![]() |
V75-Bergsåker 9 Jan
En riktig januariomgång där flera av loppen ser väldigt ojämna ut. Silver blev inte ens fullt och krävdes knappt startpoäng bl a i kallblodsloppet. Det som kan ställa till det är banan. Ska bli väldigt kallt och lär krävas rejält med brodd så. Gissar att många tränarintervjuer kommer handla om frågetecken kring hur det kommer passa deras hästar.
V75-1 En mycket dålig silverdivision som inte ens blev full. Baserat på intrycket i finalen senast borde Algot Zonett ha toppchans till ny seger. Noterar att Mr Clayton JF är anmäld med jänkarvagn ffg. V75-2 Ett av alla dessa diamantstoförsök. Brukar kunna hända lite i dom. Essie Gonzales imponerade i sverigedebuten på Romme. Då var det än lite tung och kladdig bana. Mycket talar för annorlunda nu, men finska hästar säkert vana vid brodd och kallt väder så det kan vara en spik. Står annars några rätt bra på mellanvolten. R Nilssons längst bak borde få problem att ta 40 m. Imponerade sist men det var i Umeå i ett dåligt lopp där enda motståndaren var en stallkamrat. V75-3 Klass 2 i Norrland har jag för dålig koll på. Noterar att det är ganska jämnt poängmässigt så detta kan ev vara ett kul lopp spelmässigt. V75-4 Ser ut att vara ett väldigt ojämnt kallblodslopp där i stort sett allt skräp som anmäldes kom med. Av de 9 på främre volten är det väl möjligtvis Vestpol Gladiator som kan vinna. Men den har bakspår på främre volten så tilläggshästarna är väl i fatt den direkt. Av de på 20 blir det som vanligt Bw Rune och Våler Nikolaj det kommer snackas om. Övriga skrämmande usla formrader. V75-5 Rätt dåligt guldlopp men ser roligare ut spelmässigt än Kalmarloppet igår. Kul att se Zenit Brick på V75 igen. Var tidigare en segermaskin där på vintern. Men man kanske ska akta sig för att höja den. Inte i nurmosträning längre och var ju inte direkt något lopp av V75 klass den vann i comebacken. Gissar att On Track Piraten blir favorit, Disco Volante bortlottad. Antonio Trot snackas det alltid om men den vinner aldrig. Granfield Eden och Selmer IH kanske ska streckas om man tror på tempo eller på att Korpi kan köra till dödens igen och ta det där. V75-6 DD loppen roligast spelmässigt. Tycker bronsdivisionen ser väldigt spelbar ut. Gooner räckte inte riktigt i finalen på valla, men hade då spår 11. Nu spår 1. Uffe O springspår med Marschall Match. Hur kan den öppna i voltstart? Gardiner Shaw och Lets Go Earnie bakspår men ska med vid gardering. Några till tänkbara. V75-7 Rätt bra lopp. Astronascente Zac skickar nog Goop dit för att det nu är 1640 auto. 500 m kortare borde vara plus plus. Perfekt spår och snabb ut. Men hur passar brodd på den? Kan vara en spik då väl främsta motbuden är prime lini och Morotai Degato . Spår 11 och 12 över 1640 auto dock normalt iskallt. Betaltjänsterna lär kanske gå på Marcos Galllon igen som i vardagsloppet i Örebro nyårsdagen. Den imponerade rejält då och bör duga långt även i ett norrlandslopp på V75. Får fundera vidare i veckan när infon kommer. Lycka till ! |
OTP lär ta en framskjuten plats på top7, men det är ju föga värt...så den där funderingen om ett större jackpot-spel, kan nog läggas på hyllan...
|
Hur snabbt gick Disco volante efter galoppen senast? Under 1.11? Slog väl t.ex. Selmer IH trots det handikappet i starten. Formen verkar vara lyrisk på det hållet så blir OTP favorit är det bara tacka och ta emot.
|
Kan det verkligen stämma att samtliga hästar i V75-3 ska gå i vanlig vagn? Det är ju auto-lopp.
Undrar eftersom den 31/12 inte tog med Velegance då det stod i listan att den skull gå i vanlig vagn( i alla fall när jag analyserade loppet, vid nåt tillfälle ändrades det och jag glömde kolla en gång till). I resultatlistan, när jag kontrollerade mina analyser mot resultatet, såg jag att den gått i jänkarvagn. Jag tog inte med Velegance eftersom den gången före gjort ett väldig bra lopp, men i jänkarvagn och nu annonserades det vanlig vagn. Edit: Det handlar ju inte om 2-3:åringar där man kanske väljer att spara de extra växlarna till längre fram |
Citat:
Att komma ihåg nu också är att sen årsskiftet anges enbart vanlig eller amerikansk vagn. Hybrid finns inte längre som sulkyalternativ, de vagnarna är numera klassade som ”vanlig”. Sen gäller ju som tidigare att tränarna kan ändra fram till 15 min före första start. |
Citat:
Hybrid kapar inte lika många metrar som en sulky, men fler än vanlig sulky och kan bli skillnaden mellan vinst och förlust. Man får nog börja läsa tränarintervjuerna i Travronden framöver. |
V75
Inlämnat: 2021-01-05, 14:44 Bergsåker Lördag 2021-01-09 Start: 16:20 Kostnad: 15,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 5, 7 (2, 1) 2: 15 Mellby Guava (3, 11) 3: 4 Hefner Am (5, 3) 4: 10, 15 (9, 11) 5: 11 Disco Volante (5, 3) 6: 1, 7, 9, 10, 11 (5, 2) 7: 3 Astronascente Zac (1, 2) 3x1x1x2x1x5x1 = 30 rader. 30 x 1 x 0,50 kr = 15,00 kr. Totalt: 15,00 kr. Rättningskod: |
Citat:
Men 12:48, 30/12 ändrades detta till Am vagn och under tävlingsdagen var det man såg i startlistan på atg.se |
Citat:
|
Citat:
|
|
Alltså-kolla vilket grym jobb den här killen har gjort och lagt ut analys på hela omgången!
https://twitter.com/OlleBerntsson1/s...366883841?s=20 |
Citat:
Den snubben har tjänat sig en följare. Vilken ansträngning! |
Citat:
Värt att tänka på för er som går på jänkarvagn ffg på 4 Mr Clayton J.F är följande: Från Guiden: ”Samma vagn som tidigare och den heter väl jänkarvagn nu om jag förstått det hela rätt” Han gick i hybridvagn senast och kommer alltså INTE gå i jänkarvagn. Så vet ni det :) |
I tre av V75-loppen imorgon har hästarna drabbats av 12-spårssjuka. :rolleyes:
|
Citat:
:KO: |
:idiot:
5 7 4 1 2(8,6) 3 15 11 10 13 12 9 4(1,8) HEFNER AM(10,5) 11 15 9 10 2(6,7) 5 10 11 3 8(7,1) 7 9 1 11 8(2,5) 2 3(6,1) |
Jens Sjödèn V75 Bergsåker på Service Plays
|
Daniel Berglund V75 Bergsåker på Service Plays
|
Nu två veckor i rad har mina första drag av tre suttit som en smäck.
Valkyria K 4% på Nyårsafton och på Kalmar satt M T Oscar 7%. Så imorgon tänkte jag sätta ett par rackarrökare igen. Håll i håll ut imorgon bitti kommer dem. Glad fredag på er alla |
Intervjuer jag fastnar för inför morgondagens omgång. Hästarna var intressanta redan innan och blev det desto mer.
Spoiler:
|
Tankar:
Stoloppet känns öppet. Kommer troligen gå ner under dagen imorgon men Essie Gonzales till 61% känns för mycket. Tycker det finns många här som kan vinna. Guli Roy 4% med Ulf Ohlsson kommer nog gå upp i procent. Given för mig i kallblodsloppet. Kaptah 5%. Salmela har bra form just nu på stallet. Gulddivisionen är svår att bena ut. Grainfield Aiden står lite på tur. Visserligen bakspår, men motståndet är inte det tuffaste. Hästen går hela vägen. Blev 2:a från samma spår senast på Bergsåker. Passerad precis före mållinjen då. Får känsla för Axel Ruda i avslutningen. Fin och kapabel häst. Hemmaplan. |
Antonio Trot startar igen efter "kollapsen" finalomgången. Han fick åtgärdas lite och de passade på att vaccinera honom eftersom han ändå fick lite vila. Nu har han jobbat på och visar samma form som han har haft efter sin 8 månaders vila ( var tvungen att skriva detta eftersom någon skrev att det var nog dags för vintervila för honom efter 4 lopp). Det känns spännande med Erik i vagnen, men som rutinerad hästägare vet jag att allt kan ju gå åt skogen. men som sagt toppform visar han i träning.
|
Avd2
Dr Byfuglien (är han kanske döpt efter backbjässen i Winnipeg) var det lite snack om till dennes start på nyår, 2-3 medlemmar här som tipsade om den tyvärr galopperade han två gånger om. Kuskplus till denna starten, står lite väl hårt inne i loppet med klart minst intjänat och tråkigt spår 8...Kanske för bli nästa gång. Mitt egna drag i det loppet är 2 Spartan Cougar som inte har något emot den långa distansen. Avd4 Kallis 2 Hallsta Vinnex står perfekt inne på pengarna på första volten och gick bra näst senast med galopp in mot sista kurvan med riktigt tätkänning ställde sig och tog andra platsen bakom Don Viking. Rolig skrällbud! Ska inte spela något själv imorgon så har dålig koll på vädret/banan, trivs ju på vintern gör Vinnex. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Hur går Antonio Trot med broddar både fram och bak jAnman? Laddas för ledning? Galopprisk?
Jag tar allt;) Min känsla är galopp vid laddning men jag har säkert fel. Frågan är om han ska med på 2-7 på Top7.. |
V75
Inlämnat: 2021-01-09, 00:27 Bergsåker Lördag 2021-01-09 Start: 16:20 Kostnad: 90,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3, 7, 8 (5, 2) Tar bort överstreckad humör och snackhäst till favorit. 2: 3 Essie Gonzales (4, 13) Vinner detta spårandes runtom! 3: 5, 6, 10 (10, 4) 10 Zodiak Kronos står för klassen i loppet! 4: 2, 9, 10, 11, 15 (15, 6) Håller en felfri 15 B.W Rune högst. 5: 3 On Track Piraten (8, 5) Tacksam procent på en som är klar! 6: 1, 7, 11 (1, 5) Schas igen på en Westholm favorit. 7: 5 Big Shot (3, 2) Jorma vinner detta från dödens om så krävs.. 4x1x3x5x1x3x1 = 180 rader. 180 x 1 x 0,50 kr = 90,00 kr. Totalt: 90,00 kr. Rättningskod: CDD VKQ HKG |
Väntar tills jag ser banan innan jag tar några slutgiltiga beslut men känslan just nu är att jag kommer att gå på broddhästar och ta bort hästar jag tror funkar sämre på brodd.
Största plussen har jag för Lupin Håleryd och Marshall Match som kan vara tänkbara spikbud för mig. Lupin var fantastisk fin på brodd senast och bara lämnade motståndarna när dunder öppnade öronen, på en för dagen kanontid. Jag tror att hon går bra bakifrån också och öppnar riktigt snabbt trots spår fyra på volten. Från tredje-fjärde ytter hoppas jag på en Svanstedtare av Ohlsson och att övriga ser ut som statister redan i sista sväng. Har egentligen alla sina segrar den kalla årstiden och merparten på brodd. Marshall Match vann för tre starter sedan i Seinäjoki på en klassisk broddbana och det var egentligen mot tuffare än han möter idag. Redan som treåring sprang han 14,6 full väg i snöyra och broddväder när han vann någon typ av finallopp i Finland med 30k euro i förstapris. Visade senast att han har toppform och kommer han iväg vettigt tror jag på toppchans. Har inte startat i volt sedan treårssäsongen, gick då iväg felfritt några gånger utan att öppna speciellt snabbt, så det är naturligtvis frågetecken för startmetoden. Men Uffe känns säker på Bergsåker och jag tror att han trots allt kommer iväg ok. I kallblodsloppet skulle jag normalt sätt tro på JOP:s hästar nu när det blir lite kallare och brodden skruvas i även på tävling. Men hans hästar har varit neråt en period och egentligen bara BW Rune som presterat på någorlunda nivå senaste månaderna. Skulle vändningen vara på väg för stallet måste både 5 och 15 vara mycket tidiga här. Annars är det Vestpol Gladiator som är formkortet och bevisligen funkar mycket bra på broddar. I guld tror jag egentligen alla de fem mest streckade funkar bra på brodd, men vissa kanske ännu lite bättre än andra. OTP tror jag en gång varit världens bästa häst på denna typ av underlag men borde inte vara samma kapacitet i honom nu som 13-åring (tycker iaf jag). Men det är ändå bara 2 år sedan han dansade undan före Propulsion på detta underlag. I "broddgynnad" rankar jag 3-8-10-11-5 men den verkliga ranken skiljer sig med 11 som etta... Gissar på att jag kommer ta bort t.ex. Westholms hästar om banan blir som jag tror... Nyckeln till pengar tror jag ligger i om det kan skrälla i tredje och sista, men jag har oftast fel... :) |
V75
Inlämnat: 2021-01-09, 07:16 Bergsåker Lördag 2021-01-09 Start: 16:20 Kostnad: 300,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7 Algot Zonett (5, 1) 2: 11 Lupin Håleryd (3, 13) 3: 1, 2, 3, 11 (4, 5) 4: 5, 6, 9, 11, 15 (10, 2) 5: 1, 3, 8, 10, 11 (5, 7) 6: 11 Kaptah (9, 1) 7: 2, 5, 8, 9, 10, 12 (3, 1) 1x1x4x5x5x1x6 = 600 rader. 600 x 1 x 0,50 kr = 300,00 kr. Totalt: 300,00 kr. Rättningskod: FGF VDP MJN |
Citat:
På träningsanläggningen är det positiva vibbar på honom. Någonstans läste jag att Jorma valde bort honom, men han blev nog inte uppsatt på propositionen. Jag hoppas att han gör ett bra lopp och fortsätter tjäna pengar,någon ickevinnarare är han iallafall inte |
Då kör vi lite drag som ligger fel i strecklistan.
Avd 2. Här är Jorma storfavorit men jag garderar, draget.. Nr 10 Belle Godiva - 1 % kommer säkert stiga men mycket intressant. Hemmabana och kommer från seger. Pihlström brukar vässa till hemmastart. Bra tränarform 6 starter i år 4 segrar till stallet. Varit ute i tuffare konkurens än detta. Felfri så ger hon favoriten en match. Avd 3 Nr 10 Merrimac SG 4% Billigt klass II lopp med många fattighästar. (näst rikast) Här är det preparerat för dagens start. Gick bra vid vinsten, såg ut att ha mer krafter kvar. Bra stallform här oxå. Kommer långt ute i banan i eftermiddag och plockar ner dem. Avd 7 Nr 11 Prime Lini 4% Här lär det köras från start, tror att det kan bli en lång och utdragen spetskörning. Och då blir Bergsåkers långa upplopp, lååångt för täthästarna då finns möjligheten att Prime Lini tar hem detta, har vunnit innan på V75 Mika Forss har 100% vinster på denna kusen 1/1.. Glöm inte dessa är för lite streckade mot vad deras vinstchans är. Lycka till |
I V75-7 tror jag ASTRONASCENTE ZAC har stor chans, men kommer att låsa med 1:an.
I V75-6 tror GARDNER SHAW har störst chans, hänger väl på kusken som verkar mest framgångsrik från framspår. Minst tror jag på MARSCHALL MATCH men fegar och tar den med. Tror dock inte på den alls. I V75-5 tror jag det nu äntligen är dags för GRAINFIELD AIDEN. Jag tog inte med den senast när den var favorit och alla pratade om den, trodde inte på den alls, den gjorde dock ett kanonlopp och jag höll på att ångra att jag inte tog med den. Gillar Disco Volante men 2140 från bakspår med GRAINFIELD AIDEN i loppet, nej, jag tror inte det går vägen. Samma tankar har jag om Piraten, att det är för tuff motstånd den här gången. Men man vet ju aldrig vad Djuse hittar på, han bara kör... Antonio Trot ser jag dubbla minus på: galopp senast och vaccinering. Han kan säker tjäna fina pengar men har svårt att tro att han håller undan för Grainfield med dessa förutsättningar. Idag tror jag alltså mest på: GRAINFIELD AIDEN GARDNER SHAW ASTRONASCENTE ZAC |
Jag har lagt ner många timmars jobb på denna veckas bolagsspel Winner takes All. Lopparkivet har varit till mycken hjälp. För ovanlighetens skull har jag gjort en kovändning eller vad man ska kalla det. INGEN spik, men utgångssystem (som faktiskt är att föredra i många fall) Tar man en eller två spikar behövs inte mycket för att nån av dem ska misslyckas. Enda system som passar är EN av TVÅ eller TVÅ av TRE och jag har en idé om att den senare är att föredra denna gång. Nuvarande förslag: u-hästar
avd 1 nr 7 Algot Sonett (garderingar 1,5,8) avd 2 nr 3 Essie Gonzales (garderingar 4,10,11,13,15?) avd 4 nr 9 Vestpol Gladiator (gardering 15) (spolar 11 pga skor och nedåtform) men har gärna velat ha med skrällen 10 Hoppas alltså att 2 av dessa tre ska infria mina förhoppningar. Lindroth var lyrisk över hästen i gårdagens intervju. Han menade att tränaren Wallin gjort ett kanonjobb och hästen är förmodligen ännu bättre nu. Och Jorma spikar sig själv (sällan man ser det) Övriga lopp antal rader t ex 500 avd 3= 5st avd 5= 4-5st avd 6= 4-5 st avd 7= 5-6 st Du skulle vi landa på ca 6000 rader och nuvarande 50 andelar sålda räcker inte utan skulle vilja ha 10 till för få ihop det hela. |
Spaning
Mina "bästa spaningar idag"; Importedfrmdetroit, Guli Roy. Avdelning skrällar alltså. Vad tror du om dom SO?
|
Citat:
|
D. Wäjersten på Twitter.
Gooner Aldrig känts så fin som i senaste loppet och allt bra hemma efter det så visst ska vi räknas här. Vet ej hur han öppnar i volt samt huvudlag bestäms efter värmning. I övrigt inga ändringar. |
Citat:
|
Idag lirar jag med tre spikar! 3 Essie Gonzales som trots sina höga procent är vinnaren i loppet! Den är helt enkelt i för låg klass och står för bra till för att förlora felfri. Motbuden 20 bakom får mycket svårt. Spets och slut!
Jämnt streckat i kallblodsloppet! Jag tar grepp och spikar 15 B.W.Rune som direkt kommer ikapp 9 Vestpol Gladiator från sitt springspår. 11 Våler Nikolai anar jag att formtoppen är över på! Just nu tredjehandare och grepp på kollektivet är taget! Den tredje spiken är heller inte favorit! 7 Marschall Match är en annan finsk häst med stor kapacitet för klassen! Hästen är rapp och jag tror att man sitter i spets efter 500! Den var helt okörd sist och 9 Gardner Shaw som är motbudet (lika bra häst) får lite för långt fram men blir duktig tvåa! Tre kanonspikar varav en är omgångens största men dom andra två inte ens är favoriter! Vi har gott om streck i övriga lopp att jobba in skrällarna på och Bergsåker brukar bjuda på 1-3 favoriter och 1-3 singelprocentare! Övriga lopp garderas brett och det är heltäckt i sista avdelningen! Det finns utrymme att få med dom nödvändiga singelprocentarna! Hela kupongen ser du här: https://www.atg.se/spel/V75_2021-01-...c-e9cad00266a8 Skicka PM om du är intresserad att haka på! V5 med samma upplägg som V75 ute på bolagssidan! Få andelar kvar! |