) hjälper till och fixar bland trådarna på forumet. Slår ihop trådar och fixar med rubriker etc. Se det som en form av städare. En funktion som behövs för att forumet inte ska svämmas över av olika trådar om samma sak mm.

En administrator gör detsamma men kan även ”städa” lite bland de konton som skapas.

Forumet är ganska stort och spänner över de flesta varianter av sport, spel och betting och utan dessa funktioner hade det rätt snabbt blivit rätt rörigt här.

Vi söker gästtipsters till Sharps ombudssida på ATG Tillsammans! Hör gärna av er till mig på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
vid intresse!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-21, 11:29   #3

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 2330
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Jag förstår inte riktigt fascinationen kring det hela.

En moderator (i den här forumstrukturen ”SuperModerator”) hjälper till och fixar bland trådarna på forumet. Slår ihop trådar och fixar med rubriker etc. Se det som en form av städare. En funktion som behövs för att forumet inte ska svämmas över av olika trådar om samma sak mm.

En administrator gör detsamma men kan även ”städa” lite bland de konton som skapas.

Forumet är ganska stort och spänner över de flesta varianter av sport, spel och betting och utan dessa funktioner hade det rätt snabbt blivit rätt rörigt här.
Tack för svaret. Och tack för allt jobb ni lägger ner på sidan.
Jag var bara lite nyfiken på de tre olika vinklingar på den klassiska titeln Moderator.
Gotland (+5)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-21, 12:59   #4

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 16466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Kan någon Sharps ansvarig förklara för en som int begrip. Stenmark citat.
Vad innebär Super Moderator på Sharps ?
Och vad innebär Moderator på Sharps ?
Och vad innebär Administrator på Sharps ?
I min värld betecknar olika titlar även rangordning. Super Moderator låter högre än Moderator som låter högre än Administratör.
Vi som tillhör Pöbeln - i andra sammanhang kallade Kunder - vill gärna veta vem som är högst ansvarig. Eller om Herr Ober är självutnämnd eller vald av Kardinalerna.
virre82 (+10)
mackpeter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-21, 17:31   #5

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
I min värld betecknar olika titlar även rangordning. Super Moderator låter högre än Moderator som låter högre än Administratör.
Vi som tillhör Pöbeln - i andra sammanhang kallade Kunder - vill gärna veta vem som är högst ansvarig. Eller om Herr Ober är självutnämnd eller vald av Kardinalerna.
Och då SuperModerator låter som den högsta positionen kanske användare vill tänka till innan de går i polemik av rädsla för att bli utestängda, bannade, halshuggna och därefter förföljda i generationer. Relevant, speciellt om supermoderatorn kan misstänkas ha obefintlig impulskontroll, ha tömt några rejäla glas och besitta en tendens att luftvärnskanonera ur sig allehanda invektiv i trehundrasextio grader utan synbar anledning. Det blir som en enkel who-you-frontin’-analys av typen man utför i gränder på gatan.

Rent hypotetiskt, alltså.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-21, 22:23   #6

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 3932
Standard

Vad heter han/hen som äger Sharps?
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-22, 09:43   #7

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1955
Standard

Vem är moderator på Sharps? Är det Gotland? Jag har svårt att hitta regler som gäller
för Sharps. Var finns dom? Tycker rent allmänt att det är en bra travsajt som har en chans att "överleva" om man har regler+moderator! Och visa "ansvar" som Folkhälsomyndigheten säger till oss...
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

td