Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-01-03, 18:32   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57013
Standard

V75-Bergsåker 9 Jan


En riktig januariomgång där flera av loppen ser väldigt ojämna ut. Silver blev inte ens fullt och krävdes knappt startpoäng bl a i kallblodsloppet. Det som kan ställa till det är banan. Ska bli väldigt kallt och lär krävas rejält med brodd så. Gissar att många tränarintervjuer kommer handla om frågetecken kring hur det kommer passa deras hästar.

V75-1

En mycket dålig silverdivision som inte ens blev full. Baserat på intrycket i finalen senast borde Algot Zonett ha toppchans till ny seger. Noterar att Mr Clayton JF är anmäld med jänkarvagn ffg.

V75-2

Ett av alla dessa diamantstoförsök. Brukar kunna hända lite i dom.

Essie Gonzales imponerade i sverigedebuten på Romme. Då var det än lite tung och kladdig bana. Mycket talar för annorlunda nu, men finska hästar säkert vana vid brodd och kallt väder så det kan vara en spik.

Står annars några rätt bra på mellanvolten. R Nilssons längst bak borde få problem att ta 40 m. Imponerade sist men det var i Umeå i ett dåligt lopp där enda motståndaren var en stallkamrat.

V75-3

Klass 2 i Norrland har jag för dålig koll på. Noterar att det är ganska jämnt poängmässigt så detta kan ev vara ett kul lopp spelmässigt.

V75-4

Ser ut att vara ett väldigt ojämnt kallblodslopp där i stort sett allt skräp som anmäldes kom med. Av de 9 på främre volten är det väl möjligtvis Vestpol Gladiator som kan vinna. Men den har bakspår på främre volten så tilläggshästarna är väl i fatt den direkt. Av de på 20 blir det som vanligt Bw Rune och Våler Nikolaj det kommer snackas om. Övriga skrämmande usla formrader.

V75-5

Rätt dåligt guldlopp men ser roligare ut spelmässigt än Kalmarloppet igår.

Kul att se Zenit Brick på V75 igen. Var tidigare en segermaskin där på vintern. Men man kanske ska akta sig för att höja den. Inte i nurmosträning längre och var ju inte direkt något lopp av V75 klass den vann i comebacken.

Gissar att On Track Piraten blir favorit, Disco Volante bortlottad. Antonio Trot snackas det alltid om men den vinner aldrig. Granfield Eden och Selmer IH kanske ska streckas om man tror på tempo eller på att Korpi kan köra till dödens igen och ta det där.

V75-6

DD loppen roligast spelmässigt. Tycker bronsdivisionen ser väldigt spelbar ut. Gooner räckte inte riktigt i finalen på valla, men hade då spår 11. Nu spår 1. Uffe O springspår med Marschall Match. Hur kan den öppna i voltstart? Gardiner Shaw och Lets Go Earnie bakspår men ska med vid gardering. Några till tänkbara.

V75-7

Rätt bra lopp. Astronascente Zac skickar nog Goop dit för att det nu är 1640 auto. 500 m kortare borde vara plus plus. Perfekt spår och snabb ut. Men hur passar brodd på den? Kan vara en spik då väl främsta motbuden är prime lini och Morotai Degato . Spår 11 och 12 över 1640 auto dock normalt iskallt.
Betaltjänsterna lär kanske gå på Marcos Galllon igen som i vardagsloppet i Örebro nyårsdagen. Den imponerade rejält då och bör duga långt även i ett norrlandslopp på V75.


Får fundera vidare i veckan när infon kommer.

Lycka till !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HP (+5), Bullo (+10), asgaya3141 (+5), Grovport (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-03, 19:04   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

OTP lär ta en framskjuten plats på top7, men det är ju föga värt...så den där funderingen om ett större jackpot-spel, kan nog läggas på hyllan...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-03, 20:39   #3
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 93
Standard

Hur snabbt gick Disco volante efter galoppen senast? Under 1.11? Slog väl t.ex. Selmer IH trots det handikappet i starten. Formen verkar vara lyrisk på det hållet så blir OTP favorit är det bara tacka och ta emot.
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-05, 08:00   #4
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Kan det verkligen stämma att samtliga hästar i V75-3 ska gå i vanlig vagn? Det är ju auto-lopp.

Undrar eftersom den 31/12 inte tog med Velegance då det stod i listan att den skull gå i vanlig vagn( i alla fall när jag analyserade loppet, vid nåt tillfälle ändrades det och jag glömde kolla en gång till). I resultatlistan, när jag kontrollerade mina analyser mot resultatet, såg jag att den gått i jänkarvagn.
Jag tog inte med Velegance eftersom den gången före gjort ett väldig bra lopp, men i jänkarvagn och nu annonserades det vanlig vagn.

Edit: Det handlar ju inte om 2-3:åringar där man kanske väljer att spara de extra växlarna till längre fram

Senast redigerad av shasha den 2021-01-05 klockan 08:12.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-05, 08:32   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7928
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Kan det verkligen stämma att samtliga hästar i V75-3 ska gå i vanlig vagn? Det är ju auto-lopp.

Undrar eftersom den 31/12 inte tog med Velegance då det stod i listan att den skull gå i vanlig vagn( i alla fall när jag analyserade loppet, vid nåt tillfälle ändrades det och jag glömde kolla en gång till). I resultatlistan, när jag kontrollerade mina analyser mot resultatet, såg jag att den gått i jänkarvagn.
Jag tog inte med Velegance eftersom den gången före gjort ett väldig bra lopp, men i jänkarvagn och nu annonserades det vanlig vagn.

Edit: Det handlar ju inte om 2-3:åringar där man kanske väljer att spara de extra växlarna till längre fram
Enligt tränarintervjuerna är det enbart nr 7 där det EVENTUELLT kan bli bike. Annars verkar det vara vanlig vagn som gäller.
Att komma ihåg nu också är att sen årsskiftet anges enbart vanlig eller amerikansk vagn. Hybrid finns inte längre som sulkyalternativ, de vagnarna är numera klassade som ”vanlig”.
Sen gäller ju som tidigare att tränarna kan ändra fram till 15 min före första start.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+5)

Senast redigerad av Altoc den 2021-01-05 klockan 08:33.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-05, 12:14   #6
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Enligt tränarintervjuerna är det enbart nr 7 där det EVENTUELLT kan bli bike. Annars verkar det vara vanlig vagn som gäller.
Att komma ihåg nu också är att sen årsskiftet anges enbart vanlig eller amerikansk vagn. Hybrid finns inte längre som sulkyalternativ, de vagnarna är numera klassade som ”vanlig”.
Sen gäller ju som tidigare att tränarna kan ändra fram till 15 min före första start.
oj! hade ingen aning om att hybrider nu går som vanlig sulky, tack för informationen!
Hybrid kapar inte lika många metrar som en sulky, men fler än vanlig sulky och kan bli skillnaden mellan vinst och förlust.

Man får nog börja läsa tränarintervjuerna i Travronden framöver.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-05, 13:59   #7
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

V75
Inlämnat: 2021-01-05, 14:44
Bergsåker
Lördag 2021-01-09
Start: 16:20
Kostnad: 15,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5, 7 (2, 1)
2: 15 Mellby Guava (3, 11)
3: 4 Hefner Am (5, 3)
4: 10, 15 (9, 11)
5: 11 Disco Volante (5, 3)
6: 1, 7, 9, 10, 11 (5, 2)
7: 3 Astronascente Zac (1, 2)

3x1x1x2x1x5x1 = 30 rader.
30 x 1 x 0,50 kr = 15,00 kr.
Totalt: 15,00 kr.
Rättningskod:
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-05, 14:09   #8
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Kan det verkligen stämma att samtliga hästar i V75-3 ska gå i vanlig vagn? Det är ju auto-lopp.

Undrar eftersom den 31/12 inte tog med Velegance då det stod i listan att den skull gå i vanlig vagn( i alla fall när jag analyserade loppet, vid nåt tillfälle ändrades det och jag glömde kolla en gång till). I resultatlistan, när jag kontrollerade mina analyser mot resultatet, såg jag att den gått i jänkarvagn.
Jag tog inte med Velegance eftersom den gången före gjort ett väldig bra lopp, men i jänkarvagn och nu annonserades det vanlig vagn.

Edit: Det handlar ju inte om 2-3:åringar där man kanske väljer att spara de extra växlarna till längre fram
Velegance anmäldes precis som du säger med vanlig vagn vid startanmälan.

Men 12:48, 30/12 ändrades detta till Am vagn och under tävlingsdagen var det man såg i startlistan på atg.se
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-05, 15:34   #9
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Hur snabbt gick Disco volante efter galoppen senast? Under 1.11? Slog väl t.ex. Selmer IH trots det handikappet i starten. Formen verkar vara lyrisk på det hållet så blir OTP favorit är det bara tacka och ta emot.
Säger den tiden så mycket eg, hästar är väl flockdjur och vill ifatt sina "polare"...
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-06, 08:11   #10
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Velegance anmäldes precis som du säger med vanlig vagn vid startanmälan.

Men 12:48, 30/12 ändrades detta till Am vagn och under tävlingsdagen var det man såg i startlistan på atg.se
Tack, det är tydlig att jag måste ändra mina rutiner och titta efter eventuella balansändringar innan jag lägger in spelet.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-06, 08:17   #11
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Hefner i V75-3 ser fint inför lördag va?

https://twitter.com/StallPhilip/stat...867295746?s=20
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-06, 15:07   #12
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Alltså-kolla vilket grym jobb den här killen har gjort och lagt ut analys på hela omgången!

https://twitter.com/OlleBerntsson1/s...366883841?s=20
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tipsb (+5), Fagerdahlen (+50), mijo14 (+50)
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-07, 09:34   #13
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Alltså-kolla vilket grym jobb den här killen har gjort och lagt ut analys på hela omgången!

https://twitter.com/OlleBerntsson1/s...366883841?s=20
Tack som fan för delningen!
Den snubben har tjänat sig en följare. Vilken ansträngning!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+10)
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-07, 13:25   #14
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3054
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
En riktig januariomgång där flera av loppen ser väldigt ojämna ut. Silver blev inte ens fullt och krävdes knappt startpoäng bl a i kallblodsloppet. Det som kan ställa till det är banan. Ska bli väldigt kallt och lär krävas rejält med brodd så. Gissar att många tränarintervjuer kommer handla om frågetecken kring hur det kommer passa deras hästar.

V75-1

En mycket dålig silverdivision som inte ens blev full. Baserat på intrycket i finalen senast borde Algot Zonett ha toppchans till ny seger. Noterar att Mr Clayton JF är anmäld med jänkarvagn ffg.

V75-2

Ett av alla dessa diamantstoförsök. Brukar kunna hända lite i dom.

Essie Gonzales imponerade i sverigedebuten på Romme. Då var det än lite tung och kladdig bana. Mycket talar för annorlunda nu, men finska hästar säkert vana vid brodd och kallt väder så det kan vara en spik.

Står annars några rätt bra på mellanvolten. R Nilssons längst bak borde få problem att ta 40 m. Imponerade sist men det var i Umeå i ett dåligt lopp där enda motståndaren var en stallkamrat.

V75-3

Klass 2 i Norrland har jag för dålig koll på. Noterar att det är ganska jämnt poängmässigt så detta kan ev vara ett kul lopp spelmässigt.

V75-4

Ser ut att vara ett väldigt ojämnt kallblodslopp där i stort sett allt skräp som anmäldes kom med. Av de 9 på främre volten är det väl möjligtvis Vestpol Gladiator som kan vinna. Men den har bakspår på främre volten så tilläggshästarna är väl i fatt den direkt. Av de på 20 blir det som vanligt Bw Rune och Våler Nikolaj det kommer snackas om. Övriga skrämmande usla formrader.

V75-5

Rätt dåligt guldlopp men ser roligare ut spelmässigt än Kalmarloppet igår.

Kul att se Zenit Brick på V75 igen. Var tidigare en segermaskin där på vintern. Men man kanske ska akta sig för att höja den. Inte i nurmosträning längre och var ju inte direkt något lopp av V75 klass den vann i comebacken.

Gissar att On Track Piraten blir favorit, Disco Volante bortlottad. Antonio Trot snackas det alltid om men den vinner aldrig. Granfield Eden och Selmer IH kanske ska streckas om man tror på tempo eller på att Korpi kan köra till dödens igen och ta det där.

V75-6

DD loppen roligast spelmässigt. Tycker bronsdivisionen ser väldigt spelbar ut. Gooner räckte inte riktigt i finalen på valla, men hade då spår 11. Nu spår 1. Uffe O springspår med Marschall Match. Hur kan den öppna i voltstart? Gardiner Shaw och Lets Go Earnie bakspår men ska med vid gardering. Några till tänkbara.

V75-7

Rätt bra lopp. Astronascente Zac skickar nog Goop dit för att det nu är 1640 auto. 500 m kortare borde vara plus plus. Perfekt spår och snabb ut. Men hur passar brodd på den? Kan vara en spik då väl främsta motbuden är prime lini och Morotai Degato . Spår 11 och 12 över 1640 auto dock normalt iskallt.
Betaltjänsterna lär kanske gå på Marcos Galllon igen som i vardagsloppet i Örebro nyårsdagen. Den imponerade rejält då och bör duga långt även i ett norrlandslopp på V75.


Får fundera vidare i veckan när infon kommer.

Lycka till !
FYI

Värt att tänka på för er som går på jänkarvagn ffg på 4 Mr Clayton J.F är följande:

Från Guiden: ”Samma vagn som tidigare och den heter väl jänkarvagn nu om jag förstått det hela rätt”

Han gick i hybridvagn senast och kommer alltså INTE gå i jänkarvagn.

Så vet ni det
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-08, 10:02   #15
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

I tre av V75-loppen imorgon har hästarna drabbats av 12-spårssjuka.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td